Prawie 100 tys. przychodu przy budżecie 3406,82 zł dla księgarni online (w 1 miesiąc)

3406.82

Budżet reklamowy


28.69

ROAS


1 miesiąc

Czas


97760.60

Wartość sprzedaży


 
Dobre dopasowanie oferty i komunikacji marketingowej do grupy docelowej to fundament każdych działań marketingowych. W przypadku naszego Klienta prowadzącego internetową księgarnię, wdrożenie tych elementów pozwoliło nam w zaledwie 1 miesiąc uzyskać zwrot wydatków na reklamę na poziomie 28,69 i wygenerować przychód na poziomie 97 750,60 zł (wydając jedyne 3406,82 zł “na reklamę”) na Facebooku.

Klient, dla którego realizowaliśmy działania marketingowe to właściciel księgarni internetowej, w której każdy pasjonat czytania znajdzie książki z ponad 30 kategorii. Co więcej - jego serwis oferuje również użytkownikowi możliwość sprzedaży własnych książek.


 
Okres działań reklamowych: 06.12.2021 - 09.01.2022

 

Postawione cele

  • Zwiększenie liczby nowych klientów w sklepie
  • Uzyskanie ROAS na poziomie przynajmniej 10.

Realizowana usługa

Dla Klienta realizowaliśmy usługę kampanii reklamowej na Facebooku. W tym m.in.:

  • instalację kodu pixela na stronie
  • skonfigurowanie zdarzeń (w przypadku tego projektu trzeba było rozdzielić kilka procesów zakupowych)
  • research rynkowy
  • ułożenie strategii reklamowej
  • skonstruowanie kampanii
  • codzienny rozwój kampanii i jej optymalizacja.

 

 
Wykonane zadania

 

Z Klientem współpracujemy już kilka miesięcy, dlatego w grudniu mieliśmy już przetestowane i wypracowane sprawdzone strategie reklamowe. Dzięki temu też w grudniu mogliśmy skupić się przede wszystkim na:

  1. Przygotowaniu dedykowanych komunikatów noworocznych i świątecznych.
  2. Stworzeniu nowych haków reklamowych specjalnie na ten czas.

 
Wyniki kampanii

 

Wydatki: 3406,82 zł
Wartość sprzedanych książek: 97 760,60 zł
ROAS (zwrot wydatków na reklamę): 28,69


Co istotne - osiągnęliśmy sprzedaż na poziomie blisko 100 tys. zł przy ROAS 28,69 - mimo że działania realizowaliśmy na bardzo konkurencyjnym rynku oraz w gorącym okresie świątecznym, w którym konkurencja również intensywnie realizuje działania marketingowe. Dzięki temu daliśmy naszemu Klientowi wiele powodów do zadowolenia na początek 2022 roku.

Wnioski z kampanii

Co było niezbędne, aby osiągnąć taki wynik w działaniach marketingowo-sprzedażowych?

Przede wszystkim - musieliśmy precyzyjnie dopasować ofertę i komunikację marketingową do potrzeb grupy docelowej.

W przypadku tego projektu naszą grupą są osoby, które lubią “polować” na okazje książkowe. Dobrze się składa, bo w samym sklepie codziennie o 17:00 pojawia się ponad 1000 nowych książek. Wykorzystaliśmy ten aspekt w 100%, by zrealizować cel.

Osiągnięty wynik jest potwierdzeniem skuteczności zastosowanych metod.

Jak kształtowały się wyniki na platformie Facebook w analogicznym okresie w 2020 roku?

Nie można o nich powiedzieć zbyt wiele, ponieważ Klient nie realizował wówczas działań reklamowych na Facebooku. Pomimo tego warto zauważyć, że zaledwie kilka miesięcy później, Facebook stał się dla Niego jednym z głównym kanałów reklamowych, który pozwala mu dziś skutecznie skalować biznes.

Jeżeli też chcesz pójść podobną drogą, to zjedź teraz na dół strony i wypełnij prosty formularz kontaktowy. Na początek - to wszystko. Wkrótce nasz doradca skontaktuje się z Tobą i zaproponuje najkorzystniejsze rozwiązania dla Ciebie. W większości sytuacji, by zrealizować cel, potrzebujesz dobrego produktu, konkretnej strategii działań i dobrego specjalisty, który ją zrealizuje.

Jednak jak widzisz, większość zapewniamy my, a Ty możesz skorzystać z naszego doświadczenia. Zachęcam Cię do tego.

Sprawca sukcesu

Podczas działań marketingowych muszę nieustannie testować nowe rozwiązania.

To bardzo ważne, bo w gorących okresach, gdy konkurencja również prowadzi swoje działania, biznesy naszych Klientów potrzebują LEPSZEGO MARKETINGU.

W przypadku tej kampanii osoby korzystały z oferty księgarni, rez