AI copywriting w content marketingu: jak tworzyć teksty z Chat GPT?
Zastanawiasz się, jak tworzyć teksty z Chat GPT, bo coraz częściej słyszysz, że wykorzystanie sztucznej inteligencji może się opłacać? Chcesz się przekonać, czy rzeczywiście można przyspieszyć i usprawnić procesy w firmie za pomocą Chat GPT? Co jest ważne w kontekście aktualnej wersji API Chat GPT i czy sztuczna inteligencja zastąpi pracowników? O tym w poniższym artykule.
Czytaj do końca, bo znajdziesz tutaj konkretne porady dotyczące tworzenia treści z Chat GPT oraz nasze wnioski po kilkumiesięcznym testowaniu narzędzia Chat. Do czego można wykorzystać API Chat i jak należy z nim pracować? Zaczynamy!
Wolisz formę wideo? Zapraszamy do obejrzenia filmu: Chat GPT — jak zadawać pytania? 5 zasad, jak rozmawiać z Chatem GPT 🤖
Jak działa Chat GPT?
API Chat GPT jest „dużym modelem językowym sztucznej inteligencji, który został przeszkolony przez OpenAI, aby pomagać w udzielaniu odpowiedzi na różne pytania i zagadnienia”. Oznacza to, że sztuczna inteligencja Chat GPT została nakarmiona przez specjalistów z OpenAI ogromną bazą tekstów z różnych dostępnych źródeł: stron www, blogów, portali informacyjnych, mediów społecznościowych, filmów itd. , a następnie zostały zaimplementowane do niej algorytmy, które potrafią wychwytywać trendy w tekstach i mowie, analizować te treści i łączyć słowa z ich znaczeniami. Chat GPT bazuje więc na języku naturalnym i jest w stanie generować tekst jak najbardziej do niego zbliżony.
Daje to sporo możliwości wykorzystania API Chat GPT.
Aktualne umiejętności Chat GPT mogą się przydać w content marketingu i social media, np. do:
-
pozyskiwania fajnych inspiracji, pomysłów, możliwych rozwiązań,
-
czy zrozumieniu potrzeb i preferencji grupy docelowej, co jest kluczowe w marketingu treści i social media, bo dzięki temu możesz stworzyć bardziej dopasowany przekaz.
Jeśli chcesz poznać więcej aktualnych zastosowań Chat GPT i rodzajów treści, jakie można tworzyć z jego pomocą, zajrzyj do artykułu >> OpenAI GPT Chat – czy sztuczna inteligencja zastąpi marketera w firmie?
WAŻNE: Warto pamiętać, że na ten moment umiejętności Chat GPT i jego poziom językowy są jeszcze niewystarczające, by tworzyć docelowe treści w profesjonalnym biznesie. W związku z tym API Chat GPT nie jest w stanie zastąpić człowieka, ale może być dobrym wsparciem pracy specjalistów.
Jak korzystać z aktualnej wersji Chat GPT? Co i jak do niego pisać, żeby inteligencja Chat OpenAI wygenerowała satysfakcjonującą odpowiedź? Do czego na ten moment wykorzystasz Chat GPT? Oto nasze porady.
Precyzyjne pytania? Chat GPT da precyzyjniejszą odpowiedź
Podczas korzystania z API Chat GPT warto pamiętać, że rodzaj pytania, które zadajesz, ma ogromne znaczenie. Możesz poruszyć różne tematy, ale im precyzyjniej skonstruujesz zapytanie, tym większe będzie prawdopodobieństwo, że uzyskasz satysfakcjonującą odpowiedź. Umiejętności Chat GPT na ten moment nie są jeszcze bardzo szerokie.
Na przykład, zamiast pytać Chat GPT: „Jak napisać artykuł?”, lepiej zapytać go: „Jak napisać artykuł o wprowadzeniu nowych produktów do sklepu internetowego z branży kosmetycznej?”. Widzisz różnicę?
Pamiętaj też, aby podać odpowiednie konteksty i szczegóły, gdy zadajesz pytanie. API Chat GP wykorzysta je do generowania odpowiedzi. Sprawdź sam. Na przykład daj Chatowi polecenie: „napisz mi post na Facebooka o nawilżającym kremie do twarzy”. A później spróbuj dać kolejne polecenie, ale bardziej precyzyjne:
„Napisz mi post na Facebooka, który podkreśli zalety nawilżającego kremu do twarzy ze śluzem ślimaka. Wykorzystaj copywriterskie techniki do stworzenia atrakcyjnego marketingowo tekstu i skieruj się do grupy docelowej dojrzałych kobiet, mających potrzebę zadbania o skórę twarzy. Post powinien składać się ze 150-200 słów i na końcu zachęcać do odwiedzenia strony produktowej”.
Czujesz to? W odpowiedzi też zobaczysz różnicę. Sprawdź poniżej, jaki tekst wygenerował API Chat GPT, kiedy daliśmy mu dokładnie takie polecenia.
AI copywriting - przykład wykorzystania Chata GPT przy tworzeniu posta:
Jaką odpowiedź chcesz, by stworzył Chat GPT?
Przy korzystaniu z narzędzi generujących treści bardzo ważne jest, aby dokładnie wiedzieć, jakiej treści oczekujemy. Unikaj pytań, które prowadzą do niejednoznacznych odpowiedzi. Spada wtedy prawdopodobieństwo, że otrzymasz tę właściwą za pierwszym razem. Sztuczna inteligencja generuje treści, ale nie czyta w myślach. Należy Chat GPT dokładnie naprowadzić.
Zobacz, że np. zapytanie: „Jakie są najlepsze strategie marketingowe?” może prowadzić do różnych odpowiedzi, w zależności od perspektywy, potrzeb biznesowych i wielu innych kryteriów.
Lepiej zadać konkretne pytanie, takie jak: „Jakie są najlepsze strategie marketingowe dla małych firm działających lokalnie?”. Tutaj już zarówno Ty, jak i API Chat GPT dokładnie wiecie, w jakim kierunku powinna potoczyć się odpowiedź.
Konkretne słowa kluczowe
Czy wiesz, że używanie słów kluczowych w zapytaniu do Chata GPT może zwiększyć prawdopodobieństwo uzyskania trafnej odpowiedzi?
Działa to podobnie do mechanizmów SEO. API Chat GPT korzysta ze słów kluczowych, które pomagają algorytmowi sztucznej inteligencji zrozumieć, czego dokładnie szukasz i jakie informacje są dla Ciebie istotne. Dzięki temu algorytm może skupić się na znalezieniu odpowiedzi na Twoje pytanie i dostarczyć Ci bardziej trafną odpowiedź.
Przykładowo: jeśli szukasz informacji na temat najlepszych restauracji w Warszawie, to dodanie słów typu „japońska kuchnia” albo „wegetariańskie menu” może pomóc Chatowi w wyszukaniu informacji na temat dokładnie takich restauracji, jakie Cię interesują. Tak samo jak chcesz np. zapytać go o skuteczne sposoby na zwiększenie konwersji, warto użyć słów kluczowych takich jak: „konwersja”, „marketing”, „CTR” itp. Dzięki temu ułatwisz chatowi napisanie tekstu, który jest powiązany z tymi dokładnie słowami, czyli z większym prawdopodobieństwem taki, jakiego oczekiwałeś.
Jak często używać Chat GPT
API Chat GPT jest modelem językowym sztucznej inteligencji i uczy się na podstawie analizy dużej ilości tekstu. Każde zapytanie i każda wygenerowana odpowiedź pomaga mu w doskonaleniu swoich umiejętności.
Znaczy to, że regularne korzystanie z narzędzia pozwala na ulepszanie algorytmu i zwiększanie jego trafności w odpowiedziach na Twoje zapytania.
A co więcej, im więcej korzystasz z narzędzia Chat GPT, tym łatwiej będzie Ci zrozumieć, jak działa i jakie pytania najlepiej zadawać, aby uzyskać najlepsze wyniki. Pomoże Ci to również zidentyfikować jego mocne i słabe strony. Będziesz mógł też zaobserwować, jak API Chat GPT się uczy i udoskonala z każdym kolejnym zapytaniem.
Sami z doświadczenia widzimy, że teraz, kiedy dłuższy czas testujemy to narzędzie, jest naprawdę mądrzejsze. ChatGPT potrafi się uczyć, to jest pewne.
Czy warto wierzyć sztucznej inteligencji ChatGPT
Ostatnią poradą, której nie możemy pominąć, jest oczywiście: weryfikacja. Pamiętaj, że narzędzie Chat GPT posiada dużą wiedzę, ale w momencie publikacji tego artykułu nie potrafi jeszcze odróżnić fałszywej informacji od prawdziwej. Jest tylko narzędziem, a nie zastępstwem dla ludzkiego mózgu i myślenia. Czasami może mylić niektóre fakty lub jakieś brakujące informacje uzupełniać innymi, źle powiązanymi wiadomościami. Nic dziwnego – nie rozumie ich znaczenia.
Także pamiętaj, że warto korzystać i być na bieżąco z aktualną technologią sztucznej inteligencji, żeby nie zostać tyle. Ale też, że ta technologia jest najskuteczniejsza dla tych, którzy sami mają wiedzę, której od niej wymagają.
WAŻNE: Zawsze trzeba sprawdzić, czy odpowiedź Chata jest zgodna z prawdą i czy prawidłowo zastosował w niej odpowiednie techniki. ZAWSZE przed jakimkolwiek udostępnieniem otrzymanej treści na swoich kanałach. Zdecydowanie nie radzimy polegać na narzędziu całkowicie i bezwarunkowo, bo może to prowadzić do negatywnych konsekwencji.
Możliwości Chatu GPT są duże, ale tylko wtedy, gdy człowiek ma odpowiednie umiejętności, aby je wykorzystać. API Chat GPT pomoże tym, którzy mają duże doświadczenie i szeroki zakres wiedzy, ale nie przyda się osobom początkującym, które uważają, że Chat napisze wszystko za nich i nie będą musiały już nic robić. Takie osoby będą mieć problem z przygotowaniem zapytania, a co dopiero weryfikacją otrzymanych odpowiedzi. Warto pamiętać o tym kontekście.
Jak tworzyć teksty z Chat GPT – podsumowanie
Podsumowując: na ten moment API Chat GPT to duży technologiczny krok do przodu i fajne narzędzie do czerpania inspiracji, ale nie jest jeszcze doskonały i nie zastąpi eksperta na tym etapie. Może pomóc w prostych zadaniach, to prawda, ale do tych zaawansowanych jeszcze długa droga. Co będzie w przyszłości? Czy zastosowania sztucznej inteligencji mocno się rozwiną? Jak jeszcze będziemy mogli wykorzystać API Chat GPT?
Sami jesteśmy ciekawi.
I damy Ci ostatnią poradę na koniec: warto obserwować i być na bieżąco, ale też podchodzić ostrożnie, aby nieświadomie sobie bardziej nie zaszkodzić, zamiast pomóc.
My mamy pewność, że każdy specjalista w Social Elite na ten moment wykonuje zdecydowanie bardziej jakościową i skuteczną pracę niż API Chat GPT. Jeśli chcesz zobaczyć efekty naszych działań, zerknij do zakładki case studies, gdzie opisujemy konkretne potrzeby naszych Klientów i sposoby, w jakie je realizujemy >> www.socialelite.pl/edukacja/case-studies
A jeśli potrzebujesz wsparcia specjalistów od marketingu, zapraszamy do współpracy! Wypełnij poniższy formularz i zamów bezpłatną rozmowę, podczas której porozmawiamy o Twoich indywidualnych potrzebach i zaproponujemy dopasowane sposoby, które pomogą je zaspokoić.
Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację:
-----
Inne artykuły, które mogą Cię zainteresować: