Reklama sklepu z ubraniami dziecięcymi — jak w 1 dzień wygenerowaliśmy blisko 100 tysięcy koron?

 
Jeśli prowadzisz biznes internetowy funkcjonujący na rynku już kilka lat, to pewnie doskonale wiesz, że zdarzają się sytuacje, w których szybka reakcja i właściwa decyzja mogą sprawić, że zarobisz konkretne pieniądze lub… NIE zarobisz. W Social Elite wiemy, że żaden przedsiębiorca nie lubi, gdy zysk przechodzi mu koło nosa. Dlatego jeśli Ty również chcesz skutecznie rozwijać swój sklep internetowy i wykorzystywać pojawiające się szanse na realne zwiększenie sprzedaży, to koniecznie czytaj dalej.

W poniższym artykule omawiam sytuację, w której spontaniczna reklama sklepu z ubraniami dziecięcymi wygenerowała dla naszego Kontrahenta blisko 100 tysięcy koron jednego dnia, osiągając ROAS na poziomie 4953%. Jak to możliwe?

 

Reklama sklepu z ubraniami dziecięcymi — opis biznesu

Poniżej wyniki po 1 dniu trwania akcji promocyjnej dla sklepu odzieżowego

1981,51 kc

budżet

4953%

ROAS

1 dzień

Czas

98144,29 kc

Wartość sprzedaży

 

Pan Dawid jest właścicielem internetowego sklepu odzieżowego, w którego ofercie znajdują się głównie ubranka dziecięce. Dostępne są również akcesoria, takie jak: kocyki, pieluszki, pościele, ręczniki, rożki czy szczotki.

Wcześniej kilka razy próbował realizować kampanie reklamowe samodzielnie, jednak nie przyniosły mu one oczekiwanych rezultatów. Chciał wyskalować swój biznes, dlatego w pewnym momencie postanowił, że zleci działania reklamowe na Facebooku specjalistom. Nasza współpraca trwa już ponad 2 lata i regularnie generujemy dla niego satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe. Co dokładnie zdarzyło się w tym przypadku?

 
Okres działań reklamowych: 16.07.2022 — jeden dzień

Postawione cele dla kampanii reklamowej sklepu z ubraniami dla dzieci

  • Wyskalowanie budżetu reklamowego
  • Osiągnięcie jak największego ROAS

Wyzwania, które musieliśmy pokonać

  • Brak informacji o promocji — po przeanalizowaniu konta reklamowego sami zorientowaliśmy się, że trwa akcja promocyjna (była to sobota, ok. godz. 12:00)
  • W związku z późną porą odkrycia promocji wyzwaniem było jak największe wyskalowanie budżetu przy zachowaniu wysokich wyników
  • Krótki czas trwania akcji promocyjnej — jeden dzień
Wykonane zadania

Poniżej działania reklamowe, jakie zrealizowaliśmy dla sklepu odzieżowego Kontrahenta

  1. Odkrycie promocji aktywnej w sklepie internetowym
  2. Wyjście z inicjatywą uruchomienia działań reklamowych pod akcję promocyjną
  3. Podjęcie decyzji o próbie wyskalowania wyniku poprzez uruchomienie najlepszych reklam ze względu na brak czasu na przygotowanie nowych dedykowanych kreacji
  4. Zwiększenie budżetu reklamowego
  5. Doglądanie kampanii

Sklep z ubraniami — efekty reklamy FB Ads

Dzięki wieloletniej współpracy z Panem Dawidem przy skalowaniu sprzedaży w jego internetowym sklepie odzieżowym mamy już wypracowane skuteczne haki reklamowe oraz grupy docelowe. Głównie z tego powodu mogliśmy więc uzyskać bardzo dobry wynik ze spontanicznej reklamy uruchomionej akcji promocyjnej — pomimo braku dedykowanych reklam pod promocję.

Oto osiągnięte rezultaty, jakie przyniosła reklama sklepu odzieżowego

1981,51 kc wydana kwota  

98144,29 kc wartość zakupów

4953% — ROAS

87 zakupów — w średniej cenie 22,78 koron czeskich

432 przejścia do kasy — w średniej cenie 4,59 kc

558 koszyków — w średniej cenie 3,55 kc

Reklama sklepu z odzieżą dziecięcą — co było kluczowe, by osiągnąć ROAS 4953%?

W omawianym przypadku zdecydowanie najważniejszy był moment zorientowania się o promocji trwającej w sklepie Pana Dawida. Gdyby nie fakt, że nasi specjaliści regularnie doglądają prowadzonych kampanii i czuwają nad efektami, to niemal 100 tysięcy koron zwyczajnie przeszłoby Panu Dawidowi koło nosa. Jak widać, w biznesie czasami zdarzają się sytuacje, w których to szybka reakcja i właściwa decyzja zaważają na tym, czy pojawia się realny zysk, czy też nie. A przecież niezarobione pieniądze w sytuacji, gdy istnieje potencjał sprzedażowy, to tak jak… pieniądze STRACONE.

Właśnie dlatego sprawna komunikacja w projekcie jest bardzo ważna. Świetnie, gdy kierownik kampanii otrzymuje informacje z kilkudniowym wyprzedzeniem, bo dzięki temu może skutecznie przygotować kampanię, która z większym prawdopodobieństwem przyniesie oczekiwane rezultaty. W Social Elite jednak rozumiemy, że sytuacje są… różne. Wszyscy jesteśmy tylko ludźmi, i czasami każdemu zwyczajnie zdarza się zapomnieć — nawet o ważnych kwestiach.

Jeśli sam jesteś przedsiębiorcą, to pewnie doskonale wiesz, że właściciele biznesów mają na głowie całe mnóstwo różnych spraw, obowiązków i spotkań. Czasem po prostu trudno jest to wszystko spamiętać.

Między innymi dlatego nasi specjaliści wiedzą, że aktywne monitorowanie kampanii i biznesów Kontrahentów oraz wychodzenie z inicjatywą to kwestie wynikające z profesjonalnego podejścia do pracy. W ten sposób mogą wyszukać biznesowe potencjały sprzedażowe i efektywnie je wykorzystać. A jak widać na omawianym przykładzie — to zwyczajnie się opłaca.

Czy takie podejście Ci się podoba?

Warto również pamiętać o samym kontekście ogłoszenia promocji. Wielu przedsiębiorców wierzy, że wystarczy przecenić swoje produkty w sklepie internetowym i nagle Klienci sami zaczną kupować. Tymczasem kluczowa w całym procesie jest sama reklama. Klienci nie są w stanie magicznym sposobem dowiedzieć się o trwającej promocji — tak jak nowa piosenka nie jest w stanie stać się hitem, dopóki popularne stacje radiowe nie zaczną jej grać swoim słuchaczom.

Każdą promocję warto więc odpowiednio rozpromować, aby wykorzystać jej potencjał sprzedażowy.

Na uwagę zasługuje fakt, że dzięki skutecznej reklamie wygenerowaliśmy 6-krotnie większy ROAS niż podczas zwykłych dni, w których nie była aktywna promocja. Połączenie atrakcyjnych rabatów z profesjonalną reklamą informującą potencjalnych klientów o trwającej akcji promocyjnej zwiększa dzienny przychód w tym projekcie z ok. 25.000 zł do średnio 150-200.000 zł.

Współpraca z Social Elite układa się od samego początku bardzo dobrze! Potwierdzeniem na to jest, że poprzez natłok zadań związanych z działaniami produkcyjnymi, nie poinformowaliśmy opiekuna o nadchodzącej promocji, ale jako profesjonalna firma sami zareagowali na podwyższony ruch organiczny i automatycznie zwiększyli budżet, aby skalować wyniki! Efekty są bardzo satysfakcjonujące, dlatego podjęliśmy współpracę w kolejnym projekcie :) Polecamy!

Dawid J.

 
Za sukces odpowiada

Ania Frysiak

Aby osiągnąć efekt na poziomie niemal 100 000 kc w 1 jeden dzień, ważne było przede wszystkim zorientowanie się, że w sklepie realizowana jest promocja.

Warto podkreślić również fakt, że kampania reklamowa jest już prowadzona ponad 2 lata i w związku z tym mamy wypracowane haki i dobrze ustawioną kampanię reklamową, co pozwoliło uzyskać tak wysokie wyniki pomimo braku reklam promocyjnych. 

Możliwe to było dzięki dobrze zbudowanemu remarketingowi oraz dobrej relacji marki z odbiorcą. Warto również podkreślić całodniowe skalowanie budżetu reklamowego”.

 

Skuteczna reklama sklepu odzieżowego na FB — co jeszcze jest ważne?

Na skuteczność działań reklamowych ma wpływ wiele czynników. Satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe dzięki kampaniom na Facebooku nie są efektem wyliczanki i zgadywania, jak w Totolotku. To też nie jedna zrealizowana reklama, która musi się udać. Efektywne prowadzenie kampanii reklamowej to rezultat setek godzin nauki, wielu lat doświadczeń i przemyślanych działań. To ciągła praca nad kampanią. To konkretne zadania, które trzeba realizować w odpowiedniej kolejności. To testowanie, wyciąganie wniosków i świadome optymalizowanie. 

Aby reklama sklepu z ubraniami przyniosła rezultaty, trzeba między innymi:

 
  • wyselekcjonować produkty, które z największym prawdopodobieństwem zainteresują potencjalnych klientów,
  • odpowiednio wyszukać odbiorców w managerze reklam zgodnie z kryteriami, którymi cechują się kluczowe avatary dla biznesu
  • przygotować atrakcyjne kreacje reklamowe i teksty wykorzystujące skuteczne haki reklamowe,
  • testować setki produktów, grafik i haków, zanim nie wypracuje się skutecznej metody,
  • pamiętać o uzupełnianiu na bieżąco bestsellerów oraz tworzeniu nowych kolekcji, aby nie dać się wyprzedzić konkurencji,
  • wiedzieć, jak prawidłowo rozbudować remarketing i kierować właściwe komunikaty do osób znajdujących się na różnych etapach procesu sprzedażowego.
 

Jak reklamować sklep odzieżowy w internecie?

Jak widzisz, profesjonalnie przygotowana kampania, która opiera się na realnych potrzebach potencjalnych klientów i wykorzystuje haki reklamowe, które na nich działają, jest kluczowa w procesie zwiększania sprzedaży sklepu internetowego. Jednak ze względu na fakt, że w branży odzieżowej panuje aktualnie duża konkurencja, a odbiorcy są coraz bardziej świadomi i wymagający, warto wesprzeć swoje działania również na inne sposoby. Jakie? 

Oto działania, które wspierają reklamę sklepu z ubraniami

  • Prowadzenie atrakcyjnych profili w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram) — dzięki temu możesz na bieżąco pokazywać odbiorcom swoje produkty, odpowiadać na ewentualne pytania, informować o organizowanych akacjach promocyjnych czy słuchać ich prawdziwych potrzeb dotyczących np. wprowadzenia nowych konkretnych modeli. 
  • Organizowanie live’ów sprzedażowych — to coraz popularniejszy sposób na atrakcyjne zaprezentowanie ubrań prawie na żywo. Dzięki temu odbiorcy mogą zobaczyć, jak produkty układają się na osobie i podjąć bardziej świadomą decyzję zakupową. O tym, jak zorganizować skuteczny live sprzedażowy pisałem jakiś czas temu w osobnym artykule: Sprzedaż LIVE Facebook — jak w trakcie transmisji sprzedawać swoje produkty. Zerknij, jeśli prowadzisz internetowy sklep odzieżowy, bo przedstawiona tam wiedza może realnie Ci się przydać.
  • Social commerce — oprócz podstawowego prowadzenia firmowych kanałów warto również korzystać z dodatkowych opcji możliwych do wykorzystania pod kątem marketingowym dla Twojego sklepu online. Jedną z nich jest właśnie social commerce, czyli kupowanie z wykorzystaniem social mediów — bez konieczności przechodzenia do zewnętrznego e-commerce. Jeśli użytkownik widzi na zdjęciu Twój produkt, może w niego kliknąć, zobaczyć szczegóły i w łatwy sposób od razu kupić, to… szansa, że sfinalizuje zakup, znacząco wzrasta! 
  • E-mail marketing — listy mailingowe dają przedsiębiorcom większą niezależność i pozwalają osiągać nawet 20-40% dodatkowej sprzedaży w firmie. Nie chodzi o to, by były dominującym elementem strategii, ale powinny stanowić ważną jej część. W końcu większość z nas sprawdza skrzynkę mailową codziennie (lub nawet kilka razy dziennie). Odpowiednio przygotowany mail może więc być świetnym narzędziem marketingowym podnoszącym sprzedaż w Twoim sklepie z ubraniami.
  • Programy lojalnościowe — warto pamiętać, że nie tylko nowi klienci są ważni. Równie ważni (jeśli nie ważniejsi) są ci, którzy już kupili, ponieważ pozytywne doświadczenia związane z marką mogą skutecznie zachęcić ich do powrotu i dokonania zakupu jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze… Klient, który wręcz cały ubiera się w Twoim sklepie to SKARB, zgadza się? Właśnie dlatego warto budować lojalność i przywiązanie do marki — możesz to robić na przykład poprzez nagrodzenie dotychczasowych klientów stałym rabatem na cały lub wybrany asortyment.

Jeżeli tak, to zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji z naszym doradcą. Wystarczy, że wypełnisz formularz, a skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o rozwiązaniach, które prawdopodobnie sprawdzą się w przypadku Twojej firmy.

Dlaczego działania marketingowe warto realizować z Social Elite?

 

1
Rozumiemy, że możesz nie mieć czasu, dlatego prawdopodobnie chcesz, aby wszystko, co nam zlecisz w ramach kampanii na FB, zostało zrobione bardzo dobrze i sprawnie bez potrzeby angażowania Ciebie na każdym kroku. Bardzo szybko się wdrażamy, angażując minimalną ilość czasu szefów, czy dyrektorów firm. Po prostu wiemy, co mamy robić i po co nas zatrudniono.

2
Posiadamy autorską metodę tworzenia i prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku przez Dawida Bagińskiego i doświadczenie praktyczne w +90 branżach. Do kampanii przydzielamy osoby, które bardzo dobrze rozumieją określony rynek.

3
Jesteśmy prawdopodobnie jedyną w Polsce agencją reklamową, która rozumie aspekt pracy psychologicznej nad odbiorcą. Realizując kampanie na Facebooku, stosujemy techniki copywritingu, techniki psychologiczne, marketingowe oraz sprzedażowe. Bazujemy na tym, co sprawdzone i mamy opracowanych wiele autorskich metod.

 

Realizując kampanie reklamowe, współpracujemy zarówno z szefami firm, jak i dyrektorami sprzedaży, dyrektorami marketingu, czy managerami — dzięki temu możesz mieć pewność, że rozumiemy Twoje potrzeby oraz oczekiwania. 

Szukasz takich osób do realizacji prac marketingowych dla swojego sklepu z ubraniami?

 

Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację

    Obowiązek informacyjny RODO - rozwiń

    1. Kto jest Administratorem moich danych osobowych?

    Administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest Dawid Bagiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą SOCIAL ELITE Dawid Bagiński S.K.A, ul. Krupnicza 2-4, 50-075 Wrocław (NIP: 8971899059), REGON: 021942310, adres e-mail: [email protected]

    2. W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej są przetwarzane moje dane osobowe?

    Państwa dane zbierane są w celu: udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteście Państwo stroną lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy]. W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na marketing bezpośredni w tym na otrzymywanie informacji handlowych, Państwa dane zbierane są także w tym właśnie celu [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora jakim jest marketing bezpośredni].

    3. Czy muszę udostępnić swoje dane osobowe?

    Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wykonania celu w postaci udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość lub marketing bezpośredni.

    4. Czy moje dane osobowe zostaną przekazane innym podmiotom?

    Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa np. organy ścigania/sądy. Dane osobowe mogą być również powierzane podmiotom trzecim m.in. dostawcom usług IT, podmiotom zajmującym się marketingiem [pod warunkiem, że wyraziliście Państwo zgodę marketingową] lub prawnikom, wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora, jeżeli jest to konieczne dla realizacji celów przetwarzania danych o których mowa powyżej i świadczenia usług Administratora lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora.

    5. Czy Administrator zamierza przekazać moje dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?

    Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych o których mowa powyżej do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    6. Jakie szczegółowe uprawnienia przysługują mi w ramach przetwarzania moich danych osobowych?

    Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jestem Prezes Urzędu Danych Osobowych. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.

    7. Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu?

    Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu (m.in. w ramach automatycznych odpowiedzi zwrotnych lub w efekcie realizowania celów marketingowych poprzez ocenę Państwa niektórych czynników osobowych). Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany i ich profilowanie ma na celu przede wszystkim usprawnienie świadczenia usług przez Administratora, dostosowanie towarów lub usług do Państwa potrzeb, czy też zwiększenie Państwa satysfakcji.

    8. Jak długo będą przechowywane moje dane osobowe?

    Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu o którym mowa powyżej, lecz nie krócej niż przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Co do zasady, dane podane w formularzu przechowywane są przez okres jednego roku. W przypadku następczego zawarcia umowy z Administratorem, dane osobowe przechowywane będą przez okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub przez okres wynikający z przepisów z zakresu prawa podatkowego. W przypadku wyrażenia zgody marketingowej, dane osobowe będą przechowywane przez okres piętnastu lat lub do czasu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.

    Social Elite Partnerem Biznesowym Meta

    Nasza odznaka Partnera Biznesowego oznacza, że firma Meta uznaje nas za agencję, która stale spełnia wysokie wymagania (dotyczące wydatków na kampanie). Co to oznacza dla Ciebie?

    Dzięki temu, że jako Social Elite zdobyliśmy status Partnera Biznesowego, nasi specjaliści od płatnych reklam społecznościowych mają wyłączny dostęp do dodatkowych korzyści, w tym:

    • priorytetowego wsparcia technicznego firmy Meta,
    • możliwości skorzystania z dedykowanych konsultacji i zaawansowanych narzędzi analitycznych
    • oraz szkoleń z zakresu najlepszych praktyk platformy i strategii nadchodzących wersji produktów i funkcji.

    Te dodatkowe możliwości są doskonałym uzupełnieniem naszych kompetencji i sprawiają, że nasza agencja posiada wszystko, co niezbędne, aby zapewnić konkurencyjną usługę i wyjątkową wydajność do rozwoju Twojego biznesu.

    gdpr-image
    Nasza strona używa ciasteczek do analizy statystyk i zapewnienia takiego samego działania pomiędzi wizytami.
    Dowiedz się więcej