Czytaj do końca i zobacz, w jaki sposób zebraliśmy aż 839 kontaktów do nauczycieli i dyrektorów szkół w ciągu zaledwie 1 miesiąca, pozyskując uczestników na spektakle artystyczne dla dzieci.
Głównym celem dla tego projektu było: pozyskanie jak największej liczby uczestników na organizowane spektakle artystyczne dla dzieci i dorosłych. Kwestia doboru odpowiedniej formy reklamowej została powierzona w nasze ręce.
Po wstępnym researchu, zbadaniu grupy docelowej i przeanalizowaniu potencjału projektu, zdecydowaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie kampania leadowa – Facebook Lead Ads.
Intensyfikację działań świadomie zaplanowaliśmy na czas bezpośrednio przed rozpoczęciem roku szkolnego – to pozwoliło nam dotrzeć z naszym komunikatem do właściwych osób jeszcze przed zwołaniem szkolnych rad, na których nauczyciele, pracownicy przedszkoli, dyrektorzy i inne osoby związane z oświatą mogłyby poruszyć ten temat. Ten czas jest wykorzystywany również do planowania wycieczek szkolnych, w ramach których nasi odbiorcy mogliby wziąć udział w oferowanych spektaklach. Właśnie dlatego zależało nam, by komunikat dotarł do nich wcześniej.
czas trwania kampanii
839
łączna liczba pozyskanych kontaktów
1,22 zł
średni koszt pozyskania 1 leada (średnio 20-os. klasy)
4590%
średni ROAS
Postawione cele:
Realizowane usługi:
Główne wyzwania:
Oto co dokładnie zrobiliśmy w ramach naszych działań, aby pozyskać jak najwięcej wartościowych kontaktów do osób, które mogły wykazywać zainteresowanie przyjściem ze swoją grupą na spektakle artystyczne dla dzieci.
Poniżej zrealizowane zadania (od 25 sierpnia do 24 września 2022):
WAŻNE: W przypadku chęci pozyskania uczestników na organizowane spotkanie, osoby często decydują się na utworzenie dedykowanego wydarzenia na Facebooku i promowanie go. Takie działanie nie daje nam jednak mierzalnych efektów, ponieważ użytkownicy mogą kliknąć, że wezmą udział lub są zainteresowane, ale dalej… nic z tym nie zrobić. Dlaczego?
Ponieważ sami muszą podjąć kolejne kroki, czyli znaleźć sposób na kontakt z organizatorem i zakup biletów. Nasz Kontrahent również rozważał to rozwiązanie.
My postanowiliśmy jednak maksymalnie skrócić drogę odbiorcy od momentu kliknięcia reklamy aż do rozmowy. W wyniku naszych działań zainteresowany użytkownik mógł kliknąć tylko raz, następnie wygodnie zostawić swoje dane kontaktowe i po prostu czekać na telefon.
Świadomy wybór skutecznej metody reklamowej (Kampanii Facebook Lead Ads) pozwolił nam wypracować satysfakcjonujące wyniki dla Kontrahenta – trafić do odpowiednich osób oraz realnie zachęcić je do kontaktu.
839 kontaktów — do nauczycieli i dyrektorów szkół realnie zainteresowanych ofertą
10% — część osób, która realnie zapisała swoje klasy na organizowane spektakle artystyczne (1 osoba = średnio 20-osobowa klasa)
1024,56 zł — wydany budżet
12 zł — średni koszt sprzedaży ok. 20 biletów 1 klasie (1 bilet = 28 zł)
4590% — średni ROAS, czyli zwrot kosztów z reklamy (na 1 wydaną złotówkę przypadło prawie 46 zł zysku!)
Bartosz Piosek
„Wyniki oceniam bardzo pozytywnie – średni koszt za kontakt był na poziomie tak naprawdę nieosiągalnym dla większości projektów. Leady były jakościowe (95% trafionych). 10% kontaktów zostało domkniętych.
Bilety zaczynały się od 28 zł, więc przyjmując, że w ramach jednego domkniętego kontaktu w spektaklu wzięła udział jedna klasa o liczebności 20 uczniów, to mamy ROAS na poziomie 4590%! A weźmy pod uwagę, że często na taki wyjazd zbiera się więcej klas lub nawet całe szkoły.
Wynik finansowy ciężko więc określić słowami – niech samo za siebie mówi zadowolenie naszego Kontrahenta :) ”.
Jak widzisz, świadome decyzje i praktyczne umiejętności pozwoliły wygenerować bardzo tanie i (przede wszystkim!) jakościowe leady – 839 kontaktów w cenie zaledwie 1,22 zł za 1 leada w ciągu zaledwie 1 miesiąca. Kolejnym krokiem był kontakt sprzedawców z osobami, które wykazały zainteresowanie uczestnictwem w spektaklach artystycznych dla dzieci i dorosłych. Praca miała wysokie tempo. Sprzedawcy wysłali wiele ofert, spośród których średnio 10% zostało domkniętych. To bardzo dobry wynik, zważając na fakt, że 1 kontakt był w rzeczywistości całą (średnio 20-osobową) klasą dzieci.
Co więcej – w wyniku naszych działań Kontrahent zyskał olbrzymią bazę adresów mailowych i telefonów do osób pracujących w oświacie (czyli branży docelowej). Do tych kontaktów może wracać zupełnie za darmo w przyszłości, przy okazji nowych ofert, i skutecznie wykorzystywać je pod kątem biznesowym. Ten efekt jest dla niego bardzo wartościowy.
Co pozwoliło osiągnąć tak dobre wyniki?
Bardzo ważny był etap przed startem, czyli dogłębny research, rozpracowanie grup docelowych i na podstawie wyciągniętych wniosków – właściwe targetowanie.
Dotarliśmy do konkretnych osób, które zostały wskazane przez Kontrahenta jako nasz idealny target – nauczycieli, dyrektorów, pracowników przedszkoli. Podjęte działania pozwoliły skutecznie skierować komunikaty również do użytkowników działających w radach rodziców, co było wartością dodaną (te osoby również znajdowały się w naszej grupie docelowej). Jak to zrobiliśmy?
Wynik zależy w dużej mierze od naszego doświadczenia i autorskiego know-how, które wypracowaliśmy w ciągu wielu lat pracy nad kampaniami. Jeśli jednak sam zastanawiasz się teraz, jak trafić do swojego idealnego klienta, to dam Ci dobrą radę: zacznij od precyzyjnego określenia jego profilu, czyli po prostu – poznaj go. Spróbuj zrozumieć, jakie ma potrzeby i problemy, czym zajmuje się na co dzień, co myśli, w co wierzy, jakie ma przekonania, czym się interesuje… w ten sposób łatwiej Ci będzie później określić kryteria, które pomogą do niego trafić z konkretną ofertą.
Przyda Ci się więcej informacji?
Sprawdź poniższy odcinek mojego Podcastu, bo wyjaśniam w nim sporo kwestii związanych z tym tematem: Buyer Persona w biznesie - większość firm robi to źle #36.
Doskonale Cię rozumiem. Takie działania nie są proste. To skomplikowany proces, na który składa się wiele mikroelementów i umiejętności niezbędnych do ich wykonania.
Na szczęście w Social Elite wiemy, jak skutecznie promować biznes w przestrzeni internetowej, a Ty możesz śmiało korzystać z naszej wiedzy! Regularnie udostępniamy wiele darmowych materiałów edukacyjnych na www.socialelite.pl/edukacja oraz naszych kanałach społecznościowych.
Zobacz na przykład poniższy materiał wideo: Jak pozyskać klientów do biznesu?
Podejrzewam, że przyda Ci się w aktualnej sytuacji!
A jeśli już teraz czujesz, że potrzebujesz większego wsparcia w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych i promowania biznesu online – zapraszamy do współpracy!
W Social Elite wiemy, jak uwolnić potencjał biznesu i zmaksymalizować zyski. Sami proponujemy właściwe rozwiązania, bo doświadczenie pozwala nam mieć pewność co do tego, które narzędzia będą najbardziej skuteczne w danym przypadku. Bez zgadywania czy loterii.
Wynika to z wielu lat pracy w branży marketingowej, prób oraz błędów, z których dawno temu wyciągnęliśmy wnioski. Jeżeli Ty nie chcesz ich popełniać, bo szkoda Ci czasu, wtedy skorzystanie z naszego biznesowego wsparcia może być rozsądną decyzją.
Co więcej, własne know-how oraz przeprowadzane mikrotesty reklam pozwalają nam ocenić, czy grupa osób, do które trafia dany komunikat reklamowy, jest entuzjastycznie nastawiona do przedstawianej oferty. Takim osobom pokazujemy Twoje produkty lub usługi. Przy budżecie ok. 20-30 zł jesteśmy w stanie stwierdzić, czy reklama będzie się podobać, czy nie. A to dla Ciebie ważne, zgadza się?
Minimalizujemy ryzyko wpadki, straty pieniędzy i stworzenia negatywnej atmosfery wokół Twojej marki.
Potwierdzają to nasi dotychczasowy Kontrahenci. Sprawdź sam:
Jeżeli podoba Ci się taka możliwość, skontaktuj się z nami.
Wypełnij formularz kontaktowy i zamów bezpłatną konsultację, podczas której wszystko Ci wytłumaczymy i przedstawimy możliwe rozwiązania.
-----
Sprawdź też inne case study, które mogą Cię zainteresować: