A także, jakie płyną z tego wnioski dla Ciebie.
Na zdjęciu poniżej widzisz zrzut z konta reklamowego. Sprzedaż produktów w sklepie internetowym z branży muzycznej. Przychód: 142 678 złotych. Koszty reklamowe: 2766,95 zł.
Jak udało się uzyskać aż 51-krotną przebitkę?! Otóż – nic się nie udało. Wyrażenie „udało się” sugeruje przypadkowość, a ten wynik był efektem zastosowania przemyślanej strategii.
Z ponad 10-letniego doświadczenia wiem, że niemal każdy biznes ma dziury, przez które każdego miesiąca uciekają pieniądze. Niestety z powodu niewiedzy mało, kto coś z tym robi.
Przykład powyżej dotyczy TYLKO remarketingu – czyli dodatkowe 142 130,00 zł to pieniądze od osób, które wcześniej wykazały zainteresowanie produktami.
Przed zastosowaniem naszej strategii osoby opuszczały sklep i nie wracały. Po zastosowaniu strategii biznes został uszczelniony, a dodatkowe zamówienia zaczęły spływać.
Zainteresowane produktami osoby JUŻ WCZEŚNIEJ SZUKAŁY produktów naszego klienta w Internecie i porównywały je z innymi.
Problem w tym, że jego biznes nie umiał się tych niezdecydowanym klientom „zachęcić”, a w konsekwencji tracił setki tysięcy złotych każdego miesiąca (nawet nie zdając sobie z tego sprawy)! W skali roku to ponad 1.7 mln przychodu.
To, co my zrobiliśmy, to znaleźliśmy NIEWYKORZYSTANE ZASOBY w jego biznesie i załataliśmy dziury!
Ważne: W większości biznesów 96-98% osób nie kupuje przy pierwszym kontakcie z firmą, dlatego jeżeli jeszcze nie stosujesz remarketingu u siebie, każdego miesiąca możesz tracić nawet 60-80% pieniędzy. To średnia wyciągnięta z 2 lat pracy właśnie nad tym elementem.
To nie jest tak, że potencjalny klient nie chce kupować. Czasami potrzeba go dodatkowo zachęcić, a sama zachęta musi być bezpośrednio dopasowana do potrzeb i oczekiwań odbiorcy.
Tworzenie bardzo precyzyjnych komunikatów jest tutaj sprawą kluczową.
Zwróć uwagę, że w kilku kampaniach, które stworzyliśmy, zasięg reklam był bardzo mały – jedna z nich liczyła tylko 90 osób! Zobaczysz to w kolumnie zasięg. Dla ułatwienia wrzucam jeszcze raz zrzut ekranu:
Jak ustawiłem grupy? W tym konkretnym przypadku firma posiadała blog z artykułami merytorycznymi, na którym dzieliła się poradami odnośnie konkretnych sprzętów.
My pozyskiwaliśmy osoby poszukujące tego danego sprzętu i zachęcaliśmy je do przeczytania treści. A gdy osoba przeczytała treść, wtedy wpadała w odpowiednią grupę reklamową i dostawała ofertę dokładnie tego, co znajdowało się w artykule.
Przykład: Kiedy ktoś odwiedził artykuł o tym: „Jak wybrać gitarę basową?”, wiedzieliśmy, że szuka gitary basowej.
W innych branżach zasada działania jest taka sama.
Dzięki temu drastycznie zwiększyliśmy prawdopodobieństwo sprzedaży.
Aby to zrobić, potrzebowaliśmy informacji o tym, jakie strony odwiedzili potencjalni klienci.
Jeśli chcesz wiedzieć, jak śledzić zachowanie swoich użytkowników, aby później móc kierować do nich precyzyjne reklamy, przeczytaj artykuł: Reklama na facebooku – dlaczego musisz zainstalować pixel.
KROK 1: Zainstaluj Pixel Facebooka na swojej stronie www. Więcej tutaj.
KROK 2: Stwórz artykuły merytoryczne na blogu lub wpisy na Facebooku i odpowiedz w nich na najczęstsze pytania czy wątpliwości twoich potencjalnych klientów.
KROK 3: Za pomocą reklamy na Facebooku skieruj potencjalnie zainteresowane osoby na poszczególne artykuły.
KROK 4: Zaoferuj im swoje produkty lub usługi, a jeśli nie kupią, zrób reklamy remarketingowe do tych osób.
Ważne: Jeżeli dysponujesz kilkoma produktami, zastosuj normalne statyczne reklamy. A jeżeli dysponujesz dużą ilością produktów, lepiej zastosuj dynamiczny katalog.
Większość firm popełnia ten błąd, że wysyła potencjalnych klientów od razu do sklepu, gdzie przedstawia cenę. To w przypadku większości produktów NIE DZIAŁA, ponieważ:
Tylko dodanie pomostu w procesie zakupowym w postaci wiedzy i użycie dopasowanych reklam remarketingowych może przyczynić się do uzyskania dużej różnicy w wyniku finansowym.
Już za chwilę dowiesz się, dlaczego to działa
Wszystko rozbija się o precyzję, z jaką zaspokajamy potrzebę klienta. Za pomocą artykułów selekcjonujemy potrzeby, a potem podsuwamy te produkty, które je zaspokajają.
Jeśli osoba czytała artykuł: „Jak wybrać wzmacniacz do gitary akustycznej?”, to nie będziemy próbować sprzedawać mu gitary, bo już ją ma!
Jeżeli firma będzie pokazywała mu stale możliwość zakupienia gitary, to tylko przepali pieniądze.
Jeśli ktoś czytał artykuł: „Jak wymienić struny na gitarze”, to sytuacja jest podobna. W tej sytuacji możemy zaoferować tej osobie struny do gitary lub usługę wymiany strun w sklepie stacjonarnym.
Dynamiczne reklamy są idealnym rozwiązaniem, ponieważ treść i zdjęcia po dobrym skonfigurowaniu ustawiają się automatycznie.
Ta mała zmiana w Twoich reklamach może przyczynić się do ogromnego wzrostu sprzedaży.
Remarketing jest tak skuteczny, bo pozwala dotrzeć do osób, które już wykazały zainteresowanie tym, co oferujesz.
One już szukają możliwości zakupu danego produktu, a zadaniem remarketingu jest przekonanie tej osoby do zakupu akurat w tym sklepie. ALE pamiętaj – nie każdy, kto dodaje produkt do koszyka, kupuje. Co w takiej sytuacji?
Zbuduj strategię odzyskiwania zamówień z opuszczonych koszyków.
Jeśli Twój potencjalny klient opuścił koszyk i nie dokonał zakupów, to jeszcze nic straconego. W tej sytuacji możesz na przykład:
Jak w praktyce robić takie reklamy, możesz nauczyć się w kursie Facebook Elite.
Oto przykład reklamy skierowanej do osób odwiedzających ofertę warsztatu z prowadzenia Fanpage, w której edukujemy na temat planu szkolenia oraz zachęcamy do sprawdzenia najbliższych wolnych terminów.
Jak i gdzie przygotować takie “dopasowane reklamy”? Wszystko robisz w panelu Facebooka. Możliwości jest sporo. Podam kolejny przykład.
Jak i gdzie przygotować takie “dopasowane reklamy”? Wszystko robisz w panelu Facebooka. Możliwości jest sporo. Podam kolejny przykład.
Jak widzisz na obrazku, reklamę można skierować do osób, które:
Taki remarketing sprawdzi się w przypadku każdego sklepu, który posiada kategorie produktów. Np. plany dietetyczne, kurtki, bluzy, buty, mikrofony, opony, marki samochodów itd.
Jak jeszcze bardziej można wykorzystać możliwości reklamowe platformy Facebook?!
Znając dobrze swój biznes i korzystając z Facebooka, można wiele rzeczy dobrze poustawiać i efektywnie wykorzystać! Czym jest sprzedaż krzyżowa?
To funkcja Facebooka, która pozwala kierować reklamę do osób, które kupiły już konkretny produkt w Twoim sklepie internetowym.
Jeżeli ktoś kupił biurko w sklepie meblowym, to może potrzebować krzesła, prawda? Za pomocą Facebooka możesz takie kombinacje łatwo ustawić. Podam przykład poniżej i przy okazji przygotuję dla Ciebie małą zagadkę z niespodzianką o wartości 1000 zł.
ZAGADKA: Dla naszego klienta stworzyliśmy reklamę krzyżową dokładnie tak jak opisałem powyżej. Kierowaliśmy ją do osób, które wcześniej kupiły wzmacniacze. Co im dosprzedawaliśmy w drugim etapie?
Ustawiając 3 powyżej opisane strategie uzyskaliśmy konkretne zwroty. Mam nadzieję, że po przedstawieniu tych inspiracji znalazłeś dla siebie kilka kierunków rozwoju i poznałeś możliwości reklamowe jeszcze lepiej.
Tych zagadnień (czyli możliwości zarabiania) jest tak dużo, że nie da się ich zebrać w jednym artykule.
Dlatego dla tych najbardziej ambitnych osób przygotowałem szkolenie Schematy Biznesu. Tam przechodzimy przez różne opcje krok po kroku.
Jeśli obserwujesz już moje działa od jakiegoś czasu, to wiesz, że często pokazuje wyniki, które potwierdzają skuteczność wypracowanych przeze mnie metod i strategii budowania wielomilionowych biznesów.
Tego wszystkiego uczę na moim autorskim szkoleniu Schematy Biznesu.
Więcej o nim: https://vod.dawidbaginski.com/kursy-online/schematy-biznesowe/
To nie jest tylko szkolenie. To program edukacyjny z którego możesz korzystać przez wiele miesięcy. Twoja firma i Ty rozwijacie się cały czas. A wiedza jest dopasowana do różnych etapów!
Pomyśl sobie, że robisz np stronę internetową. Nie wiesz o co w tym chodzi, więc zatrudnisz specjalistę. A czy wiesz, że specjalista od grafiki, czy programista nie znają się na marketingu i sprzedaży?
Mało tego nie chodzi o to, aby zrobić “ładną” stronę. Chodzi o to, aby taka strona zarabiała.
Jeżeli ktoś zna się tylko na programowaniu lub grafice, to nie zrobi dobrze strony z punktu widzenia marketingu czy sprzedaży. Na koniec taka strona nie działa i nadaje się do wyrzucenia. Często osoby są w plecy 3 000 zł, 5000 zł czy nawet 10 000 zł.
Kosztowna próba prawda?
W tym samym czasie w programie szkoleniowym Schematy Biznesu zanim wydasz jakiekolwiek pieniądze na prace, nauczę Cię metody mikrotestów. Dodatkowo jako osoba zlecająca pracę nauczysz się, jak każdy jeden element ma być przygotowany.
Zobacz, że takich działań biznesowych osoba podejmuje wiele. Każde wdrożenie można zrobić dobrze lub źle. Zakres pracy obejmuje:
Wszystkie te działania możesz zrobić dobrze lub źle. Możesz zlecić dobrze lub źle. Jeżeli Ty nie wiesz jak to ma zostać przygotowane, to uwierz mi pracownik tym bardziej nie będzie wiedział.
Patrząc realnie, mój program szkoleniowy w stosunku tylko do tego JEDNEGO elementu jakim jest strona www już zarabia dla Ciebie. Dlatego ta propozycja jest warta rozważenia.
Całe szkolenie opiera się na zaawansowanych technikach wypracowanych przeze mnie, ale wyjaśnione krok po kroku w prosty sposób.
Chcesz sprawdzić, czy to zadziała w Twoim przypadku? 736 967 577 lub wejdź na stronę:
https://vod.dawidbaginski.com/kursy-online/schematy-biznesowe/
Ten program szkoleniowy należy rozważać w kategoriach inwestycji, ponieważ dla wielu uczestników szkolenia już w pierwszych 30 dniach przyniósł dodatkowe zyski. Wiele rzeczy ustawiamy już bezpośrednio na sali szkoleniowej.
Rozmowa jest całkowicie bezpłatna, a jej celem jest przedstawić nasz pomysł na wsparcie Twojej firmy w realizacji celów. Skorzystaj z opcji kontaktu bezpośredniego poniżej lub wyślij zgłoszenie przez formularz.