Jak zwiększyć oglądalność live na Facebooku? 9 sprawdzonych sposobów!
Transmisje sprzedażowe na Facebooku zyskują aktualnie coraz większą popularność. Nic dziwnego. To bardzo bezpośrednia forma kontaktu z potencjalnym Klientem, bo odbywa się w czasie rzeczywistym, na żywo. W ten sposób możemy doskonale ocieplić relację z odbiorcą oraz skutecznie zachęcić go do złożenia zamówienia. Tylko… jak to zrobić, żeby na organizowanym Facebook live rzeczywiście pojawili się uczestnicy? A najlepiej — potencjalni Klienci?
Dla takiego efektu warto podjąć wcześniej szereg działań wspierających oglądalność transmisji na Facebooku i realnie wpływających na jej zasięgi. Jakie to działania? Co dokładnie może pomóc zwiększyć oglądalność na live?
Jeśli chcesz poznać odpowiedź, to koniecznie przeczytaj artykuł do końca, bo przedstawiam w nim aż 9 sprawdzonych przeze mnie sposobów, które możesz wykorzystać od ręki, aby poprawić skuteczność swoich transmisji sprzedażowych na Facebooku.
Live na Facebooku — sposób na zwiększenie sprzedaży sklepu internetowego
Już doskonale wiesz, jak poprawnie skonfigurować live i na co zwrócić uwagę podczas jego trwania, prawda? To podstawowe kwestie, które szczegółowo omawiałem niedawno w osobnym artykule. Dzisiaj idziemy już o krok dalej i skupiamy się na zwiększeniu zasięgów transmisji sprzedażowej na FB.
Jeśli więc z jakiegoś powodu ominął Cię poprzedni artykuł lub zwyczajnie chcesz sobie przypomnieć przedstawiane w nim informacje, to zapraszam: Sprzedaż LIVE Facebook — jak w trakcie transmisji sprzedawać swoje produkty [Przykład butiku odzieżowego online]
Wiesz już jak poprawnie skonfigurować live i może nawet regularnie organizujesz transmisje sprzedażowe na Facebooku, ale nie jesteś zadowolony z efektów? Mają małe zasięgi i pojawia się na nich zaledwie kilku uczestników? W takim razie zerknij poniżej i sprawdź sposoby, które pozwolą Ci zwiększyć oglądalność na live!
9 SPOSOBÓW, aby zwiększyć oglądalność live na FB
Poniżej znajdziesz sprawdzone przeze mnie sposoby, które realnie pomagają zwiększyć oglądalność transmisji live. Co więcej — wiele z tych rozwiązań regularnie stosujemy w prowadzonych przez Social Elite projektach, skutecznie zwiększając wyniki sprzedażowe dla naszych Klientów. Czujesz, że potrzebujesz wsparcia w tym zakresie?
Sprawdź ofertę prowadzenia Fanpage przez Social Elite i powierz swoje kanały profesjonalistom.
Jeśli jednak masz czas, chęci i możliwości do zaangażowania się w samodzielny rozwój firmowych social media, po prostu działaj! Śmiało skorzystaj z poniższych porad na zwiększenie oglądalności live na Facebooku. Oto one:
- Zbuduj grono wartościowych odbiorców na Fanpage — zdecydowaną podstawą do organizowania live powinna być zaangażowana społeczność. Jeśli Twój Fanpage dopiero raczkuje, a licznik fanów nie osiągnął nawet trzech cyfr, to trudno będzie przyciągnąć tłumy na sprzedażowy live. Najpierw zaangażuj więc siły w świadomy rozwój Fanpage.
- Zbierz listę potencjalnych Klientów i wysyłaj do nich powiadomienia o planowanych live (np. na maila, Messenger czy WhatsApp) — to tip polecany do uwzględnienia przy transmisjach, które planujesz organizować regularnie. Warto wtedy mieć stałe grono odbiorców zainteresowanych live, czyli po prostu lojalnych Klientów. Jak ich pozyskać? W tym pomogą Ci świadomie realizowane wcześniej działania reklamowe, na przykład dedykowana kampania na leady.
- Zachęć swoją społeczność do ustawienia priorytetu dla powiadomień z Twojego Fanpage — wystarczy kliknąć przycisk „ulubione” w ustawieniach obserwowania. Dzięki temu informacja o organizowanym przez Ciebie live z większym prawdopodobieństwem trafi do Twoich fanów.
- Zrób post zapowiadający live i wypromuj go — w ten sposób upewnisz się, że informacja dotarła do grupy osób wykazujących zainteresowanie tematyką Twojej transmisji (również tych spoza fanów).
- Utwórz wydarzenie zapowiadające live i wypromuj je — tutaj sprawa wygląda podobnie do punktu poprzedniego. Z tą jednak różnicą, że promocja wydarzenia jest zazwyczaj nieco droższa niż promocja zwykłego wpisu. Przewagą tej formy jest jednak fakt, że osoby, które zareagują na wydarzenie (wezmą udział lub wykażą zainteresowanie) otrzymają dodatkowe powiadomienie od Facebooka w momencie rozpoczęcia planowanego live’a.
- Dodaj informację o transmisji na cover photo — prosty trik, który poinformuje użytkowników o planowanym live od razu po wejściu na Fanpage. Cover photo często jest pierwszym elementem, na który pada wzrok użytkownika odwiedzającego stronę.
- Dodaj informację o transmisji do BIO — jeśli masz firmowy Instagram, wykorzystaj go do przekazania informacji o planowanym live! W przeciwnym razie Twoi odbiorcy z Instagrama mogą w ogóle się o nim nie dowiedzieć. Jak to zrobić właściwie? O tym pisałem w jednym z poprzednich artykułów, więc koniecznie zerknij: BIO Instagram — 15 przykładów na dobry opis profilu Instagram
- Nagraj krótkie story z informacją o live — to kolejna forma, poprzez którą możesz przekazać informację o Twojej transmisji. Wykorzystaj ją!
- Udostępnij zaproszenie na branżowych grupach — znajdziesz tam osoby, które z pewnością interesują się daną tematyką. W końcu zapisały się do grupy. To więc bardzo łatwy sposób na pozyskanie dodatkowej wartościowej publiczności.
Jak zwiększyć oglądalność transmisji live na Facebooku i wykorzystać je marketingowo? Skorzystaj ze wsparcia zespołu Social Elite
Facebook live to zdecydowanie jeden z elementów sukcesu sprzedażowego na social media. Nie wystarczy jednak odpalić kamerki i stanąć przed nią z produktem.
- Bo co z tego, że live się odbędzie, skoro nikt na niego nie przyjdzie?
- Albo przyjdą osoby zupełnie niezainteresowane Twoimi produktami?
Nie takiego efektu oczekujemy. Co zatem warto zrobić? Doskonale już wiesz z powyższej części artykułu!
Należy podjąć szereg działań, które pomogą Ci w osiągnięciu sukcesu. I cała sztuka w tym, aby świadomie dopasować je do swojej aktualnej sytuacji oraz budżetu promocyjnego. Nie musisz przecież korzystać ze wszystkich przedstawionych sposobów — wystarczy, że skutecznie wytypujesz te, które najlepiej się sprawdzą w Twoim przypadku. Nie wiesz, jak?
W takim razie skorzystaj ze wsparcia specjalistów z Social Elite! Z przyjemnością i pełnym zaangażowaniem zrobimy wszystko za Ciebie, a Ty zaoszczędzony czas wykorzystasz na rozwój swojego biznesu na innych polach, na których czujesz się bardziej swobodnie.
Wystarczy, że zapoznasz się z ofertą prowadzenia Fanpage przez Social Elite i wypełnisz formularz kontaktowy na dole strony.
- Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin,
- porozmawiamy o aktualnej sytuacji i biznesowych potrzebach
- i opowiemy, co dobrego możemy dla Ciebie zrobić.