10 rzeczy, które należy sprawdzić na stronie www przed wystartowaniem kampanii reklamowej - Social Elite - Dawid Bagiński - Szkolenia z marketingu internetowego i biznesu
Schematy biznesowe - dawid bagiński
Jak mój klient zarobił 142 678 zł inwestując dodatkowe 2 tysiące w reklamę?
27 stycznia 2019

10 rzeczy, które należy sprawdzić na stronie www przed wystartowaniem kampanii reklamowej

Jak sprawdzić stronę www przed uruchomieniem kampanii reklamowej.

W biznesie online wygrywa ten, kto ma bardziej wydajny marketing internetowy. Na sukces kampanii reklamowej składa się kilka głównych elementów:

  • oferta,
  • strona www, 
  • kreacje reklamowe, 
  • jakość i skala ruchu na Twoją stronę. 

Dzisiaj napiszę kilka słów o tym, jak przygotować swoją stronę internetową przed rozpoczęciem kampanii reklamowej i sprawić by potencjalnemu klientowi łatwo było się poruszać po tej stronie.

Zapisz sobie tę listę, aby jej nie zgubić! 

1. Prędkość ładowania strony.

Niska prędkość ładowania strony wywołuję frustracja u klientów i zniechęca do przeglądania kolejnych stron. W tym przypadku im szybciej, tym lepiej. Szybkość ładowania Twojej strony możesz sprawdzić tutaj: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

2. Certyfikat SSL.

Jeżeli nie posiadasz certyfikatu SSL strony, to od 20 do 50% osób klikających w Twoje reklamy ma problem z dostaniem się do Twojej strony www. Systemy bezpieczeństwa i antywirusy ostrzegają osobę, przed wejściem na niezabezpieczoną stronę, a Tobie utrudniają pozyskanie ruchu na swoją stronę www.

Błąd certyfikatu SSL

3. Wyskakujące okienka i czaty (PC i smartfon).

W dobie RODO wyskakujące okienka informujące o zbieranych danych nie są już takie straszne dla odbiorców. Większość osób rozumie, że jest to obowiązek prawny, dlatego wchodząc na stronę, użytkownik odruchowo odznacza zgody lub zamyka wszystkie wyskakujące okienka.

Dlatego upewnij się, by zamknięcie wszystkich wyskakujących okienek było bezproblemowe (w pierwszej kolejności to dotyczy mobilnej wersji strony!). Zmniejsz liczbę wyskakujących elementów do minimum. Upewnij się, że przycisk zamknięcia okna jest widoczny. To nie jest takie oczywiste!

4. Prosta i zrozumiała strona.

To, co dla Ciebie jest już oczywiste, nie jest oczywiste dla Twoich potencjalnych klientów. Dotyczy to nie tylko widoczności przycisków, ale również opisu produktów, czasu i kosztów dostawy, informacji o zwrotach etc. 
Reklamujesz konkretny produkt? Upewnij się, że reklama prowadzi od razu na stronę produktową. Kierowanie na stronę główną może sprawić, że duża część odwiedzających nie znajdzie reklamowanego produktu w sklepie. 

5. Każdy przycisk na stronie www działa?

Brzmi jak coś bardzo oczywistego, ale praktyka pokazuje inaczej. Przed uruchomieniem przetestuj wszystkie możliwe przyciski na swojej stronie. W pierwszej kolejności sprawdź wersję mobilną. My w Social Elite przed uruchomieniem kampanii reklamowej, sprawdzamy stronę na IOS oraz na Android. 

6. Proces zakupowy jest prosty i zrozumiały.

Co to oznacza w praktyce?

  • Minimum 2 sposoby płatności w sklepie internetowym, 
  • im mniej kliknięć dzieli klienta przed zakupem, tym lepiej.
  • czas i koszty dostawy są w widocznym miejscu,
  • po złożeniu zamówienia pojawiają się informacje z potwierdzeniem zamówienia.

7. Piksel Facebooka i konwersje.

Upewnij się, że piksel Facebooka, jest na każdej podstronie. Jeżeli na stronie można dokonać rejestracji lub zamówienia, to upewnij się, że zainstalowałeś również konwersje, które będą monitorować wyniki Twojej kampanii reklamowej. Aby sprawdzić, czy piksel jest zainstalowany prawidłowo, możesz wykorzystać narzędzie „Testowania zdarzeń” tutaj: https://business.facebook.com/events_manager2/list/pixel/1603141069755348/test_events

Dobrze zaimplementowany pixel Facebooka pozwoli na lepszą analizę działań reklamowych i znalezienie reklam oraz grup docelowych, które dają najlepszy zwrot z inwestycji. Wtedy wyniki na koncie reklamowym prezentują się tak, jak na zrzucie poniżej:

Piksel facebook i konwersje

8. Google Analytics + enhanced e-commerce.

Analityka to podstawa. Upewnij się, że posiadasz zainstalowany Google Analytics oraz skonfigurowany moduł enhanced e-commerce (tylko dla sklepów), który pozwoli lepiej przeanalizować generowany ruch z kampanii reklamowej.

Wyniki kampanii

9. Hotjar. 

Przed uruchomieniem reklam, warto zainstalować również skrypt Hotjar. Jeżeli chcesz zobaczyć na własne oczy jak poruszają się Twoi użytkownicy na stronie i czy rzeczywiście wszystko jest dla nich zrozumiałe, to Hotjar jest idealnym narzędziem. Polecam włączyć nagrywanie pierwszych 100 użytkowników, a następnie upewnić się, że poruszanie się po stronie jest intuicyjne dla nowych użytkowników. 

Hotjar

10. Skrypty remarketingowe. 

Robisz reklamę na Facebooku już od ponad roku i masz całkiem fajne efekty. Ale zaplanowałeś sobie świetną akcję sprzedażową z okazji zbliżającego się Black Friday. Z tej okazji wypadałoby również włączyć remarketing w Google i pokazać atrakcyjną ofertę osobom, którzy w ciągu ostatniego roku odwiedzały Twój sklep.
Konfigurując kampanie okazuje się, że wcześniej nie instalowałeś skryptu remarketingowego od Google i nie masz komu pokazywać reklam, ponieważ Twoja grupa remarketingowa liczy 0 osób.
Aby w przyszłości nie mieć takich sytuacji, polecam Ci zainstalować skrypty remarketingowe tych sieci reklamowych, z których możesz korzystać w przyszłości: Google, LinkedIn, Facebook, Twitter etc. 

Pamiętaj, że sprzedaż w internecie to jest gra zespołowa.
Aby wygrać, musisz zadbać nie tylko o reklamę, ale również o stronę www i atrakcyjną ofertę. Zapewniając te trzy elementy możesz mieć pewność, że nie przepalisz swojego budżetu reklamowego. 

Interesujesz się branżą e-commerce?

Otrzymuj powiadomienia w messengerze o nowych artykułach, wideo oraz premierach kursów online dla branży e-commerce:

Komentarze