W poniższym artykule omawiam sytuację, w której spontaniczna reklama sklepu z ubraniami dziecięcymi wygenerowała dla naszego Kontrahenta blisko 100 tysięcy koron jednego dnia, osiągając ROAS na poziomie 4953%. Jak to możliwe?
Poniżej wyniki po 1 dniu trwania akcji promocyjnej dla sklepu odzieżowego
1981,51 kc
budżet
4953%
ROAS
1 dzień
Czas
98144,29 kc
Wartość sprzedaży
Pan Dawid jest właścicielem internetowego sklepu odzieżowego, w którego ofercie znajdują się głównie ubranka dziecięce. Dostępne są również akcesoria, takie jak: kocyki, pieluszki, pościele, ręczniki, rożki czy szczotki.
Wcześniej kilka razy próbował realizować kampanie reklamowe samodzielnie, jednak nie przyniosły mu one oczekiwanych rezultatów. Chciał wyskalować swój biznes, dlatego w pewnym momencie postanowił, że zleci działania reklamowe na Facebooku specjalistom. Nasza współpraca trwa już ponad 2 lata i regularnie generujemy dla niego satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe. Co dokładnie zdarzyło się w tym przypadku?
1981,51 kc — wydana kwota
98144,29 kc — wartość zakupów
4953% — ROAS
87 zakupów — w średniej cenie 22,78 koron czeskich
432 przejścia do kasy — w średniej cenie 4,59 kc
558 koszyków — w średniej cenie 3,55 kc
W omawianym przypadku zdecydowanie najważniejszy był moment zorientowania się o promocji trwającej w sklepie Pana Dawida. Gdyby nie fakt, że nasi specjaliści regularnie doglądają prowadzonych kampanii i czuwają nad efektami, to niemal 100 tysięcy koron zwyczajnie przeszłoby Panu Dawidowi koło nosa. Jak widać, w biznesie czasami zdarzają się sytuacje, w których to szybka reakcja i właściwa decyzja zaważają na tym, czy pojawia się realny zysk, czy też nie. A przecież niezarobione pieniądze w sytuacji, gdy istnieje potencjał sprzedażowy, to tak jak… pieniądze STRACONE.
Właśnie dlatego sprawna komunikacja w projekcie jest bardzo ważna. Świetnie, gdy kierownik kampanii otrzymuje informacje z kilkudniowym wyprzedzeniem, bo dzięki temu może skutecznie przygotować kampanię, która z większym prawdopodobieństwem przyniesie oczekiwane rezultaty. W Social Elite jednak rozumiemy, że sytuacje są… różne. Wszyscy jesteśmy tylko ludźmi, i czasami każdemu zwyczajnie zdarza się zapomnieć — nawet o ważnych kwestiach.
Jeśli sam jesteś przedsiębiorcą, to pewnie doskonale wiesz, że właściciele biznesów mają na głowie całe mnóstwo różnych spraw, obowiązków i spotkań. Czasem po prostu trudno jest to wszystko spamiętać.
Między innymi dlatego nasi specjaliści wiedzą, że aktywne monitorowanie kampanii i biznesów Kontrahentów oraz wychodzenie z inicjatywą to kwestie wynikające z profesjonalnego podejścia do pracy. W ten sposób mogą wyszukać biznesowe potencjały sprzedażowe i efektywnie je wykorzystać. A jak widać na omawianym przykładzie — to zwyczajnie się opłaca.
Czy takie podejście Ci się podoba?
Warto również pamiętać o samym kontekście ogłoszenia promocji. Wielu przedsiębiorców wierzy, że wystarczy przecenić swoje produkty w sklepie internetowym i nagle Klienci sami zaczną kupować. Tymczasem kluczowa w całym procesie jest sama reklama. Klienci nie są w stanie magicznym sposobem dowiedzieć się o trwającej promocji — tak jak nowa piosenka nie jest w stanie stać się hitem, dopóki popularne stacje radiowe nie zaczną jej grać swoim słuchaczom.
Na uwagę zasługuje fakt, że dzięki skutecznej reklamie wygenerowaliśmy 6-krotnie większy ROAS niż podczas zwykłych dni, w których nie była aktywna promocja. Połączenie atrakcyjnych rabatów z profesjonalną reklamą informującą potencjalnych klientów o trwającej akcji promocyjnej zwiększa dzienny przychód w tym projekcie z ok. 25.000 zł do średnio 150-200.000 zł.
Współpraca z Social Elite układa się od samego początku bardzo dobrze! Potwierdzeniem na to jest, że poprzez natłok zadań związanych z działaniami produkcyjnymi, nie poinformowaliśmy opiekuna o nadchodzącej promocji, ale jako profesjonalna firma sami zareagowali na podwyższony ruch organiczny i automatycznie zwiększyli budżet, aby skalować wyniki! Efekty są bardzo satysfakcjonujące, dlatego podjęliśmy współpracę w kolejnym projekcie :) Polecamy!
Dawid J.
Ania Frysiak
„Aby osiągnąć efekt na poziomie niemal 100 000 kc w 1 jeden dzień, ważne było przede wszystkim zorientowanie się, że w sklepie realizowana jest promocja.
Warto podkreślić również fakt, że kampania reklamowa jest już prowadzona ponad 2 lata i w związku z tym mamy wypracowane haki i dobrze ustawioną kampanię reklamową, co pozwoliło uzyskać tak wysokie wyniki pomimo braku reklam promocyjnych.
Możliwe to było dzięki dobrze zbudowanemu remarketingowi oraz dobrej relacji marki z odbiorcą. Warto również podkreślić całodniowe skalowanie budżetu reklamowego”.
Na skuteczność działań reklamowych ma wpływ wiele czynników. Satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe dzięki kampaniom na Facebooku nie są efektem wyliczanki i zgadywania, jak w Totolotku. To też nie jedna zrealizowana reklama, która musi się udać. Efektywne prowadzenie kampanii reklamowej to rezultat setek godzin nauki, wielu lat doświadczeń i przemyślanych działań. To ciągła praca nad kampanią. To konkretne zadania, które trzeba realizować w odpowiedniej kolejności. To testowanie, wyciąganie wniosków i świadome optymalizowanie.
Jak widzisz, profesjonalnie przygotowana kampania, która opiera się na realnych potrzebach potencjalnych klientów i wykorzystuje haki reklamowe, które na nich działają, jest kluczowa w procesie zwiększania sprzedaży sklepu internetowego. Jednak ze względu na fakt, że w branży odzieżowej panuje aktualnie duża konkurencja, a odbiorcy są coraz bardziej świadomi i wymagający, warto wesprzeć swoje działania również na inne sposoby. Jakie?
Jeżeli tak, to zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji z naszym doradcą. Wystarczy, że wypełnisz formularz, a skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o rozwiązaniach, które prawdopodobnie sprawdzą się w przypadku Twojej firmy.
1
Rozumiemy, że możesz nie mieć czasu, dlatego prawdopodobnie chcesz, aby wszystko, co nam zlecisz w ramach kampanii na FB, zostało zrobione bardzo dobrze i sprawnie bez potrzeby angażowania Ciebie na każdym kroku. Bardzo szybko się wdrażamy, angażując minimalną ilość czasu szefów, czy dyrektorów firm. Po prostu wiemy, co mamy robić i po co nas zatrudniono.
2
Posiadamy autorską metodę tworzenia i prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku przez Dawida Bagińskiego i doświadczenie praktyczne w +90 branżach. Do kampanii przydzielamy osoby, które bardzo dobrze rozumieją określony rynek.
3
Jesteśmy prawdopodobnie jedyną w Polsce agencją reklamową, która rozumie aspekt pracy psychologicznej nad odbiorcą. Realizując kampanie na Facebooku, stosujemy techniki copywritingu, techniki psychologiczne, marketingowe oraz sprzedażowe. Bazujemy na tym, co sprawdzone i mamy opracowanych wiele autorskich metod.
Realizując kampanie reklamowe, współpracujemy zarówno z szefami firm, jak i dyrektorami sprzedaży, dyrektorami marketingu, czy managerami — dzięki temu możesz mieć pewność, że rozumiemy Twoje potrzeby oraz oczekiwania.
Szukasz takich osób do realizacji prac marketingowych dla swojego sklepu z ubraniami?
Zobacz również inne case study, które warto przeczytać:
Nasza odznaka Partnera Biznesowego oznacza, że firma Meta uznaje nas za agencję, która stale spełnia wysokie wymagania (dotyczące wydatków na kampanie). Co to oznacza dla Ciebie?
Dzięki temu, że jako Social Elite zdobyliśmy status Partnera Biznesowego, nasi specjaliści od płatnych reklam społecznościowych mają wyłączny dostęp do dodatkowych korzyści, w tym:
Te dodatkowe możliwości są doskonałym uzupełnieniem naszych kompetencji i sprawiają, że nasza agencja posiada wszystko, co niezbędne, aby zapewnić konkurencyjną usługę i wyjątkową wydajność do rozwoju Twojego biznesu.