Najczęstsze błędy w prowadzeniu firmowego konta fanpage
Cześć, dobrze Cię widzieć! Skoro tutaj jesteś, to pewnie chcesz dowiedzieć się, jak rozkręcić Fanpage firmy na Facebooku, prawda? DOBRA WIADOMOŚĆ: z tego artykułu wyciągniesz praktyczną wiedzę, która realnie Ci w tym pomoże.
- Pewnie masz już firmowy Fanpage, na którym zacząłeś publikować, ale te działania jakoś… nie przynoszą rezultatów? Nikt nie pisze komentarzy, a reakcje można policzyć na palcach jednej ręki?
- A może dopiero założyłeś firmową stronę na Facebooku i zwyczajnie nie chcesz działać w ciemno? Właśnie dlatego najpierw szukasz informacji i świadomie przygotowujesz się do startu (brawo!).
Niezależnie od tego, w którym okresie „życia” Twojego firmowego Fanpage jesteś Ty, ja jestem tutaj po to, aby Ci pomóc. W dzisiejszym artykule pokażę, jak rozkręcić fanpage firmy na Facebooku dzięki unikaniu podstawowych błędów. Zaczynajmy!
Jak rozkręcić Fanpage firmy na Facebooku? Oto 5 błędów, których lepiej unikać
- NIEPOPRAWNIE SKONFIGUROWANY FANPAGE
Zacznijmy od samych podstaw, bo jak doskonale wiemy: ryba psuje się od głowy. Jeśli więc zbagatelizujesz etap konfiguracji Fanpage, pobieżnie wypełnisz losowe kolumny i ustawienia lub nie zrobisz tego w ogóle… trudno liczyć na jakiekolwiek efekty.
Pamiętaj: fanpage jest wirtualną wizytówką Twojej firmy.
Zwróć uwagę na to, by wyglądała profesjonalnie i jasno informowała go o charakterze prowadzonej przez Ciebie działalności. Ważne jest również, by umożliwiała użytkownikowi znalezienie informacji, których on akurat potrzebuje.
- Czy najważniejsze będą dla niego dane kontaktowe?
- A może adres do sklepu www, w którym może zrobić zakupy?
- Może kluczową informacją okaże się dla niego, czy w sklepie stacjonarnym można płacić kartą?
- A może trasa jest na tyle zawiła, że warto przedstawić mapę ze wskazówkami dojazdu już na zdjęciu w tle?
Buduj Fanpage z myślą o tym, że ma spełniać cele strategiczne Twojej firmy. Świadomie skonfiguruj ustawienia i wypełnij poszczególne kolumny tak, by zawarte w nich informacje były przydatne dla Twojego odbiorcy. Nie ograniczaj się do suchego przedstawienia, kim jesteś Ty i Twoja firma — lepiej podkreśl korzyści, które możesz zaoferować potencjalnemu Klientowi.
- TWORZENIE SPONTANICZNYCH WPISÓW „Z GŁOWY”
Czy wiedziałeś, że w social media kluczowy jest content plan? Tu nie chodzi o to, by rano usiąść przed komputerem i dopiero zastanawiać się: Hmmm, co by tu dzisiaj napisać… Niestety takie działania mają miejsce bardzo często i w dużej mierze to właśnie one odpowiadają za mierne efekty firmowego Fanpage. Dlatego przestrzegam!
Przemyślane wpisy, które są realizowane z dobrze dobranymi grafikami i publikowane w odpowiedniej kolejności, to takie wpisy, które kształtują opinię odbiorcy. A dobrze napisana treść wynika z wcześniejszej poprawnej analizy potrzeb potencjalnych klientów. Tutaj nie ma zgadywania! Koniecznie musisz wiedzieć, kim jest Twój klient, czym się zajmuje, jakie ma potrzeby i problemy, jakim językiem się posługuje, etc. Dzięki temu jesteś w stanie przygotować treść, która skutecznie do niego trafi i ukształtuje jego myśli — o Twojej firmie, Twoim produkcie czy usłudze. A w efekcie po prostu zachęci go do zakupu. Chyba o to właśnie chodzi, prawda?
-
BRAK WIEDZY DOTYCZĄCEJ PUBLIKACJI/ POWIERZENIE FIRMOWEGO FANPAGE KOMUŚ, KTO TEJ WIEDZY NIE MA
Prowadzenie Fanpage to praca jak każda inna — zwyczajnie trzeba się na niej znać. Dlatego zdecydowanie nie polecam powierzania firmowej strony na przykład nastoletniemu dziecku tylko dlatego, że ciągle klika tam coś na tym Facebooku, to na pewno sobie poradzi. Czy rzeczywiście?
Jak już wspomniałem wcześniej, publikacje powinny realizować wcześniej ustalony plan i dążyć do osiągnięcia wyznaczonych celów. Istnieje całe mnóstwo różnych typów wpisów, które wywołują określone działania i emocje wśród odbiorców. Dla przykładu: jakiś czas temu publikowałem artykuł, w którym znajdziesz 11 pomysłów na posty na Instagramie i Facebooku. To aż 11 i ZALEDWIE 11 rodzajów publikacji — zapewniam, że jest ich duuużo więcej.
A cała sztuka polega na tym, by właściwie je dobrać i przygotować treść, która w sposób psychologiczny wpłynie na odbiorcę i wywoła w nim określoną reakcję.
To jak… banalnie proste, co? :)
- PRZENOSZENIE ZASAD SEO DO SOCIAL MEDIA
To kolejny błąd, z którym bardzo często się spotykam. Tymczasem social media to nie boty, które czytają słowa kluczowe. To żywy organizm! Po drugiej stronie ekranu siedzi prawdziwy człowiek, który widzi Twoją treść. I tylko od Ciebie (oraz budowy Twojego tekstu i grafiki) zależy, czy utrzymasz jego uwagę.
W mediach społecznościowych liczą się umiejętności:
- stosowania technik copywritingu psychologicznego,
- pobudzania emocji,
- utrzymania uwagi odbiorcy,
- kształtowania opinii na temat produktu/usługi.
Zwracaj więc uwagę na doświadczenie copywritera, który ma być odpowiedzialny za Twój firmowy Fanpage. Zweryfikuj skille, które deklaruje.
- KUPOWANIE LAJKÓW
Choć takie rozwiązanie wydaje się kuszące, jest kolejnym poważnym błędem. Dlaczego? To bardzo proste: sztuczne lajki tylko nabiją Ci licznik, ale nie pomogą rozkręcić fanpage na FB i nigdy nie staną się realnymi Klientami. A chyba na tym drugim bardziej Ci zależy, prawda?
Wartościowa społeczność to taka, która reaguje na wpisy i którą stopniowo można przeprowadzać przez kolejne etapy marketingowe, finalizując cały proces sprzedażą.
Tymczasem kupione lajki to zazwyczaj sztuczne konta zarejestrowane w krajach wschodnich. Czy rzeczywiście opłaca się mieć je na swoim Fanpage, skoro zaniżają statystyki dotyczące aktywności Twoich fanów i ucinają zasięgi ze względu na brak interakcji z Twoimi publikacjami? Odpowiedź pozostawiam Tobie.
Jak rozkręcić fanpage firmy na facebooku, kiedy sam nie masz na to czasu
OK, wiesz już, że firmowy Fanpage jest ważny i warto go mieć. Tylko co w sytuacji, kiedy zwyczajnie nie masz czasu na to, by go prowadzić? W końcu w firmie jest cała masa innych spraw, którymi musisz się zająć, dopilnować, sprawdzić. Doskonale to rozumiem, bo sam jestem szefem.
Dlatego z doświadczenia powiem: czasami nie warto angażować się we wszystko samodzielnie, bo można więcej stracić niż zyskać.
Skoro masz dobrze funkcjonujący biznes, po co tracić czas na tworzenie nowych struktur lub nowego działu social media? Lepiej skorzystać z zewnętrznej pomocy osób, które zajmują się social mediami na co dzień, są profesjonalistami i po prostu znają się na rzeczy. Takie osoby oczywiście znajdziesz w Social Elite — mamy doświadczonych copywriterów, grafików, strategów, managerów i wypracowane procesy. Od 2016 poświęcamy się rozwojowi, aby stworzyć najlepszy zespół marketingowy w Europie i prowadzić firmy do dużych sukcesów.
Sprawdź szczegóły usługi prowadzenia firmowego Fanpage przy wsparciu ekipy z Social Elite i skorzystaj z naszego know-how, aby rozkręcić fanpage firmy na Facebooku.
Co jest ważne, jeśli chcesz zlecić prowadzenie Fanpage na Facebooku
Kiedy już zdecydujesz się na powierzenie swoich firmowych social mediów komuś z zewnątrz, warto świadomie dokonać wyboru. Popularność mediów społecznościowych na tyle wzrosła, że coraz więcej osób nazywa się odważnie: social media managerem czy social media copywriterem. Czy jednak rzeczywiście posiadają umiejętności niezbędne do skutecznego rozwoju firmowych profili? Sprawdź to, zanim podejmiesz decyzję.
Zwróć uwagę przede wszystkim na:
- Doświadczenie osoby — profesjonalista ma odpowiednie kompetencje zdobyte zarówno podczas szkoleń, jak i praktycznego działania. Realizuje konkretny plan i spełnia potrzeby Twojego biznesu, a nie działa w ciemno.
- Zakres pracy — warto dokładnie ustalić, czym osoba się zajmie w ramach prowadzonego Fanpage. Czy będzie tylko pisać i publikować wpisy? Czy sama przygotuje grafiki? Co z moderacją komentarzy i odpowiadaniem na wiadomości? A rozpracowanie odbiorcy — czy poświęci wystarczająco dużo czasu na wyciąganie wniosków ze swoich działań i udoskonalanie treści?
Warto sprawdzić te kwestie jeszcze przed rozpoczęciem współpracy, ponieważ niedoświadczona osoba może nie tylko nie przynieść oczekiwanych efektów, ale co gorsza: może po prostu zniszczyć Twój firmowy Fanpage. Dlatego my rekomendujemy wybór doświadczenia.
Jeśli chcesz mieć pewność, że powierzasz firmowy Fanpage w dobre ręce, postaw na prowadzenie firmowego Fanpage przy wsparciu ekipy profesjonalistów z Social Elite. Wypełnij formularz na dole strony, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin i indywidualnie porozmawiamy o Twoich potrzebach związanych z social media.
Jak rozkręcić Fanpage firmy na Facebooku — podsumowanie
Wiesz już, że firmowy Fanpage jest bardzo ważny i naprawdę warto go mieć. Z artykułu dowiedziałeś się również, jak rozkręcić Fanpage firmy na Facebooku dzięki uniknięciu podstawowych błędów. Tylko co w sytuacji, jeśli opisanych błędów nie popełniałeś, a mimo tego Twój firmowy profil jakoś… nie może złapać wiatru w żagle?
- Posty mają nikłe zasięgi?
- Odbiorcy nie reagują na wpisy i nie zostawiają komentarzy?
- Fani prawie w ogóle nie przybywają?
Już w kolejnym artykule przedstawię sposoby na słabe zasięgi na FB i większy zasięg organiczny. Dlatego koniecznie obserwuj mnie na bieżąco, aby niczego nie przegapić!
-----
Najnowsze artykuły, które warto przeczytać: