Reklama cateringu dietetycznego - jak osiągnęliśmy ROAS 2938% już po 2 m-ach współpracy?

 
Skuteczna reklama cateringu dietetycznego w internecie? Coś o niej wiemy. We współpracy z właścicielem cateringu dietetycznego adresującego swoją ofertę do Polaków mieszkających w Holandii i Belgii, zrealizowaliśmy kampanię reklamową na Facebooku dla jego firmy i już po 2 miesiącu współpracy osiągnęliśmy wysoki zwrot z wydatków reklamowych na poziomie 2938% dla tego miesiąca i zwrot 12090% dla reklamy remarketingowej (po dopracowaniu reklam i uszczelnieniu naszych działań w ramach całej strategii). Jest to fenomenalny wynik, dlatego w tym wpisie wyjaśnimy, co zrobiliśmy, żeby go osiągnąć.

Działania w ramach tej akcji promocyjnej prowadzi Filip Mrozek - specjalista FB Ads.

 

Reklama cateringu dietetycznego - cele i wyzwania

Dla naszego Klienta zrealizowaliśmy kampanię reklamową skupioną na pozyskiwaniu nowych zamówień w jego sklepie online z cateringiem.

Co było wyzwaniem? Przede wszystkim to, że marketing firmy z sektora cateringu dietetycznego wiąże się z konkurowaniem z innymi biznesami, które też chcą dobrze zarobić, korzystając z rosnącej popularności diet pudełkowych wśród Polaków. Kto wygrywa w tej walce?

Nie ten, kto walczy tylko ceną, ale ten, kto ma lepszą od konkurentów strategię marketingową.

Nasze działania w ramach realizowanej kampanii reklamowej na Facebooku przyczyniły się do tego, że nasz Klient realizuje marketing swojego cateringu znacznie skuteczniej, niż inni w tym segmencie rynkowym.

 
Opisywany okres działań reklamowych: 21.04.22-20.05.22
Postawione cele dla kampanii reklamowej cateringu

Rozpoczynając współpracę, wspólnie z Klientem ustaliliśmy pierwsze cele: 

  • Do 2 mc-a osiągnąć ROAS na poziomie 10 (czyli 10-krotny zwrot wydatków na reklamę)
  • Uzyskać koszt za zakup nie wyższy, niż 13 euro

Naszą grupą docelową byli Polacy mieszkający w Holandii i Belgii.

Oto osiągnięte rezultaty, jakie przyniosła reklama cateringu:

 

W opisywanym okresie pozyskaliśmy:

  • 3165 - kliknięć linku w średniej cenie 0,43€
  • 679 - dodania do koszyka w średniej cenie 1,99€
  • 302 - przejścia do kasy w średniej cenie 4,48€
  • i 153 - zakupy w średniej cenie 8,85€
 

Podsumowując - reklama cateringu, którą zrealizowaliśmy, przyniosła efekt o 194% wyższy od tego, którego oczekiwał Klient.

Sprzedaż w cateringu dietetycznym - co było kluczowe, by tak szybko osiągnąć 29-krotny zwrot wydatków na reklamę?

Poniżej lista zrealizowanych przez Filipa najważniejszych działań w kampanii.

Reklama cateringu - etap testów na tzw. zimnym ruchu (01.04-17.04)

  • sprawdzanie wybranych na bazie researchu grup odbiorców i avatarów,
  • wypracowanie zainteresowanych produktem grup odbiorców, aby tanio pozyskiwać jakościowy ruch na stronę. Celem było wypracowanie reklam, których skuteczność pozwoli na CPC na poziomie około 0,3 euro,

Na 5 sprawdzonych grup 3 przyniosły pożądany efekt, CPC wyniosło 0,27, a koszt dodania do koszyka - 5,73 euro.

Zimny ruch - osoby, które mają pierwszy kontakt lub styczność z Twoją marką.

WNIOSEK: Na każdym etapie projektu, ważne jest, aby ciągle sprawdzać kolejne grupy oraz kreacje. Zawsze może być lepszy wynik, a przynajmniej do takiego należy dążyć.

 

Reklama cateringu - początek 2-go miesiąca współpracy (18.04-30.04)

W kolejnym tygodniu naszym celem było utrzymanie wyników i rozbudowanie strategii remarketingu - czyli dopracowanie reklam na poszczególnych etapach całego procesu, jakie pokonuje odbiorca. 

W tym celu przygotowaliśmy różne niestandardowe grupy odbiorców w poszczególnych oknach czasowych.

WAŻNE: W przypadku rozbudowanego remarketingu istotne jest poprawne wykluczanie użytkowników, którzy przeszli już wcześniejsze etapy stworzonego procesu. W ten sposób efektywniej zarządzamy budżetem oraz lepiej kontrolujemy, co odbiorca widzi na poszczególnym etapie procesu. Dzięki temu trafniej dopieramy komunikacje do jego aktualnej sytuacji.

Jakie efekty osiągnęliśmy, dopracowując reklamy remarketingowe?

W wyniku wprowadzonych zmian i wypracowania skutecznego procesu w opisywanym tygodniu kampania remarketingowa wygenerowała zwrot z wydatków na reklamę (czyli ROAS) na poziomie 12809%

To oznacza, że każde 1 euro zainwestowane w ten etap kampanii wygenerowało zwrot w postaci 128,09 euro

Jest to fenomenalny wynik w branży cateringu dietetycznego, ale czy to efekt tylko remarketingu?

Nie. Wypracowanie tak wysokiego ROAS nie jest zasługą, tylko i wyłącznie remarketingu.

Gdyby w poprzednich tygodniach pozyskiwany ruch w kampanii skierowanej do nowych użytkowników był niejakościowy, to te osoby będąc następnie na etapie kampanii remarketingowej, nie dokonywałyby zakupów. 

Całościowo więc działania nie przyniosłyby oczekiwanego efektu. 

Jaki płynie z tego dla każdej osoby, która chce samodzielnie realizować kampanię reklamową?

Pamiętaj, że kampania jest procesem i należy rozwijać jej każdy aspekt, ponieważ finalny efekt jest wypadkową wszystkich prowadzonych działań. 

Jeżeli nie chcesz realizować kampanii samemu, to może rozważasz jej zlecenie. 

W takiej sytuacji kliknij poniżej i zobacz, jak możemy wesprzeć Twój marketing e-commerce.

Reklama cateringu (okres: 01.05-20.05)

W maju głównym zadaniem Filipa było codzienne doglądanie skuteczności kampanii i jej optymalizacja. Czyli tzw. dokręcanie śrubek.

CIEKAWOSTKA: W Social Elite za start współpracy uznajemy dzień, w którym uruchamiamy pierwsze reklamy w ramach kampanii. Oczywiście okres przed startem wykorzystujemy, żeby solidnie przygotować się do startu.

W przypadku tej kampanii drugi jej miesiąc to okres 21.04-20.05. W nim łączny zwrot z wydatków wyniósł 2938% i pozwolił naszemu Klientowi na bezpieczny rozwój innych biznesów, które również prowadzi.

 

Chcesz zlecić nam reklamę cateringu lub innego biznesu z sektora e-commerce? O tym musisz pamiętać

Co jeszcze sprawiło, że uzyskaliśmy 29-krotny zwrot wydatków na reklamę cateringu?

Na sukces kampanii składa się wiele czynników - zarówno po stronie samego biznesu, jak i marketingu. Na przykład po stronie naszych kierowników kampanii kluczowe jest RZETELNE PRZYGOTOWANIE SIĘ DO STARTU - w tym:

  • solidne poznanie branży i brand person biznesu 
  • oraz opracowanie strategii reklamowej, zanim w ogóle rozpoczną jakiekolwiek działania.
[DB] Banery poziome (4)

Co się dzieje na kolejnym etapie kampanii?

Jednym z kolejnych kroków, które realizujemy, jest optymalizacja strategii i ustawień technicznych kampanii oraz analiza strategiczn a. Te działania pozwalają nam zweryfikować, jaki jest potencjał sprzedażowy dla kampanii i jakie są prognozy, gdy zwiększymy budżet reklamowy

Czy metoda ta daje 100% gwarancję efektów? 

Nie, ale daje większą PRZEWIDYWALNOŚĆ i większe POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA, bo działania są świadome, a decyzje podejmowanie nie na podstawie spekulacji, a konkretnych cyfr na koncie reklamowym.

Wielu przedsiębiorców boi się zlecić kampanię reklamową na Facebooku. Dlaczego? Oto jeden z powodów.

Nie każdy przykłada tak dużą wagę do etapu przygotowań i testów. A nawet jakby chciał, to nie zawsze wie, jak to robić. Do tego dochodzi mnóstwo detali, których nauczenie na własną rękę jest czasami wręcz niemożliwe lub zajmuje wiele lat.

Między innymi dlatego efektem wielu zlecanych kampanii są stracone budżety, niskiej jakości działania i to wrażenie, że współpracowało się z kimś niekompetentnym, który mówił, co wie, a nie wiedział, co mówi.

Dlaczego tak jest? Oto przykład ze sportu, który może dawać do myślenia.

  • Ilu ludzi całkiem nieźle gra w kosza? Wielu.
  • A ilu w historii było koszykarzy na poziomie Jordana? 

No właśnie. Tak samo jest z reklamą. Wielu ją robi, ale nie każdy na wysokim poziomie.

Co to oznacza dla Ciebie? Gdy zlecasz kampanie, zapytaj doradcę, jak dokładnie wygląda ETAP PRZYGOTOWAŃ do startu i co konkretnie ZOSTANIE ZROBIONE.

Tworzenie kampanii to nie jest zgadywanie. To nie działania typu: „wydaje mi się, że mam fajny pomysł, może chwyci". 

  • To codzienna praca nad kampanią. 
  • To konkretne działania, które trzeba realizować w odpowiedniej kolejności.
  • To testowanie, wyciąganie wniosków i optymalizowanie. 

Jeżeli takie podejście jest Ci bliskie, to zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji z naszym doradcą (+48 579 510 968, [email protected]).

Opowiesz nam o swoim projekcie biznesowym, a my powiemy, jakie są możliwości współpracy.

1

Przygotujemy kampanię reklamową na Facebooku od podstaw

Oto zakres działań, jakie wykonujemy w ramach usługi prowadzenia kampanii reklamowej



Coś, czego oczekujesz od podwykonawców, nie zostało wymienione wyżej? Skontaktuj się z nami - zaproponujemy dopasowaną ofertę do Twoich indywidualnych potrzeb.

Social Elite Partnerem Biznesowym Meta

Nasza odznaka Partnera Biznesowego oznacza, że firma Meta uznaje nas za agencję, która stale spełnia wysokie wymagania (dotyczące wydatków na kampanie). Co to oznacza dla Ciebie?

Dzięki temu, że jako Social Elite zdobyliśmy status Partnera Biznesowego, nasi specjaliści od płatnych reklam społecznościowych mają wyłączny dostęp do dodatkowych korzyści, w tym:

  • priorytetowego wsparcia technicznego firmy Meta,
  • możliwości skorzystania z dedykowanych konsultacji i zaawansowanych narzędzi analitycznych
  • oraz szkoleń z zakresu najlepszych praktyk platformy i strategii nadchodzących wersji produktów i funkcji.

Te dodatkowe możliwości są doskonałym uzupełnieniem naszych kompetencji i sprawiają, że nasza agencja posiada wszystko, co niezbędne, aby zapewnić konkurencyjną usługę i wyjątkową wydajność do rozwoju Twojego biznesu.

MBP Badge – Dark backgrounds@2x

Porozmawiajmy o współpracy

Rozmowa jest całkowicie bezpłatna, a jej celem jest przedstawić nasz pomysł na wsparcie Twojej firmy w realizacji celów. Skorzystaj z opcji kontaktu bezpośredniego poniżej lub wyślij zgłoszenie przez formularz.

[email protected]

+48 579 510 968

Napisz wiadomość

    Obowiązek informacyjny RODO - rozwiń

    1. Kto jest Administratorem moich danych osobowych?

    Administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest Dawid Bagiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą SOCIAL ELITE Dawid Bagiński S.K.A, ul. Krupnicza 2-4, 50-075 Wrocław (NIP: 8971899059), REGON: 021942310, adres e-mail: [email protected]

    2. W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej są przetwarzane moje dane osobowe?

    Państwa dane zbierane są w celu: udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteście Państwo stroną lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy]. W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na marketing bezpośredni w tym na otrzymywanie informacji handlowych, Państwa dane zbierane są także w tym właśnie celu [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora jakim jest marketing bezpośredni].

    3. Czy muszę udostępnić swoje dane osobowe?

    Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wykonania celu w postaci udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość lub marketing bezpośredni.

    4. Czy moje dane osobowe zostaną przekazane innym podmiotom?

    Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa np. organy ścigania/sądy. Dane osobowe mogą być również powierzane podmiotom trzecim m.in. dostawcom usług IT, podmiotom zajmującym się marketingiem [pod warunkiem, że wyraziliście Państwo zgodę marketingową] lub prawnikom, wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora, jeżeli jest to konieczne dla realizacji celów przetwarzania danych o których mowa powyżej i świadczenia usług Administratora lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora.

    5. Czy Administrator zamierza przekazać moje dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?

    Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych o których mowa powyżej do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    6. Jakie szczegółowe uprawnienia przysługują mi w ramach przetwarzania moich danych osobowych?

    Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jestem Prezes Urzędu Danych Osobowych. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.

    7. Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu?

    Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu (m.in. w ramach automatycznych odpowiedzi zwrotnych lub w efekcie realizowania celów marketingowych poprzez ocenę Państwa niektórych czynników osobowych). Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany i ich profilowanie ma na celu przede wszystkim usprawnienie świadczenia usług przez Administratora, dostosowanie towarów lub usług do Państwa potrzeb, czy też zwiększenie Państwa satysfakcji.

    8. Jak długo będą przechowywane moje dane osobowe?

    Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu o którym mowa powyżej, lecz nie krócej niż przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Co do zasady, dane podane w formularzu przechowywane są przez okres jednego roku. W przypadku następczego zawarcia umowy z Administratorem, dane osobowe przechowywane będą przez okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub przez okres wynikający z przepisów z zakresu prawa podatkowego. W przypadku wyrażenia zgody marketingowej, dane osobowe będą przechowywane przez okres piętnastu lat lub do czasu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.

    gdpr-image
    Nasza strona używa ciasteczek do analizy statystyk i zapewnienia takiego samego działania pomiędzi wizytami.
    Dowiedz się więcej