Niezależnie od tego, w którym okresie „życia” Twojego firmowego Fanpage jesteś Ty, ja jestem tutaj po to, aby Ci pomóc. W dzisiejszym artykule pokażę, jak rozkręcić fanpage firmy na Facebooku dzięki unikaniu podstawowych błędów. Zaczynajmy!
Zacznijmy od samych podstaw, bo jak doskonale wiemy: ryba psuje się od głowy. Jeśli więc zbagatelizujesz etap konfiguracji Fanpage, pobieżnie wypełnisz losowe kolumny i ustawienia lub nie zrobisz tego w ogóle… trudno liczyć na jakiekolwiek efekty.
Pamiętaj: fanpage jest wirtualną wizytówką Twojej firmy.
Zwróć uwagę na to, by wyglądała profesjonalnie i jasno informowała go o charakterze prowadzonej przez Ciebie działalności. Ważne jest również, by umożliwiała użytkownikowi znalezienie informacji, których on akurat potrzebuje.
Buduj Fanpage z myślą o tym, że ma spełniać cele strategiczne Twojej firmy. Świadomie skonfiguruj ustawienia i wypełnij poszczególne kolumny tak, by zawarte w nich informacje były przydatne dla Twojego odbiorcy. Nie ograniczaj się do suchego przedstawienia, kim jesteś Ty i Twoja firma — lepiej podkreśl korzyści, które możesz zaoferować potencjalnemu Klientowi.
Czy wiedziałeś, że w social media kluczowy jest content plan? Tu nie chodzi o to, by rano usiąść przed komputerem i dopiero zastanawiać się: Hmmm, co by tu dzisiaj napisać… Niestety takie działania mają miejsce bardzo często i w dużej mierze to właśnie one odpowiadają za mierne efekty firmowego Fanpage. Dlatego przestrzegam!
Przemyślane wpisy, które są realizowane z dobrze dobranymi grafikami i publikowane w odpowiedniej kolejności, to takie wpisy, które kształtują opinię odbiorcy. A dobrze napisana treść wynika z wcześniejszej poprawnej analizy potrzeb potencjalnych klientów. Tutaj nie ma zgadywania! Koniecznie musisz wiedzieć, kim jest Twój klient, czym się zajmuje, jakie ma potrzeby i problemy, jakim językiem się posługuje, etc. Dzięki temu jesteś w stanie przygotować treść, która skutecznie do niego trafi i ukształtuje jego myśli — o Twojej firmie, Twoim produkcie czy usłudze. A w efekcie po prostu zachęci go do zakupu. Chyba o to właśnie chodzi, prawda?
BRAK WIEDZY DOTYCZĄCEJ PUBLIKACJI/ POWIERZENIE FIRMOWEGO FANPAGE KOMUŚ, KTO TEJ WIEDZY NIE MA
Prowadzenie Fanpage to praca jak każda inna — zwyczajnie trzeba się na niej znać. Dlatego zdecydowanie nie polecam powierzania firmowej strony na przykład nastoletniemu dziecku tylko dlatego, że ciągle klika tam coś na tym Facebooku, to na pewno sobie poradzi. Czy rzeczywiście?
Jak już wspomniałem wcześniej, publikacje powinny realizować wcześniej ustalony plan i dążyć do osiągnięcia wyznaczonych celów. Istnieje całe mnóstwo różnych typów wpisów, które wywołują określone działania i emocje wśród odbiorców. Dla przykładu: jakiś czas temu publikowałem artykuł, w którym znajdziesz 11 pomysłów na posty na Instagramie i Facebooku. To aż 11 i ZALEDWIE 11 rodzajów publikacji — zapewniam, że jest ich duuużo więcej.
A cała sztuka polega na tym, by właściwie je dobrać i przygotować treść, która w sposób psychologiczny wpłynie na odbiorcę i wywoła w nim określoną reakcję.
To jak… banalnie proste, co? :)
To kolejny błąd, z którym bardzo często się spotykam. Tymczasem social media to nie boty, które czytają słowa kluczowe. To żywy organizm! Po drugiej stronie ekranu siedzi prawdziwy człowiek, który widzi Twoją treść. I tylko od Ciebie (oraz budowy Twojego tekstu i grafiki) zależy, czy utrzymasz jego uwagę.
W mediach społecznościowych liczą się umiejętności:
Zwracaj więc uwagę na doświadczenie copywritera, który ma być odpowiedzialny za Twój firmowy Fanpage. Zweryfikuj skille, które deklaruje.
Choć takie rozwiązanie wydaje się kuszące, jest kolejnym poważnym błędem. Dlaczego? To bardzo proste: sztuczne lajki tylko nabiją Ci licznik, ale nie pomogą rozkręcić fanpage na FB i nigdy nie staną się realnymi Klientami. A chyba na tym drugim bardziej Ci zależy, prawda?
Wartościowa społeczność to taka, która reaguje na wpisy i którą stopniowo można przeprowadzać przez kolejne etapy marketingowe, finalizując cały proces sprzedażą.
Tymczasem kupione lajki to zazwyczaj sztuczne konta zarejestrowane w krajach wschodnich. Czy rzeczywiście opłaca się mieć je na swoim Fanpage, skoro zaniżają statystyki dotyczące aktywności Twoich fanów i ucinają zasięgi ze względu na brak interakcji z Twoimi publikacjami? Odpowiedź pozostawiam Tobie.
OK, wiesz już, że firmowy Fanpage jest ważny i warto go mieć. Tylko co w sytuacji, kiedy zwyczajnie nie masz czasu na to, by go prowadzić? W końcu w firmie jest cała masa innych spraw, którymi musisz się zająć, dopilnować, sprawdzić. Doskonale to rozumiem, bo sam jestem szefem.
Dlatego z doświadczenia powiem: czasami nie warto angażować się we wszystko samodzielnie, bo można więcej stracić niż zyskać.
Skoro masz dobrze funkcjonujący biznes, po co tracić czas na tworzenie nowych struktur lub nowego działu social media? Lepiej skorzystać z zewnętrznej pomocy osób, które zajmują się social mediami na co dzień, są profesjonalistami i po prostu znają się na rzeczy. Takie osoby oczywiście znajdziesz w Social Elite — mamy doświadczonych copywriterów, grafików, strategów, managerów i wypracowane procesy. Od 2016 poświęcamy się rozwojowi, aby stworzyć najlepszy zespół marketingowy w Europie i prowadzić firmy do dużych sukcesów.
Sprawdź szczegóły usługi prowadzenia firmowego Fanpage przy wsparciu ekipy z Social Elite i skorzystaj z naszego know-how, aby rozkręcić fanpage firmy na Facebooku.
Kiedy już zdecydujesz się na powierzenie swoich firmowych social mediów komuś z zewnątrz, warto świadomie dokonać wyboru. Popularność mediów społecznościowych na tyle wzrosła, że coraz więcej osób nazywa się odważnie: social media managerem czy social media copywriterem. Czy jednak rzeczywiście posiadają umiejętności niezbędne do skutecznego rozwoju firmowych profili? Sprawdź to, zanim podejmiesz decyzję.
Zwróć uwagę przede wszystkim na:
Warto sprawdzić te kwestie jeszcze przed rozpoczęciem współpracy, ponieważ niedoświadczona osoba może nie tylko nie przynieść oczekiwanych efektów, ale co gorsza: może po prostu zniszczyć Twój firmowy Fanpage. Dlatego my rekomendujemy wybór doświadczenia.
Jeśli chcesz mieć pewność, że powierzasz firmowy Fanpage w dobre ręce, postaw na prowadzenie firmowego Fanpage przy wsparciu ekipy profesjonalistów z Social Elite. Wypełnij formularz na dole strony, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin i indywidualnie porozmawiamy o Twoich potrzebach związanych z social media.
Wiesz już, że firmowy Fanpage jest bardzo ważny i naprawdę warto go mieć. Z artykułu dowiedziałeś się również, jak rozkręcić Fanpage firmy na Facebooku dzięki uniknięciu podstawowych błędów. Tylko co w sytuacji, jeśli opisanych błędów nie popełniałeś, a mimo tego Twój firmowy profil jakoś… nie może złapać wiatru w żagle?
Już w kolejnym artykule przedstawię sposoby na słabe zasięgi na FB i większy zasięg organiczny. Dlatego koniecznie obserwuj mnie na bieżąco, aby niczego nie przegapić!
-----
Najnowsze artykuły, które warto przeczytać:
Jak oceniasz ten wpis?
Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić
Średnia ocen 4.8 / 5. Liczba głosów 394
Jeszcze nie oceniono wpisu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi!