Pozycjonowanie stron
Zdecydowana większość internautów poszukuje produkty i usługi z pomocą wyszukiwarki Google. Jeśli chcesz do nich dotrzeć, musisz zadbać o dobrą widoczność strony firmowej w wynikach wyszukiwania. Najskuteczniejszym sposobom na znalezienie się na czołowych pozycjach w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na zapytania związane z profilem działalności jest pozycjonowanie stron internetowych (ang. Search Engine Optimization, SEO).
Pozycjonowanie stron to szereg działań promocyjnych począwszy od optymalizacji strony i kodu, poprzez stworzenie i publikację wartościowych treści na stronie, na budowie bazy linków zwrotnych kończąc. To złożony i skomplikowany proces, w którym ostateczny efekt będzie zależał nie tylko od kreatywności, ale także wiedzy i doświadczenia zespołu specjalistów.
Jeżeli zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży i pozytywnym wizerunku marki w wyszukiwarce, to zachęcamy do kontaktu.
Dlaczego warto?
Ponad 90% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Codziennie poszukują tam nie tylko informacji, ale także produktów i usług. Wpisując jakieś hasło, chcą otrzymać najlepsze oferty w tym obszarze. Najczęściej wybierają firmy znajdujące się na czołowych pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania, dlatego tak istotna jest optymalna ekspozycja strony w rankingu. Z badań wynika, że stronę z pierwszej pozycji wybiera średnio 34,2% użytkowników, z drugiej już tylko 17,1%, a piątą odwiedza już tylko 7,4%.
Witryny zaprezentowane na pierwszej stronie wyników wyszukiwania TOP10 (ich ilość zależy każdorazowo od Google, a dokładnie od rodzaju wyników pokazywanych na konkretną frazę) zgarniają ponad 90% całego ruchu. Jeśli Twoja strona znajdzie się na drugiej czy trzeciej stronie wyników wyszukiwania (poza TOP10), to będzie praktycznie niewidoczna dla potencjalnych klientów.
Korzyści
Dobra widoczność strony firmowej w naturalnych wynikach wyszukiwania to szereg korzyści dla firmy:
- Wzrost ruchu na stronie ,
- Większa sprzedaż,
- Korzystny wizerunek firmy – klienci lepiej postrzegają i chętniej wybierają firmy – liderów w swoich dziedzinach,
- Skalowalność biznesu (możliwość zwiększania zasięgu poprzez dodawanie kolejnych słów kluczowych),
- Efektywność (przy stosunkowo niewielkich nakładach można uzyskać bardzo zadowalający efekt sprzedażowy).
Pozycjonowanie – indywidualne strategie
Działania SEO muszą opierać się na sprawdzonych rozwiązaniach, zawsze zgodnych z wytycznymi Google.
Każdy biznes jest wyjątkowy, dlatego doradzamy indywidualne strategie SEO. Dla każdego klienta opracowujemy oryginalny plan działania dostosowany nie tylko do założonych celów, ale także specyfiki branży, skali konkurencji i możliwości finansowych klienta.
Pozycjonowanie - kompleksowa obsługa
W pozycjonowaniu, podobnie jak i w sporcie, liczy się regularność wyników. Nie sztuką jest chwilowe zagoszczenie w TOP3, a ciągła tam obecność na interesujące nas frazy. Regularne miejsce na podium to stały dopływ nowych potencjalnych klientów - dlatego chcąc nie schodzić poniżej pewnego poziomu, trzeba pozycjonowanie traktować jako złożony i wieloetapowy proces. Konieczna jest także odpowiednia koordynacja działań, tak aby poszczególne operacje ze sobą nie kolidowały, a wręcz były ze sobą komplementarne. To wymaga pewnego nakładu sił i środków. Koszt pozycjonowania należy traktować jako dobrą inwestycję.
Usługa pozycjonowania zawiera nie tylko analizę strony (audyt SEO), optymalizację strony i kodu HTML, dodanie wartościowych treści czy budowę bazy linków, ale także działania podtrzymujące osiągnięty wynik (np. stałe dodawanie nowych i aktualizację starych treści). Trzeba pamiętać, że algorytm wyszukiwarki zmienia się nieustannie, a rynkowi rywale wciąż myślą jak nas pokonać, dlatego tak istotne jest prowadzenie działań promocyjnych, nawet po wejściu do TOP3.
Pozycjonowanie sklepów internetowych
Wysokiej jakości produkty w atrakcyjnej cenie to za mało, aby odnieść biznesowy sukces w e-commerce. Oprócz płatnych kampanii reklamowych w social mediach kluczowa jest dobra widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania na frazy związane z asortymentem. Jeśli klient nie zobaczy naszej oferty w wyszukiwarce po wpisaniu zapytania dotyczącego konkretnego produktu, to nie dokona zakupu w naszym sklepie (choćby oferta była najlepsza), a na stronie konkurencji, która zainwestowała w SEO.
Pozycjonowanie sklepów internetowych w wyszukiwarkach to jeden ze skuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Promocja sklepów internetowych, z uwagi na fakt, że to przeważnie mocno rozbudowane witryny, wymaga ogromnej wiedzy i zastosowania specjalnych rozwiązań (np. pozycjonowanie long tail, tzw. pozycjonowanie szerokie lub długi ogon) i narzędzi. Dzięki przemyślanej strategii SEO uwzględniającej specyfikę branży e-commerce (np. odpowiednie przyporządkowanie fraz do podstron), można dotrzeć zarówno do potencjalnego klienta poszukującego konkretnego produktu lub usługi, jak i do tego, który jest zainteresowany zakupem, ale jest jeszcze niezdecydowany odnośnie wyboru. Nieodłącznym elementem pozycjonowania sklepu jest także poprawa UX, czyli użyteczności i funkcjonalności strony, tak aby klient mógł łatwo odszukać interesujące go produkty w naszym sklepie.
Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne ( z ang. local SEO) to promocja firmy w wyszukiwarce internetowej na frazy lokalne (np. „pizzeria Wrocław”). Dzięki tej strategi można dotrzeć do lokalnej społeczności, która może być realnie zainteresowana naszą ofertą. Dobra widoczność firmy w wynikach wyszukiwana na frazy powiązane z lokalizacją firmy to nie tylko większa sprzedaż, ale także wizerunek marki solidnej i cenionej. W końcu prowadząc mały lokalny biznes powinno nam zależeć, aby dobrze się prezentować lokalnej społeczności, a nie mieszkańcom z innego województwa.
W przypadku lokalnie działającej firmy local SEO to znacznie efektywniejsza strategia. Wypozycjonowanie firmy na frazy lokalne („Radom kuchnia włoska”) jest nieco tańsze, niż wypromowanie na frazy ogólne („kuchnia włoska”). Zresztą byłoby to kompletnie nieuzasadnione, przecież użytkownicy wpisujący w Google frazę „kuchnia włoska” nie szukają restauracji w Radomiu specjalizującej się w daniach pochodzących z tego regionu Europy, a raczej ogólnych informacji lub konkretnych przepisów kuchni włoskiej.
Pozycjonowanie lokalne to usługa przeznaczona dla:
- lokali gastronomicznych (barów, restauracji itp.),
- zakładów usługowych (mechanicy, fryzjerzy, kosmetyczki itp.)
- instytucji kulturalnych (kina, kluby, teatry itp.),
- ośrodków sportowych i klubów fitness,
- usług medycznych (stomatologia, fizjoterapia itp.)
Jak wygląda proces współpracy przy pozycjonowaniu?
Cały proces składa się z następujących elementów:
- Audyt SEO strony internetowej – analiza słabych i mocnych elementów witryny,
- Wybór najbardziej efektywnych słów kluczowych (aby strona klienta była w TOP3 na zapytania najczęściej wykorzystywane przez użytkowników przy poszukiwaniu konkretnych produktów i usług, czyli generujących największą sprzedaż),
- Optymalizację strony pod kątem wymogów wyszukiwarki Google,
- SEO copywriting (tworzenie wartościowych treści na pozycjonowaną stronę oraz tekstów PR na zewnętrzne serwisy branżowe),
- Link Building – budowa bazy linków zwrotnych do pozycjonowanej strony przy pomocy m.in. artykułów sponsorowanych),
- Monitoring pozycji i efektów (sprawdzanie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych, analiza statystyk ruchu na stronie, monitoring wskaźnika konwersji),
- Merytoryczne wsparcie na każdym etapie działań (każdemu klientowi zostaje przydzielony indywidualny opiekun).
Porozmawiajmy o współpracy
Rozmowa jest całkowicie bezpłatna, a jej celem jest przedstawić nasz pomysł na wsparcie Twojej firmy w realizacji celów. Skorzystaj z opcji kontaktu bezpośredniego poniżej lub wyślij zgłoszenie przez formularz.