W tym artykule dowiesz się, jak zwiększyć ilość wejść na stronie www korzystając z Facebooka!
Czas czytania: około 7 minut
Im więcej osób wejdzie na Twoją stronę, tym więcej osób na końcu zostanie klientami. Prosta matematyka! Aby lepiej zrozumieć ten mechanizm, warto zapoznać się z pojęciem takim jak procent konwersji.
Konwersja to ważne działanie (akcja) w Twojej witrynie. Konwersją może być zostawienie zgłoszenia, rejestracja w serwisie online bądź zakup. Z kolei procent konwersji jest to ilość osób dokonujących akcje w stosunku do wszystkich odwiedzających witrynę.
Przykład: na Twoją stronę trafia dziennie 50 osób, a kupuje 1 osoba. Procent konwersji = 2%
Jeżeli na stronę www przejdzie 1000 osób, wtedy planowana liczba zakupów wyniesie 20!
Zazwyczaj statystyka robi swoje i prognozowana liczba zakupów się zgadza!
W taki sposób Ty możesz policzyć, ile osób trzeba przyciągnąć na swoją stronę, aby pozyskać tylu klientów, ilu chcesz! Jak to zrobić?
Wejdź w analitykę swojej strony i zobacz jaki ruch pozyskałeś w ciągu ostatnich 90 dni. Następnie sprawdź ilość zakupów w tym samym okresie i policz % konwersji ręcznie na kalkulatorze. Tak, kalkulatorze! Jest to jedyny instrument muzyczny, na którym umiem grać
Możesz myśleć, że Facebook to portal dla dzieciaków… I 10 lat temu, tak rzeczywiście było.
Jednak dzisiaj te dzieciaki dorosły, mają własne rodziny, pracują lub prowadzą swój biznes. Zdziwisz się, ale Social Media jest głównym źródłem ruchu w wielu biznesach (od ubrań dziecięcych po leasingi samochodowe).
Przejdźmy do tematu tego artykułu… Z jakich sposobów korzystam, by zwiększyć ruch na swojej stronie www?
Przedstawię Ci teraz sposoby, które pozwolą Ci wydajniej korzystać z Facebooka w swoim biznesie oraz zwiększą ruch na Twojej stronie www. Oto one:
Jeżeli prowadzisz blog (warto to robić!), informuj fanów na Facebook o nowym wpisie.
UWAGA: Pamiętaj, że wpis na Facebooku musi być napisany w dobry sposób. Jakie elementy powinien zawierać dobry wpis, aby zwiększyć ruch na stronie www?
My nazywamy to zajawką: musisz naprawdę zachęcić ludzi, aby przeszli na artykuł na Twojej stronie www. Możesz spędzić wiele czasu na pisaniu bloga ale co z tego, jeżeli nie zachęcisz ludzi do przeczytania go?
Nie zostawiaj miejsca na domysły. Sam wpis o tym, że pojawił się nowy wpis na blogu, może niewiele zdziałać. Warto umieścić w tekście od razu link do tego wpisu. Ułatwisz w ten sposób czytelnikom przejście na nowy wpis i zdecydowanie więcej ludzi kliknie w link, niż samodzielnie znajdzie Twoją stronę, następnie blog i domyśli się, gdzie jest nowy wpis
Aby ktoś przeczytał Twój wpis o nowym artykule na blogu… najpierw zachęć go, aby przeczytał ten wpis! Kiedy użytkownik Facebooka przegląda aktualności, musi zatrzymać się na Twoim wpisie – zwróć jego uwagę poprzez chwytliwy nagłówek lub interesujący obrazek (o 11 chwytliwych nagłówkach i 11 obrazach mówimy dokładnie w kursie Facebook Elite).
Oto przykład wpisu, który zwiększył ruch na blogu socialelite.pl:
Ten post nie był promowany. Zwróć uwagę na jego zasięg: 7405 osób. Z tego 182 kliknęły w link. To oznacza, że niemal 2,5% osób, które zobaczyło ten post, przeszło na stronę www. Tak między nami, to całkiem niezły wynik w kontekście reklamowym
Fanpage, to tylko wizytówka Twojej firmy. Najwięcej informacji i tak zawierasz na swojej stronie www. Nie zostawiaj miejsca na domysły i umieść w wielu miejscach informację o tym, gdzie jest Twoja strona internetowa. Proponuję przede wszystkim te miejsca:
1. Zakładka informacje – wejdź w zakładkę Informacje na swojej stronie internetowej. W prawym górnym roku znajdziesz niebieski napis „zaproponuj zmiany”. W tym miejscu możesz wpisać nazwę swojej strony w miejscu na witrynę internetową!
2. Zdjęcie w tle – to pierwsza rzecz, jaką widzi osoba wchodząca na Twój fanpage. Warto umieścić tam najważniejsze informacje. Pamiętaj, aby się nie rozpisywać! Przeładowana informacjami grafika może przytłaczać. Dlatego napisz tylko o tym, co istotne. A przy okazji umieść adres swojej strony www.
3. Niebieski przycisk pod zdjęciem w tle – tak zwany „must have”, ponieważ jest to jeden z istotniejszych elementów na Twoim Fanpage. Kiedy klienci chcą się z Tobą skontaktować, najpierw sprawdzają ten przycisk. Dlatego możesz pod nim umieścić adres swojej strony www – gdy ktoś w niego kliknie, przejdzie na Twoją stronę.
Aby to zrobić, naciśnij na niebieski przycisk i wybierz opcję „Edytuj przycisk”. Następnie wybierz opcję przycisku „Więcej informacji o firmie”, a następnie: „Dowiedz się więcej” i przejdź dalej. W tym miejscu możesz dodać link do Twojej strony www.
Oczywiście dostosuj przycisk do swoich potrzeb. W kontekście zwiększania ruchu na stronie www niebieski przycisk jest świetnym rozwiązaniem.
Podsumowanie:
To kolejna zakładka po lewej stronie na Twoim Fanpage. A zarazem kolejny sposób, na odwołanie się do Twojej strony.
Jeżeli dodasz produkty do swojego sklepu na Fanpage, możesz je później oznaczać w poście (na przykład, gdy wstawiasz zdjęcie swojego produktu lub piszesz post, który go dokładnie opisuje).
Aby oznaczyć produkt w poście, po prostu dodaj nowy post na stronie. Gdy dodasz zdjęcie, pojawi się na nim do wybrania opcja „oznacz produkty”.
Jeżeli użytkownik Facebooka zauważy u Ciebie sekcję sklep to nie zdziwi się, gdy będziesz odwoływał się do swoich produktów.
Od razu będzie jasne, że sprzedajesz i co sprzedajesz. Dodatkowo, jeżeli ktoś będzie wystarczająco zainteresowany, by dowiedzieć się więcej, wtedy po prostu przejdzie na Twoją stronę, którą podajesz w produkcie!
Nie dodawaj wszystkich produktów ze sklepu! Dodaj maksymalnie 20 produktów–bestsellerów, które zainteresują potencjalnego klienta.
Płatny zasięg pozwala Ci w krótkim czasie pozyskać wartościowy ruch.
Możesz reklamować się na Facebooku już od kilku złotych dziennie. Z mojego doświadczenia wynika, że jest to najtańsza sieć reklamowa, jaka obecnie istnieje.
Dodatkowo Facebooka wyróżnia ogromna baza danych o jego użytkownikach – możesz precyzyjnie dotrzeć do osób najbardziej zainteresowanych Twoją działalnością!
Co to oznacza? Podam Ci kilka przykładów:
Oto przykład z narzędzia reklamowego Facebooka:
Napisałeś świetny post, który zwiększa Twój ruch na stronie www i chcesz zwiększyć jego zasięgi? Sprawdź mój artykuł o Promowaniu postu przez menedżer reklam.
Gdy pojawiły się maile – powstały techniki sprzedażowe poprzez mailingi. Gdy pojawiły się komórki, firmy zaczęły zakładać Call Center i dzwonić do klientów. Dziś ludzie najczęściej siedzą na Facebooku, a co za tym idzie – komunikują się przez Messenger (chat na Facebook).
Ludzie zrobili się odporni na czytanie maili, niechętnie odbierają telefony od nieznanych numerów, widząc odległy numer kierunkowy, ale Messenger przeglądają kilka razy dziennie i niewiele firm wie, że w ten sposób również może kontaktować się ze swoimi fanami.
Świetną informacją jest to, że otwieralność wiadomości w Messengerze wynosi zazwyczaj ponad 90%.
Czyli wiadomość wysłana do 10 osób zostanie odczytana przez 9 osób. Jest to wspaniały wynik!
Warto to wykorzystać i również w ten sposób informować klientów o nowym artykule na blogu, a także przede wszystkim wdrożyć chat-bot do swojego biznesu na stałe i prowadzić tam osobny marketing (który w podstawowej funkcjonalności jest całkowicie bezpłatny).
Powyżej podałem Ci przykład posta przekierowującego na stronę www. Konwersja (czyli liczba osób, która przyniosła efekt w postaci przejścia na stronę), wyniosła 2,5%.
W sytuacji, gdy poinformowałem o nowym artykule na blogu przez Messengera, konwersja wyniosła 21,3%. Wiadomość została wysłana do 309 osób, z czego 69 przeszło na artykuł.
Dlaczego lubię bota? W takim momencie MAM PEWNOŚĆ, że obserwatorzy zobaczyli informację. Zasięgi postów na Facebooku niewiele mówią o tym, kto zobaczył post. W Messengerze mamy pewność, że osoba weszła w wiadomość do nas i przynajmniej rzuciła okiem na tekst.
Jednak UWAGA: nie warto atakować wiadomościami odbiorcę codziennie. Chat to aktualnie najbardziej bezpośredni kanał dotarcia do obserwujących i trzeba traktować go bardzo ostrożnie (przede wszystkim pisząc nie częściej niż 1-2 razy na tydzień i nie być nachalnym).
To może na początku nie wydawać się oczywiste, ale jest skuteczne. Przyznajmy się przez sobą – lubimy klikać w różne przyciski.
Chcesz zaskoczyć swoich fanów i przywitać ich na czacie natychmiastową wiadomością powitalną, która odpowiada na ich najczęstsze pytania i kieruje ruch na stronę www? W tym artykule pisałem o Welcome Message na Fanpage, więc sprawdź koniecznie, czy ta forma pasuje do Twojego biznesu!
Jakie jeszcze Facebook daje możliwości w Twojej branży?
Zapraszam Cię na bezpłatny webinar, który prowadzę z tego zakresu! Kliknij TU aby sprawdzić najbliższy termin spotkania.
Tworząc kampanie reklamowe na Facebooku według metod Dawida Bagińskiego, docieram do tysięcy osób zainteresowanych stronami, na które kieruję. Koszt wyświetlenia strony docelowej kosztuje od 20 groszy do złotówki. Możesz nauczyć się tych metod w kursie Facebook Elite.
Podsumowując: Fanpage daje nam ogrom możliwości, aby zwiększyć ruch na stronie www. Dodatkowo możemy zastosować reklamę, która będzie turbodopalaczem do biznesu.
A Ty za ile pozyskujesz ruch na swoją stronę? Podziel się swoimi wynikami w komentarzu! Dopisałbyś coś do powyższej listy?