Czytaj dalej, bo dzisiejszym artykule omawiam przykład Klientki, która — może podobnie jak Ty — prowadzi własny sklep z ubraniami w internecie. Zobacz, jak zrealizowane dla niej kampanie reklamowe wygenerowały miesięczny przychód na poziomie 932.734,22 zł, pobijając w ten sposób rekordową sprzedaż w jej sklepie odzieżowym. W tej publikacji znajdziesz także wiele konkretnych marketingowych porad z branży odzieżowej — jestem przekonany, że przydają Ci się w Twoim biznesie, więc polecam czytać do końca.
Poniżej wyniki kampanii reklamowych realizowanych dla Kontrahentki
budżet
ROAS
Czas
Wartość sprzedaży
Nasza Klientka prowadzi sklep internetowy z odzieżą damską. W ofercie tego sklepu znajdziemy produkty takie jak: sukienki, kombinezony, komplety, bluzki, tuniki, swetry, spodnie, okrycia wierzchnie… i wiele innych.
Czynnikiem wyróżniającym jest fakt, że Kontrahentce mocno zależy na dobrym kontakcie z klientem. Między innymi dlatego ma uruchomioną infolinię i szybką wysyłkę zamówień w 1-2 dni robocze. Co dwa tygodnie pojawia się nowa kolekcja. Na bieżąco uzupełniane są również najlepiej sprzedające się modele — bestsellery.
Kampanię reklamową prowadzimy już ponad 3 lata. Przed rozpoczęciem współpracy Kontrahentka generowała przychód miesięczny na poziomie 20-30.000 zł. Obecnie przychód ten oscyluje minimalnie na poziomie 500.000 zł. Są okresy, kiedy osiąga prawie dwukrotność tej kwoty. Właśnie taki przypadek omawiamy w dzisiejszym case study.
Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych dla tego internetowego sklepu odzieżowego pozwoliło nam podejrzewać, że wybrana strategia działania przyniesie dobre rezultaty. Przypuszczaliśmy, że warto rotować postami z najlepiej sprzedających się produktów, jednocześnie dbając o to, by bestsellery się nie wyczerpywały. W tym przypadku duże znaczenie miało również częste wprowadzanie przez Kontrahentkę nowych kolekcji, dzięki czemu mogliśmy zaskakiwać odbiorców nowymi produktami, które wzbudzały ich zainteresowanie.
Sukces omawianej kampanii reklamowej dla sklepu odzieżowego w dużej mierze polegał również na codziennej pracy na koncie reklamowym oraz ciągłym uruchomianiu i testowaniu nowych reklam i grup odbiorców.
94 696,57 zł — wydany budżet na kampanię FB Ads i Google Ads
932 734,22 zł — wartość zakupów
985% — ROAS
5421 zakupów — w średniej cenie 17,47 za zakup
16 102 koszyków — w średniej cenie 4,25 zł
Nie da się ukryć, że konkurencja na rynku odzieżowym stale rośnie. Pojawia się coraz więcej butików i sklepów internetowych, które świadomie dobierają działania marketingowe i dobrze je realizują, przekonując do siebie coraz więcej klientów. Wiele właścicielek biznesów online zaczyna rozumieć, że nie warto czekać na cud, bo konkurencja tego nie robi. Trzeba wziąć sprawy w swoje ręce — zaprezentować oferowane produkty potencjalnym klientom i przekonać ich, że warto złożyć zamówienie. Taki cel spełnia kampania reklamowa.
WAŻNE: Jeśli mamy w ofercie dobry asortyment i chcemy go sprzedać, to skuteczna reklama jest elementem zwiększającym prawdopodobieństwo sukcesu. Jak ją przygotować, aby wygenerowała pożądany efekt?
Odpowiednie zaprojektowanie działań reklamowych, aktywne monitorowanie kampanii, przeprowadzanie mikrotestów i skalowanie budżetu reklamowego w grupach o najwyższej skuteczności pozwoliły nam osiągnąć dla Kontrahentki REKORDOWĄ SPRZEDAŻ w jej sklepie. Przychód w ciągu 1 miesiąca z prowadzonych kampanii Facebook Ads i Google Ads wyniósł prawie 1.000.000 zł!
Anna Frysiak i Olivia Wróbel
„Dzięki działaniom Facebook Ads i Google Ads osiągnęłyśmy w ciągu 1 miesiąca największy przychód w historii sklepu. Wygenerowałyśmy łącznie 932 734,22 zł sprzedaży przy 94 696,57 zł wydanego budżetu. Efekt oceniamy na bardzo dobry.
Najważniejsze w prowadzonych działaniach było codzienne doglądanie kampanii 2-3 razy dziennie oraz wprowadzenie nowych kolekcji i uzupełnianie bestsellerów”.
Jeśli jesteś właścicielką butiku odzieżowego i prowadzisz sklep online lub dopiero myślisz o założeniu biznesu w tej branży i zbudowaniu popularnej marki, to zerknij poniżej na moje porady. Być może pozwolą Ci spojrzeć na pewne kwestie inaczej lub zrozumieć, którą drogę warto wybrać, aby zrealizować biznesowe plany. Jestem przekonany, że realnie pomogą Ci w rozwoju Twojej firmy odzieżowej w internecie.
W takiej sytuacji dobrą decyzją będzie zaufanie specjalistom, którzy zajmują się kampaniami reklamowymi na co dzień i powierzenie działań marketingowych firmie zewnętrznej. Warto jednak pamiętać, aby z ostrożnością i pełną uwagą wybrać agencję reklamową. Zwróć więc uwagę na doświadczenie i kompetencje kierownika kampanii, sposoby komunikacji, raportowanie oraz oczywiście cenę. Ta ostatnia często rośnie razem z jakością działań i ich zakresem, dlatego najtańsze oferty na rynku, choć kuszące, mogą okazać się zgubne. Koniecznie sprawdź zakres działań wchodzący w daną usługę, aby mieć pewność, że to oferta, której szukasz.
Jeśli chcesz poznać więcej kryteriów, na które warto zwrócić uwagę podczas wybierania agencji reklamowej do działań marketingowych dla własnego biznesu, sprawdź mój artykuł, w którym szeroko opisywałem ten temat: Jak wybrać agencję reklamową do współpracy? Mam nadzieję, że zawarte w nim wskazówki pomogą Ci podjąć właściwą decyzję.
Jeśli nie chcesz tracić cennego czasu na przedzieranie się przez gąszcz aktualnie istniejących agencji reklamowych, już teraz zapraszamy do Social Elite. Zlecenie kampanii reklamowej pozwoli Ci skorzystać z zaawansowanych strategii reklamowych do rozwoju marketingu i sprzedaży w Twoim sklepie odzieżowym.
Za to z konkretnym planem kampanii na Facebooku, który uwzględnia potrzeby i cele Twojego sklepu oraz jego realizacją przez doświadczony i wyszkolony zespół marketingowy, który nie tylko prowadzi kampanię reklamową na Facebooku, ale też rozumie Twoją branżę i regularnie wychodzi z inicjatywą, by wspierać rozwój Twojego biznesu. Tego szukasz u agencji marketingowej?
W Social Elite doskonale znamy branżę kobiecą, ponieważ zrealizowaliśmy już wiele kampanii dla takich biznesów. Zaufały nam m.in. takie firmy, jak:
Jak widzisz, mamy praktyczne doświadczenie, a dodatkowo jesteśmy prawdopodobnie jedyną w Polsce agencją reklamową, która rozumie aspekt pracy psychologicznej nad odbiorcą. Realizując kampanie reklamowe na Facebooku, stosujemy techniki copywritingu, techniki psychologiczne, marketingowe oraz sprzedażowe. Bazujemy na tym, co sprawdzone i mamy opracowanych wiele autorskich metod
Co nasze Klientki sądzą o współpracy z Social Elite? Zerknij poniżej na opinię Iwony, właścicielki sklepu odzieżowego Catalina.
Jeśli Ty również chcesz skutecznie rozwinąć swój sklep odzieżowy dzięki kampaniom reklamowym, nasi specjaliści z przyjemnością wesprą Cię w tym zakresie!
Wypełnij poniższy formularz i uzyskaj darmową wycenę dla swojego sklepu internetowego. To działanie do niczego Cię nie zobowiązuje — ostateczna decyzja zawsze zostaje po Twojej stronie!
Zobacz również inne case study, które warto przeczytać:
Nasza odznaka Partnera Biznesowego oznacza, że firma Meta uznaje nas za agencję, która stale spełnia wysokie wymagania (dotyczące wydatków na kampanie). Co to oznacza dla Ciebie?
Dzięki temu, że jako Social Elite zdobyliśmy status Partnera Biznesowego, nasi specjaliści od płatnych reklam społecznościowych mają wyłączny dostęp do dodatkowych korzyści, w tym:
Te dodatkowe możliwości są doskonałym uzupełnieniem naszych kompetencji i sprawiają, że nasza agencja posiada wszystko, co niezbędne, aby zapewnić konkurencyjną usługę i wyjątkową wydajność do rozwoju Twojego biznesu.