Promocja teatru – jak w 1 miesiąc pozyskaliśmy 839 kontaktów do nauczycieli i dyrektorów szkół

 
Jak powinna wyglądać promocja teatru w internecie? Czy można pozyskać uczestników na spektakle artystyczne dla dzieci i dorosłych przez kampanię Facebook Lead Ads? W tym artykule wyjaśniam, jak skutecznie promować teatr, wykorzystując sieć reklamową Facebooka.

Czytaj do końca i zobacz, w jaki sposób zebraliśmy aż 839 kontaktów do nauczycieli i dyrektorów szkół w ciągu zaledwie 1 miesiąca, pozyskując uczestników na spektakle artystyczne dla dzieci.

 

Promocja teatru online – kluczowe informacje o kampanii

Głównym celem dla tego projektu było: pozyskanie jak największej liczby uczestników na organizowane spektakle artystyczne dla dzieci i dorosłych. Kwestia doboru odpowiedniej formy reklamowej została powierzona w nasze ręce.

Po wstępnym researchu, zbadaniu grupy docelowej i przeanalizowaniu potencjału projektu, zdecydowaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie kampania leadowa – Facebook Lead Ads

Intensyfikację działań świadomie zaplanowaliśmy na czas bezpośrednio przed rozpoczęciem roku szkolnego – to pozwoliło nam dotrzeć z naszym komunikatem do właściwych osób jeszcze przed zwołaniem szkolnych rad, na których nauczyciele, pracownicy przedszkoli, dyrektorzy i inne osoby związane z oświatą mogłyby poruszyć ten temat. Ten czas jest wykorzystywany również do planowania wycieczek szkolnych, w ramach których nasi odbiorcy mogliby wziąć udział w oferowanych spektaklach. Właśnie dlatego zależało nam, by komunikat dotarł do nich wcześniej.

Promocja teatru – kluczowe parametry kampanii:

1 miesiąc

czas trwania kampanii

839

łączna liczba pozyskanych kontaktów

1,22 zł

średni koszt pozyskania 1 leada (średnio 20-os. klasy)

4590%

średni ROAS

 

Okres działań reklamowych: 25.08 - 24.09.2022

Postawione cele:

  1. Pozyskanie jak największej liczby kontaktów w przeznaczonym na działania budżecie.
  2. Dotarcie do maksymalnie jakościowych osób, czyli nauczycieli, dyrektorów, pracowników przedszkoli oraz osób z rad rodziców.

Realizowane usługi:

  • Kampania reklamowa Facebook Lead Ads
  • Kampania reklamowa kierująca na sklep

Główne wyzwania:

  1. Targetowanie – kluczowe było dotarcie do właściwej, wąskiej grupy odbiorców, dla których była przeznaczona prezentowana oferta (nauczycieli, dyrektorów, pracowników szkół). 
  2. Wybór odpowiedniego celu reklamowego – działania musiały być zaprojektowane tak, aby maksymalnie skrócić drogę odbiorcy od momentu zainteresowania się reklamą do faktycznej rozmowy na jej temat z organizatorem i zamówienia biletów.

Jak promować teatr? Działania krok po kroku

Oto co dokładnie zrobiliśmy w ramach naszych działań, aby pozyskać jak najwięcej wartościowych kontaktów do osób, które mogły wykazywać zainteresowanie przyjściem ze swoją grupą na spektakle artystyczne dla dzieci.

Promocja teatru — wykonane zadania

Poniżej zrealizowane zadania (od 25 sierpnia do 24 września 2022):

  • Dogłębny research branży teatralnej i rozpracowanie avatarów wskazanych przez Kontrahenta za naszą grupę docelową (nauczyciele, dyrektorzy szkół, pracownicy, wychowawcy).
  • Wybór narzędzia reklamowego umożliwiającego pozyskanie jak największej liczby osób zainteresowanych uczestnictwem w organizowanych spektaklach artystycznych w jak najkrótszym czasie. 
  • Uruchomienie kampanii Facebook Lead Ads na pozyskanie wartościowych kontaktów.
  • Właściwe stargetowanie grup nie tylko na poziomie zestawów reklam (grup docelowych), ale również odpowiednie przygotowanie samych kreacji reklamowych. Wiedząc, że Facebook wybiera, do jakich grup dotrze także na bazie tego, co znajduje się w samym tekście reklamowym i na grafice, bardzo ważne było świadome przygotowanie kreacji reklamowych. 
  • Bieżące doglądanie pozyskiwanych kontaktów i ich jakości – jeśli osoby nie były właściwe, dokonywanie zmian na koncie reklamowym pozwalających na ostateczne wypracowanie 95% wartościowych kontaktów (dyrektorzy, nauczyciele, pracownicy przedszkoli, wychowawcy), spośród których co 10 kontakt kończył się finalizowaniem sprzedaży.

WAŻNE: W przypadku chęci pozyskania uczestników na organizowane spotkanie, osoby często decydują się na utworzenie dedykowanego wydarzenia na Facebooku i promowanie go. Takie działanie nie daje nam jednak mierzalnych efektów, ponieważ użytkownicy mogą kliknąć, że wezmą udział lub są zainteresowane, ale dalej… nic z tym nie zrobić. Dlaczego? 

Ponieważ sami muszą podjąć kolejne kroki, czyli znaleźć sposób na kontakt z organizatorem i zakup biletów. Nasz Kontrahent również rozważał to rozwiązanie.

My postanowiliśmy jednak maksymalnie skrócić drogę odbiorcy od momentu kliknięcia reklamy aż do rozmowy. W wyniku naszych działań zainteresowany użytkownik mógł kliknąć tylko raz, następnie wygodnie zostawić swoje dane kontaktowe i po prostu czekać na telefon.

Świadomy wybór skutecznej metody reklamowej (Kampanii Facebook Lead Ads) pozwolił nam wypracować satysfakcjonujące wyniki dla Kontrahenta – trafić do odpowiednich osób oraz realnie zachęcić je do kontaktu.

Wyniki kampanii promującej spektakle artystyczne dla dzieci

839 kontaktów — do nauczycieli i dyrektorów szkół realnie zainteresowanych ofertą

10% — część osób, która realnie zapisała swoje klasy na organizowane spektakle artystyczne (1 osoba = średnio 20-osobowa klasa)

1024,56 zł — wydany budżet

12 zł — średni koszt sprzedaży ok. 20 biletów 1 klasie (1 bilet = 28 zł)

4590% — średni ROAS, czyli zwrot kosztów z reklamy (na 1 wydaną złotówkę przypadło prawie 46 zł zysku!)

 
Za sukces odpowiada

Bartosz Piosek

Wyniki oceniam bardzo pozytywnie – średni koszt za kontakt był na poziomie tak naprawdę nieosiągalnym dla większości projektów. Leady były jakościowe (95% trafionych). 10% kontaktów zostało domkniętych. 

Bilety zaczynały się od 28 zł, więc przyjmując, że w ramach jednego domkniętego kontaktu w spektaklu wzięła udział jedna klasa o liczebności 20 uczniów, to mamy ROAS na poziomie 4590%! A weźmy pod uwagę, że często na taki wyjazd zbiera się więcej klas lub nawet całe szkoły. 

Wynik finansowy ciężko więc określić słowami – niech samo za siebie mówi zadowolenie naszego Kontrahenta :) ”.

 

Promocja teatru – wnioski

Jak widzisz, świadome decyzje i praktyczne umiejętności pozwoliły wygenerować bardzo tanie i (przede wszystkim!) jakościowe leady – 839 kontaktów w cenie zaledwie 1,22 zł za 1 leada w ciągu zaledwie 1 miesiąca. Kolejnym krokiem był kontakt sprzedawców z osobami, które wykazały zainteresowanie uczestnictwem w spektaklach artystycznych dla dzieci i dorosłych. Praca miała wysokie tempo. Sprzedawcy wysłali wiele ofert, spośród których średnio 10% zostało domkniętych. To bardzo dobry wynik, zważając na fakt, że 1 kontakt był w rzeczywistości całą (średnio 20-osobową) klasą dzieci.  

Co więcej – w wyniku naszych działań Kontrahent zyskał olbrzymią bazę adresów mailowych i telefonów do osób pracujących w oświacie (czyli branży docelowej). Do tych kontaktów może wracać zupełnie za darmo w przyszłości, przy okazji nowych ofert, i skutecznie wykorzystywać je pod kątem biznesowym. Ten efekt jest dla niego bardzo wartościowy. 

Co pozwoliło osiągnąć tak dobre wyniki?

Bardzo ważny był etap przed startem, czyli dogłębny research, rozpracowanie grup docelowych i na podstawie wyciągniętych wniosków – właściwe targetowanie.

Dotarliśmy do konkretnych osób, które zostały wskazane przez Kontrahenta jako nasz idealny target – nauczycieli, dyrektorów, pracowników przedszkoli. Podjęte działania pozwoliły skutecznie skierować komunikaty również do użytkowników działających w radach rodziców, co było wartością dodaną (te osoby również znajdowały się w naszej grupie docelowej). Jak to zrobiliśmy? 

Wynik zależy w dużej mierze od naszego doświadczenia i autorskiego know-how, które wypracowaliśmy w ciągu wielu lat pracy nad kampaniami. Jeśli jednak sam zastanawiasz się teraz, jak trafić do swojego idealnego klienta, to dam Ci dobrą radę: zacznij od precyzyjnego określenia jego profilu, czyli po prostu – poznaj go. Spróbuj zrozumieć, jakie ma potrzeby i problemy, czym zajmuje się na co dzień, co myśli, w co wierzy, jakie ma przekonania, czym się interesuje… w ten sposób łatwiej Ci będzie później określić kryteria, które pomogą do niego trafić z konkretną ofertą. 

Przyda Ci się więcej informacji?

Sprawdź poniższy odcinek mojego Podcastu, bo wyjaśniam w nim sporo kwestii związanych z tym tematem: Buyer Persona w biznesie - większość firm robi to źle #36.

Jak promować teatr i każdy inny biznes online? Porady

  • Sam prowadzisz ciekawy projekt i nie do końca wiesz, jak go zareklamować?
  • Potrzebujesz wsparcia w dotarciu do swoich idealnych klientów, czyli osób, które mogłyby być zainteresowane Twoją ofertą? 

Doskonale Cię rozumiem. Takie działania nie są proste. To skomplikowany proces, na który składa się wiele mikroelementów i umiejętności niezbędnych do ich wykonania.

Na szczęście w Social Elite wiemy, jak skutecznie promować biznes w przestrzeni internetowej, a Ty możesz śmiało korzystać z naszej wiedzy! Regularnie udostępniamy wiele darmowych materiałów edukacyjnych na www.socialelite.pl/edukacja oraz naszych kanałach społecznościowych. 

Zobacz na przykład poniższy materiał wideo: Jak pozyskać klientów do biznesu?

Podejrzewam, że przyda Ci się w aktualnej sytuacji! 

A jeśli już teraz czujesz, że potrzebujesz większego wsparcia w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych i promowania biznesu online – zapraszamy do współpracy! 

W Social Elite wiemy, jak uwolnić potencjał biznesu i zmaksymalizować zyski. Sami proponujemy właściwe rozwiązania, bo doświadczenie pozwala nam mieć pewność co do tego, które narzędzia będą najbardziej skuteczne w danym przypadku. Bez zgadywania czy loterii. 

Wynika to z wielu lat pracy w branży marketingowej, prób oraz błędów, z których dawno temu wyciągnęliśmy wnioski. Jeżeli Ty nie chcesz ich popełniać, bo szkoda Ci czasu, wtedy skorzystanie z naszego biznesowego wsparcia może być rozsądną decyzją.

Co więcej, własne know-how oraz przeprowadzane mikrotesty reklam pozwalają nam ocenić, czy grupa osób, do które trafia dany komunikat reklamowy, jest entuzjastycznie nastawiona do przedstawianej oferty. Takim osobom pokazujemy Twoje produkty lub usługi. Przy budżecie ok. 20-30 zł jesteśmy w stanie stwierdzić, czy reklama będzie się podobać, czy nie. A to dla Ciebie ważne, zgadza się?

Minimalizujemy ryzyko wpadki, straty pieniędzy i stworzenia negatywnej atmosfery wokół Twojej marki.

Potwierdzają to nasi dotychczasowy Kontrahenci. Sprawdź sam:

Jeżeli podoba Ci się taka możliwość, skontaktuj się z nami.

Wypełnij formularz kontaktowy i zamów bezpłatną konsultację, podczas której wszystko Ci wytłumaczymy i przedstawimy możliwe rozwiązania.

 

Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację

    Obowiązek informacyjny RODO - rozwiń

    1. Kto jest Administratorem moich danych osobowych?

    Administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest Social Elite Dawid Bagiński Spółka Komandytowo-Akcyjna z siedzibą we Wrocławiu, ul. Krupnicza nr 2-4, 50-075 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu IV Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000936311, o kapitale zakładowym w wysokości 50 000 zł, wpłaconym w całości, REGON: 520605137, NIP: 8971899059, adres e-mail: [email protected], tel. 694463964.

    2. W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej są przetwarzane moje dane osobowe?

    Państwa dane zbierane są w celu: udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteście Państwo stroną lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy]. W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na marketing bezpośredni w tym na otrzymywanie informacji handlowych, Państwa dane zbierane są także w tym właśnie celu [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora jakim jest marketing bezpośredni].

    3. Czy muszę udostępnić swoje dane osobowe?

    Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wykonania celu w postaci udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość lub marketing bezpośredni.

    4. Czy moje dane osobowe zostaną przekazane innym podmiotom?

    Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa np. organy ścigania/sądy. Dane osobowe mogą być również powierzane podmiotom trzecim m.in. dostawcom usług IT, podmiotom zajmującym się marketingiem [pod warunkiem, że wyraziliście Państwo zgodę marketingową] lub prawnikom, wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora, jeżeli jest to konieczne dla realizacji celów przetwarzania danych o których mowa powyżej i świadczenia usług Administratora lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora.

    5. Czy Administrator zamierza przekazać moje dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?

    Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych o których mowa powyżej do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    6. Jakie szczegółowe uprawnienia przysługują mi w ramach przetwarzania moich danych osobowych?

    Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jestem Prezes Urzędu Danych Osobowych. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.

    7. Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu?

    Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu (m.in. w ramach automatycznych odpowiedzi zwrotnych lub w efekcie realizowania celów marketingowych poprzez ocenę Państwa niektórych czynników osobowych). Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany i ich profilowanie ma na celu przede wszystkim usprawnienie świadczenia usług przez Administratora, dostosowanie towarów lub usług do Państwa potrzeb, czy też zwiększenie Państwa satysfakcji.

    8. Jak długo będą przechowywane moje dane osobowe?

    Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu o którym mowa powyżej, lecz nie krócej niż przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Co do zasady, dane podane w formularzu przechowywane są przez okres jednego roku. W przypadku następczego zawarcia umowy z Administratorem, dane osobowe przechowywane będą przez okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub przez okres wynikający z przepisów z zakresu prawa podatkowego. W przypadku wyrażenia zgody marketingowej, dane osobowe będą przechowywane przez okres piętnastu lat lub do czasu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.

      Informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest SOCIAL ELITE DAWID BAGIŃSKI SPÓŁKA KOMANDYTOWO – AKCYJNA z siedzibą we Wrocławiu, ul. Krupnicza 2-4, 50-075 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu IV Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000936311, o kapitale zakładowym w wysokości 50 000 zł, wpłaconym w całości, REGON: 520605137, NIP: 8971899059. [read more]Dane zbierane są w celu i zakresie niezbędnym w procesie rekrutacyjnym [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteście Państwo stroną lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy lub przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO]. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wykonania celu w postaci przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego. Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim, jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa np. organy ścigania/sądy. Dane osobowe mogą być również powierzane podmiotom trzecim m.in. dostawcom usług IT, prawnikom, podmiotom współpracującym z Administratorem - wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora, jeżeli jest to konieczne dla realizacji celów przetwarzania danych, o których mowa powyżej i świadczenia usług Administratora lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora. Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych o których mowa powyżej do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie będą podlegać profilowaniu (m.in. w ramach automatycznych odpowiedzi zwrotnych). Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany ma na celu przede wszystkim usprawnienie świadczenia usług przez Administratora, czy też zwiększenie Państwa satysfakcji. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz otrzymania ich kopii (m.in. art. 15 RODO), ich sprostowania (m.in. art. 16 RODO), usunięcia (m.in. art. 17 RODO) lub ograniczenia przetwarzania (m.in. art. 18 RODO) - przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć albo ograniczyć to uprawnienie, prawo do przenoszenia danych (m.in. art. 20 RODO), prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (m.in. art. 21 RODO), a także prawo zażądania zaprzestania przetwarzania danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jestem Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (m.in. art. 77 RODO). Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa powyżej, lecz nie krócej niż przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Jeśli nie wyraziliście Państwo zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby przyszłych rekrutacji, to dane te będą przetwarzane do czasu zakończenia aktualnego procesu rekrutacyjnego. W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby przyszłych rekrutacji, to dane te będą przetwarzane przez okres 2 lat.[/read]

      Na jaki adres wysłać E-book?