Jak osiągnęliśmy rekordowy ROAS 1197% i pozyskaliśmy 421 zakupów podczas 3-tygodniowej akcji promocyjnej dla firmy KOL-POL z branży spożywczej?
We współpracy z firmą KOL-POL osiągnęliśmy rekordowy ROAS 1197% i pozyskaliśmy 421 zakupów podczas 3-tygodniowej akcji promocyjnej. Jak wygenerowaliśmy tak imponujące wyniki w zaledwie 22 dni? Co dokładnie zrobiliśmy i jak przebiegała nasza współpraca?
Czytaj do końca i sprawdź, jak prawidłowe podejście do marketingu może nie tylko zwiększyć Twój ROAS, ale także zbudować wysoką świadomość marki i zaufanie do niej. Zobacz, co my zrobiliśmy krok po kroku, aby osiągnąć postawione cele dla firmy KOL-POL z branży spożywczej.
Być może ten przypadek będzie dla Ciebie dobrą inspiracją i znajdziesz tutaj cenną wiedzę na temat działań reklamowych, którą skutecznie przełożysz na własny biznes e-commerce. Trzymamy za to kciuki!
Inne case study, które mogą cię zainteresować:
- Jak wyskalowaliśmy biznes z branży butelek i opakowań szklanych SuperButelki.pl do poziomu 1 597 029,16 zł sprzedaży w 2023 roku, utrzymując opłacalny ROAS na poziomie 700%?
- Sklep odzieżowy – jak wygenerowaliśmy 11 274 583,80 zł sprzedaży w 36 miesięcy?
- Jak w 3 lata wyskalowaliśmy biznes Klienta na 8 nowych zagranicznych rynków? Kampania dla sklepu Jukki
Jak przebiegała współpraca marketingowa z firmą KOL-POL – opis biznesu
Poniżej wyniki działań reklamowych prowadzonych w okresie 5-27.03.2024
4895,44 zł
budżet
1197%
ROAS
22 dni
czas
58 575,06 zł
wartość sprzedaży
Firma KOL-POL to sklep internetowy z branży spożywczej. W ofercie znajdziesz m.in.: produkty spożywcze, suszone owoce, orzechy, przyprawy, zioła, przetwory, sosy, słodycze, kawy, herbaty, środki czystości i wiele innych.
W ciągu ostatnich 5 lat marka stała się jednym z największych sklepów z żywnością, niezmiennie znajdując się na liście TOP 1 Allegro. Zyskała wyróżnienia Super Sprzedawcy za lata 2019/20/21/22/23, a w 2023 roku także tytuł Zdrowej Marki Roku. Potwierdza to jej zaangażowanie i troskę o wysoką jakość oferowanych produktów.
KOL-POL gwarantuje szeroki asortyment i szybką wysyłkę. Cały czas poszerza swoją ofertę, analizując potrzeby klientów, aby dostarczać im dokładnie to, czego potrzebują.
Nasza współpraca trwa od 2022 roku i każdego miesiąca robimy wszystko, aby generować dla firmy jak najlepsze wyniki, wciąż podnosząc poprzeczkę i coraz skuteczniej rozwijając biznes.
Doskonałym potwierdzeniem świadomych działań marketingowych i umiejętności wyciągania wniosków jest sukces akcji przeprowadzonej w okresie 5-27.03.2024. W dalszej części artykułu przedstawiamy dokładne kroki, które podjęliśmy na przestrzeni tego czasu, aby osiągnąć wspólnie ustalone cele.
Jesteśmy przekonani, że te informacje będą przydatne również dla Twojego biznesu i wykorzystasz je do usprawnienia własnej strategii.
Cele i oczekiwania
Wspólnie z kontrahentką z firmy KOL-POL ustaliliśmy następujący cel:
- osiągnięcie ROAS na poziomie powyżej 900%
Wyzwania do pokonania
- Niska średnia wartość zamówień. Przy standardowych działaniach reklamowych oscylowaliśmy z ROAS na poziomie około 800% i już ten wynik uznawaliśmy jako bardzo dobry ze względu na fakt, że średnia wartość zamówień była zbyt niska do znaczącego zwiększenia tego wskaźnika. Natomiast w ramach omawianej akcji chcieliśmy więcej – jako wyzwanie do pokonania wspólnie ustanowiliśmy ROAS powyżej 900% i robiliśmy wszystko, aby przekroczyć ten próg.
