Reklama na YouTube
YouTube to po prostu nowa telewizja (nazwa serwisu to dzisiaj już właściwie synonim nowej telewizji). Od tradycyjnej odróżnia ją nie tylko inna forma prezentacji treści (choć cały czas jest to obraz video), ale także charakter publikowanego contentu. Inna jest także grupa odbiorców, znacznie młodsza od tej oglądającej jeszcze tradycyjną telewizję. W Polsce największą grupę widzów stanowią osoby w wieku od 24 do 44 lat i jest ich aż 10 milionów. Mając to na uwadze można nawet powiedzieć, że to telewizja osób w wieku produkcyjnym, który charakteryzuje się tym, że osoby są najbardziej skłonne do wydawania zgromadzonych środków. YouTube to kanał, który nie dość, że dzisiaj jest ogromnie popularny, to wydaje się, że w przyszłości zostanie dominującym źródłem treści video.
YouTube to bardzo atrakcyjne środowisko pod względem reklamowym. Firmy mogą ze swoim komunikatem szybko dotrzeć do ogromnej rzeszy młodych odbiorców z dużym potencjałem zakupowym i entuzjastycznym podejściem do konsumpcji. Dzięki reklamie YouTube Ads zwiększysz zarówno rozpoznawalność marki, jak i pozyskasz potencjalnych klientów. Wykorzystaj siłę oddziaływania video i reklamy YouTube Ads.
YouTube – dlaczego warto?
To serwis, w którym z roku na rok użytkownicy spędzają coraz więcej czasu. Szukają nie tylko informacji ze świata, ale także praktycznych porad, inspiracji czy rozrywki. Przybywa także systematycznie użytkowników. Obecnie grupa odbiorców w Polsce liczy 24,6 miliona osób, które oglądają YouTube średnio 40 minut dziennie (to 91% osób, które w Polsce korzystają z Internetu).
Trzeba także pamiętać, że serwis YouTube w praktyce to druga po Google wyszukiwarka internetowa, dlatego dobra widoczność w tym środowisku to nie tylko klucz do pożądanego wizerunku, ale także sposób na większą sprzedaż.
YouTube – formaty reklamowe
YouTube ma ogromny potencjał reklamowy, oferuje firmom możliwość promowania się nie tylko przy pomocy spotów reklamowych, ale także sieci partnerskiej. Równie atrakcyjnym sposobem dotarcia do odbiorców są reklamy statyczne YouTube Ads w postaci nakładek na video.
Dostępne formaty reklamowe na YouTube:
- Elastyczna reklama display – standardowe bannery, na YouTube wyświetlane pod filmem lub po jego prawej stronie; nie przeszkadzają w odtwarzaniu wideo,
- Nakładki reklamowe – wyświetlane na oglądanym filmie, mają formę graficzną lub tekstową; zajmują ok. 20% obszaru okna, w którym wyświetlany jest film i mogą być wyłączone w każdym momencie,
- TrueView In-Stream (reklama możliwa do pominięcia, wyświetlana przed filmem, w jego trakcie lub po zakończeniu),
- Reklama In-Stream (reklama niemożliwa do pominięcia, trwająca od 15 do 30 sekund),
- Reklama w przerywnikach (Bumper Ads) – bez możliwości pominięcia, trwają około 6 sekund; wyświetlane są zazwyczaj przed filmem, czasami również w jego trakcie i po zakończeniu, dostępne zarówno na YouTube, jak i na stronach partnerów - płatność realizowana jest za każde wyświetlenie, w systemie CPM,
- Reklama w trakcie filmu – może być pomijana lub nie,
- Karty sponsorowane – pokazywane w oknie wyświetlania filmu; najczęściej prezentują produkty związane z filmem umożliwiając widzowi rozwinięcie karty.
Szerokie spektrum formatów sprawia, że każda firma może dostosować typ reklamy do indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych. Dzięki dostępności wielu formatów firmy mogą realizować różne cele.
YouTube – korzyści
Dzięki reklamie YouTube dotrzesz do precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców odpowiadającym Twoim preferencjom. Reklamując się w telewizji XXI wieku zyskasz:
- większą świadomość marki i produktu wśród atrakcyjnej zakupowo grupy odbiorców,
- wzrost zaufania do marki (ludzie wybierają chętniej marki, którym wierzą),
- wzrost zaangażowania (ludzie kierują się zasadą zaangażowania i konsekwencji, jeśli się w coś zaangażują to potem konsekwentnie tak postępują – jeśli na przykład zaangażują się w działania marki, to jest szansa, że potem będą kupować produkty spod jej znaku),
- większy ruch na stronie,
- wyższy współczynnik konwersji (z badań wynika, że 84% klientów zdecydowało się na zakup po obejrzeniu filmu),
- lepszą widoczność marki w wyszukiwarce (filmy video coraz częściej pokazywane są w organicznych wynikach wyszukiwania na różne zapytania),
- szerszą prezentację produktu (video w tym zakresie oferuje więcej niż zwykły opis czy nawet zdjęcie).
Jak widzisz, odpowiednio opracowana strategia reklamowa, która optymalnie wykorzystuje powyższe możliwości może stać się świetną przewagą konkurencyjną i dobrym źródłem pozyskiwania potencjalnych klientów.
YouTube Ads – dla kogo jest reklama?
Filmy video przyciągają uwagę. To obecnie najczęściej poszukiwany format treści w Internecie, dlatego niezależnie od wielkości firmy warto zaistnieć z tym formatem. YouTube Ads to reklama przeznaczona w szczególności dla sklepów internetowych, firm edukacyjnych, handlu produktami i dla lokalnych firm usługowych. Zresztą sam możesz określić ile chcesz zainwestować i jakie cele chcesz zrealizować (powszechnie się wskazuje, że reklama YouTube Ads kosztuje tyle, ile postanowisz za nią zapłacić!).
Skontaktuj się z nami - postaramy się przygotować strategię reklamową, która uwzględni Twoje cele i możliwości finansowe.
YouTube Ads – nasza oferta
Naszym klientom pomagamy wykorzystać popularność treści video w Internecie do realizacji swoich celów biznesowych. Określimy strategię marketingową w serwisie video, podpowiemy jaki format wybrać, zaprojektujemy, zbudujemy i przeprowadzimy kampanię reklamową w YouTube oraz zapewnimy dostęp do narzędzi analitycznych, dzięki którym będziesz mógł monitorować efekty.
Co najważniejsze, oferujemy pomoc w tak kluczowej kwestii, jaką jest dobór grupy docelowej kampanii reklamowej (grupy osób potencjalnie zainteresowanej zakupem). Chyba nie chcesz, aby Twoje komunikaty prezentowane były przypadkowym osobom? Jeśli kampania ma być skuteczna i efektywna, to target musi być określony na tyle precyzyjnie, na ile umożliwia serwis. A możliwości w tym zakresie są duże:
Tematy filmów YouTube
Można przypisać reklamy do filmów o określonej tematyce. Do konkretnego kanału lub filmu. Dzięki temu można dotrzeć do osób zainteresowanych konkretnymi tematami.
Demografia
Dzięki temu podstawowemu parametrowi można znacząco zawęzić grupę odbiorców (możesz wybrać konkretny przedział wiekowy lub skorzystać z propozycji serwisu).
Zainteresowania
Możliwości targetowania na podstawie zainteresowań (czyli na przykład osób, które odwiedziły w niedalekiej przeszłości serwisy o konkretnej tematyce lub obejrzały ostatnio w tym temacie filmy) są ogromne. Dostępne są także inne kategorie pokrywające różne obszary życia, dzięki którym można jeszcze bardziej zawęzić grupę odbiorców (np. do osób, które ostatnio zawarły związek małżeński lub zmieniły miejsce zamieszkania itp.).
Geotargetowanie
To opcja szczególnie istotna dla firm lokalnych. Dzięki Google Maps można skierować przekaz do użytkowników znajdujących się w konkretnej lokalizacji – można także wykluczyć pewne obszary.
Słowa kluczowe
Reklamę można emitować przy filmach, w których w tytule lub opisie znajduje się konkretne słowo kluczowe.
Remarketing
Możliwość ukierunkowania reklam na odbiorców, którzy już wyrazili zainteresowanie zakupem lub już kiedyś kupili coś w Twojej firmie.
Dlaczego My?
- Doświadczenie – budżet reklamowy, którym zarządzamy, przekracza 20 mln zł rocznie.
- Wiedza – bez aktualnej wiedzy dotyczącej funkcjonowania mediów społecznościowych trudno myśleć o jakimkolwiek sukcesie, czy to sprzedażowym, czy wizerunkowym.
- Zespół – wszechstronny zespół specjalistów z wielu dziedzin pozwala nam tworzyć i prowadzić kampanie dla firm z różnych branż.
- Narzędzia – dzięki dostępowi do nowoczesnych narzędzi analitycznych nasi klienci są na bieżąco z wynikami kampanii.
- Indywidualne podejście – strategie dostosowujemy do indywidualnych potrzeb klienta, staramy się, aby każdy przekaz był oryginalny, tak aby firma mogła się skutecznie odróżnić od innych.
- Kompleksowość – naszym klientom gwarantujemy pełną obsługę w social mediach (od stworzenia profilu od zera, po uruchomienie reklam, na bieżącym prowadzeniu konta kończąc).
- Merytoryczne wsparcie – na każdym etapie kampanii naszym partnerom zapewniamy wsparcie (każda kampania ma indywidualnego opiekuna).
Porozmawiajmy o współpracy
Rozmowa jest całkowicie bezpłatna, a jej celem jest przedstawić nasz pomysł na wsparcie Twojej firmy w realizacji celów. Skorzystaj z opcji kontaktu bezpośredniego poniżej lub wyślij zgłoszenie przez formularz.