Dlaczego PROWADZENIE firmowego KONTA na Facebooku to MUST-HAVE 90% firm?
W jaki sposób prowadzenie firmowego konta na Facebooku może wpływać na pozyskiwanie nowych klientów dla biznesu? Takie pytanie bardzo często dostaję od moich odbiorców w social media, uczestników szkoleń i kursów oraz słuchaczy podcastów. I właśnie dlatego postanowiłem, że szerzej na nie odpowiem — jestem przekonany, że ta wiedza realnie Ci się przyda, skoro jesteś na tej stronie. W końcu trafiłeś tutaj nieprzypadkowo, prawda?
Czytaj artykuł do końca, bo znajdziesz w nim mnóstwo informacji możliwych do wykorzystania od ręki na Twoim firmowym Fanpage. A co najlepsze — już niedługo na blogu pojawi się jeszcze więcej artykułów dotyczących skutecznego prowadzenia profilu firmy na Facebooku! Polecam więc obserwować moje kanały na bieżąco, aby niczego nie przegapić!
OK, zaczynajmy. :)
Prowadzenie firmowego konta na Facebooku — dlaczego to takie ważne?
Obecnie Facebook jest jednym z najlepszych narzędzi wyjścia do klientów i pokazania im swojego biznesu. Dlaczego jest to istotne? Zobacz. Kiedyś krawiec, bankier czy właściciel restauracji otwierał lokal i czekał, aż klient do niego przyjdzie. A ponieważ nie było w okolicy konkurencji, to ludzie faktycznie przychodzili.
Dzisiaj taka postawa nie ma zastosowania — a to dlatego, że mamy przesyt dóbr.
Aktualnie to Ty musisz zadbać o to, by potencjalni klienci dowiedzieli się o Twojej firmie, zainteresowali nią i podjęli decyzję o zakupie/ skorzystaniu z oferowanych usług.
- Na co Ci najlepszy produkt, skoro nikt o nim nie wie?
- Czy piosenka stałaby się hitem, gdyby nie zagrano jej dla milionów słuchaczy?
No właśnie. Dlatego prowadzenie firmowego Facebooka (świadome prowadzenie!) jest współcześnie jednym z kluczowych czynników sukcesu dla biznesów z wielu branż — niezależnie od tego, czy Twoja firma dopiero wchodzi na rynek, czy może działa już kilka, kilkanaście, a może i kilkadziesiąt lat, ale marketing nie nadążył za postępem).
Popatrz: chcesz pozyskać nowego klienta, który jeszcze nie zna Twojego biznesu. Jak myślisz, co taka osoba zrobi, gdy z jakiegoś źródła nagle dowie się o Twojej firmie i będzie chciała sprawdzić w internecie, co ciekawego możesz jej zaoferować? W jaki sposób Cię odnajdzie? Wejdzie do Google’a?
Może i tak, ale robi tak coraz mniej osób.
Coraz więcej natomiast — sprawdza firmę na Facebooku.
A co w sytuacji, kiedy potencjalni klienci chcą znaleźć Twoją firmę na FB, ale okazuje się, że jej tam nie ma? Być może pomyślą sobie: „Co to za firma widmo, skoro nie korzysta z największego serwisu społecznościowego...” i zrezygnują. Chyba nie o taki scenariusz Ci chodzi, prawda?
No właśnie. Obecność na Facebooku i prowadzenie firmowego konta fanpage jest więc absolutną koniecznością, jeśli chcesz rozwijać swój biznes przez internet.
Dlaczego prowadzenie firmowego konta na Facebooku jest ważne, gdy mamy sklep internetowy i sprzedajemy online?
W przypadku sklepu internetowego Facebook oferuje wiele możliwości biznesowych, które realnie możesz wykorzystać do zwiększenia swoich zysków.
➡ Możesz prezentować swoje produkty w atrakcyjnych postach, którymi przyciągniesz uwagę odbiorców. To również dobry sposób na zwiększenie świadomości odbiorców na temat Twoich produktów, stopniowego zachęcania ich do zakupu i budowania długotrwałej relacji i lojalności do marki.
➡ Poprzez świadomie zaprojektowane działania reklamowe możesz pozyskać społeczność zainteresowaną dokładnie Twoją branżą (a nawet jej wąską dziedziną) i w ten sposób zbudować wartościowe grono potencjalnych klientów.
W Social Elite prowadzimy dedykowane kampanie na pozyskanie fanów, dzięki którym gromadzimy wartościowe osoby z punktu widzenia biznesu po możliwie jak najniższym koszcie za 1 fana. Zamów bezpłatną wycenę takiej usługi i dowiedz się więcej.
➡ Bezpośrednio na Facebooku możesz także uruchomić sklep, do którego „zaciągniesz” produkty ze swojego sklepu www. Dzięki temu odbiorcy nie będą musieli przechodzić do innej platformy, tylko wygodnie i szybko zobaczą szczegóły produktu na Fanpage (a nawet dokonają płatności). Skróci to cały proces sprzedaży.
➡ Dobrą praktyką sklepów internetowych na Facebooku są również live’y sprzedażowe. Współcześni konsumenci chętnie uczestniczą w takich spotkaniach na żywo, podczas których mogą „realnie” zobaczyć oferowane produkty. Ten sposób świetnie sprawdza się np. przy okazji sklepów odzieżowych czy biżuteryjnych, ale i wszystkich tych, które oferują fizyczne produkty możliwe do pokazania przed kamerą.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zachęcam do sprawdzenia niedawno publikowanych artykułów:
- Sprzedaż LIVE Facebook — jak w trakcie transmisji sprzedawać swoje produkty
- Jak zwiększyć oglądalność transmisji na Facebooku? 9 sprawdzonych sposobów!
➡ Oczywiście nie sposób pominąć możliwości reklamowych, które oferuje Facebook dla sklepów internetowych.
Poprzez dedykowaną kampanię reklamową możesz skutecznie zamienić potencjalnych klientów w klientów rzeczywistych. Co ważne, cały proces możesz dokładnie śledzić i wyciągać z niego wnioski, które pozwolą go usprawnić i zoptymalizować koszty.
➡ Ważne są również możliwości remarketingowe — wykorzystasz je do ponownego kontaktu z klientami, którzy z jakiegoś powodu porzucili zakup w Twoim sklepie lub wchodzili w interakcję z treściami publikowanymi na Fanpage, ale ostatecznie nie złożyli jeszcze zamówienia. Takie osoby możesz dokładnie wyselekcjonować w menadżerze reklam i pokazać im dopasowane komunikaty, które pomogą ich zachęcić do określonego działania (np. zakupu). A chyba o to chodzi prawda?
Pewnie myślisz sobie teraz: „Ok, ale czy te działania reklamowe są trudne w praktyce? Czy sobie z nimi poradzę?”. Jeżeli zaczynasz, to możesz mieć pewne obawy — zupełnie to rozumiem. A jednocześnie zapewniam, że gra jest warta świeczki. Dlatego jeśli czujesz, że social media to nie Twój konik, może lepiej po prostu zlecić te działania specjaliście, a samemu zająć się pracą właściciela biznesu?
Sprawdź, co dokładnie możemy dla Ciebie zrobić w ramach prowadzenia firmowego konta Fanpage przy wsparciu ekipy Social Elite.
Dlaczego prowadzenie profilu firmy na Facebooku jest ważne, gdy chcemy pozyskiwać leady (w biznesach B2C i B2B)?
Tak jak w przypadku sklepu internetowego, Facebook doskonale sprawdza się również przy biznesach, w których głównym celem jest pozyskiwanie leadów.
Jeśli więc prowadzisz sprzedaż B2B lub B2C, w ramach której masz do zaoferowania naprawdę świetną ofertę biznesową i zależy Ci na pozyskiwaniu zgłoszeń, zobacz, jak firmowy profil na Facebooku może Ci w tym pomóc.
➡ Firmowy Fanpage jest wirtualną wizytówką firmy. Dzięki odpowiedniemu skonfigurowaniu Fanpage, profesjonalnemu przygotowaniu grafik i świadomemu wypełnieniu wszystkich sekcji, możesz więc w łatwy sposób zbudować pozytywny wizerunek swojego biznesu. To doskonały sposób na zwiększenie świadomości marki pośród nowych odbiorców oraz wzmocnienie autorytetu Twojej firmy.
➡ W klasycznym marketingu, leady dla biznesów B2B lub B2C pozyskuje się m.in. przez rozmowy handlowe, prawda? W takim razie teraz pomyśl, że Fanpage jest właśnie taką rozmową handlową, ale nie tylko z jedną, a z tysiącami osób jednocześnie!
➡ Realizując 5-etapową strategię publikacji, jesteś w stanie przeprowadzić odbiorców przez kluczowe etapy marketingowe, dzięki którym Twój Fanpage może stać się ważnym narzędziem do zarabiania pieniędzy i rozwoju firmy.
➡ Fanpage to taka Twoja tajna broń. Dzięki niemu jesteś w stanie mówić do tysięcy osób i realizować cele, o których piszę, masowo. To zaś może stać się Twoją ogromną przewagą nad konkurencją.
➡ A to kolejna zaleta firmowego Fanpage na Facebooka. Możesz aktywnie obserwować konkurencję, analizować i wyciągać wnioski z jej działań. A dzięki temu — sprawnie aktualizować własne publikacje, osiągając coraz lepsze efekty.
➡ Tak jak w przypadku sklepu internetowego, w marketingu B2B lub B2C na Facebooku duży potencjał mają live’y. To jedna z form interaktywnego spotkania z potencjalnymi klientami online, dzięki której możesz zmniejszyć dystans i zacieśnić relację ze swoimi odbiorcami.
➡ Duże możliwości dają także tematyczne grupy na Facebooku, na których można odpowiadać na pytania uczestników i w ten sposób budować autorytet i pozytywny wizerunek firmy.
➡ Natomiast możliwości działań reklamowych na Facebooku w kontekście pozyskiwania leadów są po prostu… nieocenione! Profesjonalnie przygotowane i poprowadzone kampanie mogą być dla Ciebie bardzo skutecznym sposobem na pozyskanie kontaktów realnie zainteresowanych skorzystaniem z usług Twoich firmy i podjęciem z nią współpracy.
Jak więc widzisz, firmowy Fanpage na Facebooku ma naprawdę duży potencjał — dla 90% firm sprawdzi się doskonale w rozwoju biznesowym oraz realnym zwiększeniu zysków. Ważne jednak, by prowadzić go świadomie.
Publikowanie „na gorąco” losowych treści lub robienie z Fanpage tablicy ogłoszeniowej niekoniecznie przyniesie oczekiwane efekty.
Ważna jest strategia.
Zauważ, że o czymś innym warto byłoby napisać do osoby, która jeszcze nie wie o istnieniu Twojej firmy. A o czymś innym do osoby, która już ją zna, lubi i np. ma już potrzebę, by kupić Twój produkt.
Sukces w social media wymaga posiadania kompetencji psychologicznych i marketingowych. Dlatego często lepiej powierzyć te działania profesjonalistom, którzy znają się na rzeczy, bo działają na tych kanałach już wiele lat, mają gotowe procesy, skuteczne schematy publikacji i potrafią świadomie zaplanować strategię prowadzącą do określonego celu… niż samemu tracić czas, pieniądze i nerwy.
Skorzystaj ze wsparcia Social Elite!
Zamów bezpłatną wycenę i sprawdź, w jakich obszarach możemy Ci pomóc. Oprócz prowadzenia Fanpage obsługujemy również inne kanały social media (Instagram, LinkedIn, TikTok, YouTube) i prowadzimy działania reklamowe. Nasz doradca skontaktuje się z Tobą (zupełnie niezobowiązująco!) i przedstawi najlepsze rozwiązanie.
Prowadzenie firmowego konta na Facebooku — podsumowanie
Mam nadzieję, że powyższa wiedza okazała się dla Ciebie przydatna. Skoro już wiesz, że prowadzenie firmowego konta na Facebooku to absolutny must have dla Twojej firmy, śmiało z niej korzystaj!
A już niedługo na moim blogu — zgodnie z zapowiedzią — pojawi się jeszcze więcej artykułów o tym, jak sprawić, by prowadzenie firmy na Facebooku było skuteczne i przynosiło korzyści.
- Jakie są największe błędy w prowadzeniu fanpage?
- Dlaczego tak wiele prób z firmowym fanpage kończy się totalną porażką?
O tym już w najbliższej publikacji! Nie przegap!
-----
Najnowsze artykuły, które warto przeczytać: