Jak zwiększyliśmy sprzedaż w butiku online? Kampania dla moda CATALINA

 
Jak zwiększyć sprzedaż w butiku online? Jakie rezultaty może przynieść dobrze zrealizowana reklama sklepu internetowego z ubraniami? Jeżeli te pytania chodzą Ci po głowie i wciąż nie znajdujesz na nie odpowiedzi, przeczytaj ten artykuł i zainspiruj się historią Iwony Dąbrowskiej - szefowej butiku odzieżowego CATALINA. Iwona w styczniu 2021 zgłosiła się do Social Elite, by powierzyć nam kampanię reklamową dla swojej marki. Dlaczego wybrała właśnie Social Elite? Jak przebiegała nasza współpraca? I co zrobiliśmy, by Iwona zarabiała już w 2. dniu od rozpoczęcia naszej współpracy? Odpowiedzi znajdziesz poniżej.
 
 

Kontrahentka: Iwona Dąbrowska

Butik: moda CATALINA

CATALINA jest w 100% polską marką. Wszystkie ubrania są produkowane przez nas w Polsce. Dzięki temu na rynku wyróżnia je wysoka jakość wykonania oraz dbałość o każdy detal. 

Nasze nowe kolekcje powstają w oparciu o najaktualniejsze trendy w modzie. Szyjemy z wysokiej jakości tkanin produkowanych w Polsce oraz importowanych z Włoch, Indii i Turcji.

Podążamy również za modą w tekstyliach i gdy tylko pojawi się na rynku nowy rodzaj tkaniny, wprowadzamy go do naszej oferty, przez co drogie Klientki macie pewność, że otrzymujecie towar uszyty z najmodniejszych i „świeżych” tkanin.

Nasza oferta jest zróżnicowana – w kolekcjach odnaleźć można ubrania do pracy, na spotkania biznesowe, wieczorowe wyjścia, ale także stroje na mniej formalne spotkania, w których stawia się przede wszystkim na wygodę. Cała kolekcja jest szyta w pełnej rozmiarówce od rozmiaru 36 do rozmiaru 60”.

Iwona Dąbrowska (CEO firmy moda CATALINA)

 
 
Okres działań reklamowych: 21.01.2022 - 09.02.2022

 

Reklama sklepu z odzieżą Pani Iwony - cele

Dylemat Iwony: Jak zwiększyć sprzedaż w butiku Moda CATALINA.pl


 

 

Rozpoczynając współpracę, wspólnie z Iwoną ustaliliśmy następujące cele:

  1. Wypracowanie działającego schematu kampanii i grup reklamowych
  2. Wypracowanie działających haków reklamowych i komunikatów
  3. Wypracowanie rentowności kampanii (czyli etapu kampanii, gdy Kontrahentka zarabia)
  4. Zwiększenie obrotów w sklepie internetowym.

WAŻNE: Iwona nigdy wcześniej nie realizowała reklamy butiku moda CATALINA na Facebooku. Dlatego nie mieliśmy historycznych działań, więc i punktu odniesienia.


Jak zwiększyć sprzedaż w butiku, gdy kampania startuje od zera i w projekcie nigdy nierealizowane były działania reklamowe na Facebooku?

Gdy rozpoczynaliśmy współpracę, budowaliśmy kampanię od zera:

  • bez danych historycznych 
  • bez schematu kampanii
  • bez testowanych wcześniej reklam
  • bez haków reklamowych i grafik
  • bez researchu rynkowego
  • czy sprawdzonych grup odbiorców.

Wydawać by się mogło, że przygotowanie powyższych elementów to sporo pracy wymagającej czasu. I słusznie!


 

 

W Social Elite mamy jednak gotowe procesy, by realizować te prace sprawnie, dobrze i w rezultacie maksymalnie zwiększać prawdopodobieństwo sukcesu już od pierwszych dni współpracy. Etap PRZED startem jest dla nas kluczowy, bo nie lubimy przypadkowości. Lubimy mieć kontrolę i szanujemy budżety Kontrahentów. Za chwilę dowiesz się więcej na temat tego, jak uzyskujemy dużą przewidywalność przy uruchamianiu projektów.

 

Jaki pierwszy cel założyliśmy, rozpoczynając kampanię dla butiku? 

Naszym pierwszym celem było jak najszybsze osiągnięcie poziomu rentowności kampanii. Ustaliliśmy z Iwoną, że minimalny ROAS, powyżej którego kampania stanie się rentowna, wynosi 400%. 

Łatwo można obliczyć, że dysponując budżetem 3169 zł, dałoby to przychód o wartości 12 677 zł. 

ROAS - Współczynnik zwrotu nakładów na reklamę pozwalający strategicznie zarządzać stawkami w celu zwiększenia konwersji i przychodów. Wyliczany jest ze wzoru: przychody/koszt * 100%.


Ile czasu potrzebowaliśmy, by Iwona zaczęła zarabiać?

Rentowność kampanii osiągnęliśmy już w 2. dniu od startu kampanii! 


 

 

Reklama sklepu z odzieżą Pani Iwony - wyniki

Jak zwiększyła się sprzedaż w butiku internetowym Iwony w ciągu 3 tygodni? Zobacz poniżej.


 

 

ROAS rósł systematycznie wraz ze wzrostem budżetu przeznaczonego na kampanię. 


 

Dlaczego budżet reklamowy zwiększany był stopniowo? Dla bezpieczeństwa

Zanim „odkręcimy” budżet, uzyskujemy pewność, czy kampania będzie skuteczna. Oto główny powód postępowania w ten sposób.

Tak, jak nie każda piosenka w radio spodoba się Tobie, tak i nie każda reklama spodoba się odbiorcom kampanii. Dlatego reklamy muszą chwytać odbiorców. 

Tylko skąd wiadomo, że stworzone reklamy są skuteczne? Nie każdy ma wiedzę, by to ocenić.

W Social Elite wiemy, jak z cyfr w wynikach reklamowych odczytać skuteczność danej reklamy. Posiadamy mocne know-how i autorskie metody, dlatego najpierw wykonujemy tak zwane MIKROTESTY. 

Po wydaniu około 20 zł - 30 zł na reklamę wiemy, czy będzie się podobała, czy nie. Dzięki temu zostawiamy tylko te reklamy, które budzą sympatię u odbiorców.


 

 

Dzięki temu wiemy, czy grupa osób, do której robimy reklamę, jest naprawdę entuzjastycznie nastawiona do tego, co oferuje Twoja firma. 

Takim osobom pokazujemy następnie produkty lub usługi. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko wpadki, straty pieniędzy i zrobienia negatywnej afery wokół Twojej marki.

Myślę, że to może być dla Ciebie ważne. Nieraz już słyszałem historie, gdzie przedsiębiorca zlecił reklamę, a potem stracił pieniądze, bo „specjalista” nie potrafił zweryfikować jej skuteczności i wydał większość środków. 

Pieniądze stracił, a efektów nie było... można się zrazić, jeśli miało się takie doświadczenia. Tylko to nie był błąd Facebooka, a błąd człowieka, który nie umiał zarządzać kampanią i nie zweryfikował, czy reklamy są skuteczne.


 

W okresie 3. pierwszych tygodni wydaliśmy 3168,40 zł i osiągnęliśmy przychód z kampanii na poziomie 30 762,00 zł

Widok z konta reklamowego zobaczysz poniżej:


 

 

Jakie wyniki osiągnęliśmy po 4 miesiącach? I jak zwiększyła się sprzedaż w butiku Iwony? 

Po 4 miesiącach od startu kampanii nasze działania wygenerowały ponad 500 000 zł przychodu i prawie 3 tysiące zakupów przy ROAS 1294%. 

To oznacza, że każda wydana złotówka na reklamę, dała niemal 13 zł zwrotu.


 
 

Reklama sklepu z ubraniami - jak zwiększyć sprzedaż w butiku

Jeżeli zastanawiasz się nad tym, co jest ważne, gdy realizujesz reklamę sklepu internetowego z ubraniami, to poniżej znajdziesz kilka wskazówek od Social Elite:

  1. Testuj wiele rozwiązań w kampanii i wiele grup odbiorców. Nie zawsze grupa odbiorców (zainteresowanie), która najlepiej brzmi, jest odpowiednia. Staraj się nie myśleć szablonowo i zastanów, jakie konkretnie osoby są Twoimi klientami. Jakie zachowania wykazują, jakich marek używają, w jakiej sytuacji życiowej są. Następnie spróbuj znaleźć grupy, które odpowiadają tym zagadnieniom. 
  2. Kolekcja jest kluczowa. W reklamach testuj wiele różnych modeli ze swojej kolekcji. Nie skupiaj się na jednym / dwóch, które według Ciebie są najlepsze. Odbiorcy mogą mieć inne zdanie. Często sprzedaż w całym sklepie ciągnie zaledwie kilka bestselerów w reklamach. Twoim zadaniem jest je znaleźć / wykreować. Jest to szczególnie ważne w kontekście kampanii skierowanych do nowych odbiorców - na tzw.  zimny ruch.
  3. Katalog, katalog i jeszcze raz katalog. Cel „sprzedaż z katalogu” w kontekście butików i reklam remarketingowych jest jedną z najmocniejszych broni w ręku marketingowca. Upewnij się, że jest dobrze skonfigurowany i testuj różne okna czasowe. To naprawdę działa!
  4. Modelka. Niestety nie każda modelka na zdjęciach zadziała z równą skutecznością. Część z nich zwyczajnie „lepiej sprzedaje” od innych. Ważne jest, aby odbiorczynie butiku mogły się z nią w pewien sposób utożsamiać. Jeżeli masz możliwość, testuj (szczególnie w początkowej fazie) kreacje z różnymi modelkami na grafikach. Na pewno zobaczysz różnicę. 

Jeżeli nie chcesz tego robić sam(a), kliknij przycisk poniżej i uzyskaj darmową wycenę dla swojego sklepu internetowego.


 

 

 

Jakie działania zrealizowaliśmy, by zwiększyć sprzedaż w butiku?

KROK 1: Przeprowadziliśmy research rynkowy i zbadaliśmy potencjalne grupy odbiorców


 

Menadżer Reklam w systemie reklamowym META jest bardzo precyzyjnym narzędziem i pozwala wyszukać bardzo dokładne grupy klientów za pomocą przygotowanych filtrów. Z tym że są ich dziesiątki tysięcy.

WAŻNE: Ci, którzy  wiedzą, jakie osoby kryją się pod tymi filtrami, wygrywają. Tylko, żeby to sprawdzić, potrzebujesz czasu, pieniędzy i doświadczenia.

A co jeżeli nie wiesz, pod jakimi filtrami kryją się Twoi klienci? Wtedy istnieje ogromna szansa, że wśród dziesiątek tysięcy opcji, wybierzesz tą niewłaściwą.

Tutaj z pomocą przychodzi nasze doświadczenie. Ponieważ znamy polski rynek na wylot, doskonale wiemy, gdzie znajdują się osoby zainteresowane konkretnymi produktami lub usługami. Ustawiamy algorytmy reklamowe w taki sposób, aby maksymalnie zwiększyć jakość osób, które kierowane są na ofertę.


 
  • KROK 2: Przygotowaliśmy pierwsze reklamy (grafiki i teksty reklamowe)
  • KROK 3: Projekt został skonsultowany wewnątrz firmy

 

 
  • KROK 4: Stworzenie kampanii na zimny ruch
  • KROK 5: Po 3-5 dniach rozwinięcie kampanii o remerkating
  • KROK 6: Dobudowanie kolejnych elementów kampanii i testowanie kolejnych rozwiązań (np. sprzedaż z katalogu)

 

W pozostałym okresie: 

  • stale szukaliśmy nowych rozwiązań, aby wypracowywać coraz to rentowniejsze kreacje,
  • poszukiwaliśmy również nowych grup odbiorców do kolejnych testów, by skalować kampanię.

 

Wnioski z kampanii butiku

Pamiętaj. To, kto prowadzi Twoją kampanię reklamową na FB i z jakich metod korzysta, ma kluczowe znaczenie dla jej rezultatów.

Tak, jak nie można porównywać ubrań z kiepskich materiałów, do ubrań wykonanych z wysokiej jakości materiałów i z dbałością o każdy szczegół. Tak nie można porównywać na przykład samouka z internetu, który uczy się reklamy za Twoje pieniądze, do wyszkolonej osoby, która jest w tym obszarze prawdziwym specjalistą.


 
Opinie Klientów na temat współpracy z Social Elite
Za sukces odpowiada

Jakub Smoleń


Start projektu, jak i osiągnięty wynik w ciągu 3. tygodni oceniam jako bardzo dobry - szczególnie biorąc pod uwagę, że kampania dopiero wystartowała i nigdy wcześniej nie były realizowane żadne działania marketingowe na Facebooku. 

Ze swojej strony zawsze robię wszystko, by uruchamiane projekty jak najszybciej osiągały rentowność. Następnie dążę do tego, by powiększać generowane zwroty.

Cieszę się, że tak było i tym razem. Najważniejsze, że Pani Iwona jest zadowolona.

Porozmwiajmy o współpracy

Rozmowa jest całkowicie bezpłatna, a jej celem jest przedstawić nasz pomysł na wsparcie Twojej firmy w realizacji celów. Skorzystaj z opcji kontaktu bezpośredniego poniżej lub wyślij zgłoszenie przez formularz.

wspolpraca.dbelite@gmail.com

+48 579 510 968

Napisz wiadomość

    Obowiązek informacyjny RODO - rozwiń

    1. Kto jest Administratorem moich danych osobowych?

    Administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest Dawid Bagiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą SOCIAL ELITE Dawid Bagiński S.K.A, ul. Krupnicza 2-4, 50-075 Wrocław (NIP: 8971899059), REGON: 021942310, adres e-mail: dawidbaginskigobig@gmail.com.

    2. W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej są przetwarzane moje dane osobowe?

    Państwa dane zbierane są w celu: udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteście Państwo stroną lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy]. W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na marketing bezpośredni w tym na otrzymywanie informacji handlowych, Państwa dane zbierane są także w tym właśnie celu [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora jakim jest marketing bezpośredni].

    3. Czy muszę udostępnić swoje dane osobowe?

    Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wykonania celu w postaci udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość lub marketing bezpośredni.

    4. Czy moje dane osobowe zostaną przekazane innym podmiotom?

    Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa np. organy ścigania/sądy. Dane osobowe mogą być również powierzane podmiotom trzecim m.in. dostawcom usług IT, podmiotom zajmującym się marketingiem [pod warunkiem, że wyraziliście Państwo zgodę marketingową] lub prawnikom, wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora, jeżeli jest to konieczne dla realizacji celów przetwarzania danych o których mowa powyżej i świadczenia usług Administratora lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora.

    5. Czy Administrator zamierza przekazać moje dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?

    Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych o których mowa powyżej do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    6. Jakie szczegółowe uprawnienia przysługują mi w ramach przetwarzania moich danych osobowych?

    Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jestem Prezes Urzędu Danych Osobowych. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.

    7. Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu?

    Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu (m.in. w ramach automatycznych odpowiedzi zwrotnych lub w efekcie realizowania celów marketingowych poprzez ocenę Państwa niektórych czynników osobowych). Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany i ich profilowanie ma na celu przede wszystkim usprawnienie świadczenia usług przez Administratora, dostosowanie towarów lub usług do Państwa potrzeb, czy też zwiększenie Państwa satysfakcji.

    8. Jak długo będą przechowywane moje dane osobowe?

    Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu o którym mowa powyżej, lecz nie krócej niż przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Co do zasady, dane podane w formularzu przechowywane są przez okres jednego roku. W przypadku następczego zawarcia umowy z Administratorem, dane osobowe przechowywane będą przez okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub przez okres wynikający z przepisów z zakresu prawa podatkowego. W przypadku wyrażenia zgody marketingowej, dane osobowe będą przechowywane przez okres piętnastu lat lub do czasu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.

    gdpr-image
    Nasza strona używa ciasteczek do analizy statystyk i zapewnienia takiego samego działania pomiędzi wizytami.
    Dowiedz się więcej