Skuteczna reklama sklepu odzieżowego — zobacz, jak osiągnęliśmy rekordową sprzedaż na poziomie 932 734,22 zł

 
Skuteczna reklama sklepu odzieżowego? Coś o niej wiemy. Jeśli jesteś właścicielką sklepu odzieżowego i prowadzisz sprzedaż online, to wiedza o tym, jak skuteczna reklama sklepu odzieżowego w internecie może pomóc w realnym rozwoju marki, zwiększeniu jej popularności oraz wygenerowaniu większych zysków na pewno Ci się przyda.

Czytaj dalej, bo dzisiejszym artykule omawiam przykład Klientki, która — może podobnie jak Ty — prowadzi własny sklep z ubraniami w internecie. Zobacz, jak zrealizowane dla niej kampanie reklamowe wygenerowały miesięczny przychód na poziomie 932.734,22 zł, pobijając w ten sposób rekordową sprzedaż w jej sklepie odzieżowym. W tej publikacji znajdziesz także wiele konkretnych marketingowych porad z branży odzieżowej — jestem przekonany, że przydają Ci się w Twoim biznesie, więc polecam czytać do końca.

 

Skuteczna reklama sklepu odzieżowego — opis biznesu

Poniżej wyniki kampanii reklamowych realizowanych dla Kontrahentki

94 696,57 zł

budżet

985%

ROAS

30 dni

Czas

932 734,22 zł

Wartość sprzedaży

 

Nasza Klientka prowadzi sklep internetowy z odzieżą damską. W ofercie tego sklepu znajdziemy produkty takie jak: sukienki, kombinezony, komplety, bluzki, tuniki, swetry, spodnie, okrycia wierzchnie… i wiele innych.

Czynnikiem wyróżniającym jest fakt, że Kontrahentce mocno zależy na dobrym kontakcie z klientem. Między innymi dlatego ma uruchomioną infolinię i szybką wysyłkę zamówień w 1-2 dni robocze. Co dwa tygodnie pojawia się nowa kolekcja. Na bieżąco uzupełniane są również najlepiej sprzedające się modele — bestsellery.

Kampanię reklamową prowadzimy już ponad 3 lata. Przed rozpoczęciem współpracy Kontrahentka generowała przychód miesięczny na poziomie 20-30.000 zł. Obecnie przychód ten oscyluje minimalnie na poziomie 500.000 zł. Są okresy, kiedy osiąga prawie dwukrotność tej kwoty. Właśnie taki przypadek omawiamy w dzisiejszym case study.

 
Okres działań reklamowych: 1.05-31.05 2022 — jeden miesiąc

Postawione cele dla kampanii reklamowej sklepu odzieżowego

  • Pobicie rekordowej sprzedaży
  • Zachowanie ROAS 7 na koncie reklamowym i ROAS 10 w sklepie

Wyzwania do pokonania

  • Bieżące uzupełnianie bestsellerów, które bardzo szybko się wyprzedawały (najlepiej sprzedawały się 3-4 modele)
  • Wprowadzanie nowych kolekcji co 1.5-2 tygodnie, aby nie znudzić odbiorców
  • Konieczność ciągłego doglądania kampanii

Realizowane usługi

Wykonane zadania

Oto działania, które przyczyniły się do tego, że kampania reklamowa dla sklepu odzieżowego była skuteczna

  1. Codzienna praca na koncie reklamowym 
  2. Uruchomianie nowych reklam i grup odbiorców
  3. Rotacja postami z najlepiej sprzedających się produktów
  4. Bieżące uzupełnianie największych bestsellerów 
  5. Częste wprowadzanie nowych kolekcji do oferty
  6. Sprawna i szybka obsługa klienta 
  7. Wyskalowanie budżetu reklamowego

Reklama sklepu z ubraniami — efekty kampanii Facebook Ads i Google Ads

Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych dla tego internetowego sklepu odzieżowego pozwoliło nam podejrzewać, że wybrana strategia działania przyniesie dobre rezultaty. Przypuszczaliśmy, że warto rotować postami z najlepiej sprzedających się produktów, jednocześnie dbając o to, by bestsellery się nie wyczerpywały. W tym przypadku duże znaczenie miało również częste wprowadzanie przez Kontrahentkę nowych kolekcji, dzięki czemu mogliśmy zaskakiwać odbiorców nowymi produktami, które wzbudzały ich zainteresowanie.

Sukces omawianej kampanii reklamowej dla sklepu odzieżowego w dużej mierze polegał również na codziennej pracy na koncie reklamowym oraz ciągłym uruchomianiu i testowaniu nowych reklam i grup odbiorców.

Oto rezultaty, jakie przyniosła reklama sklepu z ubraniami

94 696,57 zł wydany budżet na kampanię FB Ads i Google Ads  

932 734,22 zł wartość zakupów

985% — ROAS

5421 zakupów — w średniej cenie 17,47 za zakup

16 102 koszyków — w średniej cenie 4,25 zł

Skuteczna reklama sklepu odzieżowego — o czym warto pamiętać

Nie da się ukryć, że konkurencja na rynku odzieżowym stale rośnie. Pojawia się coraz więcej butików i sklepów internetowych, które świadomie dobierają działania marketingowe i dobrze je realizują, przekonując do siebie coraz więcej klientów. Wiele właścicielek biznesów online zaczyna rozumieć, że nie warto czekać na cud, bo konkurencja tego nie robi. Trzeba wziąć sprawy w swoje ręce — zaprezentować oferowane produkty potencjalnym klientom i przekonać ich, że warto złożyć zamówienie. Taki cel spełnia kampania reklamowa.

WAŻNE: Jeśli mamy w ofercie dobry asortyment i chcemy go sprzedać, to skuteczna reklama jest elementem zwiększającym prawdopodobieństwo sukcesu. Jak ją przygotować, aby wygenerowała pożądany efekt?

Kampania reklamowa dla sklepu odzieżowego — oto kluczowe czynniki:

  • świadome wyselekcjonowanie hitów/bestsellerów w sklepie i skupienie na nich większej części działań
  • wykorzystanie potencjału sklepu z ubraniami poprzez przygotowanie atrakcyjnych kreacji reklamowych
  • stargetowanie właściwych grup i dotarcie do setek tysięcy potencjalnych klientek zainteresowanych oferowanymi produktami
  • wyróżnienie się na tle konkurencji i przekonanie odbiorców, że warto złożyć zamówienie właśnie w naszym sklepie
  • zdobycie większej rozpoznawalności i popularności marki 
  • bieżące uzupełnianie stanów magazynowych dla produktów, które sprzedają się najlepiej
  • częste wprowadzanie nowych kolekcji, które podbijają ciekawość odbiorców i wzmacniają lojalność klientów

Odpowiednie zaprojektowanie działań reklamowych, aktywne monitorowanie kampanii, przeprowadzanie mikrotestów i skalowanie budżetu reklamowego w grupach o najwyższej skuteczności pozwoliły nam osiągnąć dla Kontrahentki REKORDOWĄ SPRZEDAŻ w jej sklepie. Przychód w ciągu 1 miesiąca z prowadzonych kampanii Facebook Ads i Google Ads wyniósł prawie 1.000.000 zł!

 
Za sukces odpowiadają

Anna Frysiak i Olivia Wróbel

„Dzięki działaniom Facebook Ads i Google Ads osiągnęłyśmy w ciągu 1 miesiąca największy przychód w historii sklepu. Wygenerowałyśmy łącznie 932 734,22 zł sprzedaży przy 94 696,57 zł wydanego budżetu. Efekt oceniamy na bardzo dobry.

Najważniejsze w prowadzonych działaniach było codzienne doglądanie kampanii 2-3 razy dziennie oraz wprowadzenie nowych kolekcji i uzupełnianie bestsellerów”. 

 

Jak reklamować swój sklep z ubraniami?

Jeśli jesteś właścicielką butiku odzieżowego i prowadzisz sklep online lub dopiero myślisz o założeniu biznesu w tej branży i zbudowaniu popularnej marki, to zerknij poniżej na moje porady. Być może pozwolą Ci spojrzeć na pewne kwestie inaczej lub zrozumieć, którą drogę warto wybrać, aby zrealizować biznesowe plany. Jestem przekonany, że realnie pomogą Ci w rozwoju Twojej firmy odzieżowej w internecie.

 

Oto co warto przemyśleć w kontekście rozwoju sklepu odzieżowego:

  • Wiele właścicielek sklepów odzieżowych pracuje w firmie, zamiast pracować nad firmą. Widzisz różnicę? Jeśli założyłaś lub planujesz założyć własny biznes odzieżowy, to chcesz to zrobić prawdopodobnie dlatego, że praca na etacie Cię nie satysfakcjonuje. Ty chcesz się zajmować czymś, co sprawia Ci przyjemność, a dodatkowo generować fajne zyski, które pozwolą Ci na realizację osobistych planów. Cenisz sobie niezależność i wolność, zgadza się? Właśnie dlatego nie powinnaś zajmować się wszystkim sama, a raczej mieć zaufanych i kompetentnych ludzi, którzy wykonają dla Ciebie zlecone zadania na jak najwyższym poziomie.
  • Doskonale rozumiem, że kampania reklamowa na Facebooku czy Instagramie może być dla Ciebie czymś zupełnie nowym. Może słyszałaś o takich działaniach, ale jeszcze nie wprowadziłaś ich do swojej firmy. W takim przypadku warto pamiętać o tym, że w aktualnych czasach w biznesie nie można trzymać się tylko tego, co znane i bezpieczne. Konkurencja jest duża i jeśli chcesz za nią nadążyć, to warto podejmować odważne decyzje.
  • Jeśli coś jest dobre, to nie znaczy, że nie może być jeszcze lepsze. Skoro myślisz o własnej firmie lub już taką prowadzisz, to prawdopodobnie jesteś ambitną kobietą, której nie satysfakcjonują półśrodki. Brawo. Właśnie dlatego powinnaś mierzyć wysoko, jeśli chodzi o biznes. Na omawianym przykładzie sklepu odzieżowego naszej Kontrahentki możesz zobaczyć, że przeciętny, ale satysfakcjonujący przychód miesięczny na poziomie kilkudziesięciu tysięcy złotych można realnie zwiększyć do poziomu KILKUSET tysięcy. Tylko od Ciebie zależy, którą drogę wybierzesz i jaki efekt chcesz wygenerować.

Jak wybrać agencję, aby mocno zwiększyć prawdopodobieństwo, że działania marketingowe będą skuteczne?

  • Czujesz, że Twój sklep odzieżowy ma spory potencjał, który obecnie jest niewykorzystany i wiesz, że działania reklamowe mogłyby mu pomóc? 
  • A jednocześnie nie masz czasu na samodzielną naukę marketingu i siedzenie nad reklamami, bo w firmie jest wiele innych ważnych spraw, których musisz dopilnować? 

W takiej sytuacji dobrą decyzją będzie zaufanie specjalistom, którzy zajmują się kampaniami reklamowymi na co dzień i powierzenie działań marketingowych firmie zewnętrznej. Warto jednak pamiętać, aby z ostrożnością i pełną uwagą wybrać agencję reklamową. Zwróć więc uwagę na doświadczenie i kompetencje kierownika kampanii, sposoby komunikacji, raportowanie oraz oczywiście cenę. Ta ostatnia często rośnie razem z jakością działań i ich zakresem, dlatego najtańsze oferty na rynku, choć kuszące, mogą okazać się zgubne. Koniecznie sprawdź zakres działań wchodzący w daną usługę, aby mieć pewność, że to oferta, której szukasz.

Jeśli chcesz poznać więcej kryteriów, na które warto zwrócić uwagę podczas wybierania agencji reklamowej do działań marketingowych dla własnego biznesu, sprawdź mój artykuł, w którym szeroko opisywałem ten temat: Jak wybrać agencję reklamową do współpracy? Mam nadzieję, że zawarte w nim wskazówki pomogą Ci podjąć właściwą decyzję. 

Dlaczego kampanię reklamową dla Twojego sklepu warto realizować z Social Elite?

Jeśli nie chcesz tracić cennego czasu na przedzieranie się przez gąszcz aktualnie istniejących agencji reklamowych, już teraz zapraszamy do Social Elite. Zlecenie kampanii reklamowej pozwoli Ci skorzystać z zaawansowanych strategii reklamowych do rozwoju marketingu i sprzedaży w Twoim sklepie odzieżowym.

  • Bez zatrudniania i szkolenia specjalistów 
  • Bez angażowania czasu w samodzielną naukę reklamy
  • Bez głowienia się, jak wdrożyć ten kanał do swojego biznesu

Za to z konkretnym planem kampanii na Facebooku, który uwzględnia potrzeby i cele Twojego sklepu oraz jego realizacją przez doświadczony i wyszkolony zespół marketingowy, który nie tylko prowadzi kampanię reklamową na Facebooku, ale też rozumie Twoją branżę i regularnie wychodzi z inicjatywą, by wspierać rozwój Twojego biznesu. Tego szukasz u agencji marketingowej?

W Social Elite doskonale znamy branżę kobiecą, ponieważ zrealizowaliśmy już wiele kampanii dla takich biznesów. Zaufały nam m.in. takie firmy, jak:

Jak widzisz, mamy praktyczne doświadczenie, a dodatkowo jesteśmy prawdopodobnie jedyną w Polsce agencją reklamową, która rozumie aspekt pracy psychologicznej nad odbiorcą. Realizując kampanie reklamowe na Facebooku, stosujemy techniki copywritingu, techniki psychologiczne, marketingowe oraz sprzedażowe. Bazujemy na tym, co sprawdzone i mamy opracowanych wiele autorskich metod

Co nasze Klientki sądzą o współpracy z Social Elite? Zerknij poniżej na opinię Iwony, właścicielki sklepu odzieżowego Catalina.

 

Więcej opinii od naszych Kontrahentów i Kontrahentek na temat naszych działań reklamowych możesz znaleźć w Google oraz na Facebooku

 

Jeśli Ty również chcesz skutecznie rozwinąć swój sklep odzieżowy dzięki kampaniom reklamowym, nasi specjaliści z przyjemnością wesprą Cię w tym zakresie! 

Wypełnij poniższy formularz i uzyskaj darmową wycenę dla swojego sklepu internetowego. To działanie do niczego Cię nie zobowiązuje — ostateczna decyzja zawsze zostaje po Twojej stronie!

 

Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację

    Obowiązek informacyjny RODO - rozwiń

    1. Kto jest Administratorem moich danych osobowych?

    Administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest Dawid Bagiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą SOCIAL ELITE Dawid Bagiński S.K.A, ul. Krupnicza 2-4, 50-075 Wrocław (NIP: 8971899059), REGON: 021942310, adres e-mail: [email protected]

    2. W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej są przetwarzane moje dane osobowe?

    Państwa dane zbierane są w celu: udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteście Państwo stroną lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy]. W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na marketing bezpośredni w tym na otrzymywanie informacji handlowych, Państwa dane zbierane są także w tym właśnie celu [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora jakim jest marketing bezpośredni].

    3. Czy muszę udostępnić swoje dane osobowe?

    Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wykonania celu w postaci udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość lub marketing bezpośredni.

    4. Czy moje dane osobowe zostaną przekazane innym podmiotom?

    Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa np. organy ścigania/sądy. Dane osobowe mogą być również powierzane podmiotom trzecim m.in. dostawcom usług IT, podmiotom zajmującym się marketingiem [pod warunkiem, że wyraziliście Państwo zgodę marketingową] lub prawnikom, wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora, jeżeli jest to konieczne dla realizacji celów przetwarzania danych o których mowa powyżej i świadczenia usług Administratora lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora.

    5. Czy Administrator zamierza przekazać moje dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?

    Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych o których mowa powyżej do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    6. Jakie szczegółowe uprawnienia przysługują mi w ramach przetwarzania moich danych osobowych?

    Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jestem Prezes Urzędu Danych Osobowych. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.

    7. Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu?

    Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu (m.in. w ramach automatycznych odpowiedzi zwrotnych lub w efekcie realizowania celów marketingowych poprzez ocenę Państwa niektórych czynników osobowych). Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany i ich profilowanie ma na celu przede wszystkim usprawnienie świadczenia usług przez Administratora, dostosowanie towarów lub usług do Państwa potrzeb, czy też zwiększenie Państwa satysfakcji.

    8. Jak długo będą przechowywane moje dane osobowe?

    Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu o którym mowa powyżej, lecz nie krócej niż przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Co do zasady, dane podane w formularzu przechowywane są przez okres jednego roku. W przypadku następczego zawarcia umowy z Administratorem, dane osobowe przechowywane będą przez okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub przez okres wynikający z przepisów z zakresu prawa podatkowego. W przypadku wyrażenia zgody marketingowej, dane osobowe będą przechowywane przez okres piętnastu lat lub do czasu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.

    Social Elite Partnerem Biznesowym Meta

    Nasza odznaka Partnera Biznesowego oznacza, że firma Meta uznaje nas za agencję, która stale spełnia wysokie wymagania (dotyczące wydatków na kampanie). Co to oznacza dla Ciebie?

    Dzięki temu, że jako Social Elite zdobyliśmy status Partnera Biznesowego, nasi specjaliści od płatnych reklam społecznościowych mają wyłączny dostęp do dodatkowych korzyści, w tym:

    • priorytetowego wsparcia technicznego firmy Meta,
    • możliwości skorzystania z dedykowanych konsultacji i zaawansowanych narzędzi analitycznych
    • oraz szkoleń z zakresu najlepszych praktyk platformy i strategii nadchodzących wersji produktów i funkcji.

    Te dodatkowe możliwości są doskonałym uzupełnieniem naszych kompetencji i sprawiają, że nasza agencja posiada wszystko, co niezbędne, aby zapewnić konkurencyjną usługę i wyjątkową wydajność do rozwoju Twojego biznesu.

    gdpr-image
    Nasza strona używa ciasteczek do analizy statystyk i zapewnienia takiego samego działania pomiędzi wizytami.
    Dowiedz się więcej