Poznajcie Karolinę – Content Copywriterkę z zespołu Moniki
Mistrzyni organizacji? Wzór rzetelności, profesjonalizmu i odpowiedzialności? Osoba, która uwielbia samoprzylepne karteczki na monitorze i kolorowe zakreślacze? Mowa oczywiście o Karolinie Podsiadło - Content Copywriterce w zespole Moniki Chwir.
Jeżeli rozważasz rozwój swojej kariery zawodowej w kierunku content marketingu, to może interesować Cię, czym Karolina zajmuje się w pracy. Jeżeli tak, czytaj dalej!
Karolina do Social Elite dołączyła w marcu 2021 roku. Oto niektóre zadania, jakie dziś realizuje:
Codzienne zadania Karoliny
Karolina odpowiada za komunikację na kanałach Facebook i Instagram dla Kontrahentów, których ma obecnie pod swoją opieką.
Jej zadania to między innymi:
- tworzenie strategii publikacji
- tworzenie treści na profile Social Media
- zlecanie prac graficznych dla naszego grafika
- weryfikacja jakości prac młodszych copywriterów
- bieżący kontakt z Kontrahentami
- obsługa komentarzy na profilach
- czy uczestniczenie w realizowaniu działań promocyjnych na profilach społecznościowych Kontrahentów.
Dodatkowo Karolina realizuje audyty kont fanpage i Instagram, odnajdując kluczowe obszary do usprawnień i proponując zmiany na kontach.
Co wyróżnia Karolinę i innych Copywriterów w Social Elite?
- Zaangażowanie - w zespole copywritingu każdy jest zaangażowany. Dlaczego? O zaangażowanie łatwiej, gdy robisz to, co sprawia Ci przyjemność. Jeżeli lubisz pisać, to copywriting może być dziedziną, w której się sprawdzisz. Sprawdź, czy obecnie rekrutujemy na praktyki. Jeśli tak, to aplikuj >>
- Dociekliwość - osoby z copywritingu wyróżnia duża dociekliwość. Każdy w teamie ma dużo pomysłów i tzw. rozkminek. To normalne, bo w swojej pracy bazują na psychologii i pracują ze światopoglądem osób, do których piszą.
- Strategiczne myślenie - w dziale „copy” wiedzą bardzo dobrze, jak wykorzystać profil firmy, by wspierał marketing firmy.
„Świadome budowanie relacji z odbiorcami, dbanie o naszą społeczność i edukowanie jej z zakresu usług sprawia, że kanały takie jak Facebook, czy Instagram stają się potencjalnym źródłem sprzedaży. Dzięki naszej pracy marki naszych Klientów są coraz bardziej rozpoznawalne wśród ich odbiorców, stając się markami z kategorii tak zwanego: TOP OF MIND”.
WAŻNE: copywriterzy w Social Elite - nie bazują tylko na lekkim piórze i kreatywności. Posiadają twarde copywriterskie umiejętności i potrafią:
- wykonać zaawansowany research rynkowy
- stworzyć strategie rozwoju profilu w social media
- i stosować w praktyce ponad 80 technik copywritingowych opartych o reguły i koncepcje psychologiczne.
To wszystko efekt zrealizowanych szkoleń.
Często ludzie pytają o lata doświadczenia. W Social Elite w 1 rok możesz nauczyć się tyle, co inni w 5 lat (lub nigdy). Dlaczego?
Wiele osób mówi: „Mam 10 lat doświadczenia”, ale tak naprawdę mało kto bierze pod uwagę, że jego rozwój mógł zakończyć się po 1. roku, więc… to jest tak naprawdę 1 rok doświadczenia pomnożony x 10 lat.
Weźmy przykład Karoliny. W Social Elite jest nieco od ponad roku. A opanowała do bardzo wysokiego poziomu zrozumienia szereg zaawansowanych koncepcji i zdobyła szereg konkretnych kompetencji, które dają rezultaty.
To nie jest pisanie dla pisania. To jest pisanie, które ma wywoływać konkretne zaplanowane reakcje. Wyobrażasz sobie mieć taką umiejętność i wpływać na to, co myślą?
To sztuka.
Ale to nie wszystko. Karolina tworzy niesamowicie przemyślane STRATEGIE PUBLIKACJI na kanałach social media dla swoich Kontrahentów.
To wymaga dziesiątek mikro umiejętności, dużej wiedzy i praktyki. Wymaga też umiejętności analizy wniosków, przeprowadzenia researchu, rozpracowania grup odbiorców czy świadomego zaobserwowania pewnych zjawisk, z których większość copywriterów (samouków), nie zdaje sobie sprawy, bo nigdy o nich nie słyszeli.
Ciężko się tego nauczyć z internetu.
Co więcej - Karolina jest wzorem, jeśli chodzi o kontakt z Kontrahentami.
W ciągu ostatnich miesięcy bardzo dopracowała umiejętności z obszaru profesjonalnej obsługi i dziś zbiera owoce swojej pracy.
Zobacz niektóre opinie o współpracy
- „Cześć, jeszcze raz dzięki za rozmowę, jestem bardzo zadowolony i pełen podziwu za profesjonalizm!”.
- „Karolina, wpisy i grafiki są naprawdę super! Akceptuję wszystkie”.
- „Ja też się cieszę, że fanpage jest w dobrych rękach! :). To ja dziękuję za super wpisy, wsparcie i wyrozumiałość:)”.
- „Hej, dziękuję za info. Z miesiąca na miesiąc coraz lepiej. PS na dysku wrzuciłem zdjęcia folder 23.05”.
- „Cześć, Dziewczyny jesteście WIELKIE!!! (oczywiście w tym pozytywnym kontekście). To ja dziękuję za Waszą pomoc i wsparcie!”.
- „Dziękuję za plan działania. Jestem mile zaskoczony, bo treści i pomysłów jest bardzo dużo. Obawiam się tylko tego, że nie będę za Tobą nadążał:) Przeczytałem i wygląda bardzo dobrze!!”.
- „Cześć, sprawdzone, uwagi naniesione, zatwierdzamy :) Dobrze się czyta i bardzo ładne grafiki!”.
Co wpływa na satysfakcję z pracy?
W dużym stopniu wpływa na nas to, co inni sądzą o efektach naszej pracy. Jak myślisz - czy opinie takie jak te powyżej, mogą dawać satysfakcję?
To pytanie retoryczne.
Dlatego choć często tak na to nie patrzymy - to bardzo wysoki poziom umiejętności sprawia, że jesteśmy bardzo mocni w danej dziedzinie. A to zaś sprawia, że inni są zadowoleni z pracy… a to sprawia, że my też jesteśmy.
Oczywiście, są też inne czynniki, ale myślę, że zgodzisz się, że to jest jeden z tych, które są bardzo ważne.
Zobacz, co Karolina mówi o pierwszym roku w Social Elite
„Na początku marca stuknął mi rok, odkąd pracuję z Dawidem i całą ekipą działu Copywritingu :) Pamiętam, że na jednym z etapów rekrutacyjnych, podczas rozmowy, usłyszałam pytanie: „Co jest dla Ciebie najważniejsze w pracy – coś, co sprawi, że zostaniesz w tym miejscu na dłużej".
I powiedziałam wtedy, że liczy się dla mnie wsparcie i sprzyjająca atmosfera, bez których nie wyobrażam sobie swojego rozwoju w nowym miejscu. A po poprzedniej pracy poprzeczka była postawiona wysoko ;) Czy dostałam, co chciałam? Cóż, inaczej by mnie tu nie było ;)
Szczególnie że wsparcie osób bardziej doświadczonych jest niezbędne w firmie, w której najważniejszy jest rozwój osobisty. I to prawdziwy rozwój, taki, którego efekty widzisz po trzech miesiącach. A po kolejnych czterech jeszcze większy. Taki jest właśnie w Social Elite.
Dlatego jeśli jesteś osobą otwartą, która chce się rozwijać i nie boisz się wyzwań – to zdecydowanie miejsce dla Ciebie. Właściwie myślę, że nawet jeśli boisz się wyzwań, to wsparcie, jakie tu dostajesz, skutecznie wyleczy Cię z tego strachu! ;)”