pomysły na posty facebook i instagram
11 pomysłów na posty na Instagramie i Facebooku
31 lipca 2018
jak kupuja milenialsi
Milenialsi, czyli w jaki sposób kupują młodzi ludzie i dlaczego żaden przedsiębiorca nie powinien tego zignorować?
8 września 2018

4 niedrogie, ale ultra-SKUTECZNE przykłady remarketingu na Facebooku!

remarketing przykłady

Tak, jak Twoje ciało potrzebuje tlenu, żeby oddychać, tak Twój biznes potrzebuje remarketingu, żeby zarabiać. Być może myślisz: „Remarketing na Facebooku? A co to w ogóle znaczy?”

Jeżeli słyszałeś już o remarketingu, to wspaniale. Już za moment poznasz konkretne przykłady kampanii remarketingowych, które odniosły duży sukces.

A jeżeli drapiesz się po głowie słysząc słowo „remarketing”, to tym bardziej powinieneś przeczytać ten artykuł od początku do końca.

Dowiesz się w nim, jak zrobić reklamę remarketingową:

  • odpowiednią dla biznesu lokalnego (usługowego),
  • do osób, które napisały wiadomość do Ciebie na Fanpage,
  • reklamę dla sklepów e-commerce,
  • i do osób, które otwierdziły Twoją stronę www (bardziej zaawansowana metoda).

To, czego się dowiesz, może diametralnie zmienić efekty, które osiągasz. Remarketing to sposób na uszczelnienie Twojego biznesu.

Jeśli jeszcze go nie stosujesz, prawdopodobnie tracisz regularnie od 60 do 80% miesięcznego zysku.


Kampania remarketingowa na Facebooku – co to jest i jak działa?

  • Czy pamiętasz taki jeden dzień, kiedy SZUKAŁEŚ w Internecie mikrofalówki, lodówki bądź pralki?
  • Czy pamiętasz taki dzień, gdy SZUKAŁAŚ dla siebie w fajnej bluzki, sukienki, albo kosmetyków?

A pamiętasz jak to, czego szukałeś/aś, później „śledziło” Cię na Facebooku?!

Tym właśnie jest REMARKETING!

Remarketing reklama skierowana do tak zwanej grupy niestandardowych odbiorców.

Taką grupę mogą stanowić osoby, które:

  • weszły na Twoją stronę www, widziały Twoje produkty, ale nie kupiły,
  • zostawiły like, komentarz pod Twoimi postami lub któryś z nich udostępniły.

Ty też, jeśli sprzedajesz przez Internet i chcesz (nawet kilkukrotnie) zwiększyć sprzedaż swoich produktów lub usług, powinieneś zacząć korzystać z remarketingu.


Dlaczego remarketing na Facebooku działa?

Zgodzisz się ze mną, że chętniej kupilibyśmy profukt firmy, którą szanujemy, niż od obcej osoby, które podeszłaby do nas na ulicy i próbowała coś wcisnąć?

To wydaje się logiczne. Nikt z nas nie chce kupować niczego „w ciemno”.

Na dodatek, poza tym, że musimy darzyć markę szacunkiem, potrzebujemy również:

  • pieniędzy na produkt, który chcemy mieć,
  • czasu, aby oswoić się z myslą, że go kupimy,
  • zaufania, że to, co kupimy, spełni nasze oczekiwania.

Co się jednak dzieje, kiedy stosujemy marketing jednej szansy? Czyli, co jeśli mamy sklep bez możliwości ponownego dotarcia do osób, które weszły na stronę i wyszły!

97-99% osób nie kupi go za pierwszym razem (szczególnie, jeśli jest to ich pierwszy kontakt z produktem) – to jest naturalna ludzka tendencja!

W skrócie oznacza to, że jeśli nie korzystasz z remarketingu na Facebooku, to tracisz bezpowrotne około 99% osób, spośród których duża część była PRAWIE zdecydowana, by kupić… Z mojego około 10-letniego doświadczenia wynika, że około 80% sprzedaży jest skutkiem działań remarketingowych.

Przejdźmy do przykładów kampanii remarketingowych.


PRZYKŁAD 1: Remarketing na Facebooku dla biznesu lokalnego, który świadczy usługi

Dla biznesu lokalnego, który świadczy usługi wręcz wyśmienicie sprawdzi się remarketing na Facebooku z celem reklamowym: „Pozyskanie kontaktów”.

Czym jest cel reklamowy? To sposób „myślenia” Facebooka na temat tego, jak wyszukiwać potencjalnego klienta. Wszystkie cele reklamowe możesz poznać na szkoleniu Facebook Elite.

Często klienci zanim zdecydują się na usługę, chcą dopytać o więcej szczegółów.

Pozyskując do nich numer telefonu, możesz zadzwonić i zapytać, czego dokładnie potrzebują, żeby w efekcie końcowym przyszli do Ciebie, a nie uciekli do konkurencji.

TU znajdziesz artykuł, w którym opisany jest cały proces tworzenia takiej reklamy:

Jedyne, o czym musisz pamiętać jest to, aby ustawić wcześniej Niestandardową Grupę Odbiorców, do których będziesz kierował tę reklamę.

Grupę niestandardowych odbiorców tworzy się na etapie ustalania grupy docelowej. I tak jak już wcześniej wspomniałem, mogą to być osoby, które odwiedziły Twoją stronę WWW.

WAŻNE: Będziesz mógł to zrobić tylko, jeśli na swojej stronie masz zainstalowany Piksel śledzący Facebooka, który oznacza te osoby.

Oto jak stworzyć grupę osób, które weszły na stronę, ale nie kupiły:

KROK 1:

Wejdź do Menedżera reklam i wykonaj 3 (trzy) kroki zaznaczone na obrazku.

remarketing przykłady


KROK 2:

Wykonaj poniższe 2 (dwa) kroki:

remarketing przykłady


Teraz wybierz opcję: Ruch w witrynie internetowej.

remarketing przykłady


KROK 3:

Naciśnij dokładnie to, co widzisz na grafice poniżej.

remarketing przykłady


KROK 4:

Uzupełnij poniższe pola – ustal, jaki okres (od ostatniej wizyty użytkowników na Twojej www) Cię interesuje i nazwij swoją grupę.

remarketing przykłady


KROK 5:

Zakończ klikając niebieski przycisk: “Utwórz grupę odbiorców”.

Teraz zostało Ci tylko wybrać tę grupę na etapie wyboru grupy docelowej i stworzyć dla niej dedykowaną reklamę remarketingową!

WAŻNE: Taką grupę tworzysz tylko raz, a później ona na bieżąco aktualizuje się sama (codziennie).

Nie mam strony WWW , co zrobić?

Jeśli nie masz jeszcze strony www, możesz stworzyć reklamę do osób, które np. napisały wiadomość na Twój Fanpage.

Za chwilę krok po kroku wytłumaczę, Ci jak to zrobić, dlatego czytaj do końca!


PRZYKŁAD 2: Jak zrobić remarketing do osób, które napisały wiadomość do nas na Fanpage?

Jeżeli sprzedajesz swoje produkty w ilościach hurtowych (jest tak często w branży odzieżowej, muzycznej, czy sprzętu elektronicznego), na Fanpage pojawia się dużo zapytań od potencjalnych klientów, na przykład:

  • Kiedy będzie darmowa dostawa?
  • Czy macie dostawę? Jaki jest koszt wysyłki?
  • Ile czasu trwa dostawa?
  • Z jakiego materiału są stworzone wasze produkty?

W takiej sytuacji możesz stworzyć dedykowaną reklamę do osób, które zadały Ci pytanie na Facebooku, a w niej odpowiedzieć na pytania i rozwiać ich wątpliwości!

Jak stworzyć grupę docelową osób, które napisały do Ciebie wiadomość?


KROK 1:

Wykonaj pierwsze 5 kroków z wcześniej omawianego sposobu na remarketing, a następnie wybierz opcję, którą widzisz poniżej:

remarketing przykłady


KROK 2:

Kliknij na „Strona na Facebooku”:

remarketing przykłady


KROK 3:

Następnie postępuj według wskazówek poniżej:

remarketing przykłady


Teraz nazwij tę grupę niestandardowych odbiorców i wybierz ją w menedżerze reklam na etapie tworzenia grupy docelowej w zestawie reklam.

PRZYKŁAD 3: Reklama dynamiczna na Facebooku dla sklepów e-commerce

Czyli jak zwiększyć ROAS!

ROAS (Return of Ad Spend) – to parametr, który pokazuje, ile biznes uzyskuje zwrotu na każdą zainwestowaną złotówkę w reklamę.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to tego typu reklama jest dla Ciebie. Nie jestem w stanie zrobić instrukcji, jak ją ustawić, ponieważ ten artykuł nie miałby końca.

Stworzenie reklamy remarketingowej dla sklepu e-commerce pozwala odbiorcom wyświetlić dokładnie te produkty w reklamie, które wcześniej przeglądali na stronie WWW sklepu.

Tego typu reklamy osiągają najwyższe ROAS, czyli są bardzo skuteczne.

Spójrz na poniższy wynik. Ty też możesz osiągać takie efekty, jeśli zastosujesz ze szkolenia Facebook Elite.

remarketing przykłady


Jak już wiesz ROAS, to parametr, który pokazuje, ile biznes uzyskuje zwrotu na każdą zainwestowaną złotówkę.

W tym przypadku 1 zł wydany na reklamę przynosi 47,70 zł przychodu do sklepu.

Pytanie: Czy w takiej sytuacji opłaca się wyłączyć reklamę? Oczywiście że nie!

Właśnie o to chodzi w reklamie na Facebooku – żeby zrobić ją tak, aby nie opłacało się jej wyłączyć 😉

Chcesz osiągać podobne wyniki reklamowe? Dołącz do kursu Facebook Elite!

Kurs Facebook Elite to ponad 24 godziny materiału wideo, skryptów i schematów, w których krok po kroku pokazuję, jak tworzyć dochodowe reklamy na Facebooku.

Dodatkowo każdy uczestnik kursu Facebook Elite:

  • może przyjechać na 2-dniowe szkolenie stacjonarne w jednym z miast w Polsce (Wrocław, Warszawa, Katowice, Łódź, Gdańsk),
  • otrzymuje wsparcie na platformie i odpowiedzi na wszystkie pytania, które zadasz na platformie.
  • ma możliwość ponownego przyjazdu na szkolenie stacjonarne (płacisz jedynie za miejsce i katering).

Facebook Elite to kompletny przewodnik reklamowania swoich produktów i usług na Facebooku.

Dodatkową wartością kursu jest to, że otrzymujesz ode mnie zawsze aktualną wiedzę i metody!

U innych jest tak, że dziś kupujesz kurs z Facebooka, a za rok czesu Facebook się zmienia i musisz kupić nowy kurs. Dzięki Facebook Elite oszczędzasz!


Na platformie są osoby, które dołączyły przykładowo 12 miesięcy temu, a dziś wciąż otrzymują dodatkowe nagrania z aktualizacjami. Więcej informacji tutaj.

4. Reklama do osób które odwiedziły Twoją stronę WWW (bardziej zaawansowana metoda).

W pierwszym punkcie tego artykułu dowiedziałeś się, jak stworzyć remarketingową reklamę do osób, które były na stronie w określonym czasie od ostatniej wizyty.

Możesz jednak tworzyć jeszcze bardziej precyzyjne grupy!

Po wejściu użytkownika na stronę, Piksel Facebooka oznacza osobę, która na niej była i trzymą ją w swojej bazie aż 180 dni!

To oznacza, że 180 dni to czas, który powinieneś wykorzystać, aby przekonać ludzi do siebie, swojego produktu lub usługi, którą oferujesz.

Wyobraź sobie teraz, że przez 30 dni pokazujesz 1 (jedną) reklamę tym samym osobom. W kółko i w kółko. ALE uważaj…

Jeśli przez pozostałe 150 dni będziesz pokazywać ludziom tę samą reklamę, to łatwo możesz doprowadzić do sytuacji, gdy wszystkie te osoby poczują się sfrustrowane i zmęczone Twoimi reklamami.

Co zrobić, aby tego uniknąć?

WAŻNE: Jeśli wyświetliłeś jedną reklamę przez 30 dni, to zauważ, że ten, kto miał kupić, już to zrobił!

W takiej sytuacji zmień komunikat reklamy (nagłówek, obrazek lub tekst nad obrazkiem). Dzięki temu, że ludzie zobaczą zmiany, uzyskasz większą efektywność swoich reklam!

Jak więc ustawić ustawić taką grupę docelową w menedżerze reklam, która zobaczy Twoją reklamę od 30 dni od wejścia na stronę WWW do dnia 60-go dnia?

Jesteś skupiony? Jeśli nie, to przeczytaj poprzednie zdanie jeszcze raz.

Pamiętaj, że zależy nam na tym, aby zwiększyć sprzedaż, ale nie męczyć ludzi reklamami.

Aby to zrobić, zacznij od stworzenia dwóch grup niestandardowych odbiorców (instrukcję, jak to zrobić, załączyłem w pierwszym punkcie tego artykułu).

Grupa 1: Były 60 dni wstecz na stronie WWW.
Grupa 2: Były 30 dni wstecz na stronie WWW.

Robimy to po to, aby później wykluczyć z naszych działań remarketingowych grupę numer 2.

Jakie są następne działania, które musisz zrobić?

  1. Wejdź do Menedżera reklam.
  2. Wejdź w zakładkę: “Zestawy reklamy”.
  3. Najedź na swoją grupę docelową i kliknij „Edytuj”.
  4. Odnajdź sekcję „Niestandarodowe Grupy Odbiorców”.
  5. Kliknij w wyżej wymienionej sekcji w puste okienko i wybierz taką nazwę, jaką nazwałeś Grupę numer 1 (osoby, które były 60 dni wstecz na stronie WWW).
  6. Teraz kliknij poniżej tego okienka (po lewej) niebieski napis “Wyklucz” i dodaj Grupę numer 2.

Niestandardowe grupy odbiorców (ustawienie)


Jeśli tak zrobisz, to w tym momencie będziesz mógł pokazać reklamę osobom, które były ostatni raz na Twojej stronie WWW ponad miesiąc temu, ale nie dawniej niż 2 miesiące.

Co daje Ci taka opcja?

Tym osobom możesz zaproponować rabat lub zaoferować im coś innego, co przekona ich do zakupu u Ciebie!

Czy Ty potrzebujesz remarketingu w swojej firmie?

Moim zdaniem nie powinieneś zastanawiać się, czy potrzebujesz remarketingu. Lepiej byłoby, gdybyś myślał o tym, jak się nauczyć robić go efektywnie!

Zwróć uwagę, że osoby, które weszły na Twoją stronę, bądź widziały post sprzedażowy i nie kupiły, PRAWIE dokonały zakupu!

Podam Ci ekstremalny przykład…

Czasem jest tak, że mama zawoła syna na obiad, gdy ten miał coś zamawiać. Jednak potem do jego pokoju wpadła jego siostra, coś mu poprzełączała, a on po obiedzie wrócił sobie do swojej gry i całkowicie zapomniał o zamówieniu!

Jeśli rozumiesz już, jak działa remarketing, to wiesz, że nie opłaca Ci się go nie nauczyć.

W procesie zakupowym ludzie mają różne wątpliwości. Czasem po prostu chcą coś mieć, ale w tej chwili nie mają wystarczająco dużo pieniędzy. To są realne życiowe sytuacje.

Rezygnując z dotarcia do tych osób, zabierasz im szansę na to, by kupili. Bo oni albo zapomną, albo zaczną szukać takiego produktu jak Twój, znajdą gdzieś tańszy i kupią u konkurencji!

Zachęcam Cię do dołączenia do projektu Facebook Elite i przyjazdu na 2-dniowe szkolenie stacjonarne. Dzięki temu wkrótce sam będziesz mógł robić kampanie remarketingowe i osiągać super rezultaty.

Mam nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie wartościowy.

Trzymam kciuki i mam nadzieję, że do zobaczenia! Fajnie będzie przybić sobie razem piątkę!

Komentarze