Jesteśmy szybko rozwijającym się startupem sprzedającym stolarkę w Internecie, ze 100% ekspozycją na rynki zagraniczne. Dążymy do tego, aby zostać światowym liderem sprzedaży polskiej stolarki za granicę. Oferujemy kompleksową obsługę na naszych rynkach docelowych, łącznie z produktem, dostawą i instalacją
Paweł Brodzik (CEO firmy Fenbro)
Inne case study, które mogą Cię zainteresować:
Jako przedsiębiorca dbasz o swój biznes. Dlatego ZANIM zdecydujesz się na jakąkolwiek współpracę B2B, analizujesz, czy Twój wybór jest racjonalny i bezpieczny. Masz pytania, ale i konkretne kryteria wyboru oraz oczekiwania, co do usługi, którą zamawiasz. Prawdopodobnie cenisz sobie rzetelność, wysokie kompetencje, doświadczenie i profesjonalizm.
Jeżeli tak, to zachęcam Cię do wysłuchania — co na temat powodów podjęcia współpracy z Social Elite — ma do powiedzenia Paweł Brodzik — CEO firmy Fenbro.
W tym wideo Paweł opowiada:
„Decydując się na współpracę z Social Elite, miałem w głowie jedno. Szukałem kogoś, kto jest doświadczony i wie, jak zrobić reklamę na Facebooku, żeby to zadziałało, żeby był efekt. No i oczywiście miałem bardzo dobre doświadczenie ze szkoleniami, na które zdecydowałem się 2 lata wcześniej — czyli jeszcze zanim tak naprawdę wpadłem na pomysł na otwarcie firmy. Wtedy sam zacząłem bawić się tą reklamą według metod ze szkoleń Dawida. (...) Reklama działała na tyle, że rozkręciłem firmę do takiego poziomu, że teraz jesteśmy liderem na rynku irlandzkim i działamy bardzo skutecznie”.
Paweł Brodzik (CEO firmy Fenbro)
Rozpoczynając współpracę, wspólnie z Pawłem ustaliliśmy następujące cele:
WAŻNE: Paweł dotychczas realizował działania reklamowe we własnym zakresie i korzystał z metod Facebook Elite, które poznał znacznie wcześniej na szkoleniu. Jego działania pozwoliły mu wypromować nową markę do etapu, w którym Fenbro uważane jest za lidera rynku w tym sektorze rynkowym.
Z czasem Paweł zdecydował jednak, że chce działania reklamowe zlecić agencji. Oto jego motywacje:
Jakie były Jego oczekiwania? Być może takie, jak i Twoje:
Dla Pawła realizujemy kampanię reklamową na Facebooku ukierunkowaną na wygenerowanie zapytań dotyczących wycen projektów (na Messengera, przez formularz kontaktowy na stronie oraz drogą mailową).
Dlatego w tym case study przedstawię Ci efekty, jakie uzyskaliśmy w 28 dni od startu kampanii, czyli w okresie od 05.01 do 01.02. Chcę zwrócić Twoją uwagę na to, jak ZNACZĄCO odpowiednia optymalizacja i ustawienie kampanii może wpłynąć na uzyskiwane wyniki.
Co więcej — w branży Pawła sezon wysoki to miesiące marzec — październik. Opisane poniżej wyniki osiągnęliśmy, realizując kampanię w sezonie niskim.
Często powtarzam, że o sukcesie w biznesie decydują detale. Jest bowiem znacząca różnica między kampanią, która przynosi zadowalający zwrot, a kampanią zoptymalizowaną i ustawioną tak, by była maksymalnie wydajna.
W pierwszej fazie kampanii zależało nam na tym, by utrzymać jej ciągłość. Dlatego działania reklamowe skierowaliśmy do najlepszych grup odbiorców, korzystając z najatrakcyjniejszych kreacji reklamowych, które zostały wcześniej wypracowane i sprawdzone przez Pawła.
Kluczowe usprawnienie wprowadziliśmy już jednak w ciągu pierwszych dni, stosując ważne wykluczenia, które ustrukturyzowały kampanię. W przypadku wcześniejszych działań Pawła profilowanie osób odbywało się głównie przy pomocy zainteresowań.
Niestety z racji braku zastosowanych wykluczeń osób, które miały kontakt z marką (tj. odwiedziły chociażby stronę internetową), algorytmy w pierwszej kolejności wyświetlały reklamy właśnie im. W wyniku czego, wyświetlały się one ponownie tym samym osobom, zamiast docierać do nowych.
Dzięki zastosowaniu wykluczeń zyskaliśmy pewność, że kreacje reklamowe skierowane do nowych osób (nieznających marki), wyświetlają się rzeczywiście tylko takim osobom.
Dotychczas nie były one realizowane. Dlatego w następnym etapie rozbudowaliśmy kampanię o nowe kreacje skierowane stricte do zasobów remarketingowych.
Ich celem było przypomnieć się z ofertą — między innymi fanom strony fanpage czy też osobom, które odwiedzały stronę w okresie — powyżej 45 dni.
WARTO WIEDZIEĆ: Korzystając z remarketingu, możesz zaprojektować strategię reklamową, a dzięki temu rozdzielić ruch na zimny, ciepły i gorący i odpowiednio pokierować reklamami. Do kogo? Na przykład do osób które:
Chcesz się tego nauczyć? W takim razie prawdopodobnie zainteresuje Cię program szkoleniowy Facebook Elite >>.
W następnym kroku rozpoczęliśmy proces optymalizacji kampanii.
WAŻNE: Dotychczas kampania ustawiona była na cel reklamowy: „Ruch”, który wskazuje Facebookowi, aby w procesie targetowania szukał osób, które przejawiają tendencję do klikania w reklamę, a następnie wyświetlania strony docelowej.
Owszem, takie działania pozwalało uzyskiwać dużo tanich wyświetleń strony docelowej. Jednak finalnie działanie nie było wystarczająco skuteczne, ponieważ tylko nieznaczna część osób, która trafiła na stronę, kontaktowała się z firmą.
Aby to zmienić, wprowadziliśmy zmianę celu reklamowego na: „Konwersja”, a kampanię zoptymalizowaliśmy pod odpowiednie zdarzenia na stronie.
Zdarzenie na stronie — zdarzenie jest to działanie podejmowane w witrynie przez odwiedzających. Może to być np. przesłanie formularza, dodanie produktu do koszyka lub dokonanie zakupu.
Dzięki temu wskazaliśmy Facebookowi, aby szukał osób, które nie tylko przejawiają tendencję do tego, aby kliknąć reklamę i odwiedzić stronę internetową, ale również przesłać formularz.
Z doświadczenia wiemy, że ta strategia daje zazwyczaj bardziej jakościowe efekty. Dzięki niej mocno zwiększamy prawdopodobieństwo, że docieramy do osób bardziej zainteresowanych ofertą, skłonnych do kontaktu.
Rekomendacja Pawła:
„Każdemu, kto chciałby zrobić duży biznes i nie wie, od czego zacząć, od razu powiem jedno — od Facebooka. Ale samemu nie zaczynaj. To znaczy oczywiście… jeśli nie masz pieniędzy, to zacznij samemu. No, ale ale jak masz i nie wiesz, jak to zrobić lepiej… jak to jeszcze wyskalować, to oddaj to (kampanię) komuś, kto na tym się zna”.
„Obecnie, reklama idzie wspaniale. Ja tak naprawdę tylko oglądam statystyki i widzę, jaki jest progres. Prowadząc samemu konto reklamowe wcześniej, rozwijałem biznes, ale nie ukrywam - przepalałem część kasy. Lekką ręką można powiedzieć, że między 5 a 7 tysięcy było przepalone. W tym momencie musieliśmy zmniejszyć nasz budżet reklamowy o ⅓, czyli tyle, ile przepalałem, żeby mieć moce przerobowe na ten ruch, który mamy obecnie. Obecnie jesteśmy na etapie skalowania biznesu, powiększamy team po to, żeby sprostać temu ruchowi, który jest generowany przez Social Elite”.
Paweł Brodzik (CEO firmy Fenbro)
Z tygodnia na tydzień dało się zauważyć tendencję, że pomimo kierowania na stronę mniejszej ilości osób, odnotowywaliśmy:
Wniosek: Wyeliminowanie niskiej jakości kliknięć, dzięki odpowiednim ustawieniom i optymalizacji kampanii, przyniosły efekt w postaci lepszej jakości zgłoszeń i obniżenia kosztów o 20%.
Porównanie wyników w 1. i 4. tygodniu kampanii
„Kiedyś myślałem sobie: „»Sam zrobię to lepiej, bo kto może to zrobić lepiej, jak nie ja?«. Okazuje się, że MOŻE, bo jeżeli w czymś nie siedzicie cały czas, to nie jesteście specjalistami. (...) A sukces jest i będzie… ale tylko wtedy, jeśli działania będą robili profesjonaliści”.
Paweł Brodzik — właściciel firmy Fenbro
Porównanie wyników w 4. i 1. tygodniu kampanii
Koszt pozyskania kontaktu
W 4. tygodniu kampanii koszt pozyskania leada w kampanii reklamowej na Facebooku został obniżony o 63,41% (czyli -309,01 zł), a ilość pozyskanych leadów wzrosła 4-krotnie (w porównania do wyników z 1. tygodnia). Porównując dane z Google Analytics z 1. i 4. tygodnia odnotowaliśmy wzrost przesłanych kontaktów z zakładki kontaktowej o 255,56%. Ponadto na działania reklamowe przeznaczyliśmy 20% mniej budżetu, niż w 1. tygodniu.
W przypadku Pawła poziom kompetencji i świadomości biznesowej jest wysoki. Dlatego to On dopilnował, by stworzyć poukładany biznes. To Jego zasługą w trakcie realizacji kampanii było to, że:
Cieszę się, że mamy przyjemność współpracować z takimi przedsiębiorcami jak Paweł. To sama przyjemność i korzyść dla obu stron.
Cieszę się również dlatego, bo jak sam mówi — Jego dotychczasowe efekty to w sporej części rezultaty wdrożenia w życie strategii z moich szkoleń.
Moim zdaniem lekcja jest następująca.
O ile na etapie rozwoju firmy, CZĘSTO JEST SENS, by realizować kampanię własnymi rękoma… o tyle w przypadku etapu skalowania, takie działanie często mija się z celem i hamuje postęp!
Paweł jako szef ma szereg zadań, które musi realizować każdego dnia. Choćby chciał — nie rozdwoi się.
Dodatkowo wraz z rozwojem firmy pojawiają się nowe obszary, gdzie jego zaangażowanie musi być większe, niż wcześniej. Jeśli nie będzie, to firma nie urośnie.
Co równie ważne — jeśli przedsiębiorca bierze na siebie za dużo, to odbija się to na Jego kondycji i koncentracji. A nikt z nas nie jest alfą i omegą. Czasem trzeba zaufać, że ktoś zrobi coś lepiej, niż my sami. Ma to wiele plusów.
„Każdemu kto chciałby zrobić duży biznes i nie wie, od czego zacząć, od razu powiem jedno - od Facebooka Ale samemu nie zaczynaj. To znaczy oczywiście… jeśli nie masz kasy, to zacznij samemu. No, ale ale jak masz kasę nie wiesz, jak to zrobić lepiej… jak to jeszcze wyskalować, to oddaj to komuś, kto na tym się zna”.
Paweł Brodzik — właściciel firmy Fenbro
Zapytałem też Pawła, czy osiągane wyniki wpłynęły na inne obszary Jego życia. Oto co odpowiedział:
Jeśli prowadzisz biznes i zainspirowała Cię historia Pawła, to zachęcam Cię do skorzystania z konsultacji z naszym specjalistą, który w ciągu 24h skontaktuje się z Tobą, by przeanalizować Twój biznes i przedstawić pomysły na wsparcie Twojej firmy w realizacji Jej celów. Taka rozmowa jest całkowicie bezpłatna.
W jej trakcie nasz specjalista opowie, co krok po kroku warto zrobić oraz przedstawi niezobowiązującą propozycję współpracy.
Jeżeli jesteś tym zainteresowany, to serdecznie zapraszam do kontaktu.
+48 579 510 968
Damian Jaros
„Od początku uruchomienia kampanii wiedziałem, co krok po kroku muszę zrobić.
Wiedziałem na przykład, że odpowiednią optymalizacją i zmianą ustawień w kampanii mogę nie tylko znacząco, ale też szybko wpłynąć na uzyskiwane wyniki.
Moje przewidywania i zastosowane metody okazały się trafne — bardzo mnie to cieszy. Cieszy mnie również satysfakcja Klienta z naszych działań.
To dla mnie bardzo ważne. Ze swojej strony dodam, że współpraca z tak świadomymi przedsiębiorcami jak Paweł, to czysta przyjemność.
Co więcej… dopiero teraz zaczynamy sezon wysoki, więc jestem bardzo dobrej myśli, jeśli chodzi o przyszłe wyniki”.
W jakich sytuacjach warto rozważyć powierzenie działań reklamowych agencji specjalizującej się w tym obszarze? Na przykład wtedy, gdy:
Rozmowa jest całkowicie bezpłatna, a jej celem jest przedstawić nasz pomysł na wsparcie Twojej firmy w realizacji celów. Skorzystaj z opcji kontaktu bezpośredniego poniżej lub wyślij zgłoszenie przez formularz.
Case study firmy FENBRO