W tym artykule podam Ci checklistę, która jest absolutną podstawą w mojej firmie w takiej sytuacji!
Ciężko go nie zauważyć.
Informacja o niezatwierdzonej reklamie przychodzi na maila, w powiadomieniach na Facebooku (jeżeli są włączone) oraz w aplikacji Reklamy na smartfonie.
Dodatkowo zaraz po włączeniu kreacji reklamowej pojawia się czerwony baner informujący nas o tym, że reklama jest niezgodna z regulaminem Facebooka.
Przed stworzeniem jakiejkolwiek reklamy powinieneś wiedzieć, co wolno, a czego nie wolno reklamować (np. co pisać, a czego nie). Niestety wiele osób nie wie, że poza regulaminem, który akceptujemy zakładając konto prywatne, istnieje osobny regulamin dotyczący tworzenia reklam. A nawet jeśli, to mało kto go czyta.
Problem pojawia się wtedy, gdy z niewiadomo jakich powodów Facebook nagle wstrzymuje reklamę. Dlaczego? O co chodzi?
Abyś nie musiał się tym martwić i zadawać sobie takich pytań, poznaj z jakimi problemami JA spotykałem się najczęściej, gdy facebook odrzucał reklamy. Pokażę Ci, co z tym zrobić.
Gdy Facebook odrzuca Twoją reklamę, pokazuje Ci komunikat, który podpowiada Ci, co powinieneś poprawić w swojej reklamie, aby została zatwierdzona. Niestety, nie wskazuje wtedy wprost, które zdanie w Twojej kreacji, mu nie odpowiada. Musisz więc zrozumieć, kiedy Facebook mówi “STOP”.
Oto trzy najczęstsze sytuacje odrzucania reklam:
Nie należy pisać wprost do osób, do których kierujesz reklamę, na przykład:
“Jesteś fotografem/masz bulimie/jesteś na emeryturze? Przyjdź na szkolenie dotyczące portretów/prawidłowego odżywiania/dla seniorów”
Ten tekst sugeruje osobie, że może być fotografem/mieć bulimię/być osobą starszą.
Treści objęte ograniczeniami:
Jeżeli chcesz reklamować którąś z tych branż, powinieneś dokładnie przeczytać i dopasować swoje działania do regulaminu – zazwyczaj będziesz potrzebował dodatkowej zgody na reklamę swoich produktów bądź usług.
Ładne panie zwracają uwagę na zdjęciach, oczywiście. Niektórzy wychodzą zatem z założenia, że jeśli nie reklamują pornografii, to ten punkt ich nie dotyczy. To błąd!
Jeżeli reklamujesz stroje kąpielowe, masaże, zabiegi kosmetyczne, tatuaże i pokazałeś zbyt dużo… Możesz dostać komunikat dotyczący treści nacechowanych seksualnie. Co wtedy zrobić?
Algorytm Facebooka wykrywający nagość to nieraz ruletka. Bezpiecznej unikać zdjęć, na których wyraźnie odznacza się nagie ciało, kontur ciała (na przykład, gdy modelka zbyt wypina pupe), widać tylko część ciała albo głęboki dekolt.
Zadbaj o to, aby Twoje reklamy i zdjęcia będą po prostu nieskazitelne i nienacechowane seksualnie.
W większości przypadków rozwiązanie znajduje się w regulaminie – sprawdź dokładnie odnośnik, do którego kieruje Cię Facebook w komunikacie błędu.
Powyżej napisałem Ci, co na Facebooku absolutnie NIE PRZEJDZIE. Jak sobie radzić z ograniczeniami, jakie narzuca Facebook?
Co napisać zamiast: “Jesteś fotografem/masz bulimie/jesteś na emeryturze? Przyjdź na szkolenie dotyczące portretów/prawidłowego odżywiania/dla seniorów”.
Neutralny tekst, który zaakceptuje Facebook:
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że regulamin może utrudniać Ci życie. Jednak wszystko można obejść na kilka sposobów i zawsze jest wyjście z sytuacji
W niektórych sytuacjach, jeśli Facebook zasugeruje, że Twoje treści, są objęte ograniczeniem, trzeba tylko kliknąć: „potwierdzam, że moja reklama jest zgodna z regulaminem i nie dotyczy… (np. chwilówek)
Zobacz co zrobić, aby Facebook nie odrzucił Twojej reklamy z powodu korzystania z treści objętych ograniczeniem.
Nie używaj słów “wrażliwych” takich jak:
…czyli słów, których nie wolno reklamować na Facebooku i znajdują się one (nazwy tych produktów) jako zakazane w regulaminie.
Napisz to samo, ale innymi słowami. Pożyczkę i kredyt zamień na dodatkową gotówkę, randkę na okazję do poznania nowej osoby, a suplementy na witaminy dla organizmu.
WAŻNE: trzymaj się prawdy i nie kłam w reklamie. Po pierwsze, nie jest to zgodne z regulaminem, po drugie zaszkodzi to Twojemu biznesowi, bo Twoi klienci szybko wyczują, że próbowałeś ich oszukać.
Nie usuwaj reklamy. Napraw w niej błędy i prześlij ją ponownie. Niech Facebook zobaczy, że starasz się naprawić swoje błędy!
Kliknij zielony przycisk Prześlij wersję roboczą i czekaj na werdykt. Trzymam kciuki!
Jeżeli reklama ponownie nie przejdzie zatwierdzenia, to oznacza, że zwróciłeś uwagę nie na ten aspekt, o który chodziło lub zmieniłeś go w niewielkim stopniu.
Warto wtedy zupełnie zmienić koncepcję i napisać wszystko od nowa – bez kombinowania. Zrób kompletnie inną reklamę, zamiast zgadywać o co chodzi!
A Ty z czym masz najczęściej problem? Daj znać w komentarzu!
Jeśli nie wiesz, jak pozyskać klientów do Twojego biznesu, to będąc uczestnikiem programu edukacyjnego Facebook Elite, masz możliwość wsparcia całego naszego Zespołu. Oprócz tego, że otrzymujesz możliwość przyjazdu na 2-dniowe szkolenie na żywo i dostęp do 24 godzin wartościowych nagrań wideo, to możesz również zadawać swoje pytania na platformie!
Jeśli zobaczysz, że na platformie nie ma filmu, w którym tłumaczymy sposób pozyskiwania klientów dla Twojego biznesu, zgłoś to, a Ja lub ktoś z mojego zespołu nagra film specjalnie dla Ciebie!
Może Ci się wydawać, że zarabianie na Facebooku jest trudne, ale jest to kwestia stosowania odpowiednich metod.
Wiele osób chce mieć fajną sylwetkę. Ale nie każdy ma fajną sylwetkę. Bo nie każdy wie, co jeść i jakie ćwiczenia robić. Nie każdy ma też motywację, ALE…
Spośród tych osób są takie, które będą narzekały, że im w życiu nie idzie, nie mają czasu i nie potrafią tego zrobić. I są też osoby, które nie potrafią same zrobić formy, ale odkładają kasę, a później idą do dobrego trenera, który prowadzi ich za rękę aż do efektu. Dlaczego o tym piszę?
Dlatego, że każdym aspekcie biznesu, ważne jest to, aby mieć odpowiednie metody, a najszybszym sposobem, aby poznać metody na sukces, jest pójść dobrego trenera, który pokażę Ci, co konkretnie zrobić, aby uzyskać najlepszy efekt w najkrótszym czasie, prawda?
Serdecznie zapraszam Cię na 2-dniowe szkolenie – ucz się od Nas. Zobaczysz, że warto! Mam nadzieję, że niedługo zobaczymy się na sali. A tymczasem…
Życzę Ci miłego dnia,
Pavlo
PS. Jeżeli nie wiesz, czy sprawdzą się w Twojej branży, zostaw komentarz poniżej, a Ja, bądź Dawid odpowiemy na niego osobiście.
*jeżeli Facebook Elite nie jest dla Ciebie, to doradzimy Ci inne rozwiązanie – najkorzystniejsze dla Ciebie.
Każdy uczestnik Facebook Elite poza nagraniami i możliwością przyjazdu na 2-dniowe szkolenie na żywo, otrzymuje również praktyczne dokumenty edukacyjne. Jednym z nich jest PDF z esencją całego regulaminu.