Facebook Ads vs Google Ads. Gdzie zdobyć klientów? Jak reklamować firmę?
Facebook Ads vs Google Ads… Co jest lepsze? Na co postawić? Gdzie działać? Nie da się ukryć, że Google i Facebook to dwaj najwięksi giganci technologiczni na świecie. A jeśli chodzi o reklamę, obaj są liderami w swoich dziedzinach. W tym artykule poznasz ich trochę lepiej, bo przedstawimy Ci ważne konteksty, które należy wziąć pod uwagę przy planowaniu marketingu Twojej firmy.
Oto, czego się dowiesz z artykułu:
- czym różni się Facebook Ads od Google Ads,
- w jakich sytuacjach lepiej sprawdza się kampania Google, a w jakich Facebook,
- dlaczego każda z tych sieci reklamowych może przynieść świetne efekty, jeśli dobrze ją wykorzystamy – i z czego to wynika.
Czytaj do końca, bo te wskazówki od ręki wykorzystasz w swoim biznesie!
Wolisz wideo? Nie ma sprawy! Ten artykuł dostępny jest także w formie filmu na YouTube. Zapraszamy do obejrzenia!
Różnice między Facebook Ads a Google Ads
Google Ads to platforma, która skupia się głównie na reklamach opartych na słowach kluczowych. Kiedy użytkownik wpisuje określone frazy w wyszukiwarce Google, Twoja reklama może pojawić się w jego wynikach.
Jest to więc świetny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy JUŻ szukają tego, co masz do zaoferowania. Czyli Twojego produktu lub usługi.
Za pomocą Google Ads możesz kierować reklamy na określone lokalizacje czy nawet urządzenia. A ponieważ jest to system płatności za kliknięcie, płacisz tylko wtedy, gdy ktoś rzeczywiście kliknie Twoją reklamę.
Facebook Ads to z kolei platforma, za pomocą której możesz docierać do szerszej publiczności – w tym osób, które nie szukają akurat teraz Twojego produktu lub usługi. Możesz skorzystać z opcji targetowania, aby zawęzić grono odbiorców według ich zainteresowań, danych demograficznych, a nawet zachowań.
Dzięki temu możesz budować świadomość swojej marki wśród potencjalnych klientów, którzy może nawet nie wiedzieli o Twoim biznesie. Za pomocą odpowiednich działań możesz ich wyedukować, wzbudzić ich zaufanie i sympatię, a na końcu zachęcić do zakupu.
Gdzie powinna się pojawić Twoja reklama internetowa?
W takim razie co wybrać? Facebook Ads czy Google Ads? Tak naprawdę… każdy ma swoje wady i zalety. To, co wybierzesz na starcie, powinno zależeć przede wszystkim od Twoich celów biznesowych. Tego, gdzie są Twoi klienci oraz jaka jest wśród nich świadomość tego, co sprzedajesz.
- Może się wydawać, że jeśli chcesz dotrzeć ze swoim przekazem do szerokiego grona odbiorców, to reklamy na Facebooku są prawdopodobnie lepszą opcją.
- A jeśli masz już znany produkt, którego ludzie często szukają, to pewnie lepiej pójść w Google Ads.
Czy tak rzeczywiście jest?
NIBY TAK, ale… NIE ZAWSZE. Takie podejście jest mocno podstawowe i w efekcie możesz nie wykorzystać całego potencjału reklamowego tych platform – czyli zarobisz mniej, niż byś mógł.
Zobacz na przykład, że popularny produkt może mieć na Google dużą konkurencję i wtedy ta platforma wcale nie będzie lepszym wyborem. W takiej sytuacji być może warto, żebyś uruchomił kampanię na Facebooku, bo koszty reklamy będą tam dużo niższe. Jak widzisz, na decyzję składa się wiele czynników.
Co więc polecamy?
Wybór między Facebook Ads a Google Ads może wydawać się trudny, ale prawda jest taka, że nie musisz wybierać. Nasze doświadczenie pokazuje, że najlepsze wyniki osiągniesz, wykorzystując obie platformy jednocześnie. Reklama na Facebooku może na przykład zwiększać świadomość marki i edukować odbiorców, a następnie remarketing w Google Ads przyciągać te osoby, które są już gotowe do zakupu.
W dalszej części artykułu pokazujemy Ci konkretne przykłady różnych rozwiązań! Jesteśmy przekonani, że pomogą Ci lepiej zrozumieć te dwa systemy i dobrze wykorzystać je w swoim biznesie.
Kiedy puszczanie reklam na Facebooku i reklam na Google ma sens? Przykłady
Załóżmy, że wprowadzasz na rynek zupełnie nowy produkt lub usługę. W Social Elite mieliśmy na przykład takiego Klienta, który sprzedawał kołdry obciążeniowe. Kojarzysz coś takiego? Jeszcze kilka lat temu były zupełnie nieznane na polskim rynku.
Reklamy w Google wtedy praktycznie nie miały sensu, bo niewiele ludzi wyszukiwało takie hasła. Dlatego działania rozpoczęliśmy na Facebooku. Jak to wyglądało?
- Zaczęliśmy najpierw edukować odbiorców na temat różnych korzyści produktu.
- Pokazywaliśmy im, że mechanizm obciążeniowy pomaga wypoczywać, odstresować się i po prostu lepiej czuć. Osoby mogły wtedy w ogóle tego nie wiedzieć.
- Stopniowo zwiększaliśmy ich świadomość na temat produktu.
- Po kilku miesiącach ludzie sami zaczęli wpisywać do wyszukiwarki Google hasła: kołdra obciążeniowa. Sami zaczęli szukać produktu.
Czyli reklama na FB była takim pierwszym punktem styku. Osoby mające konkretne potrzeby związane z produktem zobaczyły reklamę na Facebooku. Na chwilę się zatrzymali, ale może nie mieli czasu na nic więcej, bo byli w pracy, tramwaju czy toalecie. Dopiero później przypomnieli sobie o produkcie i wpisali hasło w Google, aby dowiedzieć się więcej. Efekt?
Tam czekały na nich już reklamy Google Ads, które ściągały ich na www naszego Klienta, aby przypadkiem nie trafili do konkurencji. Widzisz, jak zazębiał się ten proces? I jak systemy reklamowe Google Facebook ze sobą współdziałały?
Teraz wyobraź sobie, że np. masz firmę realizującą publiczne inwestycje w stacje ładowania samochodów elektrycznych. Chcesz znaleźć klienta na taką realizację. Do tego celu na początku może Ci się przydać Google Ads.
Reklamując się w Google na słowa: „stacja ładowania samochodów elektrycznych – inwestycja publiczna”, możesz łatwo pokazać się osobom, które takich inwestycji już szukają. Na Facebooku będzie trudniej do nich dotrzeć. Dlaczego? Zobacz, że worek zainteresowań związanych ze stacjami ładowania samochodów na Facebooku może obejmować też osoby, które z takich stacji po prostu korzystają. Trudno będzie wyodrębnić z nich inwestorów, do których chcesz dotrzeć.
Oczywiście jest to możliwe, ale wymaga sporo czasu i pracy. W tym przypadku Google Ads będzie szybszym i łatwiejszym rozwiązaniem.
Za pomocą reklam skierujesz odbiorców na swoją stronę www. A jeśli wejdą, poczytają, ale nie zostawią swojego kontaktu, to w kolejnym kroku dzięki Pikselowi FB możesz się im przypominać dodatkowymi reklamami na Facebooku.
Podobnie jest na przykład w przypadku sklepów z wieloma produktami. Ciężko byłoby reklamować na Facebooku tysiące produktów na raz, robiąc reklamy dla każdego z nich.
Można oczywiście robić reklamy dynamiczne, czyli takie, w których wyświetla się wiele różnych produktów, ale wtedy to algorytm sam decyduje, jakie produkty komu się pokazują. To nie zawsze jest trafione. Co my robimy w takich sytuacjach?
Najczęściej uruchamiamy reklamy produktowe, ale w Google. Wtedy wyświetlają się one osobom używającym odpowiednich fraz. Setek fraz! Jest więc duża szansa, że znajdą również naszą reklamę.
WAŻNE: Ludzie szukają produktów i usług w Google po ich nazwach. A jak już ktoś wejdzie na konkretny produkt w sklepie, to wtedy możesz odpalić reklamy dynamiczne na Facebooku i Instagramie. Czyli uzupełnić te pierwsze reklamy w Google o remarketing na Facebooku. To sprawia, że ludzie widzą produkty, których szukali w Google nawet po zamknięciu przeglądarki. A to z kolei zwiększa prawdopodobieństwo późniejszego zakupu.
Zobacz na przykład, jakie wyniki wygenerowaliśmy dla naszej Klientki w branży odzieżowej, łącząc działania Facebook Ads i Google Ads: Sklep odzieżowy – jak wygenerowaliśmy 11 274 583,80 zł sprzedaży w 36 miesięcy? . Ten case doskonale pokazuje potencjał, jaki daje wykorzystanie obu tych platform jednocześnie.
Co wybrać – Facebook Ads czy Google Ads?
Załóżmy hipotetycznie, że robisz już marketing zarówno na Facebook Ads, jak i Google Ads. Wiesz, jak dobrze zaplanować te działania i cały proces Ci się spina. Ale nadal chcesz wiedzieć, co jest lepsze. W który kanał inwestować więcej? Co docelowo wybrać?
I tutaj trafiasz na pewny problem, bo w raportach Google widzisz, że to Google dominuje. A menedżer reklam Facebooka co pokazuje? Że to Facebook odgrywa pierwsze skrzypce. Dlaczego tak jest?
W procesie zakupowym mogą brać czynny udział obie platformy i prowadzone w nich działania marketingowe.
Może być tak, że Facebook pozyskuje jakościowych odbiorców, ale to remarketing Google ich domyka. Może też być odwrotnie. Osoby szukają produktu w Google, wchodzą na stronę, czytają o nim, po czym wychodzą. A następnie widzą reklamę remarketingową na Facebooku i dokonują zakupu. Wtedy obie platformy będą się chwalić tym sukcesem.
Aby móc zrozumieć te zależności między sieciami, należy wdrożyć do działań marketingowych dodatkowy system do analityki webowej. Będzie on łączył dane z różnych działań marketingowych i analizował je w jednym panelu. A dodatkowo uwzględniał współudział różnych źródeł marketingowych w zakupie. Fachowo nazywa się to model atrybucji.
Jednym z takich narzędzi jest Google Analitics 4.
ALE UWAŻAJ: Aby Google Analitics 4 działał poprawnie i pokazywał prawidłowe dane, należy to oprogramowanie właściwie skonfigurować. Jest to trudne i większość firm nie umie tego samodzielnie zrobić. Dodatkowo należy wdrożyć system metek UTM, który umożliwi dobry podział danych. Jeżeli tego nie zrobisz, wyjdą głupoty.
Co jeszcze powinieneś wziąć pod uwagę?
Możesz mieć na przykład sytuację, kiedy robisz Facebook Ads i Google Ads i wyniki nieco spadną na jednej z platform. Wiele osób chce wtedy wyłączać „gorszą” kampanię. Ale uważaj. Taki krok często jest przyczyną spadku wyników też na drugiej platformie. Tego chyba nie chcesz, prawda?
Pamiętaj, że Facebook Ads i Google Ads w większości przypadków współpracują ze sobą jak drużyna piłkarska, gdzie jeden zawodnik podaje, a drugi strzela gola. Sam napastnik za dużo nie zdziała bez wsparcia drużyny, mamy rację?
Facebook Ads vs Google Ads. Podsumowanie
Jeśli dotarłeś do końca, gratulacje! Jaki wniosek powinieneś wyciągnąć z tego artykułu?
Działania na różnych kanałach często są od siebie zależne i warto o tym pamiętać. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy lepiej reklamować się w Facebook Ads, czy w Google Ads. Kluczem jest zrozumienie, jak działają obie platformy i wykorzystanie ich mocnych stron w Twojej strategii marketingowej. Mamy nadzieję, że ten artykuł Ci w tym pomógł.
Pamiętaj, że ludzie (czyli Twoi potencjalni klienci) są różni. Mają różne potrzeby i różne zachowania. I to, jakie działania marketingowe będziesz robić, zależy od preferencji klienta! To do nich powinieneś dopasować całą strategię.
- Potrzebujesz wsparcia w tym zakresie?
- Przyda Ci się specjalista, który potrafi świadomie zaplanować działania na różnych platformach i wykorzystać ich potencjał do rozwoju Twojego biznesu?
- Szukasz kogoś, kto ma praktyczne doświadczenie zarówno w kampaniach Facebook Ads, jak i Google Ads?
Zapraszamy do współpracy!
Sprawdź, czy mamy doświadczenie w Twojej branży: Myślisz o współpracy? Sprawdź, czy mamy doświadczenie w Twojej branży. Albo zerknij do naszych case studies, gdzie krok po kroku opisujemy podjęte działania i wyniki, które uzyskaliśmy w ramach prowadzonych kampanii Facebook Ads i Google Ads dla naszych Klientów.
A potem?
Wypełnij poniższy formularz i umów się na bezpłatną rozmowę, podczas której się poznamy, omówimy indywidualne potrzeby i przedstawimy dopasowane rozwiązania. Rozmowa nie jest zobowiązująca – decyzja zawsze zostaje po Twojej stronie.
Do usłyszenia!
Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację: