Oto czego się dowiesz z tego artykułu:
Zaczynamy!
Sklep Jukki to polski producent akcesoriów dla niemowląt i ich mam. Marka oferuje artykuły szyte ręcznie w polskich szwalniach i wykonane z wysokiej jakości materiałów (oczywiście atestowanych i certyfikowanych). Wszystko to sprawia, że wiele mam ceni sobie produkty Jukki. Dzięki nim pierwsze dni, tygodnie i miesiące życia zarówno maluszka, jak i rodziców, są zdecydowanie bardziej komfortowe.
W ofercie Jukki znajdziemy m.in. kokony, otulacze, kocyki, rożki, śpiworki, pieluszki, ochraniacze, maty, organizery, pościel, ubranka, zabawki, akcesoria do karmienia i wiele, wiele innych.
Właścicielem sklepu Jukki jest Grzegorz, z którym mamy przyjemność współpracować od jesieni 2019 roku. W ramach tej współpracy realizujemy kampanię reklamową Facebook Ads (na wszystkich krajach), Google Ads (jukki.be) oraz Pinterest Ads (jukki.fr). Uruchomiliśmy również kampanię na pozyskanie wartościowych fanów na FB oraz followersów na IG, aby zwiększyć zasoby remarketingowe i wesprzeć w ten sposób działania reklamowe.
czas trwania kampanii
8 nowych rynków
efekty skalowania biznesu
40 mln zł
przychód w roku 2022 na dzień publikacji artykułu
600%
min. ROAS na każdym kraju wypracowany po 2-3 miesiącach
Pierwsze kampanie Grzegorz realizował samodzielnie. Prowadził działania reklamowe na własną rękę (brawo), jednak nie generowały one opłacalnych wyników.
Do tego przez konieczność ciągłego doglądania działań marketingowych Grzegorzowi zaczęło brakować czasu na inne ważne biznesowe sprawy (produkcję, logistykę, rekrutację itd.). Postanowił więc poszukać wsparcia na zewnątrz.
Współpracę z Social Elite oceniam bardzo dobrze. Agencję Dawida wybrałem ze względu na wiele pozytywnych komentarzy i nie zawiodłem się. Poznałem specjalistów, którzy po prostu znają się na rzeczy i pomogli wyskalować mój biznes na aż 8 nowych rynków. To lepiej niż dobrze. Prowadzą dla mnie działania reklamowe, dzięki czemu sam mogę zająć się innymi ważnymi sprawami w firmie. Zdecydowanie polecam.
Grzegorz, właściciel firmy Jukki
GŁÓWNY CEL: Uwolnić swój czas i wygenerować większy zwrot z działań reklamowych.
CELE DODATKOWE:
GŁÓWNE WYZWANIA:
1. Na samym początku kluczowym działaniem było przygotowanie dogłębnego researchu i szczegółowe poznanie grupy docelowej. Musieliśmy poznać potrzeby, pragnienia, aktualne sytuacje życiowe i marzenia naszych potencjalnych klientów, czyli zbudować nasze brand persony. Co jednak istotne – mieliśmy świadomość, że te elementy będą zupełnie inne w każdym z krajów ze względu na inną kulturę i obyczaje, dlatego wszystkie rynki musieliśmy przeanalizować osobno, aby już od początku działać na nich świadomie.
2. Kolejnym krokiem było przygotowanie odpowiedniej strategii reklamowej, czyli rozbicie kampanii na zimny, ciepły i gorący ruch oraz stworzenie dedykowanych komunikatów i kreacji reklamowych do każdego z etapu. Poniżej możesz zobaczyć przykłady kreacji dla sklepu Jukki.
3. Następnie przeszliśmy do testowania szeregu różnych kreacji reklamowych – zarówno tekstów, jak i różnych formatów reklamowych. Takie działanie pozwala znaleźć elementy działające na daną grupę odbiorców najskuteczniej i wykorzystywać je do generowania jeszcze lepszych wyników. Poniżej widzisz przykładowe kreacje reklamowe, które testowaliśmy w ramach prowadzonych kampanii.
4. Po zakończeniu fazy testów i wypracowaniu skutecznych komunikatów i grup przeszliśmy do fazy skalowania kampanii, czyli intensyfikacji działań. Dodaliśmy nowe umiejscowienia, uruchomiliśmy nowe grupy i rozbudowaliśmy remarketing.
5. W kolejnym kroku dołożyliśmy do schematu biznesowego kampanię pozyskującą nowych fanów i followersów, co przyczyniło się do poszerzenia zasobów remarketingowych.
Poniżej widzisz wyniki kampanii na polubienia realizowanej dla polskiego fanpage Jukki – od początku 2022 roku pozyskaliśmy ponad 10 700 fanów w średniej cenie 0,52 zł za 1 fana.
6. Następnie postanowiliśmy uruchomić kolejne kanały dotarcia do klientów (Google, Pinterest, TikTok), aby zwiększyć nasze zasięgi oraz pokazać się nowym odbiorcom, którzy wykazują zainteresowanie akcesoriami dla niemowląt i są naszymi potencjalnymi klientami.
Przykładowo – uruchomiliśmy kampanię Pinterest Ads dla Jukki FR, ponieważ w tamtym czasie w tym kraju generowaliśmy rewelacyjne wyniki i widzieliśmy realny potencjał w tym kanale. Decyzja była właściwa.
W ramach kampanii Pinterest Ads w czasie 1.05-29.11.2022 wygenerowaliśmy przychód na poziomie 160 000 zł, wydając przy tym budżet w wysokości 20 000 zł. ROAS wyniósł więc 800%! Poniżej widzisz przykładowe kreacje reklamowe Pinterest Ads realizowane w ramach tej kampanii.
Powyższe świadome działania zaprowadziły nas do momentu, w którym teraz codziennie optymalizujemy kampanię i ściśle współpracujemy z zarządem w kwestiach strategicznych. Początkowe wyzwania i cele w dużej mierze zostały już zrealizowane.
Aktualnie jesteśmy gotowi do rozwoju działań marketingowych i uruchomienia sprzedaży w kolejnych nowych krajach. Powstrzymują nas chwilowo tylko możliwości produkcyjne, które są zbyt małe do obsługi tak wielu zamówień. Firma pracuje nad ich powiększeniem.
Zobacz podejmowane działania reklamowe z lotu ptaka:
WAŻNY WNIOSEK: Warto pamiętać, że na pewnym etapie zupełnie normalne jest, że właściciel biznesu nie zajmuje się wszystkim samodzielnie. Czasem powierzenie niektórych działań innym osobom, specjalistom, jest najlepszym, co można zrobić, bo dzięki temu uwalniamy czas potrzebny do pracy nad innymi ważnymi sprawami w firmie. W efekcie uzyskujemy jeszcze więcej korzyści.
Czy sam też jesteś czasem przytłoczony nadmiarem pracy i chaosem? Czujesz, że momentami firma wymyka Ci się spod kontroli?
W takim razie zapraszam Cię do odsłuchania jednego z ostatnich odcinków mojego podcastu, w którym omawiam: Jak radzę sobie z nadmiarem pracy, projektami i chaosem #37 . Jestem przekonany, że przedstawione wskazówki pozwolą Ci spojrzeć na sytuację inaczej i znaleźć dobre rozwiązania.
Bartosz Wielkopolski
„Rezultaty oceniamy bardzo dobrze, a co najważniejsze – kontrahent ma takie samo zdanie.
W osiągnięciu tego wyniku obydwie strony miały tak samo duży udział. My – doświadczenie w branży i wychodzeniu na Europę. On jest doświadczonym przedsiębiorcą, ma bardzo dobrze poukładane procesy w firmie i bardzo dobry produkt.
Ma do nas duże zaufanie, słucha naszych wskazówek i natychmiastowo wprowadza zmiany. Daje nam wolną rękę. Traktuje nas jako partnerów biznesowych.
Naprawdę współpraca z Grzegorzem to czysta przyjemność”.
Jak widzisz, skuteczne działania reklamowe to zaawansowany proces, do którego niezbędne są kompetencje i doświadczenie. Właśnie te elementy pozwoliły na skalowanie firmy Jukki i osiągnięcie tak dobrych wyników sprzedażowych na 8 nowych zagranicznych rynkach. Na ten moment tylko możliwości produkcyjne powstrzymują nas przed uruchomieniem sprzedaży w kolejnych krajach – wspólnie z Grzegorzem planujemy strategię zwiększenia produkcji i pełnego wykorzystania potencjału prowadzonego biznesu.
Ten przypadek stanowi doskonały dowód na to, że na pewnym etapie rozwoju biznesu kluczowe są odpowiednie decyzje. Może się wydawać, że brakuje czasu i fizycznych możliwości na rozwój i skalowanie firmy, a jednak jest to możliwe, jeśli mamy świadomość biznesową, chęci i inicjatywę – jak Grzegorz. Do tego dokładamy właściwą strategię i wsparcie specjalistów i mamy już realny przepis na sukces. Efekty?
W przypadku Jukki to aż 8 nowych zagranicznych rynków aktywnie generujących przychody dla firmy i realna szansa na wejście do kolejnych krajów.
Jednocześnie warto pamiętać, że marketing firmy to złożony proces. W omawianym projekcie ważne było na przykład wparcie działań reklamowych poprzez aktywny rozwój społeczności na social media. Uruchomiona kampania na polubienia pozwoliła rozbudować remarketing i w efekcie przyczyniła się do wygenerowania jeszcze lepszych rezultatów.
Na ten moment mamy już wypracowane skuteczne haki reklamowe, kreacje i grupy. Skupiamy się na codziennym monitorowaniu kampanii, jednocześnie będąc w pełni gotowym na dalsze skalowanie działań.
Jeśli Ty też chcesz zwiększyć przychody w swoim sklepie internetowym i w przyszłości wprowadzić sprzedaż produktów za granicę, polecam Ci poniższe wideo. Omawiam w nim 5 rekomendowanych przeze mnie kanałów dla sklepów internetowych, które chcą zwiększać sprzedaż – gotowych do wykorzystania we własnej firmie.
Zastanawiasz się, jak skalować biznes i przygotować go pod dynamiczny i jednocześnie przewidywalny rozwój, który pozwoli wygenerować większą sprzedaż bez chaosu i utraty jakości działań? Oto moje porady:
Jeśli szukasz wsparcia w skalowaniu firmy i uruchomieniu sprzedaży produktów za granicą, z przyjemnością Ci w tym pomożemy. W Social Elite skutecznie rozwijamy marki, realizując kampanie na wielu platformach, np. Facebook Ads, Instagram Ads, Google Ads, YouTube Ads i inne. Jesteśmy nastawieni na efekt.
Mamy doświadczenie, wiedzę i umiejętności, co potwierdza fakt, że kontrahenci dają nam wolną rękę w działaniach i skupiają swoją uwagę na innych obszarach firmy. Kontrolujemy i wyciągamy wnioski na podstawie chłodnej analizy. Dajemy bezpieczeństwo.
Przekonaj się sam! Zobacz inne case study potwierdzające nasze efekty:
A oto co sądzą nasi Kontrahenci o współpracy:
Jeśli Ty również szukasz takiego wsparcia marketingowego, wypełnij poniższy formularz i uzyskaj darmową wycenę. Podczas rozmowy poznamy Twoje potrzeby biznesowe i zaproponujemy dopasowane rozwiązanie.
Rozmowa nie jest zobowiązująca. Decyzja zawsze zostaje po Twojej stronie.
.