Otóż takie narzędzie jak Instagram często ma przypiętą łatkę zabawki dla nastolatków lub miejsca, gdzie znajdziemy wiele wysportowanych ciał pięknych ludzi, skandynawskich wnętrz lub ładnych kotków, ALE…
Mało osób wie, że to świetne i tanie narzędzie, które pomaga w biznesie. Jak? O tym potem
W każdym razie, to właśnie przez ten błędny pogląd, na Instagramie wielu firm pojawiają się posty raz na dwa, trzy tygodnie lub tylko przy jakiejś większej okazji. A to niestety strategiczny strzał w kolano.
Mam dla Ciebie w związku z tym dwie wiadomości:
Pierwsza wiadomość – działania na Instagramie są łatwe do wdrożenia, to nie jest skomplikowane w obsłudze i spokojnie w ciągu kilku dni możesz stać się instagramowym ekspertem.
Druga wiadomość – musisz wiedzieć, co robić i jak to robić
Taką wiedzę regularnie dostarczamy z Dawidem na jednodniowym szkoleniu Instagram Elite, to prawdziwa perełka, która daje wiedzę do zastosowania w praktyce od zaraz i okazuje się dla wielu biznesów krokiem milowym w rozwoju.
Dziś dostaniesz namiastkę wiedzy z tego szkolenia, którą jeśli wprowadzisz w życie, to już zobaczysz efekty :).
Pokażę Ci również:
Chcesz prowadzić swój firmowy Instagram dobrze i profesjonalnie? Chcesz, żeby przynosił Ci zyski? Te 3 kroki, to twój instagramowy must-have:
To takie proste, a wiele osób o tym zapomina. Ludzie robią zdjęcia słabym aparatem w telefonie, nie stosują dodatkowego oświetlenia lub robią zdjęcia nie mając żadnej koncepcji, na zasadzie, „jak wyjdzie tak wyjdzie”. Efekt?
Słabe zdjęcia, które nie przyciągają uwagi i nie zachęcają ani do obserwowania, ani do zainteresowania się produktem. Szkoda czasu na takie niedbałe działania.
Pewnie znasz Mariolę Kurczyńską? Jeśli nie, to musisz wiedzieć o niej trzy rzeczy:
To, co Mariola zrobiła, gdy postanowiła odpalić kolejne swoje miejsce w Internecie, to za radą Dawida, udała się do iSpota i kupiła iPhona X, który wówczas cieszył się jedną z lepszych przednich kamerek przednich w telefonach, świetnym aparatem i wygodną obsługą.
Poniżej możesz zobaczyć mini-relację wizyty Dawida i Marioli w iSpocie:
Czemu o tym piszę? Dlatego, żeby pokazać Ci, że nawet Mariola, która zajmuje się doradztwem rodzicielskim dba o tak „techniczne” kwestie.
Niby branża doradztwa, więc skupia się głównie na wiedzy, doświadczeniu i skuteczności, ale tę wiedzę trzeba fajnie pokazać. Mariola to wie, stosuje tę zasadę w każdym elemencie biznesu i… ma efekty!
Mariola założyła Instagram na początku września, jest początek listopada, a już ma ponad 3 tysiące fanów… A to dopiero początek. Jeśli chcesz dynamicznego rozwoju swojego Instagrama i promować w ten sposób swój biznes koniecznie zadbaj o podstawy.
Dopiero wtedy można działać na kolejnych poziomach wtajemniczenia Jak widzisz, to działa:
Zadanie: zainwestuj w sprzęt z dobrym aparatem, przeglądaj regularnie popularne zdjęcia na Instagram, poznaj podstawy kompozycji dobrych zdjęć i ćwicz – zadbaj o jakość Twojej pracy.
Kolejna sprawa to:
Wiele osób postępuje w ten sposób. Dlaczego nie powinieneś tego robić? Z dwóch powodów.
Po pierwsze. Czy wiesz, czy na Twoim Instagramie i Facebooku masz tych samych odbiorców czy są to zupełnie różne osoby?
Jeśli Ci ludzie się pokrywają, to będą widzieli te same treści na Twoim Instagramie i na Facebooku. W najlepszym wypadku wyjdziesz na nudną osobę/markę, która nie jest zbytnio ekscytująca, a jej profile są raczej trochę monotonne – wszędzie to samo.
Po drugie. Instagram i Facebook, to dwa różne narzędzia, do których użytkownicy mają inne podejścia i sami udostępniają na nich zupełnie różne od siebie treści.
Facebook staje się platformą rzetelniejszą niż kiedykolwiek wcześniej. Teraz gdy firma nie ma profilu na Facebooku, to prawie nie istnieje. Ludzie właśnie tam sprawdzają opinie na temat marki i dowiadują się na jej temat więcej, Instagram jest bardziej intymny i spontaniczny.
Zobaczmy, to na przykładzie… Gdybyś Ty był jakimś medium społecznościowym, to w godzinach od 8-16 (kiedy jesteś w pracy) byłbyś Facebookiem, a po 16 do późnego wieczoru już Instagramem (bardziej wyluzowany, dowcipny, lifestylowy).
Właśnie z tych powodów nie warto kopiować treści. Warto je rozróżnić.
Zadanie: twórz odrębne treści na Instagram i na Facebooka. Rozróżniaj je i dostosuj do miejsca, w którym je publikujesz.
Content Plan, inaczej Editorial Plan. Łukasz, nasz Content Manager, pisał o tym przy okazji narzędzi przydatnych w social mediach.
Jeśli chcesz lepiej dowiedzieć się, na czym polega takie planowanie treści, kliknij w ten link i zerknij: artykuł o 5 przydatnych narzędziach w social mediach.
Natomiast w kontekście Instagrama ważne jest, aby publikować regularnie i zróżnicowane treści, tworząc plan działania jesteś w stanie pewne prace usprawnić np. zrobić kilka zdjęć przy okazji jednej sesji, napisać wpisy do przodu lub po prostu mieć podgląd, jak często jakie treści publikujesz.
Być może po stworzeniu takiego Content Planu zauważysz, że wcześniej wrzucałeś tylko i wyłącznie treści lifestylowe albo same zdjęcia produktu?
Będziesz mógł też śledzić wzrost zasięgów i zauważyć, jakie wpisy docierają do największej liczby osób.
Taki Content Plan może być zwykłą tabelką w Exelu z miejscem na datę, rodzaj wpisu (lifestylowy/ pokazujący produkt/pokazujący backstage życia w firmie…), stanem wpisu (treść, obrazek, treść i obrazek -> widzisz, co już masz przyszykowane) i np. zasięgi (jaki zasięg wpis osiągnął po tygodniu od publikacji).
Tak wygląda przykładowy plan publikacji wpisów na firmowy Instagram:
To wręcz bezcenna wiedza, dzięki, której możesz zauważać, co się podoba Twoim odbiorcom najbardziej. O tym, co jeszcze pomaga w prowadzeniu Social Mediów znajdziesz w artykule Łukasza, o którym pisałem wcześniej.
Zadanie: stwórz plan publikacji treści na Twoim firmowym Instagramie i uważnie obserwuj, jak rodzaj, temat, zdjęcie czy opis wpisu wpływają na ich odbiór.
Zadanie WYKONANE!
Co to znaczy? To znaczy, że powinieneś zadbać o to, aby:
To najczęściej dotyczy osób, które z czasem postanowiły stworzyć markę osobistą. Jeśli kiedyś chciałeś, aby tylko Twoi znajomi mogli przeglądać Twój profil, to czas z tym skończyć lub założyć nowego firmowego Instagrama.
Jeśli masz ustawiony tzw. profil prywatny, to osoba nie może obejrzeć udostępnianej przez Ciebie zawartości, bez Twojej zgody (musi najpierw o nią poprosić).
Profile prywatne mają mniejsze zasięgi, nie mogą korzystać z działań reklamowych w sieci Instagrama, no i… nie oszukujmy się – na początku biznesu, to Nam zależy bardziej na klientach, a nie na odwrót, dlatego nie warto im utrudniać znalezienia, poznania i polubienia Nas
Zadanie: upewnij się, że masz ustawiony profil jako „publiczny” Instrukcje znajdziesz na obrazku powyżej.
Bio, czyli bardzo krótki opis, który wyświetla się zaraz po kliknięciu w Twój profil. Warto tam zawrzeć najważniejsze informacje, które Twój klient powinien wiedzieć o Twojej marce.
To zajmuje chwilę, ale jeśli nie masz uzupełnionej tej krótkiej instagramowej wizytówki, to tracisz jeden z wielu elementów, który może zainteresować potencjalnych obserwatorów, którzy trafią na Twój profil.
Zadanie: sprawdź swoje bio. Zawrzyj w nim takie elementy, które z jednej strony przedstawią, kim jesteś, a z drugiej zaciekawią.
Dzięki temu, jeśli prowadzisz biznes lokalny taki jak restauracja, sklep odzieżowy, księgarnia czy kawiarnia możesz dotrzeć do Twoich klientów będących w pobliżu. Jeśli algorytmy Instagrama „uznają”, że danej osobie w okolicy Twojego biznesu może się spodobać Twoja restauracja, Twój wpis lub Twój profil, to jest szansa, że wyświetlisz się jej w sekcji „Eksploruj”.
Poniżej Ci pokazuję jak wygląda zakładka „Eksploruj”. Osoby zaglądają tam po inspiracje lub gdy czekają w kolejce po kawę. W ten sposób nierzadko odkrywają nowe interesujące dla nich profile, lokale i produkty, które chcieliby kupić.
Zadanie: przed publikacją posta na Instagram, upewnij się, że oznaczyłeś miejsce, w którym jesteś/zrobiłeś zdjęcie.
Pomyśl, ile możesz zdziałać i ilu klientów przyciągnąć do swojego biznesu, jeśli zdobędziesz pełen zakres wiedzy z działań reklamowych na Instagram. Nie wiem czy wiesz, ale 90% działań w celu pozyskania klienta jest całkowicie bezpłatne!
To bardzo tanie narzędzie (z racji tego, że na razie nie ma tam konkurencji) – możesz się zmieścić w kosztach 300-500 złotych miesięcznie za działania reklamowe i cieszyć naprawdę spektakularnymi efektami!!
Więcej o tym szkoleniu znajdziesz tutaj: szkolenie Instagram Elite.
O tym, że umiejętnie używane hashtagi, to trick, który może wpłynąć na zasięg Twoich wpisów pisał już kiedyś Dawid w artykule „Czy hashtagi na Instagramie działają?”, ale czy wiesz, że możesz w ten sposób bezpłatnie wyszukać potencjalnych klientów? Jak?
Jeżeli jesteś np. fotografem i często organizujesz sesje ślubne i zaręczynowe, możesz znaleźć hashtag, który pomoże Ci dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów. W tym przypadku byłby to na przykład hashtag #zaręczyny.
Możesz znaleźć kobiety, które dopiero co się zaręczyły, opublikowały to na Instagram i być może chciały by to uwiecznić w bardziej profesjonalny sposób? W jeszcze piękniejszej scenerii, we dwoje.
Możesz napisać do takiej osoby, że dodała świetne zdjęcie, a Ty świeżo zaręczonym chętnie dasz X% zniżki na sesję uwieczniającą te wyjątkowe chwile
Fajne? A to dopiero początek!
To zajmie Ci minutę, jest bezpłatne i do niczego Cię nie zobowiązuje, a zyskasz dostęp do bardzo dokładnego panelu statystyk do każdego jednego Twojego posta! Sam zobacz:
Druga kwestia to drobny szary napis, który zostanie dodany do Twojego bio – dzięki niemu osoba po wejściu na profil od razu widzi, że to biznesowy profil, widzi kim jesteś lub czym się zajmujesz, to kolejny mały element, który w ostatecznym rozrachunku wpływa na Twoją wiarygodną.
InstaStories, czyli relacje w formie zdjęć i nagrań wideo – każdy użytkownik może je dodać do swojego profilu. Wówczas, gdy jego znajomi odwiedzą aplikację Instagram, mogę je przeglądać.
Wyglądają one w ten sposób:
InstaStories są aktualnie największym hitem aplikacji Instagram. Dlaczego? Z trzech powodów:
Direct Messages, czyli wiadomości bezpośrednie. Na Facebooku każdy może napisać do każdego użytkownika wiadomość prywatną (taką, którą widzą tylko oni). Znajdują się one w prawym górnym rogu aplikacji.
Dawid często nagrywając InstaStories zachęca do napisania w wiadomości prywatnej odpowiedzi na jakieś pytanie, opinii lub podzielenia się swoimi problemami. Dlaczego?
Znowu powodów jest kilka.
To bezcenna wiedza, a Instagram daje możliwość porozmawiania z każdym z nich z osobna. W miarę, gdy się Twoje social media będą rozrastać, będziesz siłą rzeczy tracił możliwość tak bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem, jak na samym początku.
A prawda jest taka, że jeśli chcesz tworzyć produkty/treści/usługi, które ludzie będą kupować, to musza być one odpowiedzią na ich faktyczne problemy i potrzeby. Aby je poznać… trzeba z nimi porozmawiać.
Instagram daje taką możliwość – nie tylko możesz wymienić pare zdań z Twoim odbiorcą, ale również wejść na jego profil i zobaczyć, co to za człowiek, czym się zajmuje, jaki jest.
Jako przedsiębiorca (przyszły lub obecny) czy manager, musisz takie rzeczy wiedzieć. To pomaga w dopasowaniu biznesu do klienta, a to przynosi zyski. Po prostu.
Z czyich usług byś skorzystał chętniej? Osoby, która Ci pomogła rozwiązać Twój problem, dylemat? Od kogoś, kogo interesuje to, jaki jesteś, w której sferze potrzebujesz wsparcia? Czy od kogoś obcego?
Znamy odpowiedź
Zarówno Instagram, jak i Facebook mają zdecydowanie zaawansowane algorytmy. Jeśli ktoś reaguje na Twoje wpisy, zostawia komentarze lub pisze wiadomości prywatne(direct messages) do Ciebie jest uznawana przez Instagram za osobę, z którą masz jakąś relację. A to sprawia, że częściej widzi Twoje posty.
Dzięki temu masz również wyższe zasięgi, a Twój profil pojawia się w zakładce „eksploruj” osobom podobnym do tej, która reaguje chętnie na Twoje działania w social mediach.
Właściwie prowadzony firmowy Instagram to pewnik. Dzięki niemu zyskujesz odbiorców, potencjalnych klientów, ale przede wszystkim relację, a to ona w dzisiejszym świecie decyduje o tym, u kogo Twój klient kupi.
Jeśli chcesz docierać ze swoim produktem/usługami do coraz większej liczby osób, nie tylko musisz ustawić wiele elementów na Twoim profilu i poznać tajniki prowadzenia go, ale także postawić na reklamę na Instagram.
Te trzy elementy tworzą całość na której możesz oprzeć swoją sprzedaż. Ludzie, którzy są na Instagram, to pokolenia, które kupują dużo i szybko.
Chcesz się dowiedzieć, czy reklama płatna ma sens i od czego zależy jej skuteczność? Polecam Ci poniższy materiał wideo: Ile kosztuje reklama na Facebooku? I co zrobić, by była dużo TAŃSZA? | Dawid Bagiński. Dowiesz się z niego, jak tworzyć i optymalizować reklamy w serwisie Meta, a w rezultacie skutecznie promować swoją firmę.
To jednodniowe szkolenie, które pokazuje, jak prowadzić skutecznie firmowego Instagrama. Szkolenie składa się z:
Masz pytania dotyczące Instagrama? A może ten artykuł okazał się dla Ciebie pomocny?
Daj znać w komentarzu!
A jeśli już teraz czujesz, że potrzebujesz wsparcia w zakresie prowadzenia firmowych kanałów w social media, to zachęcam Cię do obejrzenia mojego wideo: Jak zlecić prowadzenie fanpage na Facebooku? | Dawid Bagiński. Wyjaśniam w nim, na jakie elementy i kompetencje ludzkie zwrócić uwagę, aby skutecznie zlecić obsługę swoich firmowych kanałów lub prowadzić je samodzielnie. Sprawdź, bo podejrzewam, że ta wiedza Ci się przyda!
Po obejrzeniu nagrania koniecznie zostaw swój komentarz. Zachęcam Cię też serdecznie do subskrypcji mojego kanału na YT po więcej materiałów na temat reklamy na Facebooku! Wystarczy kliknąć poniższy przycisk. Dzięki!
Jak oceniasz ten wpis?
Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić
Średnia ocen 4.9 / 5. Liczba głosów 431
Jeszcze nie oceniono wpisu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi!