Lokalna reklama - jak dotrzeć do osób w promieniu 5 km od Twojej firmy?
facebook audience insights
Statystyki grup odbiorców – dowiedz się szybko, kim są Twoi klienci
27 marca 2018
socia media manager
Jak stać się Social Media Managerem w 5 krokach?
18 kwietnia 2018

Lokalna reklama – jak dotrzeć do osób w promieniu 5 km od Twojej firmy

reklama lokalna

Ten artykuł jest dla Ciebie, jeżeli prowadzisz biznes lokalny, brakuje Ci klientów i masz wrażenie, że ludzie na sąsiedniej ulicy nawet o Tobie nie wiedzą. Chcesz to zmienić? Jeśli tak, to pokażę Ci dziś prosty, skuteczny i tani sposób, jak stworzyć reklamę, która pozwoli Ci dotrzeć do osób w Twojej okolicy – zarówno do jej mieszkańców, jak i do osób, które są tylko „przejazdem” (najlepsze jest to, że aby do nich dotrzeć, wystarczy 10-20 zł dziennie)!

Wszystko zaczyna się w Menedżerze reklam, a kończy na Twojej fantazji. Gotowy? No to zaczynamy.


Jak stworzyć reklamę lokalną?

W pierwszej kolejności otwórz Menedżer reklam. Do panelu menedżera reklam trafisz, klikając w przycisk: „Reklama” na swojej głównej stronie Facebooka, na dole w kolumnie po lewej stronie. Zobacz na obrazku poniżej, o który przycisk chodzi.

lokalna reklama

Następnie w zależności od efektu, na jakim Ci zależy, wybierz cel reklamowy – może to być zwiększenie ilości wiadomości na Messenger lub zwiększenie ruchu na Twojej stronie www.

Jeżeli posiadasz już opublikowany post, który osiąga naprawdę fajne zasięgi i jest popularny wśród fanów, możesz wybrać cel „Aktywność”. Taki cel reklamy zwiększy ilość reakcji (polubień, komentarzy i udostępnień) pod Twoim wpisem.


Definiowanie grupy odbiorców

Po nazwaniu swojego zestawu reklam, zdefiniuj grupę, do której chcesz, aby dotarła Twoja reklama. Spójrz na mapkę poniżej. Wyjaśniłem w niej wszystko, co jest dla Ciebie istotne na tym etapie:

reklama lokalna

Obok opcji: „lokalizacje” znajduje się rozwijana lista, w której do wyboru masz:

  • osoby podróżujące (znajdują się w zaznaczonym obszarze, ale ich dom jest ponad 200 km dalej),
  • mieszkające (osoby, które mieszkają w tej lokalizacji),
  • niedawno przebywające w danej lokalizacji (prawdopodobnie w ciągu ostatnich 2 tygodni),
  • wszyscy w tej lokalizacji.

Zastanów się, kim jest Twój klient i wybierz odpowiednią kategorię.
Lokalizację wybieramy na dwa sposoby:

  1. Wpisz dokładny adres.
  2. Upuść pinezkę na swój lokal (ja wybrałem ulicę Zachodnią we Warszawie).

Widzisz napis “+3km”? Za nim, po lewej stronie, jest odwrócony trójkąt. Kliknij na niego, aby zwiększyć lub zmniejszyć promień (od 1 do 80 km).

Pod mapą możesz doprecyzować grupę według podziału na wiek, płeć i język.

Przykład: Możesz ustawić wiek minimalny na 21 lat (ponieważ te osoby już samodzielnie wydają pieniądze, może nawet zarabiają, a więc stać ich na Twoją usługę).

Jeżeli kierujesz usługę odnowy biologicznej (kosmetologia) i wiesz, że większość Twoich klientek jest w wieku około 40 lat, to ustaw wiek 35-45 lat i wybierz płeć: „kobiety”.

Ta sama zasada działa z maksymalnym wiekiem. W sytuacji, gdy posiadasz lokal i sprzedajesz młodzieżowe ubrania, możesz ustawić maksymalny wiek na przykład na 28 lat (ponieważ starsze osoby nie będą zainteresowane Twoimi produktami i nie ma sensu się im pokazywać).

W lewej kolumnie widzisz dwa okienka. Jest to kolejno:

  • Potencjalny zasięg: czyli ile maksymalnie osób może znajdować się na terenie, który zaznaczyłeś.
  • Szacunkowe wyniki dziennie: to prognozowana ilość osób, które zobaczą Twoją reklamę. Ten zasięg jest tym większy, im większy ustawisz budżet (uwaga: staraj się nie docierać do wszystkich na raz. Lepiej wyznaczyć mniejszą i bardziej precyzyjną liczbę odbiorców) i ustawić niewielki budżet dzienny.

Ile będzie Cię to kosztować?

Ile chcesz. Może to być 5, 10, 20 zł. Na początek rekomenduję kwotę max. 10-15 zł.

Jeżeli wszystko będzie działać poprawnie, możesz zwiększyć budżet, aby dotrzeć do większej ilości osób – chociaż to wcale nie jest konieczne. Paradoksalnie, im większy budżet na początku ustawiasz, tym mniej skuteczna będzie Twoja reklama.

Gdy od samego początku budżet jest duży można powiedzieć, że Facebook trochę mniej się stara… I wyda go bez względu na to, czy warto. Mając mniejszy budżet działa natomiast tak, aby wykorzystać go jak najefektywniej.

Staraj się nie docierać do więcej, niż połowy swojej całościowej grupy odbiorców w ciągu jednego dnia.


Geolokalizacja a Twój biznes

Gdy reklamujesz produkty/usługi z branży Fitness i dojdziesz do etapu ustawienia grupy docelowej, prawdopodobnie wybierzesz osoby interesujące się siłownią, kulturystyką, sztangą lub suplementami diety. I dobrze zrobisz!

Natomiast jest jeszcze jeden bardzo dobry sposób na dotarcie do klientów w biznesie lokalnym. Oto on…

Gdzie przebywają Twoi klienci? Jeśli się nad tym zastanawisz, to zobaczysz wiele nowych możliwości dotarcia do nich swoją reklamą. Zdasz sobie sprawę, że klienci na produkty/usługi Fitness mogą przebywać choćby w:

  • pobliskich klubach Fitness,
  • w obszarach korporacji,
  • w biurowcach.

Krótko mówiąc – wszędzie tam, gdzie brakuje ruchu.

Chcesz uzyskać dostęp do ponad 24 godzin materiałów edukacyjnych o zarabianiu na Facebooku oraz możliwość przyjazdu na 2-dniowe szkolenie z zakresu reklamy?

Jeśli tak to kliknij TUTAJ i dowiedz się więcej o platformie i szkoleniu, które prowadzę w wielu miastach w Polsce.


Jak stargetować osoby przebywające w pobliskich klubach fitness?

Przykład: Najpierw znajduję pobliskie lokalizacje klubów na mapie:

reklama lokalna

Następnie będąc w menedżerze reklam, upuszczam pinezkę na lokalizację klubu (po upuszczeniu pinezki w oknie wybranych lokalizacji ukazują się dane geograficznego danego miejsca). Ewentualnie mogę też wpisać precyzyjny adres klubu.

Klikając na „+” obok danych lokalizacji, wybieram promień 1 km do danej lokalizacji (poprzez wpisanie liczby w okienko i zatwierdzenie ENTERem na klawiaturze).

reklama lokalna

Przykłady zastosowania w różnych branżach

Gdy wykonujesz rehabilitację: skieruj reklamę na przychodnie w Twojej miejscowości. A nóż ktoś szuka fizjoterapeuty?

Gdy prowadzisz salon fryzjerski: kto najczęściej przychodzi do Ciebie? Czy są to panie, które również korzystają z manicure, solarium? Wpisz adresy pobliskich salonów urody!

Gdy sprzedajesz samochody: myślę, że osoby pojawiające się na giełdach samochodowych, są osobami, do których mógłbyś dotrzeć.


Wnioski

Właśnie poznałeś/poznałaś bardzo skuteczny sposób, który pozwoli Ci zwiększyć rozpoznawalność Twojej firmy w okolicy, a przez to pozyskać nowych klientów.

Teraz zastanów się, kim są Twoi klienci, gdzie najczęściej spędzają czas, a następnie skieruj do nich reklamę! Po co reklamować się tam, gdzie ich nie ma?

Mam nadzieję, że ten krótki artykuł był dla Ciebie przydatny. Jestem ciekaw, w jakiej branży działasz i kto najczęściej u Ciebie kupuje – napisz w komentarzu, na jaki pomysł dotarcia do klientów wpadłeś. A potem do dzieła, bo…

Zasługujesz na więcej… klientów!

PS. W menedżerze reklam są również inne cele reklamowe. Tego, jak z nich korzystać, aby mieć jak największe zwroty, uczę na 2-dniowym szkoleniu Facebook Elite, na które Cię serdecznie zapraszam.
facebook elite

Komentarze