- Wątpliwości grupy docelowej. Odbiorcy mają czasem pewne opory przed zamawianiem online produktów spożywczych. Takie zachowania stanowiły dla nas wyzwanie – musieliśmy pokazać, że skorzystanie z oferty sklepu KOL-POL przynosi realne korzyści i warto to zrobić, zamiast jechać do tradycyjnego supermarketu.
WAŻNE: Realizując działania reklamowe, musisz być przygotowany/-a na różne scenariusze. W przypadku analizowanego projektu reklamy graficzne zadziałały bardzo dobrze już od samego początku akcji – przyciągały zainteresowanie i skutecznie zachęcały do interakcji. Szczególnie pod jedną z nich pojawiła się gorąca dyskusja i wysyp komentarzy. Nie było to naszym celem, ale mieliśmy świadomość, że taka sytuacja może się wydarzyć.
Sporo głosów stanowiły pozytywne opinie po doświadczeniach z produktami KOL-POL, lecz nie dało się uniknąć również tych bardziej negatywnych – niektóre osoby publikowały w komentarzach swoje wątpliwości lub zarzuty.
To normalne. Taka sytuacja bardzo często ma miejsce w social mediach. Pytanie… jak na nią zareagujesz? Co zrobisz?
Często dobrą drogą jest po prostu konstruktywna odpowiedź. W naszym przypadku zarówno przedstawicielka firmy KOL-POL, jak i inni lojalni klienci udzielali odpowiedzi na każdy komentarz, uprzejmie podając swoje argumenty i odpowiadając na pytania.
W ten sposób zbudowali mocny social proof w dyskusjach pod reklamami, pokazując, że jest to marka godna zaufania i mocno dbająca o jakość swoich produktów.
Jeśli więc sytuacja na to pozwala – merytorycznie odpowiadaj na każdy komentarz na temat Twojego biznesu. W ten sposób pokażesz, że jako marka poczuwasz się do odpowiedzialności i zbudujesz zaufanie w oczach potencjalnych klientów.
Działania reklamowe 5-27.03.2024
Świadome podejście Przedstawicielki firmy KOL-POL oraz umiejętności marketingowe naszych specjalistów pozwoliły już na samym początku współpracy określić realne cele i ułożyć strategię pozwalającą na ich osiągnięcie. Dzięki temu projekt z miesiąca na miesiąc skutecznie się rozwijał.
Aby zadbać o stabilny wzrost wyników, na bieżąco optymalizowaliśmy kampanię i wprowadzaliśmy istotne zmiany. Szczególnie zależało nam na podniesieniu wartości koszyka.
Z tego powodu na początku analizowanego okresu postanowiliśmy przetestować nową grupę odbiorców, która ma większe możliwości finansowe. Utworzyliśmy i skierowaliśmy reklamy do lokali gastronomicznych, co okazało się trafną decyzją. Osoby z tej grupy chętnie składały większe zamówienia, efektywnie podnosząc średnią wartość koszyka.
Dodatkowe promocje -15% wprowadzone w tym czasie (z okazji Dnia Kobiet oraz nadchodzących Świąt Wielkanocnych) również bardzo dobrze zadziałały, przyciągając zainteresowanie potencjalnych klientów i skutecznie zachęcając ich do składania zamówień. Na tym etapie mieliśmy sprawdzone wcześniej komunikaty, które wykorzystaliśmy do promowania akcji, dodając nowe grafiki i nakładki na karuzele z komunikatem o kodzie rabatowym i trwającej promocji.
Odbiorcy chętnie wchodzili w interakcje z naszymi reklamami.
Dzięki temu w trakcie 21 dni analizowanej akcji pozyskaliśmy aż 421 zakupów na łączną kwotę 58 575,06 zł. Wypracowaliśmy również rekordowy ROAS na poziomie 1197%.
Rezultaty
1197% — rekordowy ROAS osiągnięty w okresie 5-27.03.2024
421 zakupów — wynik z działań reklamowych Facebook Ads
58 575,06 zł — łączna wartość zamówień w analizowanym okresie
11,63 zł — średni koszt 1 zamówienia
139,13 zł – średnia wartość 1 zamówienia
Wyniki kampanii Facebook Ads w okresie 5-27.03.2024
Za sukces odpowiada
Hanna Grabiec
„Wyniki z tego okresu uważam za fenomenalne, patrząc historycznie na cały projekt. Istotnym aspektem na pewno była promocja, ale również utworzone reklamy i spory dowód społeczny w postaci komentarzy pod nimi.
Uważam, że na ostateczny wynik dobrze wpłynęły także reklamy kierowane do lokali gastronomicznych – był to dobry krok, który pozwolił nam zwiększyć średnią wartość zamówienia ze względu na to, że była to grupa odbiorców o większych możliwościach finansowych.
Aktualnie nadal rozwijamy projekt i idziemy po kolejne rekordy. Cieszę się, że współpraca z firmą KOL-POL jest tak owocna i zrobię wszystko, by wyniki były jak najlepsze”.
Podsumowanie działań reklamowych dla firmy KOL-POL
Jesteśmy dumni, że działania reklamowe dla firmy KOL-POL przyniosły tak dobre wyniki. Doświadczenie i umiejętności naszych specjalistów, a także dobra współpraca z Kontrahentką pozwoliły przekroczyć magiczną barierę ROAS i osiągnąć efekt zdecydowanie lepszy od zakładanego.
Te działania doskonale pokazały, że sukces w marketingu wymaga nie tylko wiedzy, ale również elastyczności, testowania, otwartości na nowe pomysły oraz ciągłego monitorowania i optymalizacji kampanii. Doskonała komunikacja oraz zaangażowanie każdej ze stron okazały się kluczowe dla osiągnięcia celu.
Współpraca z firmą KOL-POL to dla nas przyjemność, która jednocześnie stanowi wyzwanie i motywację do dalszego intensywnego rozwoju projektu.
Jaki ważny wniosek może płynąć dla Ciebie, jeśli też masz swój sklep internetowy lub prowadzisz biznes w podobnej branży?
W pewnym momencie rozwoju biznesu może Ci się wydawać, że doszedłeś/-aś już do szklanego sufitu i lepiej nie będzie. To jednak tylko złudzenie. Czasem mała zmiana lub nieco inny kierunek działań mogą Ci przynieść zdumiewające efekty. Pytanie, czy chcesz po nie sięgnąć?
Dla niektórych osób aktualne rezultaty są satysfakcjonujące i w zupełności im wystarczają. I to jest w porządku. Są jednak też osoby ciągle głodne nowych sukcesów – chętne do tego, by rozwijać biznes bez ograniczeń i czerpać z życia coraz więcej.
Jeśli należysz do drugiej grupy, to jesteśmy w tym razem.
W Social Elite wysoko ustawiamy poprzeczkę. Mamy jasne cele. Chcemy być coraz lepsi i pokonywać nowe wyzwania, generując coraz lepsze efekty sprzedażowe dla naszych klientów. Właśnie dlatego nie osiadamy na laurach, tylko ciągle szukamy optymalizacji dla prowadzonych kampanii i podrzucamy nowe pomysły, które mają szansę wygenerować jeszcze lepsze wyniki. Każdy nowy cel mocniej nas motywuje. I jak widzisz na analizowanym przykładzie – skutecznie.
Jeśli więc nasze wartości i marketingowe podejście wpisują się w Twoje biznesowe plany, zapraszamy Cię do współpracy.
Wypełnij formularz i umów się na bezpłatną konsultację z naszym specjalistą. W ciągu najbliższych 24h oddzwonimy do Ciebie, aby przeanalizować Twój biznes i przedstawić pomysły na wsparcie Twojej firmy w realizacji jej celów. Taka rozmowa jest darmowa i całkowicie niezobowiązująca.
W jej trakcie nasz specjalista opowie, co krok po kroku warto zrobić oraz przedstawi propozycję współpracy.
Jeżeli jesteś tym zainteresowany/-a, to serdecznie zapraszamy do kontaktu.
W jakich sytuacjach warto rozważyć powierzenie działań reklamowych agencji digital marketingu i social media? Na przykład wtedy, gdy:
- Odczuwasz presję wynikającą z wielu obowiązków. Wiedząc, że masz w swoim teamie mocny zespół marketingu, śpisz spokojniej.
- Chcesz rozwijać firmę i wejść na kolejny poziom. To naturalne, że nie możesz już poświęcać czasu na tworzenie grafik i treści, jeśli chcesz iść do przodu.
- Nie chcesz tworzyć w swojej firmie działu marketingu. Może nie masz na to możliwości lub po prostu nie jest to obecnie Twój priorytet.
Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację