Lead Ads na Facebooku – jak pozyskiwać leady sprzedażowe na FB?
Im prościej – tym lepiej. Zwłaszcza w biznesie. Powiedzmy sobie szczerze – jesteśmy wygodni i leniwi. Większość rzeczy zdobywa popularność właśnie dlatego, że jest prosta w obsłudze (np. intuicyjne smartfony, prowadzenie samochodu, korzystanie z wyszukiwarki internetowej). A teraz, w dobie technologii? Wszystko jest pod ręką i łatwo rezygnujemy z tego, gdzie trzeba się wysilać. Czy możesz wykorzystać to w swojej firmie?
Jeżeli jesteś osobą, która:
- pozyskuje klientów na usługi,
- kontaktuje się z potencjalnym klientem przed zakupem,
- sprzedaje nieruchomości, samochody lub inne drogie produkty,
- pozyskuje osoby do bazy mailingowej,
…to ten artykuł pokaże Ci, jak zautomatyzować proces pozyskania kontaktów do klienta.
Tworząc długi proces sprzedażowy, tak naprawdę tracisz klienta. Im więcej etapów, tym więcej ludzi może odpaść (ponieważ ludzie są zniechęceni, gdy muszą wykonać zbyt dużo działań).
Jakie posty pisać na swoim Fanpage?
Recepta jest prosta: ułatw mu pozostawienie kontaktu. Pobierz kontakt od osoby wtedy, gdy będzie miała na to czas i ochotę. Czyli w trakcie korzystania z Facebook lub Instagram!
Dlaczego to działa? Facebook to ogromna baza danych o każdym z nas. To algorytm, który na podstawie naszych zachowań, poznaje aktualne zainteresowania… Dlatego Facebook doskonale wie, kto chętnie zostawi swój kontakt dla developera lub dealera samochodowego i tam skieruje Twoją reklamę.
Ten cel reklamowy nazywa się Lead Ads – czyli reklama ukierunkowana na generowanie leadów.
Ile kosztuje reklama typu Lead Ads na Facebooku?
Z mojego doświadczenia wynika, że najniższa cena uzyskanego kontaktu może wynosić od 0,5 zł do 50 zł. Ten wynik może się różnić w zależności od branży i atrakcyjności reklamy.
Zastanów się TERAZ, ile kosztuje Cię aktualnie pozyskanie kontaktu do klienta. Masz swoją cenę? To słuchaj tego: Na Facebooku możesz zrobić to nawet 70% taniej, niż dotychczas!
1. Wynik z prowadzonego przez nas konta reklamowego w branży: Medycyna alternatywna
CEL: Pozyskanie klienta lokalnego na bezpłatny zabieg
2. Wynik z prowadzonego przez nas konta reklamowego dla Agencji Nieruchomości
CEL: Pozyskanie klienta – osób, które chcą sprzedaż mieszkanie w Warszawie
Co zrobić, by nie zniechęcić klienta?
Spójrz poniżej. To przykładowa reklama Lead Ads dla jednej z Agencji nieruchomości:
Na czym polega reklama Lead Ads?
Osoba, która widzi taką reklamę klika “wyślij wniosek”, a po naciśnięciu przycisku pojawia się formularz :
Wszystko odbywa się w serwisie Facebook! Nie musisz mieć strony WWW! Informacje często są wypełnione automatycznie przez Facebooka (takie jak nr telefonu, adres email, imię i nazwisko).
Dalej osoba zainteresowana musi tylko nacisnąć przycisk „wyślij” i… dane są już u Ciebie. To wszystko!
Taki formularz daje nam możliwość między innymi:
- pobrania nr telefonu,
- pobrania adresu email,
- miejsca zamieszkania,
- zadania dodatkowych pytań, które są bardzo istotne z punktu widzenia firmy.
W ten sposób generujesz leady, czyli zdobywasz kontakt do klienta.
Na przykład: Jeśli sprzedajesz mieszkania i chcesz pozyskać kontakt od klienta, to możesz zrobić formularz, w którym osoba OD RAZU określi, ilu pokojowe mieszkanie ją interesuje i zostawi kontakt do siebie.
Teraz część techniczna…
Jak stworzyć reklamę Lead Ads na Facebooku?
Przejdź do menadżera reklam i stwórz nową kampanię “Pozyskiwanie kontaktów”.
Następnie, w zestawie reklam wybierz swoich potencjalnych klientów i przejdź do stworzenia kreacji reklamowej.
Reklama w celu pobrania kontaktu nie różni się niczym od standardowej reklamy poza jedną dodatkową rzeczą – zawiera formularz kontaktowy.
Jeżeli jeszcze nie posiadasz formularza, możesz go stworzyć z poziomu kreacji reklamowej. Zjedź na dół do sekcji: “Formularz kontaktowy”
Tutaj znajdują się dotychczasowe formularze, ale jeśli chcesz, możesz także stworzyć nowy. Wybierz “+ Nowy formularz”.
Po naciśnięciu wyświetli Ci się nowe okno umożliwiające utworzenie nowego formularza kontaktowego.
W tym miejscu możemy wybrać “Nowy formularz” i stworzyć go od zera. Albo powielić już istniejący (o ile taki mamy), a potem zmodyfikować go według potrzeb nowej reklamy.
W tym przypadku wybieram “Nowy formularz”, aby wyjaśnić Ci wszystko krok po kroku.
SCHEMATY FACEBOOK
Reklama LeadAds to jeden z 3 skutecznych sposobów pozyskania kontaktów bez konieczności posiadania strony WWW. Chcesz poznać więcej sposobów? Zainteresuj się szkoleniem Schematy Facebook, na którym razem z Dawidem pokażemy Ci gotowe schematy marketingowo-sprzedażowe, z których korzystamy prowadząc kampanie reklamowe w wielu branżach. Oto zakres szkolenia:
- Pixel Facebook
Co to jest piksel Facebooka? Jak działa? Jak się go instaluje, aby gromadził poprawne dane? Jakie poszczególne informacje zbiera? Jak go zaprogramować aby zmaksymalizować sprzedaż? - Zasoby remarketingowe
Co to są zasoby remarketingowe? Jak działają i jak się je tworzy? Które zasoby są dla nas istotne, a które nie są warte uwagi? Jak zwiększać sprzedaż nawet o 50-80% za pomocą remarketingu? Które zasoby wykluczać w celu poprawienia jakości działań reklamowych? GIODO, RODO i inne zgody na przedstawianie informacji handlowych nie są koniecznie! - Własne grupy odbiorców
Jak wygląda segmentacja grup docelowych na Facebooku? 10 pomysłów na własne grupy odbiorców, aby zwiększyć sprzedaż! Jakie komunikaty reklamowe tworzyć na poszczególnych etapach? Które grupy odbiorców zarabiają najwięcej? - Zaawansowane rodzaje kampanii
Poznasz najwydajniejsze strategie reklamowe, oraz gotowe schematy do wdrożenia. W tym jak stworzyć kampanie na pozyskiwanie kontaktów, na potrzeby utworzenia oferty indywidualnie lub skierowania kontaktów do call center? Jak i kiedy zrobić kampanie na Messenger? Jak działają kampanie na rejestracje i jak skutecznie budować bazy mailingowe? Kampanie typu Lookalike! Wszystkie kampanie zostaną omówione wraz z przykładami ich zastosowania w branżach uczestników szkolenia. - Analizowanie Kampanii
W jaki sposób analizować całościowo kampanie reklamowe, aby zrozumieć skąd przychodzą nowi klienci. Jak na Facebooku sprawdzić efektywność sklepu i poprawić wyniki finansowe.
Cały zakres wiedzy jest prosty do zrozumienia. Wszystko zostanie pokazane krok po kroku i klik po kliku. Każda osoba otrzyma nagrania ze spotkania do dalszego powtórzenia.
Tworzenie formularza dla pozyskania leadów sprzedażowych
Na początku procesu tworzenia formularza pojawi Ci się informacja o „Rodzaju formularza”. Polecam Ci wybrać „Większy Wolumen”, jeżeli zależy Ci na większej ilości kontaktów.
Wybierz “Mocniejszy zamiar”, jeżeli liczy się dla Ciebie poprawność danych i pozyskanie kontaktu do bardziej zdecydowanego klienta (koszt pozyskania 1-go leada tym przypadku może wzrosność).
Najlepiej będzie, jeżeli zapoznasz się z opisem i wybierzesz opcję lepszą dla Twojego biznesu.
Omówienie zakładek formularza Lead Ads
Wprowadzenie (opcjonalnie): Pojawia się zaraz po tym, gdy osoba kliknie w Twoją reklamę. Tu możesz uprzedzić ją, co stanie się dalej:
- poprosisz ją o dane kontaktowe,
- co z tymi danymi się stanie,
- co otrzyma w zamian.
Możesz ten krok pominąć, jeżeli chcesz maksymalnie uprościć proces zostawienia kontaktu.
Zakładka: Pytania
Im prościej, tym lepiej. Jeżeli poprosisz o zbyt dużo danych (które nie są konieczne na wstępie), to możesz zniechęcić człowieka do wypełniania pól i stracić potencjalnego klienta w połowie wypełniania formularza.
Dlatego jeżeli oferujesz np. darmowe zabiegi, próbną konsultację, wystarczy, że poprosisz o Imię (i/lub nazwisko) i numer telefonu – tak, abyś mógł się skontaktować i zwrócić się do osoby po imieniu.
Zasady, którymi warto się kierować tworząc formularz Lead Ads:
- Im prościej, tym lepiej – pytaj tylko o najistotniejsze informacje. Resztę informacji pozyskasz później, w trakcie kontaktu osobistego.
- Unikaj pytań otwartych – im mniej pisania, tym lepiej. Jeżeli koniecznie potrzebujesz odpowiedzi na pytanie, najlepiej skorzystać z opcji pytań “wielokrotny wybór”, gdzie to Ty podajesz proponowane odpowiedzi, a użytkownik tylko zaznacza, bez konieczności pisania.
Jeżeli już na tym etapie potrzebujesz weryfikacji, kim jest dana osoba, możesz zadać dodatkowe pytanie.
Wybór języka
Chcesz przejść ten proces widząc nawigację w języku polskim? Wejdź w zakładkę “Ustawienia” i zmień język formularza na polski (rozwiń listę języków i zescrolluj w dół, aby wybrać swój język).
UWAGA: jeżeli Twoje usługi są skierowane do wąskiej grupy odbiorców np. zamożnych osób (przykład takich usług to zakup nieruchomości, inwestycje), lepiej dodać dodatkowe pytanie.
Zwiększy to wiarygodność reklamy i nie zostanie odebrane jako wyłudzanie danych.
Zakładka: Zasady ochrony prywatności
Tutaj musisz zamieścić link do do polityki prywatności. Ten link otworzy się tylko wtedy, jeżeli osoba kliknie ten podkreślony tekst na dole formularza.
Zakładka: Ekran z podziękowaniami
Uzupełnij według uznania. Możesz podziękować tutaj za pozostawienie kontaktu i poinformować, co stanie się z tymi danymi. Możesz podkreślić, że:
- niedługo napiszesz maila,
- wkrótce ktoś skontaktuje się z osobą telefonicznie,
- albo jak szybko ta osoba może spodziewać się kontaktu ze strony Twojej firmy.
Na dole znajduje się przycisk, w którym możesz podlinkować swoją stronę www lub podać numer telefonu, aby osoby po wypełnieniu formularza miały możliwość dowiedzieć się więcej na temat Twojej firmy.
Gratulacje, to wszystko!
Formularz gotowy! Teraz pamiętaj, aby go zapisać i zakończyć.
Teraz pozostaje już tylko włączyć reklamę i czekać na rezultaty reklamy Lead Ads.
Wyniki, odnośnie liczby pozyskanych kontaktów będą widoczne na Twoim koncie reklamowym. Tam również będziesz mógł pobrać kontakty do potencjalnych klientów.
Istnieje również możliwość integracji reklamy Lead Ads z Twoim CRM lub innym narzędziem za pomocą Zapier (dodatkowo płatne). Wtedy wszystkie kontakty automatycznie będą wpadać do Twojego działu sprzedaży.
Czy reklama na Facebooku jest skuteczna? Zobacz film poniżej, a jeśli chcesz nauczyć się, jak uzyskiwać podobne efekty, to zapraszam Cię na 3-dniowe szkolenie Schematy Facebooka.
Poniżej podsyłam Ci tutorial, w którym w trakcie 3-minutowego filmu, zobaczysz jak stworzyć reklamę w celu pozyskania kontaktu od potencjalnych klientów (Lead Ads). Jeśli nie chcesz stracić dostępu do tego Wideo, to zapisz je sobie w swoich playlistach.
PS. Jestem ciekawy, czy stosowałeś już taki rodzaj reklam, a jeśli tak, to jaki wynik udało Ci się uzyskać. Podziel się nimi w komentarzu lub napisz, jaki masz pomysł na wykorzystanie tego typu kampanii w swojej branży!