Dawid Bagiński: “Co robiłem w 2022, by przygotować firmę na 2023, 2024 i kolejne lata?”
Ostatnie 3 lata to był dla Ciebie wyjątkowo trudny czas? Dla mnie też. Ale mimo różnych przeciwności zdecydowałem się zacisnąć zęby i skupić na możliwościach rozwoju firmy. Dzięki temu przez ostatni rok wprowadziliśmy w Social Elite naprawdę sporo usprawnień. Zobacz, jak wykorzystaliśmy ten czas, by zmienić się na lepsze.
Powiększyliśmy nasz zespół
W Social Elite mamy dziś ponad 50 specjalistów na pokładzie. Mimo różnych przeciwności ekipa nam się nie pomniejszyła. Wręcz przeciwnie.
W 2022 prowadziliśmy rekrutacje, aby przygotowywać firmę do dalszych wzrostów.
Rekrutacja rekrutacją, ale ostatnio na przykład zrobiliśmy ankietę, w której cały zespół miał możliwość opowiedzieć o swoich potrzebach. Bez politycznej poprawności.
Efektem ankiety będzie to, że wprowadzimy kilka naprawdę fajnych zmian w firmie! Ale nie, nie będą to owocowe czwartki! 🙂
Jak usprawniliśmy procesy zarządzania firmą?
W tym roku dokonaliśmy dużego przełomu w sposobie zarządzania organizacją. Mamy obecnie kadrę 7 osób, które świetnie zarządzają swoimi działami w firmie, ale też mogą samodzielnie tworzyć innowacyjne projekty.
2022 rok to był czas, w którym intensywnie pracowaliśmy nad tym właśnie obszarem. I to już DZIAŁA bardzo dobrze. Te osoby są na tyle wyszkolone i samodzielne, że biorą pełną odpowiedzialność za naprawdę duże projekty i we własnym zakresie realizują te inicjatywy.
To naprawdę coś. Dlatego jestem dobrej myśli, jeśli chodzi o kolejne miesiące. 🙂
Profesjonalizacja zarządzania pracą
Wdrożenie Kanbanize’a sprawiło, że teraz mamy jeszcze lepszą możliwość optymalizacji pracy w firmie. Narzędzie służy nam do zarządzania bieżącymi zadaniami, serwisami i projektami innowacyjnymi i zdecydowanie ułatwia pracę.
To, co robiliśmy bardzo dobrze, teraz robimy jeszcze lepiej
W styczniu 2021 r. 95% klientów przedłużyło z nami umowy. Wskazuje to, że poziom naszych usług był już wysoki. ALE mimo to chcieliśmy ten wskaźnik jeszcze poprawić.
Dzięki wdrożeniu Kanbanize’a, który do tej pory kosztował ponad 150 000 zł, wszystko, co wcześniej robiliśmy bardzo dobrze, teraz robimy jeszcze lepiej.
Efekt? Retencja klientów z ostatnich 6 miesięcy wzrosła z 95 na 97%. Bardzo mnie to cieszy!
Rozwinęliśmy analitykę w różnych obszarach firmy i wdrażamy nowych sprzedawców
Pracujemy na raportach Analytics i mamy raporty w dziale sprzedaży. A jeśli chodzi o dział sprzedaży, to bardzo mocno skupiliśmy się na procesie wdrażania nowych sprzedawców.
Aktualnie proces ten trwa 2 miesiące i 2 tygodnie, a cel na ten rok to skrócenie czasu jego trwania do 7 dni.
Tym zadaniem zająłem się osobiście. Skupiam się teraz się na zatrudnianiu nowych sprzedawców i skalowaniu działu sprzedaży tak, aby maksymalnie usprawnić jego funkcjonowanie.
To tylko jedne z wielu pozytywnych usprawnień w firmie, których dokonaliśmy. Co jest jednak kluczowe?
Trzeba było naprawdę dużo się napracować, by wprowadzić wszystkie te zmiany. Jednak przyjmując strategię ataku, wyszliśmy na tym bardzo dobrze (pomimo wielu trudności i wyzwań).
A wszystko dlatego, że wychodzimy z założenia, że nie pracujemy po to, aby się bronić, tylko po to, aby się rozwijać.
Jako przedsiębiorca uważam, że kryzys, który nas dotyka, to duża szansa dla tych, którzy atakują.
Chcesz wiedzieć, co dokładnie mamy na myśli, jak wdrażamy nowe pomysły, usprawniamy procedury i – przede wszystkim – jak wzajemnie się w tych działaniach wspieramy? Najlepiej opowie Ci o tym Damian z zespołu FB Ads.
Ty też jesteś gotowy_a, by zdobywać pożądane na rynku umiejętności? Chcesz się uczyć i być częścią zespołu, który jest uznawany za topową firmę w branży?
Zajrzyj koniecznie do innych artykułów, z których dowiesz się więcej o pracy oraz programie stażowym w Social Elite:
Podoba Ci się perspektywa rozwoju kariery w Social Elite?
Kliknij poniżej i sprawdź, na jakie stanowiska obecnie rekrutujemy.