Jak wyskalowaliśmy biznes z branży butelek i opakowań szklanych SuperButelki.pl do poziomu 1 597 029,16 zł sprzedaży w 2023 roku, utrzymując opłacalny ROAS na poziomie 700%

 
Efektywny rozwój projektu i zwiększanie sprzedaży rok do roku przy zachowaniu opłacalnego ROAS to wyzwania, które wymagają umiejętności, doświadczenia i świadomego podejścia. Tym bardziej, gdy współpraca trwa kilka lat i zmieniają się zachowania potencjalnych klientów oraz sytuacja gospodarczo-ekonomiczna. Zobacz, jakie działania podjęliśmy i jakie efekty wygenerowaliśmy w tym zakresie dla firmy SuperButelki.pl z branży opakowań szklanych.

Być może to case study będzie dla Ciebie dobrą inspiracją do postawienia nowych celów we własnym biznesie e-commerce. Czytaj do końca!

 

Jak wyskalowaliśmy biznes do poziomu 1 597 029,16 zł sprzedaży w 2023 roku, utrzymując ROAS 700% – opis biznesu

Poniżej wyniki działań reklamowych prowadzonych w 2023

 

204 352,80 zł

budżet

700%

ROAS

365 dni

czas

1 597 029,16 zł

wartość sprzedaży

 
SuperButelki.pl- opis biznesu

Firma SuperButelki.pl to hurtownia wyrobów szklanych produkująca własne opakowania, butelki i akcesoria – takie jak butelki na nalewki, butelki na wino, butelki na sok, a także słoje z kranikiem oraz beczki i beczułki z kranikiem. W ofercie znajduje się wszystko, co potrzebne do przelania, zamknięcia oraz oznaczenia etykietą trunku alkoholowego lub bezalkoholowego, a także żywności.

Ozdobne lub proste szklane butelki są dedykowane zarówno organizatorom imprez okolicznościowych, takich jak wesela czy rodzinny jubileusz, jak również indywidualnym klientom, którzy potrzebują kilku sztuk na domowe trunki. Butelki z korkiem na wino, butelki na sok, czy opakowania szklane jako dekoracja wnętrza można wykorzystać na wiele różnych sposobów.

Współpraca z firmą SuperButelki.pl trwa już prawie 5 lat i regularnie generujemy w tym projekcie satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe, zwiększając skalę sprzedaży rok do roku.

Jakie dokładnie kroki podjęliśmy na przestrzeni tego czasu, aby osiągnąć wspólnie ustalone cele?

Cele i oczekiwania

Wspólnie z Patrykiem, właścicielem firmy SuperButelki.pl, ustaliliśmy następujące cele:

  • uzyskanie opłacalnego ROAS (powyżej 700%) i ustabilizowanie sprzedaży na tym poziomie
  • skalowanie kampanii przy zwiększaniu budżetu reklamowego
  • zwiększanie sprzedaży z roku na rok przy utrzymaniu opłacalnego ROAS

Wyzwania do pokonania

  • Uzyskanie opłacalnego ROAS. W początkowej fazie kampanii musieliśmy przeprowadzić wiele testów. Musieliśmy sprawdzić, jakie reklamy i z którymi produktami działają najlepiej oraz które grupy docelowe są najskuteczniejsze. Dzięki temu wiedzieliśmy, jaki kierunek działań obrać, by nie przepalić budżetu klienta.
  • Skalowanie kampanii FB Ads przy utrzymaniu opłacalnego ROAS. Wiedzieliśmy, że budżet reklamowy należy zwiększać małymi krokami, upewniając się, że wyniki nagle nie spadną.

WAŻNE: W działaniach reklamowych 2 razy większy budżet nie gwarantuje automatycznie 2 razy większej sprzedaży. To złożony proces. W przypadku nagłego zwiększania budżetu może wystąpić sytuacja, że ROAS spadnie i wyniki staną się mniej opłacalne. Jak do tego nie dopuścić?

Specjalista od reklamy powinien w takiej sytuacji zadbać o to, by utrzymać sprzedaż na satysfakcjonującym poziomie, zwiększając budżet bardzo małymi krokami i obserwując efekty. Na podstawie codziennych wyników musi zdecydować, czy wprowadzić jakieś zmiany do strategii reklamowej. Dzięki temu zmniejsza ryzyko przepalenia budżetu.

Ważne jest ciągłe testowanie różnych elementów kampanii, w tym kreacji reklamowych, grup docelowych i ofert, oraz dostosowywanie strategii na podstawie analizy danych i uzyskanych wyników.

Działania reklamowe 2021-2023

Na początku wspólnie z Patrykiem, właścicielem biznesu, ustaliliśmy najważniejsze cele i przygotowaliśmy strategię na ich osiągnięcie. Wykonaliśmy bardzo dużo testów reklam z różnymi produktami, aby ustalić, które z nich najlepiej przyciągają uwagę odbiorców i które są najbardziej pożądane. Sprawdziliśmy również wiele grup docelowych i wyłoniliśmy te najbardziej skuteczne.

Dzięki temu wiedzieliśmy, jakie reklamy i do jakich grup docelowych warto kierować.

Roczny budżet reklamowy wynosił wtedy 160 833,29 zł.

W perspektywie czasu wypracowaliśmy naprawdę dobrze działające reklamy oraz schemat sprzedaży produktów w odpowiednich okresach. Uzyskaliśmy stabilny ROAS na poziomie powyżej 700%.

Na tym etapie Patryk był chętny do skalowania sprzedaży. Warunkiem koniecznym było utrzymanie opłacalnego zwrotu wydatków na reklamę.

Postanowiliśmy zrobić wszystko, by utrzymać poziom sprzedaży przy większym budżecie. Z tego powodu zwiększaliśmy budżet stopniowo – małymi krokami – cały czas analizując wyniki i wprowadzając dodatkowe usprawnienia. Efekt?

W 2023 roku zwiększyliśmy budżet o 25% w skali rocznej co przełożyło się na wzrost sprzedaży o 29% przy zachowaniu ROAS na poziomie 782%.

Obecnie działamy już na sprawdzonej strategii, a międzyczasie uruchamiamy reklamy z nowymi produktami, które potencjalnie mogą jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż.

Dzięki dobrej komunikacji, skrupulatnej analizie i codziennej optymalizacji działań podczas tej wieloletniej współpracy osiągnęliśmy zamierzony cel. Aktualnie robimy wszystko, by utrzymać satysfakcjonujący efekt skalowania kampanii i by kolejne lata przynosiły jeszcze lepsze wyniki.

Rezultaty

1 597 029,16 zł — wartość zamówień w 2023 roku przy budżecie 204 352,80 zł

1 140 641,48 zł — wartość zamówień w 2022 roku przy budżecie 153 239,29 zł

1 016 358,99 zł — wartość zamówień w 2021 roku przy budżecie 160 833,29 zł

782% — łączny ROAS w 2023 roku

29% – wzrost sprzedaży przy zachowaniu zwrotu wydatków na reklamę (ROAS) na poziomie 782%

29 976 zakupów z Facebook Ads w latach 2021-23

Wyniki kampanii Facebook Ads [2021-2023]
 
Za sukces odpowiada

Misha Levchuk

Biorąc pod uwagę, że FB to tylko jeden z kilku źródeł pozyskania klientów w tym projekcie, to wynik oceniam na bardzo dobrym poziomie. Poza tym długofalowe działania na Facebooku mają również pozytywny wpływ na budowanie świadomości marki, budowanie relacji i zaufanie odbiorców, a co za tym idzie – wzrost sprzedaży np. z organic czy Google. Moim zdaniem regularna i dokładna analiza wyników oraz odpowiednia optymalizacja kampanii były kluczowe do utrzymania i zwiększenia całościowej sprzedaży”.

Misha Levchuk - Senior Facebook Ads Specialist w Social Elite
 
 

Podsumowanie działań reklamowych dla firmy SuperButelki.pl

W przypadku działań reklamowych prowadzonych dla firmy SuperButelki.pl w latach 2021-23 wyskalowaliśmy biznes do poziomu 1 597 029,16 zł rocznej sprzedaży, zachowując przy tym opłacalny ROAS powyżej 700%. Świadomie dysponowaliśmy budżetem, zwiększając go małymi krokami w momencie, gdy byliśmy pewni skuteczności reklam i grup docelowych. Cały czas analizowaliśmy wyniki i dostosowywaliśmy do nich kolejne działania, utrzymując satysfakcjonującą sprzedaż.

Trzeba przyznać, że niektóre dni były wyjątkowo trudne, ale nasza zdolność do elastycznego reagowania na zmiany, codzienna analiza kampanii oraz strategiczne działania pozwoliły zrealizować postawiony cel.

Działania reklamowe prowadzone dla projektu przez tak długi czas wymagają:

  • kompleksowego planowania,
  • skrupulatnej kontroli,
  • ciągłej weryfikacji wyników,
  • dobrej znajomości rynku,
  • a także zachowania spokoju przy możliwości zwiększania budżetu.

Wszystkie te elementy w połączeniu z dobrą komunikacją z właścicielem firmy i jego zaangażowaniem były kluczowe dla sukcesu tej kampanii. A działania nadal trwają. :)

Współpraca z takimi przedsiębiorcami to sama przyjemność. Dodatkowo realizowanie ambitnych i dobrze przemyślanych projektów to korzyść dla obu stron.

Jaki ważny wniosek może płynąć dla Ciebie, jeśli też masz swój sklep internetowy lub prowadzisz biznes w podobnej branży?

O ile na początkowych etapach rozwoju biznesu samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi może wydawać się dobrym pomysłem… o tyle w momencie, gdy firma zaczyna rosnąć, taka strategia może nie być już tak efektywna. Często może nawet opóźniać dalszy rozwój.

Jako szef na pewno masz wiele zadań, które musisz realizować każdego dnia. A wraz z rozwojem biznesu pojawiają się nowe obszary, które wymagają Twojego zaangażowania. Nie da się być wszędzie i zajmować się wszystkim. Próby takiego podejścia często kończą się niepowodzeniem i przynoszą więcej szkód niż korzyści.

W pewnym momencie niezbędne staje się powierzenie działań marketingowych specjalistom, którzy dysponują odpowiednimi kompetencjami i doświadczeniem. Szczególnie gdy planujesz inwestować w promocję większe kwoty.

W końcu nie wystarczy tutaj tylko znajomość branży i grupy docelowej. Potrzebne są również doświadczenie i umiejętności efektywnego wykorzystania systemów reklamowych.

W takiej sytuacji warto pomyśleć o współpracy z profesjonalistami od marketingu, którzy mogą skutecznie wspierać rozwój Twojej działalności i pomóc osiągnąć zamierzone cele.

Jeśli prowadzisz firmę i zainspirowała Cię historia SuperButelki.pl, to zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji z naszym specjalistą. W ciągu najbliższych 24h skontaktuje się z Tobą, by przeanalizować Twój biznes i przedstawić pomysły na wsparcie Twojej firmy w realizacji jej celów. Taka rozmowa jest darmowa i całkowicie niezobowiązująca.

W jej trakcie nasz specjalista opowie, co krok po kroku warto zrobić oraz przedstawi niezobowiązującą propozycję współpracy.

Jeżeli jesteś tym zainteresowany, to serdecznie zapraszamy do kontaktu.

[email protected]

+48 579 510 968

W jakich sytuacjach warto rozważyć powierzenie działań reklamowych agencji digital marketingu i social media? Na przykład wtedy, gdy:

  • Odczuwasz presję wynikającą z wielu obowiązków. Wiedząc, że masz w swoim teamie mocny zespół marketingu, śpisz spokojniej.
  • Chcesz rozwijać firmę i wejść na kolejny poziom. To naturalne, że nie możesz już poświęcać czasu na tworzenie grafik i treści, jeśli chcesz iść do przodu.
  • Nie chcesz tworzyć w swojej firmie działu marketingu. Może nie masz na to możliwości lub po prostu nie jest to obecnie Twój priorytet.
 

Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację

    Obowiązek informacyjny RODO - rozwiń

    1. Kto jest Administratorem moich danych osobowych?

    Administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest Social Elite Dawid Bagiński Spółka Komandytowo-Akcyjna z siedzibą we Wrocławiu, ul. Krupnicza nr 2-4, 50-075 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu IV Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000936311, o kapitale zakładowym w wysokości 50 000 zł, wpłaconym w całości, REGON: 520605137, NIP: 8971899059, adres e-mail: [email protected], tel. 694463964.

    2. W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej są przetwarzane moje dane osobowe?

    Państwa dane zbierane są w celu: udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteście Państwo stroną lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy]. W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na marketing bezpośredni w tym na otrzymywanie informacji handlowych, Państwa dane zbierane są także w tym właśnie celu [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora jakim jest marketing bezpośredni].

    3. Czy muszę udostępnić swoje dane osobowe?

    Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wykonania celu w postaci udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość lub marketing bezpośredni.

    4. Czy moje dane osobowe zostaną przekazane innym podmiotom?

    Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa np. organy ścigania/sądy. Dane osobowe mogą być również powierzane podmiotom trzecim m.in. dostawcom usług IT, podmiotom zajmującym się marketingiem [pod warunkiem, że wyraziliście Państwo zgodę marketingową] lub prawnikom, wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora, jeżeli jest to konieczne dla realizacji celów przetwarzania danych o których mowa powyżej i świadczenia usług Administratora lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora.

    5. Czy Administrator zamierza przekazać moje dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?

    Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych o których mowa powyżej do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    6. Jakie szczegółowe uprawnienia przysługują mi w ramach przetwarzania moich danych osobowych?

    Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jestem Prezes Urzędu Danych Osobowych. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.

    7. Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu?

    Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu (m.in. w ramach automatycznych odpowiedzi zwrotnych lub w efekcie realizowania celów marketingowych poprzez ocenę Państwa niektórych czynników osobowych). Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany i ich profilowanie ma na celu przede wszystkim usprawnienie świadczenia usług przez Administratora, dostosowanie towarów lub usług do Państwa potrzeb, czy też zwiększenie Państwa satysfakcji.

    8. Jak długo będą przechowywane moje dane osobowe?

    Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu o którym mowa powyżej, lecz nie krócej niż przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Co do zasady, dane podane w formularzu przechowywane są przez okres jednego roku. W przypadku następczego zawarcia umowy z Administratorem, dane osobowe przechowywane będą przez okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub przez okres wynikający z przepisów z zakresu prawa podatkowego. W przypadku wyrażenia zgody marketingowej, dane osobowe będą przechowywane przez okres piętnastu lat lub do czasu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.

     
     
     

      Informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest SOCIAL ELITE DAWID BAGIŃSKI SPÓŁKA KOMANDYTOWO – AKCYJNA z siedzibą we Wrocławiu, ul. Krupnicza 2-4, 50-075 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu IV Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000936311, o kapitale zakładowym w wysokości 50 000 zł, wpłaconym w całości, REGON: 520605137, NIP: 8971899059. [read more]Dane zbierane są w celu i zakresie niezbędnym w procesie rekrutacyjnym [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteście Państwo stroną lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy lub przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO]. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wykonania celu w postaci przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego. Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim, jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa np. organy ścigania/sądy. Dane osobowe mogą być również powierzane podmiotom trzecim m.in. dostawcom usług IT, prawnikom, podmiotom współpracującym z Administratorem - wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora, jeżeli jest to konieczne dla realizacji celów przetwarzania danych, o których mowa powyżej i świadczenia usług Administratora lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora. Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych o których mowa powyżej do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie będą podlegać profilowaniu (m.in. w ramach automatycznych odpowiedzi zwrotnych). Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany ma na celu przede wszystkim usprawnienie świadczenia usług przez Administratora, czy też zwiększenie Państwa satysfakcji. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz otrzymania ich kopii (m.in. art. 15 RODO), ich sprostowania (m.in. art. 16 RODO), usunięcia (m.in. art. 17 RODO) lub ograniczenia przetwarzania (m.in. art. 18 RODO) - przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć albo ograniczyć to uprawnienie, prawo do przenoszenia danych (m.in. art. 20 RODO), prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (m.in. art. 21 RODO), a także prawo zażądania zaprzestania przetwarzania danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jestem Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (m.in. art. 77 RODO). Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa powyżej, lecz nie krócej niż przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Jeśli nie wyraziliście Państwo zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby przyszłych rekrutacji, to dane te będą przetwarzane do czasu zakończenia aktualnego procesu rekrutacyjnego. W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby przyszłych rekrutacji, to dane te będą przetwarzane przez okres 2 lat.[/read]

      Na jaki adres wysłać E-book?