Czas czytania: 5 minut
Komu przyda się wiedza z tego artykułu?
Poświęć kilka minut na przeczytanie go, jeśli:
Przycisk „Promuj post” to duży, niebieski przycisk, który pojawia się pod zdjęciem, po prawej stronie po opublikowaniu posta.
Wiele osób, zachęconych perspektywą szybkich efektów, klika w niego myśląc, że stoi za nim ukryty mechanizm… jednak zauważ, jaki komunikat pojawia się po najechaniu na niego myszką.
„Zachęć więcej osób do zobaczenia Twojego posta i interakcji z nim”. Czy Facebook obiecuje reklamodawcy większą sprzedaż?
Nie. Pisze jedynie o zwiększeniu zasięgów tego posta. Wydawać by się mogło, że tak intuicyjny i prosty sposób wystarczy, aby poprawić wyniki sprzedażowe.
To niestety nieprawda, bo aby tworzyć skuteczne działania marketingowe, potrzebujesz o wiele bardziej zaawansowanego narzędzia, jakim jest Menedżer Reklam.
Jeżeli jesteś osobą, która nigdy nie korzystała z Menedżera Reklam i chcesz aby ktoś pokazał Ci, jak ustawić pierwsze kampanie, a potem jak je rozwijać i analizować. Co kliknąć, gdzie kliknąć i jak to wszystko wygląda od środka, to być może zainteresuje Cię szkolenie: Facebook Elite - reklama za grosze.
Kliknij tutaj, by dowiedzieć się więcej lub obejrzyj wideo, w którym o nim opowiadam:
Reklamy sprzedażowe / ofertowe mają zachęcić do zakupu konkretnego produktu lub usługi. Na grafikach i w tekstach znajdują się napisy typu: „KUP TERAZ”, „SPRAWDŹ OFERTĘ”, „NIE PRZEGAP OKAZJI”.
Ich cel jest w bardzo prosty - przekierować odbiorcę na stronę ofertową. Ale czy na pewno to skuteczna metoda sprzedaży - gdy zaczynasz działania reklamowe?
Niestety, przeważnie nie jest. Zauważ, że startując z kampanią reklamową i docierając do potencjalnych klientów, masz do czynienia z ludźmi, którzy jeszcze nie znają Ciebie oraz Twojej firmy.
W żargonie marketingowym mówimy, że na rynku nie ma wtedy zbudowanej ŚWIADOMOŚCI MARKI wśród potencjalnych klientów.
DO ZAPAMIĘTANIA: to od etapu relacji, jaki odbiorca ma z Twoją marką, zależy to, jakie komunikaty powinien widzieć.
Jeśli nie realizowałeś wcześniej działań budujących świadomość marki, w większości sytuacji musisz od tego zacząć. Dlaczego? To dość logiczne.
Mówiąc wprost - Twoi potencjalni klienci nie wiedzą, że Twoja firma istnieje, ani czym się zajmuje.
Zanim zaczniesz tworzyć reklamy typowo ofertowe, zacznij od reklam, w których opowiesz, czym się zajmujesz, jaka jest historia Twojej firmy i dlaczego tworzysz produkty czy usługi. Zapamiętaj też jedną bardzo ważną rzecz!
Tworzenie kampanii reklamowych to proces wieloetapowy, w którym chcesz dotrzeć do jak największej liczby osób.
Jak myślisz, czy zarzucanie ich ofertami sprzedażowymi, jeśli jeszcze nie znają Twojej marki, przyniesie pożądany skutek?
Potrzebny jest plan, ale opowiem o tym szerzej w kolejnym wpisie. Jeżeli nie chcesz przegapić informacji w dniu jego publikacji, dołącz do mojego newslettera:
Remarketing to nic innego, jak ponowne kierowanie reklam do osób, które już raz miały jakąkolwiek styczność z Twoją marką w internecie.
Oznacza to, że być może kliknęły Twoją reklamę, aby dowiedzieć się więcej lub oglądały produkty w Twoim sklepie, ale z jakiegoś powodu nie skorzystały jeszcze z oferty. Chyba warto ponownie zakomunikować im o Twoim istnieniu, prawda?
Z moich rozmów z kursantami wynika, że przed dołączeniem do kursu, 95% z nich nie korzystała w ogóle z tej funkcji w Menedżerze Reklam!
Większość nie wie, że coś takiego jak remarketing istnieje. A ci, którzy wiedzą o remarketingu, często potykają się krok dalej.
Skorzystanie z tych możliwości wymaga przecież zainstalowania Pixela na stronie. A żeby to zrobić, potrzeba kilka umiejętności technicznych. Wiele osób to przerasta, dlatego często stwierdzają, że nie będą tego robić.
Jest to bardzo duży błąd, ponieważ korzystając z remarketingu, możemy zrobić strategię reklamową. A dzięki temu rozdzielić ruch na zimny, ciepły i gorący i odpowiednio pokierować reklamami. Do kogo? Np. do osób które:
WAŻNE: ok. 90% pieniędzy w działaniach marketingowych generuje się, stosując remarketing. Jeśli ktoś zrezygnował z tej funkcji, bo stwierdził, że jest to dla niego za trudne, to niestety porzucił ogromną ilość pieniędzy. Jakie jest rozwiązanie?
Można się tego oczywiście nauczyć, ale jeśli jesteś osobą niekomputerową, to powiem Ci banał - możesz to zlecić! Obsługa kodów śledzących na Twojej stronie z pełną konfiguracją to koszt od 100 do 350 zł netto, w zależności od tego, jak dużo chcesz mieć funkcji.
Jest to jednorazowy wydatek, więc moim zdaniem nie ma co się zbytnio nad tym zastanawiać. Jeżeli jeszcze tego nie zrobiliście, to śmiało! Obejrzyj moje wideo i zobacz, jak pozyskać więcej klientów do biznesu.
Jeśli Twoje reklamy nie działają, to jedną z przyczyn może być to, że robisz je pod swój własny gust.
Rozumiem, że chcesz, aby kreacje reklamowe były piękne i idealnie dopracowane, w końcu wielu przedsiębiorców to perfekcjoniści. Ale czy reklamy na pewno powinny podobać się właśnie Tobie?
Okazuje się, że tworzenie reklam na postawie własnego gustu estetycznego jest w większości przypadków po prostu nieskuteczne.
Jeśli chcesz dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, warto dowiedzieć się, jakich reklam oczekują. Czy wiesz jak to zrobić?
W ten sposób nie zrazisz się po pierwszej kampanii reklamowej, myśląc: „To chyba nie dla mnie, bo nikt nie klika w moje reklamy. Pewnie produkty są nieatrakcyjne…”.
Niekoniecznie, może po prostu warto zmienić metodę działania?
Wyobraź sobie, że tworzysz obrazki w kreacji reklamowej kierowanej do architektów wnętrz. W takiej sytuacji możesz napisać najlepszy tekst reklamowy, ale jeśli grafika w tej kreacji okaże się nieestetyczna, taka osoba może pominąć reklamę.
Ta jedna rzecz (np. pewna graficzna niedoskonałość taka jak np. niedbałość o detale) może sprawić, że ta konkretna grupa docelowa nie będzie zainteresowana reklamą. Dlaczego?
Bo umysł architekta może działać inaczej, niż Twój. Może szukać w świecie zewnętrznym spójności w formach i kształtach. Szukasz tego, co jest po prostu ładne.
Z drugiej strony wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że można tworzyć (zdaniem większości osób) kreacje BRZYDKIE. I robić to całkowicie CELOWO. Co najważniejsze - skutecznie.
Wyobraź sobie na przykład, że kierujesz reklamę do zwykłego Kowalskiego. Powiedzmy - mężczyzny w wieku 40-50 lat, z zawodu - budowlańca.
Uwagę takiej osoby - bardziej od pięknego zdjęcia - może przykuć narysowana byle jak tabelka z wyliczeniami na obrazku. Albo zrzut tabelki ze znanego im programu, w którym sami na co dzień coś sobie liczą.
Mówię Ci o tym, abyś - jako przedsiębiorca - rozumiał, że różne komunikaty działają na różne osoby. Trzeba wyrzucić ze swojego słownika słowa: „ładne” i „brzydkie”, bo kontekście reklam takie postrzeganie sprawy może być bardzo ograniczające.
Podsumowując - dopóki nie sprawdzisz, co podoba się Twoim odbiorcom, testuj wiele zestawów reklam i często je zmieniaj.
Być może zdarzy się tak, że w jednej kampanii reklamowej, będzie trzeba zrobić wiele reklam, aby osiągnąć pożądany rezultat.
Nie wiesz jak odczytywać statystyki z kampanii reklamowych? Możesz Cię tego nauczyć! W SocialElite codziennie pracujemy na setkach danych i chętnie dzielimy się wiedzą.
Sprawdź ofertę kursu Facebook Elite - Reklama za grosze.
W Menedżerze Reklam są takie funkcje, jak: „Umiejscowienie reklamy” oraz „Cel reklamowy”.
Błędem, który popełnia wiele osób, jest ustawianie sposobu działania tych funkcji jako automatyczny.
Dlaczego ustawienie umiejscowienia i celów reklamowych jest istotne?
Formaty reklam na Facebooku i Instagramie różnią się w zależności od miejsca, w którym się znajdą. W jednych miejscach są pionowe, gdzie indziej poziome czy kwadratowe itd.
Spójrz, jeśli wybierzesz opcję automatyczną, a Twoja pozioma grafika z Facebooka pojawi się na InstaStories (pionowe grafiki), to zostanie ona ucięta.
Stracisz okazję do wyświetlenia najważniejszych informacji i klikalność reklamy będzie na przykład 2,3-krotnie mniejsza. Co możesz zrobić, aby nie popełniać tego błędu?
Zdobądź wiedzę i ustawiaj funkcje w menedżerze reklam świadomie, aby tworzyć skuteczne kampanie reklamowe,. Dzięki temu Twoje reklamy staną się skuteczniejsze.
Co warto zapamiętać z tego wpisu?
Jak oceniasz ten wpis?
Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić
Średnia ocen 4.8 / 5. Liczba głosów 405
Jeszcze nie oceniono wpisu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi!