Jeżeli chcesz, zobacz też inne case study, które opublikowałem ostatnio na blogu:
Zanim Pani Agnieszka zdecydowała się na współpracę z Social Elite, podjęła kilka „prób reklamowych” na własną rękę. Niestety nieskutecznie.
Dlaczego działania reklamowe Pani Agnieszki NIE PRZEŁOŻYŁY SIĘ istotnie na zwiększenie sprzedaży w Jej sklepie?
Pani Agnieszka promowała tworzone przez siebie posty, korzystając z najbardziej podstawowych algorytmów Facebooka. Czyli klikając przycisk: „Promuj post”.
Jej działania owszem, CZASEM doprowadzały do zakupów. Jednak nie były one regularne. I nie były efektem świadomych działań.
Był to przypadkowy skutek. Miły dodatek do dużej liczby reakcji i udostępnień, jaką uzyskiwały Jej posty w social media.
Pani Agnieszka szybko zdała sobie sprawę, że takie działania nie są tym, czego potrzebuje. Oczywiste jest to, że chciała sprzedawać.
To był kluczowy powód, dla którego zdecydowała się na współpracę z nami.
Poza tym w pewnym momencie zauważyła, że tworzenie postów i grafik na social media pochłania Jej zdecydowanie zbyt dużo czasu.
WAŻNE: Kluczowym etapem w realizacji kampanii reklamowej dla naszych Klientów, jest początkowy etap briefingu.
To wtedy zadajemy Naszym Klientom kluczowe pytania i zbieramy ważne z punktu widzenia kampanii informacje na temat mocnych stron ich biznesu. A także - na temat potencjalnych klientów. Na przykład: ich potrzeb, motywacji, problemów, wątpliwości, czy obiekcji.
Następnie pogłębiamy research, prowadząc własne „śledztwo”. W ramach tego researchu zbieramy dodatkowe dane na temat potencjalnych klientów, szukając tego, co może zadziałać w kampanii.
Robimy to po to, by przystąpić do tworzenia kreacji reklamowych z gotowym arsenałem wniosków i rozwiązań. Efekty? Często pojawiają się bardzo szybko i jest to efekt właśnie tych działań. Efekt dobrego briefingu i researchu przeprowadzonego przez kierownika projektu.
WAŻNY WNIOSEK: Dobry marketer potrafi zebrać kluczowe informacje na temat biznesu swojego Klienta. A następnie świadomie stosuje je w kreacjach reklamowych, oceniając, jak reagują na nie potencjalni klienci. Stoi za tym następująca filozofia: „to nie nam ma się podobać. To, co robimy, ma podobać się odbiorcom”.
Co (po etapie briefingu i researchu) okazało się mocną stroną sklepu internetowego Pani Agnieszki?
W wielu sklepach meblowych towar dostępny jest tylko na zamówienie, co dla potencjalnego klienta wiąże się z dodatkowym czasem oczekiwania na produkty.
Problem w tym, że nie każdy może pozwolić sobie, by czekać tydzień, dwa lub dłużej na swoje zamówienie. U naszej Klientki czas oczekiwania jest maksymalnie krótki, ponieważ sprzedawany towar znajdował się już „na magazynie” i był gotowy do natychmiastowej wysyłki.
Jeżeli więc kupujący potrzebował czegoś „na już”, to miał taką możliwość. Do 24h kurier przywoził jego zamówienie.
CIEKAWOSTKA: Wykorzystaliśmy to jako jeden z USP (unique selling proposition) w działaniach reklamowych. Jak się później okazało - była to bardzo trafna obserwacja.
Postawione cele
Rozpoczynając współpracę, wspólnie z Klientką ustaliliśmy następujące cele:
Realizowane usługi:
Usługi dodatkowe (wspomagające kampanię):
Poniżej zrealizowane zadania (od 18. czerwca 2021 roku do 31. stycznia 2022 roku):
1. Stworzyliśmy dedykowaną kampanię reklamową na tzw. „zimny ruch” - czyli do osób, które miały raz pierwszy styczność z marką Pani Agnieszki.
Już po 2. mc-u osiągnęliśmy ROAS na poziomie: 21,14.
Poniżej wyniki kampanii w okresie 18.07-17.08
Po 3. m-cu ROAS z tych działań wynosił już 28,39.
2. Wdrożyliśmy remarketing dynamiczny i kampanię ukierunkowaną na odzyskiwanie opuszczonych koszyków. Efekty poniżej:
Całościowo wdrożenie remarketingu dynamicznego pozwoliło uzyskać średni ROAS ponad 36, przy wydatkach na poziomie 23 954,49 zł.
Dodatkowo równolegle z prowadzeniem działań reklamowych, prowadziliśmy też profil fanpage oraz konto na Instagram (kliknij, by dowiedzieć się więcej o tej usłudze)
Dzięki temu na obu platformach regularnie pojawiały się nowe publikacje. M.in.:
Wszystkie te działania dodatkowo wspierały kampanię reklamową.
16,65 - średni ROAS całej kampanii reklamowej,
36,01 - średni ROAS kampanii remarketingowej (z uruchomionymi reklamami dynamicznymi) w całym okresie kampanii,
20,16 - średni ROAS kampanii dynamicznych ukierunkowanych na konkretne kategorie produktów, na sprzedaży, których zależało Klientce,
52,09 - średni ROAS zestawu reklam na odzyskanie porzuconych koszyków,
1 781 227,36 zł - łączna wartość zakupów.
Mogłoby się wydawać, że w przypadku asortymentu, którego:
odbiorcy będą potrzebowali więcej czasu na podjęcie decyzji zakupowej.
Choć często ten czas jest potrzebny, gdy docieramy do nowych osób, które nie znają marki, to w przypadku naszej kampanii przemyślane i świadome działania reklamowe pozwoliły uzyskać szybkie efekty sprzedażowe.
Cel dla naszych działań zakładał osiągnięcie zwrotu z wydatków reklamowych na poziomie 10. Mimo to ROAS na koniec kampanii wyniósł 16,65.
Jak widać - przez Facebooka można sprzedawać również taki asortyment jak wielkogabarytowe meble! Jeżeli masz sklep internetowy i oferujesz podobne produkty, to też możesz skorzystać z tych możliwości.
Co jeszcze jest istotne - jeżeli rozważasz zlecenie działań marketingowych, to warto przemyśleć równoległe zlecenie zarówno kampanii reklamowej, jak i prowadzenia profilu firmowego w social media (najlepiej tej samej agencji).
Te działania doskonale się uzupełniają.
Daria Jeziorska
„Dla bardzo dobrego wyniku z kampanii reklamowej (poza samą kampanią) nie bez znaczenia było również:
Działania te wspierały moją kampanię i przekładały się na uzyskiwanie lepszych wyników dla reklam remarketingowych.
Mimo to cały czas pracuję, by wypracować jeszcze lepsze wyniki dla Klienta.
Ważnym elementem kluczowym dla kampanii było również to, że część mebli było dostępnych niemalże od ręki, przez co odbiorcy nie musieli długo czekać na dostawę.
Myślę, że w swoich działaniach wykorzystałam mocne strony biznesu Pani Agnieszki, dla której wynik - 1 781 227, 36 zł - był imponujący i przerósł Jej oczekiwania
Bardzo się z tego powodu cieszę”.
Powoli zbliża się wiosna. Dlatego już teraz sprawdzam reklamy na inne kategorie produktów i poszczególne produkty z osobna, żeby możliwie jak najszybciej zweryfikować, które mają potencjał, by dać zadowalający zwrot z wydatków na reklamę”.
Jako jedna z nielicznych agencji marketingowych, posiadamy najwyższy status partnera biznesowego firmy META. Są 3 poziomy partnerstwa to: Konto Partnerskie, Partner Preferowany i Partner Biznesowy.
Posiadanie statusu Partnera Biznesowego wymaga spełnienia wysokich standardów jakości prowadzenia kampanii i odpowiedniej skali wydatków na budżet przekraczających 13 mln zł.
Budżety, którymi obecnie zarządzamy, przekraczają kwotę 20 mln zł rocznie, co przekłada się na wysokie doświadczenie i mocną znajomość wielu rynków. Jeżeli chcesz skorzystać z naszego know-how zachęcamy do kontaktu.
Rozmowa jest całkowicie bezpłatna, a jej celem jest przedstawić nasz pomysł na wsparcie Twojej firmy w realizacji celów. Skorzystaj z opcji kontaktu bezpośredniego poniżej lub wyślij zgłoszenie przez formularz.