Jak wypromować nowy sklep online i dobrze zareklamować produkt?

 
Chcesz wypromować nowy sklep online i dobrze zareklamować produkt w internecie? Być może masz już kilka prób za sobą i teraz w końcu widzisz, że TO JEST TO? Jeśli tak, to przeczytaj ten artykuł i zobacz, jak dzięki świadomie zaprojektowanym działaniom, w zaledwie kilka miesięcy zamieniliśmy startujący sklep online w sklep, który generuje konkretne wyniki sprzedażowe.

Jeżeli masz już pierwsze próby za sobą, to zapewne masz świadomość, że wystartowanie z nową marką nie może być strzelaniem na ślepo. Konieczna jest strategia i tzw. roadmap. Trochę tak, jak w trasie. Jeśli chcesz dojechać do celu, musisz najpierw precyzyjnie go określić, a następnie wiele razy poprawnie skręcić.

Jeden błąd może znacznie wydłużyć drogę lub nawet przyprawić o kosztowny mandat. A im takich błędów jest więcej, tym bardziej cel się oddala. Nie o to chodzi, prawda?

Jeśli więc zastanawiasz się, jak wypromować nowy sklep internetowy i ruszyć z kopyta ze swoim biznesem, warto już na starcie zadbać o detale. 

Poniżej lista tego, co zwiększa Twoje szanse na sukces:

  • znasz kluczowe obszary, które warto uwzględnić podczas projektowania strategii biznesowej, 
  • prawidłową kolejność działań niezbędnych do rozwoju nowej marki
  • i pilnujesz, by cały proces zachował wysoką jakość… 

W takiej sytuacji z dużo większym prawdopodobieństwem wygenerujesz satysfakcjonujący efekt. 

Poniżej przedstawiam Ci taki proces na przykładzie Perfumerii online, którą razem z Kontrahentem rozwijaliśmy zupełnie od zera. Zobacz, jakie efekty wygenerowaliśmy w pół roku funkcjonowania całkowicie nowego sklepu internetowego i skorzystaj z przedstawionej wiedzy w swoim biznesie. 

 

Poniżej wyniki nowego sklepu online po pół roku funkcjonowania na rynku

4904

liczba złożonych zamówień

292 263,53 zł

łączna wartość zakupów

4,5 tys.

średnia wartość dziennego przychodu

113 000 tys.

najwyższy miesięczny przychód

 

Jak wypromować nowy sklep online — przykład Perfumerii internetowej

Z Panem Wojtkiem poznaliśmy się już przy okazji wcześniejszej współpracy — w Social Elite prowadziliśmy kampanię reklamową dla innego biznesu, którego jest właścicielem. Wygenerowane efekty były dla niego na tyle satysfakcjonujące, że postanowił założyć kolejną firmę (którą poprowadzi żona) i od momentu uruchomienia sklepu powierzyć nam jego reklamę. Tak też się stało.

Na rynku pojawił się nowy sklep internetowy oferujący lane perfumy, a co za tym idzie — przed biznesem stanęło sporo wyzwań na starcie, m.in.: 

  • zbudowanie rozpoznawalności nowej marki pośród odbiorców wykazujących zainteresowanie oferowanymi produktami,
  • zebranie wartościowego grona obserwujących na firmowym Fanpage,
  • zbudowanie relacji z odbiorcami oraz zaufania do marki, która dopiero powstała.

Powyższe kwestie są kluczowe w początkowej „fazie życia” nowego sklepu online. Niewiele osób zdecyduje się od razu kupić przy pierwszym kontakcie z marką — szczególnie z taką, na której temat nie może znaleźć rzetelnych informacji, bo np. nie ma regularnych publikacji na Facebooku ani wiarygodnych opinii od dotychczasowych Klientów. Kwestia zaufania jest tutaj kluczowa. 

Panu Wojtkowi zależało, by bardzo szybko rozpocząć etap skalowania kampanii reklamowej, aby jak najszybciej zarabiać. Rozumiemy takie sytuacje, bo prawdopodobnie każdy z nas chciałby od razu notować zyski, mimo że czasami brakuje czasu na dopilnowanie pewnych biznesowych kwestii. 

Jednak te czynniki sprawiły, że pierwsze działania reklamowe były wymagające. Warto pamiętać, że nie wszystko można przyspieszyć, jeśli chcemy zachować satysfakcjonujące wyniki. Czasem cierpliwość i zaufanie są kluczem do wielokrotnie wyższych zysków. Podobnie było w omawianym przypadku. 

Pierwsze trzy miesiące po uruchomieniu nowego sklepu internetowego przez Kontrahenta poświęciliśmy na przygotowanie solidnych fundamentów. Dzięki dopracowaniu tego etapu mury mogły piąć się do nieba. Efekty? Pojawiły się szybko.

W marcu wygenerowaliśmy o 200% lepszy wynik niż w poprzednim miesiącu, dzięki czemu nowy sklep internetowy zaczął generować konkretne przychody. Za chwilę zobaczysz wyniki.

Poniżej wyniki nowego sklepu online po pół roku funkcjonowania na rynku

 

Rozpoczynając współpracę, startowaliśmy zupełnie od zera, bez żadnych danych historycznych dotyczących biznesu. Musieliśmy zwiększyć rozpoznawalność marki, zebrać grono wartościowych obserwujących, zbudować relacje z odbiorcami i zaufanie do marki — firma, która dopiero powstała tego nie ma.

Właśnie dlatego nowy sklep online uruchomiliśmy jednocześnie razem z kampanią reklamową oraz kampanią na pozyskanie polubień na firmowym Fanpage

Dzięki świadomie zaprojektowanym działaniom pozyskaliśmy ponad 2 tys. wartościowych polubień profilu w 3 miesiące — pozwoliło to podnieść wiarygodność marki i zwiększyć zaufanie odbiorców. 

Powyższe czynniki zdecydowanie przyczyniły się do poprawienia wyników sprzedażowych z kampanii reklamowej.

 

Poniżej widzisz wykres przedstawiający przyrost fanów na Fanpage dzięki dedykowanej kampanii na polubienia:

 

Okres działań reklamowych: 01.12.2021-31.05.2022

Postawione cele

Rozpoczynając współpracę, wspólnie z Kontrahentem ustaliliśmy główny cel, jaki miały zrealizować działania reklamowe na Facebooku dla nowego sklepu online:

  • rozwinąć sprzedaż w nowym sklepie internetowym z lanymi perfumami do poziomu przynoszącego realne zyski 

Realizowane usługi

  • Kampania reklamowa na platformie Facebook oraz Instagram

Usługi dodatkowe (wspomagające kampanię):

  • Kampania na pozyskanie fanów — czyli dedykowane działania reklamowe mające na celu pozyskanie jak największej liczby wartościowych fanów przy jak najniższym koszcie za 1 fana

WAŻNE: Świadomie prowadzony firmowy Fanpage, na którym pojawiają się regularne publikacje, często jest strategicznym elementem całego biznesu. Badania pokazują, że 7 na 10 osób, jeżeli spotyka Twoją firmę po raz pierwszy, to szuka jej na Facebooku. A co jeżeli nie znajduje informacji? Proste! Osoba rezygnuje.

A co jeżeli publikujesz treści, ale są one niskiej jakości lub pojawiają się rzadko, a na dodatek licznik fanów ledwo odbił się od dna?

W takiej sytuacji odbiorca zazwyczaj ma wątpliwości i myśli: Co to za firma widmo? Skoro nie potrafią zadbać o swojego Facebooka, to pewnie tak samo nie zadbają o mnie!...

Właśnie dlatego praktycznie każdy biznes, który chce się rozwijać, prowadzi swój firmowy Fanpage i dba o jego jakość. Taka praktyka często fantastycznie wspiera działania reklamowe, realnie zwiększając szansę na wyższe zyski. 

Jeśli potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu firmowych kanałów społecznościowych, zapraszamy. Sprawdź szczegóły prowadzenia firmowego Fanpage przy wsparciu ekipy z Social Elite, zamów bezpłatną konsultację z naszym specjalistą i przekonaj się, co dobrego możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Jak wypromować nowy produkt i stworzyć rentowny sklep online?

Sprawdź, co dokładnie zrobiliśmy w ramach naszych działań, aby skutecznie wypromować nowy sklep online dla naszego Kontrahenta. Poniżej prezentujemy etapy, przez które przeszliśmy krok po kroku — doprowadziły do momentu, w którym biznes jest w pełni rozwinięty i generuje opłacalny wynik sprzedażowy.

Okres działań reklamowych: 01.12.2021-31.05.2022

Poniżej zrealizowane zadania (od 1 grudnia 2021 roku do 31 maja 2022 roku):

GRUDZIEŃ:

  • Stworzenie kampanii remarketingowej. 
  • Testowanie nowych grup docelowych. 
  • Reklamy świąteczne oraz reklamy katalogowe. 

STYCZEŃ:

  • Zmiana celu reklamowego w kampanii remarketingowej, grup docelowych oraz formatu reklam — przyczyniło się to do zwiększenia przychodu miesięcznego i pozyskiwania regularnych zakupów w kampanii oraz w sklepie. 

LUTY: 

  • Stopniowe zwiększanie dziennych wydatków na reklamę z zaoszczędzonego budżetu. 
  • Poprawa wyniku sprzedażowego o 48% (16.000 zł miesięcznego przychodu w biznesie startującym od zera). 

MARZEC: 

  • Ponad 2-krotne zwiększenie wydatków reklamowych.
  • Rozbudowa remarketingu, która zapewniła zwiększenie przychodu o 199% (przychód na poziomie 49.000 zł). 

KWIECIEŃ: 

  • Utrzymanie budżetu i wyników na tym samym poziomie, co w poprzednim miesiącu.
  • Stopniowe skalowanie kampanii. 
  • Proponowanie nowych działań i rozwijanie kampanii.

MAJ: 

  • Rozbudowa kampanii reklamowej poprzez skalowanie do zwiększenia wydatków na reklamę na poziomie co najmniej 2.000 zł dziennie przy zachowaniu dotychczasowych wyników 
  • Skalowanie kampanii poprzez rozwijanie remarketingu (pod kątem rozbicia na różne okna czasowe oraz działania na stronie i na social mediach). 

DALSZY PLAN DZIAŁANIA: 

  • Rozbudowa biznesu o kolejne kanały reklamowe: Google Ads pozyskiwanie zamówień B2B.

Dzięki świadomie zaprojektowanym działaniom i konsekwentnym realizowaniu kolejnych kroków, Kontrahenci po upływie zaledwie 6 miesięcy od uruchomienia nowego sklepu internetowego mają w pełni rozwinięty biznes, który generuje opłacalny wynik sprzedażowy. Dodatkowo firma wykazuje duży potencjał rozwoju na innych płaszczyznach marketingowych. Marka wyróżnia się na tle konkurencji i sukcesywnie umacnia  swoją pozycję rynkową.

 

Reklama nowego sklepu internetowego — kluczowe rezultaty

292 263,53 zł wartość 4904 zakupów wygenerowanych w ciągu pierwszych 6 miesięcy od uruchomienia nowego sklepu online z perfumami  

4.500 zł średnia wartość dziennego przychodu w sklepie internetowym w okresie 1.12.2021-31.05.2022

199% — procent zwiększenia przychodu dzięki rozbudowie remarketingu

492.000 zł — łączny przychód wygenerowany w ciągu pierwszych 7 miesięcy od startu

9.888 — liczba złożonych zamówień w sklepie z perfumami od momentu uruchomienia biznesu

 
Za sukces odpowiada

Aleksandra Kowalczyk

„W tym przypadku zastosowanie naszych strategii i know-how mocno pomogło szybko rozwinąć biznes. Moim zdaniem jest to super wynik, biorąc pod uwagę krótki okres czasu. 

Ważna była konsekwencja, cierpliwość, rzetelne testowanie i szukanie nowych rozwiązań oraz stały kontakt z Kontrahentem. 

Cel został osiągnięty: obecnie generowana jest sprzedaż na poziomie 6.000 zł dziennie, z której Kontrahenci są bardzo zadowoleni i wspólnie rozwijamy biznes, aby wyniki z miesiąca na miesiąc były coraz lepsze”.

 

Reklama nowego produktu w sklepie online — co jest ważne?

Jeżeli zastanawiasz się nad tym, co jest ważne, aby dobrze wypromować nowy sklep internetowy i skutecznie zareklamować produkt, to poniżej znajdziesz kilka wskazówek od Social Elite.

Niezależnie od tego, czy:

  • rozwijasz biznes związany z własną pasją, bo w końcu chcesz robić coś, co naprawdę lubisz
  • lub myślisz o nowej firmie ze względu na czynniki ekonomiczne, bo chcesz wykorzystać dostrzeżony potencjał rynku i zwyczajnie zarobić…

…przyda Ci się konkretna strategia. Zobacz. 

Biznes powinien być dla Ciebie inwestycją. W zdecydowanej większości przypadków to właściwy kapitał początkowy oraz odpowiedni budżet reklamowy na działania marketingowe pozwala rozwinąć nową firmę maksymalnie szybko do momentu, w którym staje się rentowna. Każda decyzja powinna być jednak podejmowana świadomie, bo środki łatwo przepalić.

Podobnie jest na giełdzie. Działa wielu inwestorów, ale tylko niewielu zarabia potężne pieniądze. Dlaczego? Bo wejście na giełdę jest wędką, ale rybę musisz już złapać samodzielnie. Trzeba wiedzieć, w co inwestować, po co i kiedy. Wiedza jest kluczem do wyników.

W biznesie również wiele elementów wymaga przygotowania, ale dopracowanie ich w początkowej fazie ma duży wpływ na rezultaty. Dlatego nie każdy sklep internetowy się udaje. Jakie błędy mogą stanąć na drodze do wymarzonej sprzedaży?

 

Nowy sklep online — najczęstsze błędy:

  • Brak solidnego przygotowania przed startem i działania „na gorąco”, bo: Ktoś na pewno to kupi!
  • Zbyt płytkie zbadanie rynku lub — co gorsza — całkowity brak researchu rynkowego i rozpracowania potencjalnych klientów (brand person)
  • Konstruowanie oferty na podstawie własnej wyobraźni, a nie realnych potrzeb grupy docelowej
  • Brak analizy konkurencji i zadbania o wyróżniki, które pomogą zbudować przewagę
  • Zbyt mały kapitał początkowy i budżet na działania marketingowe
  • Brak konkretnej wizji marki i strategii na osiągnięcie postawionych celów
 

Jeśli masz świadomość powyższego, masz przewagę. I choć nie zawsze będzie idealnie już na starcie, to ważne, by wyciągać wnioski i usprawniać procesy, konsekwentnie osiągając coraz lepsze wyniki. Potrzebujesz wsparcia w tym zakresie?  

W Social Elite wiemy, jak wykorzystać potencjał nowego biznesu i produktu, ponieważ mamy doświadczenie w +90 branżach i posiadamy autorską metodę tworzenia oraz prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku przez Dawida Bagińskiego. 

Podczas współpracy na bieżąco podpowiadamy usprawnienia (np. na stronie lub w koszyku) i razem z Kontrahentem ustalamy metody na osiągnięcie pożądanych efektów. Żadnego działania nie podejmujemy bez wyraźnej akceptacji. Dzięki temu my mamy pewność, że realizowane działania są spójne z biznesem, a Kontrahent — ma poczucie kontroli nad własną firmą i wie, że nic nie dzieje się bez jego zgody.

Przygotujemy kampanię reklamową nowego sklepu online na Facebooku — oto zakres działań, jakie dla Ciebie wykonamy:

 

Nasi kontrahenci o współpracy z Social Elite:

Myślisz właśnie o uruchomieniu nowego sklepu internetowego i szukasz takiego wsparcia, aby zareklamować swoje produkty? Wypełnij poniższy formularz i zamów bezpłatną konsultację, podczas której indywidualnie porozmawiamy o Twojej sytuacji i wspólnie znajdziemy rozwiązanie dopasowane do Twoich aktualnych potrzeb.

 

Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację

    Obowiązek informacyjny RODO - rozwiń

    1. Kto jest Administratorem moich danych osobowych?

    Administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest Dawid Bagiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą SOCIAL ELITE Dawid Bagiński S.K.A, ul. Krupnicza 2-4, 50-075 Wrocław (NIP: 8971899059), REGON: 021942310, adres e-mail: [email protected]

    2. W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej są przetwarzane moje dane osobowe?

    Państwa dane zbierane są w celu: udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteście Państwo stroną lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy]. W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na marketing bezpośredni w tym na otrzymywanie informacji handlowych, Państwa dane zbierane są także w tym właśnie celu [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora jakim jest marketing bezpośredni].

    3. Czy muszę udostępnić swoje dane osobowe?

    Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wykonania celu w postaci udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość lub marketing bezpośredni.

    4. Czy moje dane osobowe zostaną przekazane innym podmiotom?

    Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa np. organy ścigania/sądy. Dane osobowe mogą być również powierzane podmiotom trzecim m.in. dostawcom usług IT, podmiotom zajmującym się marketingiem [pod warunkiem, że wyraziliście Państwo zgodę marketingową] lub prawnikom, wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora, jeżeli jest to konieczne dla realizacji celów przetwarzania danych o których mowa powyżej i świadczenia usług Administratora lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora.

    5. Czy Administrator zamierza przekazać moje dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?

    Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych o których mowa powyżej do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    6. Jakie szczegółowe uprawnienia przysługują mi w ramach przetwarzania moich danych osobowych?

    Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jestem Prezes Urzędu Danych Osobowych. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.

    7. Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu?

    Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu (m.in. w ramach automatycznych odpowiedzi zwrotnych lub w efekcie realizowania celów marketingowych poprzez ocenę Państwa niektórych czynników osobowych). Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany i ich profilowanie ma na celu przede wszystkim usprawnienie świadczenia usług przez Administratora, dostosowanie towarów lub usług do Państwa potrzeb, czy też zwiększenie Państwa satysfakcji.

    8. Jak długo będą przechowywane moje dane osobowe?

    Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu o którym mowa powyżej, lecz nie krócej niż przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Co do zasady, dane podane w formularzu przechowywane są przez okres jednego roku. W przypadku następczego zawarcia umowy z Administratorem, dane osobowe przechowywane będą przez okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub przez okres wynikający z przepisów z zakresu prawa podatkowego. W przypadku wyrażenia zgody marketingowej, dane osobowe będą przechowywane przez okres piętnastu lat lub do czasu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.

    gdpr-image
    Nasza strona używa ciasteczek do analizy statystyk i zapewnienia takiego samego działania pomiędzi wizytami.
    Dowiedz się więcej