Kampania dla sklepu meblowego. Efekt: 1 781 227,36 zł przychodu w ciągu 198 dni

1781227.36

Wartość sprzedaży


16.65

Średni ROAS


106974.32

Budżet reklamowy


198 dni

Czas



 
Szukasz sposobu na zwiększenie sprzedaży w swoim sklepie internetowym? Wiesz, że social media oferują możliwości dla Twojego biznesu, ale nie do końca potrafisz, jak z nich skorzystać? W takiej sytuacji po prostu przeczytaj ten wpis i zobacz, jakie konkretne działania podjęliśmy w biznesie Pani Agnieszki, by w około pół roku (dokładnie: w 198 dni od startu kampanii) wygenerować w Jej sklepie meblowym przychód na poziomie 1 781 227, 36 zł.

 

 
Opis projektu: sklep meblowy z asortymentem takim jak: stoły, stoliki (np. kawowe, pod TV), komody i witryny.

Zanim Pani Agnieszka zdecydowała się na współpracę z Social Elite, podjęła kilka „prób reklamowych” na własną rękę. Niestety nieskutecznie.

Dlaczego działania reklamowe Pani Agnieszki NIE PRZEŁOŻYŁY SIĘ istotnie na zwiększenie sprzedaży w Jej sklepie?

Pani Agnieszka promowała tworzone przez siebie posty, korzystając z najbardziej podstawowych algorytmów Facebooka. Czyli klikając przycisk: „Promuj post”.

Jej działania owszem, CZASEM doprowadzały do zakupów. Jednak nie były one regularne. I nie były efektem świadomych działań.

Był to przypadkowy skutek. Miły dodatek do dużej liczby reakcji i udostępnień, jaką uzyskiwały Jej posty w social media.

Pani Agnieszka szybko zdała sobie sprawę, że takie działania nie są tym, czego potrzebuje. Oczywiste jest to, że chciała sprzedawać.

To był kluczowy powód, dla którego zdecydowała się na współpracę z nami.

Poza tym w pewnym momencie zauważyła, że tworzenie postów i grafik na social media pochłania Jej zdecydowanie zbyt dużo czasu.


 

WAŻNE: Kluczowym etapem w realizacji kampanii reklamowej dla naszych Klientów, jest początkowy etap briefingu.

To wtedy zadajemy Naszym Klientom kluczowe pytania i zbieramy ważne z punktu widzenia kampanii informacje na temat mocnych stron ich biznesu. A także - na temat potencjalnych klientów. Na przykład: ich potrzeb, motywacji, problemów, wątpliwości, czy obiekcji.

Następnie pogłębiamy research, prowadząc własne „śledztwo”. W ramach tego researchu zbieramy dodatkowe dane na temat potencjalnych klientów, szukając tego, co może zadziałać w kampanii.

Robimy to po to, by przystąpić do tworzenia kreacji reklamowych z gotowym arsenałem wniosków i rozwiązań. Efekty? Często pojawiają się bardzo szybko i jest to efekt właśnie tych działań. Efekt dobrego briefingu i researchu przeprowadzonego przez kierownika projektu.

WAŻNY WNIOSEK: Dobry marketer potrafi zebrać kluczowe informacje na temat biznesu swojego Klienta. A następnie świadomie stosuje je w kreacjach reklamowych, oceniając, jak reagują na nie potencjalni klienci. Stoi za tym następująca filozofia: „to nie nam ma się podobać. To, co robimy, ma podobać się odbiorcom”.


 

Co (po etapie briefingu i researchu) okazało się mocną stroną sklepu internetowego Pani Agnieszki?

W wielu sklepach meblowych towar dostępny jest tylko na zamówienie, co dla potencjalnego klienta wiąże się z dodatkowym czasem oczekiwania na produkty.

Problem w tym, że nie każdy może pozwolić sobie, by czekać tydzień, dwa lub dłużej na swoje zamówienie. U naszej Klientki czas oczekiwania jest maksymalnie krótki, ponieważ sprzedawany towar znajdował się już „na magazynie” i był gotowy do natychmiastowej wysyłki.

Jeżeli więc kupujący potrzebował czegoś „na już”, to miał taką możliwość. Do 24h kurier przywoził jego zamówienie.

CIEKAWOSTKA: Wykorzystaliśmy to jako jeden z USP (unique selling proposition) w działaniach reklamowych. Jak się później okazało - była to bardzo trafna obserwacja.


 
Okres działań reklamowych: 18.06.2021 - 31.01.2022

 

Postawione cele

Rozpoczynając współpracę, wspólnie z Klientką ustaliliśmy następujące cele:

  • Osiągnąć średni ROAS powyżej 10 (czyli 10-krotny zwrot wydatków na reklamę).
  • Wyskalować kampanię, zwiększając budżet reklamowy z 15 do 25 tys. miesięcznie i utrzymując ROAS na poziomie 10.

Realizowane usługi:

  • Kampania reklamowa na platformie Facebook oraz Instagram.

Usługi dodatkowe (wspomagające kampanię):

  • Prowadzenie firmowego profilu fanpage i Instagram - w tym comiesięczne opracowanie strategii publikacji, tworzenie postów oraz grafik i ich publikacja.
  • Promocja postów (kluczowych strategicznie) - czyli świadoma promocja kluczowych postów z planu realizujących określone cele lejka sprzedażowego.

 
Wykonane zadania i wyniki kampanii

 

Poniżej zrealizowane zadania (od 18. czerwca 2021 roku do 31. stycznia 2022 roku):

1. Stworzyliśmy dedykowaną kampanię reklamową na tzw. „zimny ruch” - czyli do osób, które miały raz pierwszy styczność z marką Pani Agnieszki.

Już po 2. mc-u osiągnęliśmy ROAS na poziomie: 21,14.

Poniżej wyniki kampanii w okresie 18.07-17.08


 

 

Po 3. m-cu ROAS z tych działań wynosił już 28,39.


 

 

2. Wdrożyliśmy remarketing dynamiczny i kampanię ukierunkowaną na odzyskiwanie opuszczonych koszyków. Efekty poniżej:

  • Wydatki na kampanię na odzyskanie porzuconych koszyków: 3546,82 zł.
  • Średni ROAS zestawu reklam na odzyskanie porzuconych koszyków: 52,09.
  • Przychód z tych działań: 184 753,00 zł.

 

 

Całościowo wdrożenie remarketingu dynamicznego pozwoliło uzyskać średni ROAS ponad 36, przy wydatkach na poziomie 23 954,49 zł.

Dodatkowo równolegle z prowadzeniem działań reklamowych, prowadziliśmy też profil fanpage oraz konto na Instagram (kliknij, by dowiedzieć się więcej o tej usłudze)

Dzięki temu na obu platformach regularnie pojawiały się nowe publikacje. M.in.:

  • informacje o wszelkich nowościach (w formie postów oraz InstaStories),
  • posty angażujące, których celem było budowanie zainteresowania,
  • posty ze zdjęciami przedstawiającymi meble w domowych aranżacjach klientów,
  • czy też specjalne posty, których celem było budowanie relacji z nowymi odbiorcami.

Wszystkie te działania dodatkowo wspierały kampanię reklamową.


 
case study kampania reklamowa socialelite

 
Kampania reklamowa - kluczowe rezultaty

 

16,65 - średni ROAS całej kampanii reklamowej,

36,01 - średni ROAS kampanii remarketingowej (z uruchomionymi reklamami dynamicznymi) w całym okresie kampanii,

20,16 - średni ROAS kampanii dynamicznych ukierunkowanych na konkretne kategorie produktów, na sprzedaży, których zależało Klientce,

52,09 - średni ROAS zestawu reklam na odzyskanie porzuconych koszyków,

1 781 227,36 zł - łączna wartość zakupów.



 

Wnioski z kampanii

Mogłoby się wydawać, że w przypadku asortymentu, którego:

  • cena wynosi powyżej 1000 zł,
  • i nie można go zobaczyć na żywo, ani dotknąć,

odbiorcy będą potrzebowali więcej czasu na podjęcie decyzji zakupowej.

Choć często ten czas jest potrzebny, gdy docieramy do nowych osób, które nie znają marki, to w przypadku naszej kampanii przemyślane i świadome działania reklamowe pozwoliły uzyskać szybkie efekty sprzedażowe.

Cel dla naszych działań zakładał osiągnięcie zwrotu z wydatków reklamowych na poziomie 10. Mimo to ROAS na koniec kampanii wyniósł 16,65.

Jak widać - przez Facebooka można sprzedawać również taki asortyment jak wielkogabarytowe meble! Jeżeli masz sklep internetowy i oferujesz podobne produkty, to też możesz skorzystać z tych możliwości.

Co jeszcze jest istotne - jeżeli rozważasz zlecenie działań marketingowych, to warto przemyśleć równoległe zlecenie zarówno kampanii reklamowej, jak i prowadzenia profilu firmowego w social media (najlepiej tej samej agencji).

Te działania doskonale się uzupełniają.

Za sukces odpowiada

Daria Jeziorska

„Dla bardzo dobrego wyniku z kampanii reklamowej (poza samą kampanią) nie bez znaczenia było również:

  • prowadzenie kont fanpage, Instagram
  • oraz promocja postów kluczowych strategicznie.

Działania te wspierały moją kampanię i przekładały się na uzyskiwanie lepszych wyników dla reklam remarketingowych.

Mimo to cały czas pracuję, by wypracować jeszcze lepsze wyniki dla Klienta.

Ważnym elementem kluczowym dla kampanii było również to, że część mebli było dostępnych niemalże od ręki, przez co odbiorcy nie musieli długo czekać na dostawę.

Myślę, że w swoich działaniach wykorzystałam mocne strony biznesu Pani Agnieszki, dla której wynik - 1 781 227, 36 zł - był imponujący i przerósł Jej oczekiwania

Bardzo się z tego powodu cieszę”.

Powoli zbliża się wiosna. Dlatego już teraz sprawdzam reklamy na inne kategorie produktów i poszczególne produkty z osobna, żeby możliwie jak najszybciej zweryfikować, które mają potencjał, by dać zadowalający zwrot z wydatków na reklamę”.


Jesteśmy META Business Partnerem

Jako jedna z nielicznych agencji marketingowych, posiadamy najwyższy status partnera biznesowego firmy META. Są 3 poziomy partnerstwa to: Konto Partnerskie, Partner Preferowany i Partner Biznesowy.

Posiadanie statusu Partnera Biznesowego wymaga spełnienia wysokich standardów jakości prowadzenia kampanii i odpowiedniej skali wydatków na budżet przekraczających 13 mln zł.

Budżety, którymi obecnie zarządzamy, przekraczają kwotę 20 mln zł rocznie, co przekłada się na wysokie doświadczenie i mocną znajomość wielu rynków. Jeżeli chcesz skorzystać z naszego know-how zachęcamy do kontaktu.

Porozmwiajmy o współpracy

Rozmowa jest całkowicie bezpłatna, a jej celem jest przedstawić nasz pomysł na wsparcie Twojej firmy w realizacji celów. Skorzystaj z opcji kontaktu bezpośredniego poniżej lub wyślij zgłoszenie przez formularz.

[email protected]

+48 579 510 968

Napisz wiadomość

    Obowiązek informacyjny RODO - rozwiń

    1. Kto jest Administratorem moich danych osobowych?

    Administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest Dawid Bagiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą SOCIAL ELITE Dawid Bagiński S.K.A, ul. Krupnicza 2-4, 50-075 Wrocław (NIP: 8971899059), REGON: 021942310, adres e-mail: [email protected]

    2. W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej są przetwarzane moje dane osobowe?

    Państwa dane zbierane są w celu: udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteście Państwo stroną lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy]. W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na marketing bezpośredni w tym na otrzymywanie informacji handlowych, Państwa dane zbierane są także w tym właśnie celu [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora jakim jest marketing bezpośredni].

    3. Czy muszę udostępnić swoje dane osobowe?

    Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wykonania celu w postaci udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość lub marketing bezpośredni.

    4. Czy moje dane osobowe zostaną przekazane innym podmiotom?

    Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa np. organy ścigania/sądy. Dane osobowe mogą być również powierzane podmiotom trzecim m.in. dostawcom usług IT, podmiotom zajmującym się marketingiem [pod warunkiem, że wyraziliście Państwo zgodę marketingową] lub prawnikom, wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora, jeżeli jest to konieczne dla realizacji celów przetwarzania danych o których mowa powyżej i świadczenia usług Administratora lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora.

    5. Czy Administrator zamierza przekazać moje dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?

    Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych o których mowa powyżej do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    6. Jakie szczegółowe uprawnienia przysługują mi w ramach przetwarzania moich danych osobowych?

    Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jestem Prezes Urzędu Danych Osobowych. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.

    7. Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu?

    Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu (m.in. w ramach automatycznych odpowiedzi zwrotnych lub w efekcie realizowania celów marketingowych poprzez ocenę Państwa niektórych czynników osobowych). Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany i ich profilowanie ma na celu przede wszystkim usprawnienie świadczenia usług przez Administratora, dostosowanie towarów lub usług do Państwa potrzeb, czy też zwiększenie Państwa satysfakcji.

    8. Jak długo będą przechowywane moje dane osobowe?

    Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu o którym mowa powyżej, lecz nie krócej niż przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Co do zasady, dane podane w formularzu przechowywane są przez okres jednego roku. W przypadku następczego zawarcia umowy z Administratorem, dane osobowe przechowywane będą przez okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub przez okres wynikający z przepisów z zakresu prawa podatkowego. W przypadku wyrażenia zgody marketingowej, dane osobowe będą przechowywane przez okres piętnastu lat lub do czasu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.

    gdpr-image
    Nasza strona używa ciasteczek do analizy statystyk i zapewnienia takiego samego działania pomiędzi wizytami.
    Dowiedz się więcej