W tym artykule opisuję historię Klientki, która otworzyła własny sklep odzieżowy online. Zobacz, jak zrealizowane dla Niej kampanie reklamowe wyskalowały Jej biznes do poziomu ponad 11 milionów sprzedaży w ciągu zaledwie 3 lat.
Czytaj do końca, bo w artykule znajdziesz nie tylko opis kampanii, ale również wiele porad dotyczących rozwoju marketingu sklepu odzieżowego.
FB: 1 514 691,90 zł
Google: 97 297,58 zł
budżet
FB: 985%
Google: 1268%
ROAS
FB: 3 lata
Google: 1 rok, 9 mcy
czas
FB: 10 040 654,23 zł
Google: 1 233 929,56 zł
wartość sprzedaży
Nasza Klientka prowadzi sklep internetowy z odzieżą damską. W jego ofercie znajdziemy produkty takie jak: sukienki, kombinezony, komplety, bluzki, tuniki, swetry, spodnie, okrycia wierzchnie… i wiele innych wyjątkowych produktów dla stylowych kobiet.
Czynnikiem wyróżniającym jest bardzo dobry kontakt z klientem. Sklep ma również uruchomioną infolinię i szybką wysyłkę zamówień w 1-2 dni robocze. Co dwa tygodnie pojawia się też nowa kolekcja, a bestsellery uzupełniane są na bieżąco.
Kampanie reklamowe w tym projekcie prowadzimy już ponad 3 lata. Naszej Klientce od początku zależało na stałym rozwoju biznesu i zwiększaniu sprzedaży w Jej sklepie internetowym. Taki cel cały czas realizujemy.
Nasza Klientka wybrała Social Elite, bo chciała szybko wypromować swój sklep odzieżowy w social mediach. Szczególnie zależało Jej na skalowaniu przychodów i generowaniu jak najlepszych wyników sprzedażowych przy regularnym zwiększaniu budżetów przeznaczanych na reklamę.
1. Sezonowość – w branży odzieżowej sezonowość ma wpływ na wyniki. Rozkłada się ona zazwyczaj następująco:
Mając świadomość różnych skłonności zakupowych odbiorców na przestrzeni roku, wiedzieliśmy, że musimy tak zaprojektować działania reklamowe, aby wykorzystać w pełni sezony wysokie i nie przepalić budżetu w sezonach niskich.
2. Skalowanie budżetu przy zachowaniu wysokiego ROAS – nasza Klientka od początku chciała regularnie „odkręcać kurek” i zwiększać budżety reklamowe. Nie zrobiliśmy tego od razu. Wiedzieliśmy, że takie działanie ma uzasadnienie tylko wtedy, kiedy generowane wyniki są satysfakcjonujące i przynoszą zyski. Dlatego w pierwszej kolejności zależało nam, by wypracować zadowalające wyniki na niskich budżetach i mniejszej skali, aby w kolejnych etapach moc robić to samo przy większych wydatkach, generując kilkukrotnie większą sprzedaż.
3. Wprowadzanie i monitorowanie nowych kolekcji – atrakcyjność oferowanych produktów jest ważna, bo współczesne kobiety są coraz bardziej wymagające. Konkurencja w branży odzieżowej też jest wysoka. Dlatego wiedzieliśmy, że by rozwinąć sklep naszej Klientki, musimy przykładać dużą wagę do asortymentu, często dodawać nowe kolekcje i sprawnie ustalać, które dokładnie produkty sprzedają się najlepiej, aby „dopalać je” dodatkowym budżetem. Mieliśmy świadomość, że atrakcyjny asortyment i na bieżąco uzupełniane bestsellery pozwolą nam realizować działania lepiej, niż konkurencja.
PORADA: Dużym wyzwaniem branży odzieżowej jest selekcjonowanie produktów, które sprzedają się najlepiej i sprawne uzupełnianie bestsellerów. Braki magazynowe modeli, które klienci chcą kupić, są dla firmy stratą. Warto aktywnie obserwować i analizować sprzedaż, aby uzupełniać produkty, które „schodzą”, a nie te zalegające na magazynie.
Naszym głównym celem od samego początku współpracy było skuteczne wyskalowanie biznesu przy jednoczesnym zachowaniu satysfakcjonującego ROAS. Zaczęliśmy od małych kwot, które pozwoliły nam przetestować różne grupy docelowe, kreacje, formaty i haki reklamowe oraz znaleźć te, które działają najlepiej. Dzięki temu mogliśmy stopniowo zwiększać budżet tam, gdzie widzieliśmy największy potencjał.
Dodatkowo uruchomiliśmy również kampanię Google Ads, dzięki której pozyskaliśmy nowych klientów i jeszcze mocniej wyskalowaliśmy działania.
Codzienna praca na koncie reklamowym z początkowymi budżetami dziennymi na poziomie 800 zł i stałe optymalizowanie kampanii pozwoliło nam dojść do momentu, w którym dziennie wydajemy co najmniej 2 tys. zł. Co więcej, Klientka jest skłonna przeznaczać na prowadzone działania reklamowe nawet 3 tys. zł dziennie, co oznacza, że – jeśli wyniki na to pozwalają – wydajemy nawet 90 tys. budżetu miesięcznie.
Nadal regularnie zwiększamy budżety reklamowe, aby osiągnąć obrót miesięczny na poziomie 1 mln zł. Jesteśmy już bardzo blisko – aktualne średnie obroty miesięczne sięgają 800 tys. zł.
WAŻNE: Ten przykład doskonale pokazuje, że praca na wysokich kwotach jest uzasadniona, kiedy mamy wypracowane skuteczne sposoby generowania zysków. Wydajemy dużo, ale inwestycja zwraca się kilkukrotnie. Generujemy przewidywalne rezultaty, a cały proces jest pod stałą kontrolą – bez ryzyka.
Na pewnym etapie biznesu często wystarczy podjąć właściwą i odważną decyzję. Świadome zwiększanie wydatków na reklamę przy zachowaniu odpowiedniej strategii marketingowej i wsparciu specjalistów pozwala proporcjonalnie zwiększyć zyski.
Zobacz podejmowane działania reklamowe z lotu ptaka:
1 611 989,48 zł — wydany budżet na kampanię FB Ads i Google Ads od początku współpracy do 30.09.2022
11 274 583,80 zł — łączna wartość zakupów od początku współpracy do 30.09.2022 z kampanii FB Ads i Google Ads
663% — ROAS FB
1268% — ROAS Google
75 624 zakupów w średniej cenie 20,03 zł za zakup z FB w okresie 14.09.2019-30.09.2022
8 262 zakupy w średniej cenie 11,78 zł za zakup z Google w okresie 25.03.2021-30.09.2022
Wyniki kampanii Facebook Ads
Wyniki kampanii Google Ads
Daniel, Bartosz, Ania
„Ten projekt doskonale pokazuje, jak długotrwała współpraca pomaga rozwinąć projekt, jeśli obie strony są mocno zaangażowane. Klientka jest zdeterminowana, aby dalej skalować biznes i obecne budżety reklamowe są dla niej zbyt niskie. Chce inwestować więcej, by więcej zyskać. Do tego zmierzamy.
Celem na następny rok jest wygenerowanie miesięcznego przychodu na poziomie 1 miliona złotych. Wiem, że jest jak najbardziej możliwy do zrealizowania”.
Omówiony przypadek pokazuje ogromne możliwości rozwoju biznesu odzieżowego. Nawet gdy sam właściciel firmy nie ma czasu na rozwój i dopilnowanie osobiście wszystkich spraw, bo po drodze pojawia się wiele wyzwań… skalowanie biznesu jest możliwe.
Wystarczy świadomość biznesowa, właściwa strategia marketingowa, wsparcie specjalistów i umiejętność podejmowania odważnych decyzji. To właśnie te kryteria pozwoliły nam wyskalować sprzedaż sklepu odzieżowego do ponad 11 MILIONÓW w ciągu zaledwie 3 lat!
Głównymi czynnikami sukcesu były:
Na ten moment dalej pracujemy nad tym, by sprzedaż w sklepie Klientki była coraz większa. Codziennie doglądamy kampanii i optymalizujemy działania. Regularnie zwiększamy także budżety reklamowe, jeśli wyniki na to pozwalają. Jesteśmy w stałym kontakcie i wspólnie ustalamy strategię na kolejne miesiące.
Komfort współpracy jest bardzo wysoki dla obu stron, co pozwala mieć nadzieję na sprawną realizację kolejnych stawianych celów biznesowych.
Pracujemy aktywnie nad tym, by miesięczna sprzedaż osiągnęła poziom 1 mln zł i widzimy realną szansę na osiągnięcie tego planu.
Zerknij poniżej na moje porady związane z marketingiem sklepu odzieżowego i skalowaniem firmy w tej branży. Być może pozwolą Ci spojrzeć na pewne kwestie inaczej lub zrozumieć, którą drogę warto wybrać, aby zrealizować biznesowe plany. Jestem przekonany, że podpowiedzą Ci też, jak poprawić sprzedaż w sklepie odzieżowym.
A jeśli już teraz czujesz, że potrzebujesz profesjonalnego wsparcia, to zapraszamy do Social Elite!
Wystarczy, że wypełnisz formularz i zamówisz bezpłatną konsultację, podczas której się poznamy, porozmawiamy o Twoich aktualnych potrzebach i zaproponujemy dopasowane rozwiązanie pozwalające je zaspokoić. Sam później zdecydujesz, czy podejmiesz współpracę.
W takiej sytuacji dobrze powierzyć marketing sklepu odzieżowego profesjonalistom z zewnątrz. O tym, jak dokonać właściwego wyboru pisałem niedawno w osobnym artykule: Jak wybrać agencję reklamową do współpracy? . Zapraszam do zapoznania się, bo omawiam w nim wiele kryteriów, na które warto zwrócić uwagę podczas wybierania agencji do działań marketingowych dla własnego biznesu.
Jestem przekonany, że moje wskazówki pomogą Ci podjąć właściwą decyzję, a dzięki temu – sprzedaż w Twoim sklepie odzieżowym wzrośnie, a Ty zyskasz więcej czasu na dopilnowanie innych ważnych spraw w biznesie i… realizację osobistych planów.
Jeśli nie chcesz tracić cennego czasu na przedzieranie się przez gąszcz aktualnie istniejących agencji reklamowych, zapraszamy serdecznie do Social Elite. Zlecenie kampanii reklamowej pozwoli Ci skorzystać z zaawansowanych strategii reklamowych do rozwoju marketingu i sprzedaży w Twoim sklepie odzieżowym.
Za to z konkretnym planem, który uwzględnia potrzeby i cele Twojego sklepu odzieżowego oraz jego realizacją przez doświadczony i wyszkolony zespół marketingowy, który nie tylko prowadzi kampanię reklamową na Facebooku, ale też rozumie Twoją branżę i regularnie wychodzi z inicjatywą, by wspierać rozwój Twojego biznesu. Tego szukasz u agencji marketingowej?
W Social Elite doskonale znamy branżę kobiecą, ponieważ zrealizowaliśmy już wiele kampanii dla takich biznesów.
Ty także chcesz skutecznie rozwinąć swoją markę i poprawić sprzedaż w sklepie odzieżowym dzięki kampaniom reklamowym?
Z przyjemnością wesprzemy Cię w tych działaniach!
Wypełnij poniższy formularz i zamów bezpłatną rozmowę, podczas której poznamy Twoje potrzeby i zaproponujemy indywidualnie dopasowane rozwiązanie pozwalające je zaspokoić.
Rozmowa nie jest zobowiązująca – ostateczna decyzja pozostaje po Twojej stronie.
-----
Zobacz również inne case study, które warto przeczytać: