11 pomysłów na posty na Fanpage i Instagram
Cześć, tu Łukasz z ekipy Dawida!
Zastanawiasz się, co zrobić, gdy lajków pod Twoimi postami na Fanpage i Instagram jest coraz mniej? A może nie ma ich w ogóle? Jakie działania wtedy podjąć?
Dobrze, że czytasz ten artykuł. W Internecie, na różnych forach i w artykułach często polecaną poradą jest po prostu: „twórz wartościowe treści”.
Problem tkwi w tym, że mało kto wie, co to tak naprawdę znaczy! W konsekwencji każdy, słysząc taką poradę, w dalszym ciągu ma pustkę w głowie i nie wie, co mógłby publikować.
Bądź spokojny! Ten artykuł będzie soczysty i pełny praktycznych rozwiązań, które będziesz mógł szybko zastosować u siebie.
Przygotowałem aż 11 pomysłów na wpisy na Fanpage i Instagram
A jeśli uważasz, że ten materiał, jest cenny, udostępnij ten wpis na swojej tablicy. Dzięki temu będziesz mógł do niego wrócić w każdej chwili i przypomnieć sobie te inspiracje.
Oto pomysły na posty, które przygotowałem dla Ciebie.
1. Wpisy typu lista
Zazwyczaj osiągają duże zasięgi, ponieważ pozwalają czytelnikowi w bardzo prosty sposób uporządkować wiedzę.
Popatrz poniżej. Oto przykład wpisu, który pojawił się na Fanpage Dawida:
2. Uświadamiające
Wyedukuj swoich klientów w zakresie tego, co sprzedajesz, rozjaśnij ich wątpliwości i zapewnij, że podejmują dobrą decyzję wybierając to, co oferujesz.
Takie posty często odpowiadają na pytanie: „Dlaczego warto (skorzystać z tego, co oferujesz)”.
3. Lekkie motywacyjne treści
Jedna z zasad social media brzmi: „publikuj lekkie treści, bo ludzie nie czytają długich tekstów”. Warto publikować krótkie treści. Czasem wystarczy nawet 1 zdanie i dobra grafika. Przykład zamieszczam poniżej:
UWAGA: Powyższa zasada nie jest uniwersalna! Na Fanpage Dawida osoby czytają długie teksty. Jest to efekt relacji z osobami, które obserwują jego działania.
4. Obalające mity
W każdej branży są pewne błędne przekonania, w które wierzą klienci (np. w branży fitness może to być: „nie wolno jeść po 18”). Napisz post, w którym z perspektywy eksperta obalisz jeden z mitów.
Oto przykłady wpisów, które obalają mity:
- 5 kłamstw w branży fitness – photoshop, oszukane ciężary
- Cała prawda o oleju kokosowym – jeść czy nie jeść?
5. Informujące o wydarzeniach
Zaplanuj post, w którym przekażesz ważne informacje (dzień, godzina, miejsce spotkania). Poinformuj swoich czytelników o ważnym wydarzeniu.
Jeśli chcesz, aby Twój post dotarł tylko do osób z danej miejscowości, użyj opcji „określ, kto może zobaczyć ten post”. Takie wpisy warto zaplanować wcześniej.
O tym, jak planować wpisy, dowiesz się w artykule: Jak stać się Social Media Managerem w 5 prostych krokach.
6. Ciekawe badania / statystyki / dowody
Przedstaw w interesujący sposób wyniki badań, których wnioski mogą być ciekawe i ważne dla osób, które Cię obserwują.
Pamiętaj, by grafika pozostała interesująca i przyciągająca uwagę – możesz zamieścić na niej wykresy, elementy graficzne lub intrygujący cytat, jak w poniższym przypadku.
Zobacz przykład takiego postu z Fanpage Dawida:
7. Case study
Publikuj posty na swój Fanpage i Instagram, w których pokażesz swój wkład w sukces swoich klientów. Jeśli Ty tego nie zrobisz, to inni klienci nie domyślą się, że to, co robisz, działa. Pokaż im to.
Zobacz, jak zachęcamy do przeczytania naszych case study na fanpage Dawida.
8. Biznes od środka
Minęły już czasy, gdy biznes chował się przed klientem. Dziś na rynku wygrywają te firmy, które są blisko niego i tę bliskość otwarcie komunikują.
Zwróć uwagę, jak często Dawid pokazuje dobrą atmosferę w naszej firmie. Pokazuje cały zespół.
Jeśli atmosfera w Twojej firmie jest tak samo dobra, jak u nas, to pokaż to Twoim fanom.
Pokaż ludzką twarz swojego biznesu. Zrób to po to, aby pokazać, że jesteś podobny do Twoich klientów.
Coraz więcej osób wybiera produkty / usługi firm, z którymi mogą się utożsamić (np. takich firm, które wyznają takie same wartości).
9. Problemy czytelników
Spisz problemy Twoich czytelników, a później stwórz post, w którym pokażesz, że je rozumiesz i znasz rozwiązania, które są dla nich korzystne.
10. Relacja wydarzeń / podziękowania
Jeżeli jesteś prelegentem / trenerem / przedsiębiorcą, który bierze udział, bądź organizuje ważne wydarzenie, napisz o tym krótki post i dodaj fotorelację z wydarzenia.
11. Opisz swoją historię
Napisz post o tym, jak powstał Twój biznes, jakie napotkałeś przeszkody i jak je przezwyciężyłeś. Wszyscy kochamy takie historie.
Jeśli Twoja jest prawdziwa, to opisz ją koniecznie. Pisząc, myśl, jaki ważny wniosek z tej historii płynie dla Twoich czytelników. Czego mogą się dzięki niej nauczyć?
Co, jeśli chciałbyś nauczyć się więcej? Przeczytaj to
Mam nadzieję, że podobał Ci się ten artykuł. To zaledwie namiastka pomysłów na posty, które możesz publikować.
Jeśli dopiero zaczynasz, to chcę dać Ci kilka ekstra porad:
- prowadząc działania na Fanpage i Instagram, ważna jest odpowiednia kolejność publikowanych treści,
- musisz wiedzieć, jak zaplanować swoje działania w perspektywie 30 dni,
- zanim zaczniesz publikować, lepiej żebyś miał dobrze skonfigurowany profil na Fanpage i Instagram,
- musisz wiedzieć też, jak pozyskiwać wartościowych fanów.
Oto dlaczego to ważne:
- Publikując sprzedażowe wpisy przez dłuższy czas, możesz zdenerwować ludzi. Publikując tylko luźne treści, nie będzie sprzedaży. Dlatego ważna jest odpowiednia częstotliwość publikowania i typ postów, które publikujesz.
- Jeżeli nie masz narzędzi do planowania, możesz być sfrustrowany, a Twoje działania mogą być nieprzemyślane i przypadkowe. Naucz się planować strategiczne działania na swoim Fanpage i Instagram.
- Fanpage i Instagram oferują multum możliwości biznesowych! Ale jest jeden haczyk.
Te możliwości są dla Ciebie dostępne tylko wtedy, gdy wszystko w Twoim koncie poustawiane jest poprawnie. Niestety większość osób ma złe ustawienia, a przez to mają tzw. „ucięte zasięgi”. - Popularne metody pozyskiwania fanów zniszczą Twój Fanpage. Jednym z błędów jest zapraszanie znajomych do polubienia Fanpage albo kupowanie fanów.
Co, jeśli popełniałeś błędy? Co zrobić?
Jeżeli to robiłeś, to sytuacja jest problematyczna. Na Twoim Fanpage są osoby, które nie chcą kupować Twoich produktów.
Dla Facebooka to informacja, że Twój Fanpage jest nieatrakcyjny, dlatego pokazuje posty coraz mniejszej ilości osób.
Wiele osób myśli, że wystarczy pisać dobre posty i to załatwi sprawę. Niestety to nieprawda!
To, jakie posty publikujesz, jest niezwykle ważne! Ale nie najważniejsze.
Zobacz, że możesz każdego dnia publikować wartościowe wpisy, ale co z tego, jeśli nikt ich nie przeczyta. Wtedy kiepsko, prawda?
Nie musi tak być. Nie musisz więcej zastanawiać się, co zrobić, aby ludzie się zaangażowali.
Możesz raz i dobrze poustawiać wszystko poprawnie. Możesz zobaczyć, jak planować działania w Social Media.
Jestem przekonany, że pomogą Ci w tym moje szkolenia online, np. Facebook Elite, Instagram Elite lub Instagram First Step. Znajdziesz w nich dużo wartościowej wiedzy, która przyda Ci się przy prowadzeniu firmowych profili social media.
A jeśli czujesz, że potrzebujesz wsparcia w tej sprawie, to zamów bezpłatną konsultację i powierz swoje kanały Social Elite! Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by pomóc Ci zrealizować biznesowe cele.
Miłego dnia,
Łukasz
P.S. Jeśli uważasz, że ten materiał, jest cenny, udostępnij ten wpis na swojej tablicy. Dzięki temu będziesz mógł do niego wrócić w każdej chwili i przypomnieć sobie te inspiracje.
P.P.S. Jeśli myślisz o tym, by zlecić prowadzenie firmowego fanpage na Facebooku, to obejrzyj koniecznie materiał Dawida na YouTube. Zachęcam Cię też gorąco do subskrypcji kanału po więcej materiałów edukacyjnych.