Lokalna reklama – jak dotrzeć do osób w promieniu 5 km od Twojej firmy
Ten artykuł jest dla Ciebie, jeżeli prowadzisz biznes lokalny, brakuje Ci klientów i masz wrażenie, że ludzie na sąsiedniej ulicy nawet o Tobie nie wiedzą. Chcesz to zmienić? Jeśli tak, to pokażę Ci dziś prosty, skuteczny i tani sposób, jak stworzyć reklamę, która pozwoli Ci dotrzeć do osób w Twojej okolicy – zarówno do jej mieszkańców, jak i do osób, które są tylko „przejazdem” (najlepsze jest to, że aby do nich dotrzeć, wystarczy 10-20 zł dziennie)!
Wszystko zaczyna się w Menedżerze reklam, a kończy na Twojej fantazji. Gotowy? No to zaczynamy.
Jak stworzyć lokalną reklamę na Facebooku?
W pierwszej kolejności otwórz Menedżer reklam. Do panelu menedżera reklam trafisz, klikając w przycisk: „Reklama” na swojej głównej stronie Facebooka, na dole w kolumnie po lewej stronie. Zobacz na obrazku poniżej, o który przycisk chodzi.
Następnie w zależności od efektu, na jakim Ci zależy, wybierz cel reklamowy – może to być zwiększenie ilości wiadomości na Messenger lub zwiększenie ruchu na Twojej stronie www.
Jeżeli posiadasz już opublikowany post, który osiąga naprawdę fajne zasięgi i jest popularny wśród fanów, możesz wybrać cel „Aktywność”. Taki cel reklamy zwiększy ilość reakcji (polubień, komentarzy i udostępnień) pod Twoim wpisem.
Definiowanie grupy odbiorców
Po nazwaniu swojego zestawu reklam, zdefiniuj grupę, do której chcesz, aby dotarła Twoja reklama. Spójrz na mapkę poniżej. Wyjaśniłem w niej wszystko, co jest dla Ciebie istotne na tym etapie:
Obok opcji: „lokalizacje” znajduje się rozwijana lista, w której do wyboru masz:
- osoby podróżujące (znajdują się w zaznaczonym obszarze, ale ich dom jest ponad 200 km dalej),
- mieszkające (osoby, które mieszkają w tej lokalizacji),
- niedawno przebywające w danej lokalizacji (prawdopodobnie w ciągu ostatnich 2 tygodni),
- wszyscy w tej lokalizacji.
Zastanów się, kim jest Twój klient i wybierz odpowiednią kategorię.
Lokalizację wybieramy na dwa sposoby:
- Wpisz dokładny adres.
- Upuść pinezkę na swój lokal (ja wybrałem ulicę Zachodnią we Warszawie).
Widzisz napis “+3km”? Za nim, po lewej stronie, jest odwrócony trójkąt. Kliknij na niego, aby zwiększyć lub zmniejszyć promień (od 1 do 80 km).
Pod mapą możesz doprecyzować grupę według podziału na wiek, płeć i język.
Przykład: Możesz ustawić wiek minimalny na 21 lat (ponieważ te osoby już samodzielnie wydają pieniądze, może nawet zarabiają, a więc stać ich na Twoją usługę).
Jeżeli kierujesz usługę odnowy biologicznej (kosmetologia) i wiesz, że większość Twoich klientek jest w wieku około 40 lat, to ustaw wiek 35-45 lat i wybierz płeć: „kobiety”.
Ta sama zasada działa z maksymalnym wiekiem. W sytuacji, gdy posiadasz lokal i sprzedajesz młodzieżowe ubrania, możesz ustawić maksymalny wiek na przykład na 28 lat (ponieważ starsze osoby nie będą zainteresowane Twoimi produktami i nie ma sensu się im pokazywać).
W lewej kolumnie widzisz dwa okienka. Jest to kolejno:
- Potencjalny zasięg: czyli ile maksymalnie osób może znajdować się na terenie, który zaznaczyłeś.
- Szacunkowe wyniki dziennie: to prognozowana ilość osób, które zobaczą Twoją reklamę. Ten zasięg jest tym większy, im większy ustawisz budżet (uwaga: staraj się nie docierać do wszystkich na raz. Lepiej wyznaczyć mniejszą i bardziej precyzyjną liczbę odbiorców) i ustawić niewielki budżet dzienny.
Ile będzie Cię to kosztować?
Ile chcesz. Może to być 5, 10, 20 zł. Na początek rekomenduję kwotę max. 10-15 zł.
Jeżeli wszystko będzie działać poprawnie, możesz zwiększyć budżet, aby dotrzeć do większej ilości osób – chociaż to wcale nie jest konieczne. Paradoksalnie, im większy budżet na początku ustawiasz, tym mniej skuteczna będzie Twoja reklama.
Gdy od samego początku budżet jest duży można powiedzieć, że Facebook trochę mniej się stara… I wyda go bez względu na to, czy warto. Mając mniejszy budżet działa natomiast tak, aby wykorzystać go jak najefektywniej.
Staraj się nie docierać do więcej, niż połowy swojej całościowej grupy odbiorców w ciągu jednego dnia.
Tak przy okazji… zastanawiasz się, Ile kosztuje reklama na Facebooku i promowanie postów? I jak ustawić reklamy tak, aby obniżyć ich koszt, zwiększyć wyniki, a w rezultacie skutecznie wypromować firmę na FB? Jeśli tak, to zapraszam Cię do obejrzenia poniższego wideo – Ile kosztuje reklama na Facebooku? I co zrobić, aby była duża TAŃSZA?
Cena w kampanii Facebook Ads zależy od różnych czynników, które wpływają na jej koszt. Często dziwi mnie, jak wiele osób ich nie zna! A Ty? Czy znasz te czynniki? Czy wiesz, za co płacisz? Czy wiesz, na czym polega skuteczna optymalizacja reklam na Facebooku? I co zrobić, by Twoja faktura za promowanie firmy była jak najniższa?
Po obejrzeniu nagrania zostaw swój komentarz i czytaj artykuł dalej. Przy okazji zachęcam Cię serdecznie do subskrypcji mojego kanału po więcej materiałów na temat reklamy na Facebooku.
Geolokalizacja a Twój biznes
Gdy reklamujesz produkty/usługi z branży Fitness i dojdziesz do etapu ustawienia grupy docelowej, prawdopodobnie wybierzesz osoby interesujące się siłownią, kulturystyką, sztangą lub suplementami diety. I dobrze zrobisz!
Natomiast jest jeszcze jeden bardzo dobry sposób na dotarcie do klientów w biznesie lokalnym. Oto on…
Gdzie przebywają Twoi klienci? Jeśli się nad tym zastanawisz, to zobaczysz wiele nowych możliwości dotarcia do nich swoją reklamą. Zdasz sobie sprawę, że klienci na produkty/usługi Fitness mogą przebywać choćby w:
- pobliskich klubach Fitness,
- w obszarach korporacji,
- w biurowcach.
Krótko mówiąc – wszędzie tam, gdzie brakuje ruchu.
Chcesz uzyskać dostęp do ponad 24 godzin materiałów edukacyjnych o zarabianiu na Facebooku oraz możliwość przyjazdu na 2-dniowe szkolenie z zakresu reklamy?
Jeśli tak to kliknij TUTAJ i dowiedz się więcej o platformie i szkoleniu, które prowadzę w wielu miastach w Polsce.
Jak stargetować osoby przebywające w pobliskich klubach fitness?
Przykład: Najpierw znajduję pobliskie lokalizacje klubów na mapie:
Następnie będąc w menedżerze reklam, upuszczam pinezkę na lokalizację klubu (po upuszczeniu pinezki w oknie wybranych lokalizacji ukazują się dane geograficznego danego miejsca). Ewentualnie mogę też wpisać precyzyjny adres klubu.
Klikając na „+” obok danych lokalizacji, wybieram promień 1 km do danej lokalizacji (poprzez wpisanie liczby w okienko i zatwierdzenie ENTERem na klawiaturze).
Przykłady zastosowania w różnych branżach
Gdy wykonujesz rehabilitację: skieruj reklamę na przychodnie w Twojej miejscowości. A nóż ktoś szuka fizjoterapeuty?
Gdy prowadzisz salon fryzjerski: kto najczęściej przychodzi do Ciebie? Czy są to panie, które również korzystają z manicure, solarium? Wpisz adresy pobliskich salonów urody!
Gdy sprzedajesz samochody: myślę, że osoby pojawiające się na giełdach samochodowych, są osobami, do których mógłbyś dotrzeć.
Jeśli interesują Cię sposoby pozyskiwania nowych klientów, to zobacz też wideo, które opublikowałem na YouTube i zasubskrybuj mój kanał po więcej:
W materiale przygotowałem 3 techniki, dzięki którym dowiesz się, w jaki sposób możesz lepiej zaplanować rozwój firmy, przygotować strategię biznesową, opanować pozyskiwanie nowych klientów oraz lepiej realizować sprzedaż. Materiał ma ponad 30 minut i zapewniam Cię, że warto oglądać go do końca.
Wnioski
Właśnie poznałeś/poznałaś bardzo skuteczny sposób, który pozwoli Ci zwiększyć rozpoznawalność Twojej firmy w okolicy, a przez to pozyskać nowych klientów.
Teraz zastanów się, kim są Twoi klienci, gdzie najczęściej spędzają czas, a następnie skieruj do nich reklamę! Po co reklamować się tam, gdzie ich nie ma?
Mam nadzieję, że ten krótki artykuł był dla Ciebie przydatny. Jestem ciekaw, w jakiej branży działasz i kto najczęściej u Ciebie kupuje – napisz w komentarzu, na jaki pomysł dotarcia do klientów wpadłeś. A potem do dzieła, bo…
Zasługujesz na więcej… klientów!
PS. W menedżerze reklam są również inne cele reklamowe. Tego, jak z nich korzystać, aby mieć jak największe zwroty, uczę na 2-dniowym szkoleniu Facebook Elite, na które Cię serdecznie zapraszam.