Klient, dla którego realizujemy działania reklamowe, to właściciel internetowego butiku z odzieżą damską. Mocnymi stronami sklepu Klienta są: konkurencyjna cena, duży wybór i duża społeczność na Facebooku licząca ponad 100 tys. fanów.
Asortyment Jego butiku to głównie okrycia wierzchnie (tj. kamizelki, kurtki, czy płaszcze).
W sklepie dostępne są również inne produkty, np. dresy, sukienki, a nawet garnitury. Jednak z powodu okresu, w jakim realizowana była kampania (jesień-zima) nie stanowiły one tak dużego priorytetu w działaniach marketingowych, jak okrycia wierzchnie.
Postawione cele
Realizowane usługi
Poniżej zrealizowane zadania od 13. sierpnia do 31. grudnia 2021 roku:
1-szy miesiąc:
ROAS: 13,54 - przy wydatkach w wysokości 4763,89 zł
Zakupy z kampanii na wartość: 64 501,75 zł
2-gi miesiąc:
ROAS: 9,30 przy zwiększeniu budżetu o 184% do 13 548,48 zł
Zakupy na wartość 126 002,50 zł przy zachowaniu kosztu zakupu 22,96 zł (tym samym 2-krotny wzrost przychodu z kampanii na Facebooku)
Naszym celem w tym okresie było wydanie 10 000 zł i uzyskanie ROAS na poziomie min. 10. Wydaliśmy dokładnie 8947,61 zł, a więc o 10,5% mniej, niż cały zakładany budżet i uzyskaliśmy ROAS 10,35. Ocena wyników: dobre.
Okres: 22.11 - 29.11. Dane liczbowe:
Jeżeli chodzi o koniec 2021 roku, to łączny przychód Klienta od początku współpracy - w ciągu 4,5 mc-a - wyniósł 813 595,97 zł.
Obecnie jesteśmy już w połowie drogi do realizacji ambitnego celu, jakim jest: zwiększenie dziennych wydatków do 2000 zł przy osiągnięciu 300 zamówień dziennie w sklepie i utrzymaniu kosztu za zakup w kwocie 30 zł.
Na uwagę zasługuje fakt, że pomimo 6-krotnego zwiększenia budżetu w perspektywie zaledwie 4,5 miesiąca przez cały czas trwania kampanii utrzymaliśmy koszt zakupu na poziomie poniżej 30 zł z ROAS na poziomie 10 lub więcej i nie mniej, niż 9.
To duży sukces tej kampanii i obiecujący prognostyk na kolejne miesiące.
Skalowanie kampanii wymaga stałej optymalizacji budżetu, zmian komunikatów i obserwacji wyników. Zagrożeniem jest moment tzw. PIK-u - czyli sytuacja, w której pomimo zwiększania budżetu dziennego, nie obserwujemy proporcjonalnego wzrostu konwersji dziennych.
Może wynikać to z tego, że dziennie na Facebook’u i Instagramie nie ma tylu dostępnych użytkowników chętnych do zakupu produktów, aby ich wzrost był proporcjonalny do budżetu.
Co było niezbędne, aby osiągnąć taki wynik w działaniach marketingowo-sprzedażowych?
Przede wszystkim kluczowe były działania kierowniczki kampanii, która nie tylko dynamicznie zwiększała wydatki na kampanię, ale przede wszystkim świadomie optymalizowała ją tak, że koszt za zakup pozostawał na mniej więcej takim samym poziomie. Wszystkie działania realizowała z chirurgicznym wyczuciem.
W konsekwencji pozwoliło to w okresie od 13.08.2021 do 31.12.2021 osiągnąć przychód 813 595,97 zł przy ROAS o wartości 9,04.
WAŻNE: Na efekty skalowania duży wpływ ma tzw. sezonowość produktów. W biznesie naszego Klienta polega ona na tym, że poza jesienią i zimą zainteresowanie okryciami wierzchnimi spada.
Może wynikać to z tego, że dziennie na Facebook’u i Instagramie nie ma tylu dostępnych użytkowników chętnych do zakupu produktów, aby ich wzrost był proporcjonalny do budżetu.
W związku z tym obecnie w sklepie Klienta wprowadzana jest nowa kolekcja, a my testujemy już nowe reklamy na kategorie produktów i poszczególne produkty z osobna, które mają potencjał, by dać zadowalający zwrot z wydatków na reklamę.
Perspektywy są obiecujące.
„6-krotne zwiększenie budżetu w perspektywie 4 miesięcy i utrzymanie kosztu za zakup poniżej 30 zł i ROAS na poziomie 10 uważam za sukces.
Mimo to cały czas pracuję, by wypracować jeszcze lepsze wyniki dla Klienta.
Powoli zbliża się wiosna. Dlatego już teraz sprawdzam reklamy na inne kategorie produktów i poszczególne produkty z osobna, żeby możliwie jak najszybciej zweryfikować, które mają potencjał, by dać zadowalający zwrot z wydatków na reklamę”.
A. Wiśniewska
Rozmowa jest całkowicie bezpłatna, a jej celem jest przedstawić nasz pomysł na wsparcie Twojej firmy w realizacji celów. Skorzystaj z opcji kontaktu bezpośredniego poniżej lub wyślij zgłoszenie przez formularz.