Jak w 3 lata wyskalowaliśmy biznes Klienta na 8 nowych zagranicznych rynków? Kampania dla sklepu Jukki

 
Jak skutecznie przeprowadzić skalowanie biznesu na nowe rynki? Jeśli chcesz wiedzieć, czytaj do końca. W dzisiejszym artykule wyjaśniam, co jest ważne, kiedy chcemy skalować biznes za granicą. Opisuję zrealizowane działania w ramach kampanii reklamowej dla sklepu Jukki oferującego artykuły dla niemowląt.

Oto czego się dowiesz z tego artykułu:

  • Kiedy biznes jest gotowy na skalowanie?
  • Jak skalować firmę, gdy właścicielowi brakuje czasu, ale ma świadomość biznesową i chce rozwijać biznes?
  • Czy można wyskalować biznes dzięki działaniom reklamowym online?
  • Co radzę w kontekście skalowania firmy i rozwoju biznesu za granicą?
  • Gdzie szukać wsparcia w skalowaniu biznesu?

Zaczynamy!

 

Skalowanie firmy z artykułami dla niemowląt

E-sklep Jukki – opis branży

Sklep Jukki to polski producent akcesoriów dla niemowląt i ich mam. Marka oferuje artykuły szyte ręcznie w polskich szwalniach i wykonane z wysokiej jakości materiałów (oczywiście atestowanych i certyfikowanych). Wszystko to sprawia, że wiele mam ceni sobie produkty Jukki. Dzięki nim pierwsze dni, tygodnie i miesiące życia zarówno maluszka, jak i rodziców, są zdecydowanie bardziej komfortowe.

W ofercie Jukki znajdziemy m.in. kokony, otulacze, kocyki, rożki, śpiworki, pieluszki, ochraniacze, maty, organizery, pościel, ubranka, zabawki, akcesoria do karmienia i wiele, wiele innych. 

Usługi realizowane w ramach skalowania firmy na nowe rynki:

Właścicielem sklepu Jukki jest Grzegorz, z którym mamy przyjemność współpracować od jesieni 2019 roku. W ramach tej współpracy realizujemy kampanię reklamową Facebook Ads (na wszystkich krajach), Google Ads (jukki.be) oraz Pinterest Ads (jukki.fr). Uruchomiliśmy również kampanię na pozyskanie wartościowych fanów na FB oraz followersów na IG, aby zwiększyć zasoby remarketingowe i wesprzeć w ten sposób działania reklamowe.

Kluczowe parametry kampanii dla sklepu Jukki

3 lata

czas trwania kampanii

8 nowych rynków

efekty skalowania biznesu

40 mln zł

przychód w roku 2022 na dzień publikacji artykułu

600%

min. ROAS na każdym kraju wypracowany po 2-3 miesiącach

 

Cel Grzegorza: wyskalować biznes

Pierwsze kampanie Grzegorz realizował samodzielnie. Prowadził działania reklamowe na własną rękę (brawo), jednak nie generowały one opłacalnych wyników. 

Do tego przez konieczność ciągłego doglądania działań marketingowych Grzegorzowi zaczęło brakować czasu na inne ważne biznesowe sprawy (produkcję, logistykę, rekrutację itd.). Postanowił więc poszukać wsparcia na zewnątrz.

Współpracę z Social Elite oceniam bardzo dobrze. Agencję Dawida wybrałem ze względu na wiele pozytywnych komentarzy i nie zawiodłem się. Poznałem specjalistów, którzy po prostu znają się na rzeczy i pomogli wyskalować mój biznes na aż 8 nowych rynków. To lepiej niż dobrze. Prowadzą dla mnie działania reklamowe, dzięki czemu sam mogę zająć się innymi ważnymi sprawami w firmie. Zdecydowanie polecam.

Grzegorz, właściciel firmy Jukki

Okres działań reklamowych: 2.10.2019 – aktualnie

GŁÓWNY CEL: Uwolnić swój czas i wygenerować większy zwrot z działań reklamowych. 

CELE DODATKOWE:

  1. ROAS min. 6 na każdym kraju.
  2. Całościowy roczny przychód na poziomie 100 mln zł (z wszystkich działań).
  3. Maksymalnie skalowanie budżetów reklamowych, jeśli wyniki są satysfakcjonujące.

 GŁÓWNE WYZWANIA:

  • Zbudowanie świadomości marki, relacji i wypozycjonowanie na tle konkurencji we wszystkich krajach poza Polską, bo tam działania uruchamialiśmy od zera.
  • Poznanie mentalności i zachowań odbiorców z każdego kraju oraz czynników motywujących ich do działania. Zupełnie inne komunikaty działają we Francji, inne w Holandii i inne w Czechach – wszystko musieliśmy wypracować.
  • Braki pracowników na produkcji ograniczające skalowanie biznesu. Zbyt mały zasób pracowniczy wymagał ciągłej weryfikacji, czy daną liczbę zamówień będziemy w stanie realizować, przez co nie mogliśmy wykorzystać całego potencjału kampanii. Dzięki dużej świadomości biznesowej Grzegorza i dobrej komunikacji między nami ten problem udało się już rozwiązać.
  • Zbyt niskie możliwości produkcyjne, przez które czas wysyłki zamówienia wydłuża się – jest to aktualnie jedyna blokada przed wychodzeniem na kolejne rynki (Włochy, Hiszpania, Bułgaria).
  • Wyskalowanie budżetów miesięcznych na dany kraj powyżej 30 tys. zł. 

Skalowanie biznesu dla sklepu Jukki

Skalowanie biznesu i sprzedaż produktów za granicę — wykonane zadania

1. Na samym początku kluczowym działaniem było przygotowanie dogłębnego researchu i szczegółowe poznanie grupy docelowej. Musieliśmy poznać potrzeby, pragnienia, aktualne sytuacje życiowe i marzenia naszych potencjalnych klientów, czyli zbudować nasze brand persony. Co jednak istotne – mieliśmy świadomość, że te elementy będą zupełnie inne w każdym z krajów ze względu na inną kulturę i obyczaje, dlatego wszystkie rynki musieliśmy przeanalizować osobno, aby już od początku działać na nich świadomie.    

2. Kolejnym krokiem było przygotowanie odpowiedniej strategii reklamowej, czyli rozbicie kampanii na zimny, ciepły i gorący ruch oraz stworzenie dedykowanych komunikatów i kreacji reklamowych do każdego z etapu. Poniżej możesz zobaczyć przykłady kreacji dla sklepu Jukki.

3. Następnie przeszliśmy do testowania szeregu różnych kreacji reklamowych – zarówno tekstów, jak i różnych formatów reklamowych. Takie działanie pozwala znaleźć elementy działające na daną grupę odbiorców najskuteczniej i wykorzystywać je do generowania jeszcze lepszych wyników. Poniżej widzisz przykładowe kreacje reklamowe, które testowaliśmy w ramach prowadzonych kampanii. 

4. Po zakończeniu fazy testów i wypracowaniu skutecznych komunikatów i grup przeszliśmy do fazy skalowania kampanii, czyli intensyfikacji działań. Dodaliśmy nowe umiejscowienia, uruchomiliśmy nowe grupy i rozbudowaliśmy remarketing.

5. W kolejnym kroku dołożyliśmy do schematu biznesowego kampanię pozyskującą nowych fanów i followersów, co przyczyniło się do poszerzenia zasobów remarketingowych. 

Poniżej widzisz wyniki kampanii na polubienia realizowanej dla polskiego fanpage Jukki – od początku 2022 roku pozyskaliśmy ponad 10 700 fanów w średniej cenie 0,52 zł za 1 fana.

6. Następnie postanowiliśmy uruchomić kolejne kanały dotarcia do klientów (Google, Pinterest, TikTok), aby zwiększyć nasze zasięgi oraz pokazać się nowym odbiorcom, którzy wykazują zainteresowanie akcesoriami dla niemowląt i są naszymi potencjalnymi klientami. 

Przykładowo – uruchomiliśmy kampanię Pinterest Ads dla Jukki FR, ponieważ w tamtym czasie w tym kraju generowaliśmy rewelacyjne wyniki i widzieliśmy realny potencjał w tym kanale. Decyzja była właściwa. 

W ramach kampanii Pinterest Ads w czasie 1.05-29.11.2022 wygenerowaliśmy przychód na poziomie 160 000 zł, wydając przy tym budżet w wysokości 20 000 zł. ROAS wyniósł więc 800%! Poniżej widzisz przykładowe kreacje reklamowe Pinterest Ads realizowane w ramach tej kampanii.

Powyższe świadome działania zaprowadziły nas do momentu, w którym teraz codziennie optymalizujemy kampanię i ściśle współpracujemy z zarządem w kwestiach strategicznych. Początkowe wyzwania i cele w dużej mierze zostały już zrealizowane. 

Aktualnie jesteśmy gotowi do rozwoju działań marketingowych i uruchomienia sprzedaży w kolejnych nowych krajach. Powstrzymują nas chwilowo tylko możliwości produkcyjne, które są zbyt małe do obsługi tak wielu zamówień. Firma pracuje nad ich powiększeniem.   

Zobacz podejmowane działania reklamowe z lotu ptaka:

WAŻNY WNIOSEK: Warto pamiętać, że na pewnym etapie zupełnie normalne jest, że właściciel biznesu nie zajmuje się wszystkim samodzielnie. Czasem powierzenie niektórych działań innym osobom, specjalistom, jest najlepszym, co można zrobić, bo dzięki temu uwalniamy czas potrzebny do pracy nad innymi ważnymi sprawami w firmie. W efekcie uzyskujemy jeszcze więcej korzyści. 

Czy sam też jesteś czasem przytłoczony nadmiarem pracy i chaosem? Czujesz, że momentami firma wymyka Ci się spod kontroli? 

W takim razie zapraszam Cię do odsłuchania jednego z ostatnich odcinków mojego podcastu, w którym omawiam: Jak radzę sobie z nadmiarem pracy, projektami i chaosem #37 . Jestem przekonany, że przedstawione wskazówki pozwolą Ci spojrzeć na sytuację inaczej i znaleźć dobre rozwiązania.

 

Skalowanie biznesu za granicą – wyniki kampanii

 
Za sukces odpowiada

Bartosz Wielkopolski

„Rezultaty oceniamy bardzo dobrze, a co najważniejsze – kontrahent ma takie samo zdanie. 

W osiągnięciu tego wyniku obydwie strony miały tak samo duży udział. My – doświadczenie w branży i wychodzeniu na Europę. On jest doświadczonym przedsiębiorcą, ma bardzo dobrze poukładane procesy w firmie i bardzo dobry produkt. 

Ma do nas duże zaufanie, słucha naszych wskazówek i natychmiastowo wprowadza zmiany. Daje nam wolną rękę. Traktuje nas jako partnerów biznesowych. 

Naprawdę współpraca z Grzegorzem to czysta przyjemność”. 

 

Skalowanie sprzedaży Jukki – wnioski

Jak widzisz, skuteczne działania reklamowe to zaawansowany proces, do którego niezbędne są kompetencje i doświadczenie. Właśnie te elementy pozwoliły na skalowanie firmy Jukki i osiągnięcie tak dobrych wyników sprzedażowych na 8 nowych zagranicznych rynkach. Na ten moment tylko możliwości produkcyjne powstrzymują nas przed uruchomieniem sprzedaży w kolejnych krajach – wspólnie z Grzegorzem planujemy strategię zwiększenia produkcji i pełnego wykorzystania potencjału prowadzonego biznesu. 

Ten przypadek stanowi doskonały dowód na to, że na pewnym etapie rozwoju biznesu kluczowe są odpowiednie decyzje. Może się wydawać, że brakuje czasu i fizycznych możliwości na rozwój i skalowanie firmy, a jednak jest to możliwe, jeśli mamy świadomość biznesową, chęci i inicjatywę – jak Grzegorz. Do tego dokładamy właściwą strategię i wsparcie specjalistów i mamy już realny przepis na sukces. Efekty? 

W przypadku Jukki to aż 8 nowych zagranicznych rynków aktywnie generujących przychody dla firmy i realna szansa na wejście do kolejnych krajów. 

Jednocześnie warto pamiętać, że marketing firmy to złożony proces. W omawianym projekcie ważne było na przykład wparcie działań reklamowych poprzez aktywny rozwój społeczności na social media. Uruchomiona kampania na polubienia pozwoliła rozbudować remarketing i w efekcie przyczyniła się do wygenerowania jeszcze lepszych rezultatów. 

Na ten moment mamy już wypracowane skuteczne haki reklamowe, kreacje i grupy. Skupiamy się na codziennym monitorowaniu kampanii, jednocześnie będąc w pełni gotowym na dalsze skalowanie działań.

Jeśli Ty też chcesz zwiększyć przychody w swoim sklepie internetowym i w przyszłości wprowadzić sprzedaż produktów za granicę, polecam Ci poniższe wideo. Omawiam w nim 5 rekomendowanych przeze mnie kanałów dla sklepów internetowych, które chcą zwiększać sprzedaż – gotowych do wykorzystania we własnej firmie.

Skalowanie biznesu na nowe rynki – porady

Zastanawiasz się, jak skalować biznes i przygotować go pod dynamiczny i jednocześnie przewidywalny rozwój, który pozwoli wygenerować większą sprzedaż bez chaosu i utraty jakości działań? Oto moje porady:

  • Na początek określ aktualne zasoby swojej firmy, aby dobrze wykorzystać to, co już masz. Rozwój biznesu to nie tylko docieranie do nowych potencjalnych klientów. Ważne, by najpierw w pełni wykorzystać obecne możliwości, a dopiero później rozglądać się za czymś „nowym”.
  • Zastanów się, czy firma jest przygotowana na realne konsekwencje wynikające ze zwiększenia ilości klientów. Czy wiesz, jakie jest obecne obciążenie Twoich pracowników? Co się stanie, jeśli liczba klientów wzrośnie x2, x5, x10 itd. ?
  • Usprawnij obszar rekrutacji tak, by nowe CV regularnie spływały do Twojej firmy. Dzięki temu będziesz mieć kilka możliwości w zanadrzu, zamiast szukać pracowników „na hurra”, kiedy nagle będą potrzebni.
  • Pomyśl o procesach wdrożeniowych na nowe stanowiska, aby nowe osoby szybko się zaadaptowały. Taka praca z pewnością przełoży się dobrze nie tylko na wydajność i szybsze wdrożenie nowych pracowników, ale też na lepsze zadowolenie osób aktualnie pracujących w Twojej firmie.
  • Zastanów się nad outsourcowaniem konkretnych obszarów w firmie na zewnątrz. Czy opłaca Ci się na przykład budować dział marketingu? To zależy od wielu czynników. Jednak często znacznie lepszym rozwiązaniem będzie wydelegowanie prac marketingowych specjalistom.
  • Przeanalizuj skuteczność dotychczasowych działań marketingowych. Czy masz na przykład policzone, ile obecnie kosztuje Cię pozyskanie leadów? Czy wiesz, ile czasu potrzebuje potencjalny klient, by zdecydować się na usługę? Na te i wiele innych pytań powinieneś mieć konkretne odpowiedzi, jeśli zamierzasz skalować firmę. 
  • Aktywnie szukaj nowych tańszych sposobów dotarcia do klienta. ​​Być może w firmie od lat realizujecie z przyzwyczajenia podobne działania marketingowe. Ale co, jeśli są działania, które są bardziej wydajne?
  • Przyjrzyj się codziennej organizacji pracy i poszukaj blokad, które przepalają czas, aby je wyeliminować. Firma powinna działać „jak w szwajcarskim zegarku”. 

Social Elite regularnie wspiera firmy w rozwoju marketingu za granicą i skalowaniu biznesu

Jeśli szukasz wsparcia w skalowaniu firmy i uruchomieniu sprzedaży produktów za granicą, z przyjemnością Ci w tym pomożemy. W Social Elite skutecznie rozwijamy marki, realizując kampanie na wielu platformach, np. Facebook Ads, Instagram Ads, Google Ads, YouTube Ads i inne. Jesteśmy nastawieni na efekt. 

Mamy doświadczenie, wiedzę i umiejętności, co potwierdza fakt, że kontrahenci dają nam wolną rękę w działaniach i skupiają swoją uwagę na innych obszarach firmy. Kontrolujemy i wyciągamy wnioski na podstawie chłodnej analizy. Dajemy bezpieczeństwo. 

Przekonaj się sam! Zobacz inne case study potwierdzające nasze efekty:

A oto co sądzą nasi Kontrahenci o współpracy:

Jeśli Ty również szukasz takiego wsparcia marketingowego, wypełnij poniższy formularz i uzyskaj darmową wycenę. Podczas rozmowy poznamy Twoje potrzeby biznesowe i zaproponujemy dopasowane rozwiązanie.

Rozmowa nie jest zobowiązująca. Decyzja zawsze zostaje po Twojej stronie.
.

 

Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację

    Obowiązek informacyjny RODO - rozwiń

    1. Kto jest Administratorem moich danych osobowych?

    Administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest Dawid Bagiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą SOCIAL ELITE Dawid Bagiński S.K.A, ul. Krupnicza 2-4, 50-075 Wrocław (NIP: 8971899059), REGON: 021942310, adres e-mail: [email protected]

    2. W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej są przetwarzane moje dane osobowe?

    Państwa dane zbierane są w celu: udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteście Państwo stroną lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy]. W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na marketing bezpośredni w tym na otrzymywanie informacji handlowych, Państwa dane zbierane są także w tym właśnie celu [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora jakim jest marketing bezpośredni].

    3. Czy muszę udostępnić swoje dane osobowe?

    Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wykonania celu w postaci udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość lub marketing bezpośredni.

    4. Czy moje dane osobowe zostaną przekazane innym podmiotom?

    Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa np. organy ścigania/sądy. Dane osobowe mogą być również powierzane podmiotom trzecim m.in. dostawcom usług IT, podmiotom zajmującym się marketingiem [pod warunkiem, że wyraziliście Państwo zgodę marketingową] lub prawnikom, wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora, jeżeli jest to konieczne dla realizacji celów przetwarzania danych o których mowa powyżej i świadczenia usług Administratora lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora.

    5. Czy Administrator zamierza przekazać moje dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?

    Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych o których mowa powyżej do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    6. Jakie szczegółowe uprawnienia przysługują mi w ramach przetwarzania moich danych osobowych?

    Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jestem Prezes Urzędu Danych Osobowych. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.

    7. Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu?

    Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu (m.in. w ramach automatycznych odpowiedzi zwrotnych lub w efekcie realizowania celów marketingowych poprzez ocenę Państwa niektórych czynników osobowych). Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany i ich profilowanie ma na celu przede wszystkim usprawnienie świadczenia usług przez Administratora, dostosowanie towarów lub usług do Państwa potrzeb, czy też zwiększenie Państwa satysfakcji.

    8. Jak długo będą przechowywane moje dane osobowe?

    Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu o którym mowa powyżej, lecz nie krócej niż przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Co do zasady, dane podane w formularzu przechowywane są przez okres jednego roku. W przypadku następczego zawarcia umowy z Administratorem, dane osobowe przechowywane będą przez okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub przez okres wynikający z przepisów z zakresu prawa podatkowego. W przypadku wyrażenia zgody marketingowej, dane osobowe będą przechowywane przez okres piętnastu lat lub do czasu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.

    gdpr-image
    Nasza strona używa ciasteczek do analizy statystyk i zapewnienia takiego samego działania pomiędzi wizytami.
    Dowiedz się więcej