BIO Instagram — przykłady na opis firmowego profilu Instagram
Chcesz rozkręcić swój profil firmowy na Instagramie? Zwróć uwagę na biogram! Ten element — choć z pozoru wydaje się błahy — jest bardzo ważny, ponieważ może bezpośrednio zachęcić użytkowników Instagrama do zostania Twoimi followersami lub skutecznie ich odstraszyć. Chyba zależy Ci na tym pierwszym, prawda? Jeśli tak, to czytaj do końca!
W artykule podpowiadamy, jak właściwie przygotować opis profilu na Instagramie (tzw. bio) i jakie informacje warto w nim uwzględnić. Zebraliśmy dla Ciebie również gotowe bio Instagram — przykłady, na podstawie których możesz stworzyć własne, skuteczne bio firmowe. Znajdziesz je poniżej. Korzystaj z nich śmiało!
Czym właściwie jest opis profilu na Instagramie?
Bio na Instagramie — krótki opis wyświetlający się w górnej części profilu Instagram. Wirtualna wizytówka Twojej marki. Ma limit 150 znaków ze spacjami. Może zawierać: tekst, emotikony, hashtagi i jeden aktywny link.
Biogram na Instagramie jest ważniejszy, niż mogłoby się wydawać. W końcu to on jest jednym z pierwszych elementów, które odbiorca widzi po wejściu na Twój profil i na podstawie których wyrabia swoją opinię.
- Co pomyśli na temat Twojej marki?
- Czy będzie wiedział, jakiej branży dotyczy?
- Czy wyda mu się na tyle interesująca, że przejrzy ofertę i zostanie na dłużej?
Właśnie na takie pytania powinieneś sobie odpowiedzieć, tworząc firmowy biogram.
TIP: Opis profilu Instagram traktuj jak okazję do przedstawienia się nieznanej dotąd osobie — komuś, na kim jednak bardzo Ci zależy.
Całość powinna być krótka (150 znaków ze spacjami), konkretna i interesująca. Powinna uwzględniać najważniejsze informacje o Twojej marce i/lub przedstawiać korzyści, które może uzyskać odbiorca. Chodzi po prostu o to, byś zwyczajnie przekonał go do siebie. Jak dokładnie to zrobić?
Odpowiedź znajdziesz w kolejnej części artykułu.
Czym właściwie jest opis profilu na Instagramie?
W tworzeniu bio na Instagram cała sztuka polega na tym, aby zrobić to świadomie i z uwzględnieniem aktualnych celów biznesowych — tylko w ten sposób zwyczajnie możesz je wesprzeć.
Na początku warto więc zastanowić się nad tym: jaki cel aktualnie powinien spełniać mój firmowy Instagram? Odpowiedź na to pytanie powinna już nakierować Cię na właściwą ścieżkę. Teraz tylko wystarczy utorować sobie drogę.
Oto sprawdzone sposoby, które Ci w tym pomogą, czyli skuteczne BIO Instagram — (przykłady poniżej pochodzą z mojego profilu):
[1] Poinformuj odbiorcę, kim jesteś i czym się zajmujesz
SZABLON: Kim jestem + co mogę dla Ciebie zrobić + link
CEL: Budowanie świadomości marki
CEO of #SocialElite — Digital Marketing Agency
Pomagamy zaistnieć w social media
i rozwijać biznesowe pomysły!
Sprawdź
www.socialelite.pl
#SocialElite — Digital Marketing Agency
Optymalizujemy procesy marketingowe,
bezpośrednio wpływające na rozwój firm
i zwiększenie sprzedaży.
www.socialelite.pl
[2] Napisz, co masz do zaoferowania
SZABLON: Oferta w świetle korzyści dla odbiorcy + link
CEL: Budowanie świadomości produktowej
4-dniowy trening z reklamy
+ dostęp do platformy
+ wsparcie trenerów
+ aktualizacje materiałów
Sprawdź
www.socialelite.pl/facebook-elite
Skuteczne prowadzenie firmowego Fanpage
przy wsparciu ekipy z Social Elite.
Kliknij link i dowiedz się więcej
www.socialelite.pl/oferta/prowadzenie-fanpage
Rynek e-commerce — co musisz
wiedzieć i z czego być może
nie zdajesz sobie sprawy
Posłuchaj w najnowszym
odcinku podcastu - #22
www.socialelite.pl/edukacja/podcast
[3] Pokaż, jaką wartość odbiorcy od Ciebie otrzymają
SZABLON: Zrób coś i uzyskaj korzyść (prosto i bez wysiłku) + link
CEL: Zachęta do współpracy/ zakupu
Dołącz do programu E-Commerce Elite
i sprawdź, jak założyć i wypromować
własny sklep internetowy,
markę lub butik.
www.tiny.pl/9s3xs
Uzyskaj PEŁNY dostęp
do +165 lekcji wideo
przeprowadzających przez PROCES
tworzenia, promowania i rozwijania
sklepu internetowego
www.tiny.pl/9s3xs
Dołącz do uczestników szkolenia:
Jak zaistnieć w Social Media (21.08)
i zobacz, jak rozkręcić
swoje social media w 2021 roku
www.tiny.pl/9s3m9
[4] Poinformuj o aktualnie prowadzonych akcjach i zachęć do dołączenia
SZABLON: korzyść + korzyść + link
CEL: Ocieplanie relacji
Pomóż z nami Ukrainie
i odbierz mój dowolny kurs.
Więcej informacji na:
www.siepomaga.pl/socialelite
[5] Przedstaw akcje rabatowe i okazje
SZABLON: informacja o promocji + ograniczenie czasowe/korzyść + link
CEL: Przekierowanie w proces sprzedaży
Mój 5-etapowy roadmap
od 0 do 100 000 zł sprzedaży/mc w firmie
[taniej o 1307 zł ].
Promocja do czwartku (do 12:00).
Skorzystaj z oferty
www.tiny.pl/9s3mp
NIESPODZIANKA: As marketingu
i Smart Life Academy do -75% taniej!
(WAŻNE: promocja kończy się w czwartek o 12:00).
Sprawdź https://vod.dawidbaginski.com/
www.vod.dawidbaginski.com
GIGA RABAT: Uszczelnij swój biznes
i zyskaj od 60% do 80% przychodu
każdego miesiąca ze schematami biznesowymi.
Kurs TANIEJ o 4410 zł!!! Sprawdź
https://tiny.pl/9s3mn
[6] Zaproś na nadchodzące wydarzenie
SZABLON: Informacja o wydarzeniu + link do zapisu
CEL: Zachęta do udziału w organizowanym wydarzeniu
Spotkanie online:
Jak uruchomić i promować
własny sklep Internetowy.
Już 18.02 (w Piątek o 10:00).
Link do zapisu
www.tiny.pl/9s3gq
Bezpłatny webinar o budowaniu
zyskownego sklepu internetowego
już w czwartek (15.04)
Zapisz się
www.tiny.pl/9s3g7
Bezpłatny webinar
8 etapów rozwoju sklepów
(od pomysłu do sprawnego biznesu ).
Bezpłatna rejestracja:
www.tiny.pl/9s3g7
Mam nadzieję, że powyższe BIO Instagram przykłady będą dla Ciebie ułatwieniem przy tworzeniu własnego opisu na ig. Śmiało dostosuj je do swojego biznesu i korzystaj!
Co ważne, elementy powtarzające się we wszystkich bio to zazwyczaj: emotikony oraz linki. Dlaczego emotikony? Po prostu sprawiają, że tekst jest bardziej interesujący i czytelny. Natomiast aktywne linki to usprawnienie, które pozwala przekierować odbiorcę bezpośrednio na stronę sklepu, bloga, do zapisu na wydarzenie lub w jeszcze inne wskazane przez Ciebie miejsce. Szkoda byłoby z tego nie skorzystać, prawda?
Stosunkowo niedawno Instagram wprowadził także możliwość uwzględniania w firmowym bio aktywnych hashtagów i oznaczeń. To fajny sposób na szybkie poinformowanie odbiorców o swoim drugim koncie lub zainteresowanie ich firmowym hashtagiem. Zdecydowanie warto uzupełnić opis profilu na Instagramie o te elementy.
TIP: Pamiętaj, że firmowe bio nie jest na zawsze. Czas jego życia zależy od aktualności treści, które w nim uwzględnisz. Warto dostosowywać bio na Instagramie do bieżącej sytuacji w firmie.
Zastanawiasz się, czy Twoje bio na IG jest dobre, a ustawienia firmowego Instagrama dobrze skonfigurowane?
W Social Elite na co dzień zajmujemy się tworzeniem i prowadzeniem skutecznych profili firmowych na IG. Przeprowadzamy również audyty i dajemy rekomendacje, które możesz wprowadzić od ręki i dzięki temu usprawnić swoje konto. Wypełnij formularz i sprawdź, co dobrego możemy dla Ciebie zrobić!
Jak prowadzić Instagram firmowy i stale powiększać liczbę wartościowych followersów?
Kiedy już przygotujesz idealne bio firmowe i wypełnisz poprawnie wszystkie ustawienia, czas na publikacje! Możesz już dodawać zdjęcia, tworzyć angażujące opisy, udostępniać stories i reelsy. Tylko… Jak to robić skutecznie?
Przecież zależy Ci na tym, aby grono wartościowych followersów rosło, bo to właśnie oni mają największą szansę, by w przyszłości stać się realnymi Klientami.
Chyba nie zaskoczy Cię odpowiedź: możliwości jest wiele. Wszystko zależy od charakteru Twojego biznesu oraz celów, które chcesz realizować poprzez profil firmowy na Instagramie. I nie sposób opisać wszystkiego w jednym artykule.
Nie bylibyśmy jednak sobą, gdybyśmy również w tej kwestii nie podrzucili Ci sprawdzonych wskazówek!
Sprawdź nasz artykuł, bo zebraliśmy w nim dla Ciebie 11 pomysłów na posty na Instagramie i Facebooku, które od ręki możesz przenieść do swojego harmonogramu publikacji.
Nadal nie czujesz się pewnie w prowadzeniu Instagrama? Z chęcią Ci pomożemy!
Firmowy Instagram i jego prowadzenie to codzienność specjalistów w Social Elite. Obsługujemy wiele kont i z przyjemnością obserwujemy, jak fantastycznie się rozwijają dzięki przemyślanej strategii i autorskim technikom publikacji. Ty również chcesz mieć atrakcyjny profil firmowy na Instagramie, który przyciąga uwagę potencjalnych Klientów? Wypełnij formularz i powierz firmowy Instagram profesjonalistom. Dlaczego warto?
- Oszczędzisz czas, który musiałbyś poświęcić na wymyślanie treści i planowanie publikacji.
- Uzyskasz strategię opartą na dokładnej analizie Twojego biznesu, spójną z aktualnymi celami biznesowymi i przygotowaną z myślą o odbiorcy.
- Będziesz mieć pewność, że planowane treści są zgodne z wymaganiami Instagrama i przyjazne dla jego algorytmów, dzięki czemu mają szansę na lepsze efekty.
Co więcej — możesz zlecić również pełną obsługę social mediów (Facebook + Instagram). To opcja, z której często korzystają nasi kontrahenci, bo w ten sposób uwalniają swój czas, a jednocześnie mają gwarancję, że firmowe kanały będą spójne i profesjonalne. Zapraszamy do współpracy! Wystarczy wypełnić formularz.
A jeśli chcesz mieć pewność, że Twój wybór będzie dobry, to polecam Ci obejrzeć wideo: Jak zlecić prowadzenie fanpage na Facebooku? | Dawid Bagiński. Dowiesz się z niego, na jakie elementy i kompetencje ludzkie zwrócić uwagę, aby skutecznie zlecić prowadzenie fanpage, Instagrama lub innych kanałów na Facebooku – lub jak samodzielnie prowadzić swój firmowy profil.
Wnioski i podsumowanie
Co warto zapamiętać z tego artykułu?
- Instagram jest narzędziem, które można wykorzystać do wsparcia wyników sprzedażowych praktycznie w każdej branży.
- BIO firmowe to okazja do zainteresowania odbiorcy swoją marką, dlatego warto je dobrze przemyśleć.
- Opis profilu na Instagramie ma limit 150 znaków ze spacjami, powinien być co jakiś czas aktualizowany, może zawierać aktywne linki, oznaczenia i hashtagi.
- BIO Instagram — przykłady przedstawione w powyższym artykule możesz od ręki przenieść na swój firmowy ig.
- Jeśli planujesz samodzielnie prowadzić swój firmowy Instagram, upewnij się, że będziesz mieć czas na planowanie publikacji, interakcje z użytkownikami i inne niezbędne działania.
- W każdej chwili możesz powierzyć opiekę nad swoimi social mediami nam — jesteśmy gotowi, by profesjonalnie zająć się Twoim firmowym Instagramem i/lub Facebookiem i maksymalnie odciążyć Cię z obowiązków związanych z ich prowadzeniem. Wypełnij formularz.