Jak wybrać agencję reklamową do współpracy?
Zastanawiasz się, jak wybrać agencję reklamową do współpracy? Jeśli tak, to nie chcesz podjąć pochopnej decyzji. To oczywiste. Jako przedsiębiorca dbasz o swój biznes i zależy Ci na jego rozwoju. Dlatego analizujesz różne kwestie przed podjęciem jakiekolwiek współpracy B2B - np. korzyści versus koszty.
Rozumiem, bo też jestem przedsiębiorcą i działam podobnie. Dlatego też jestem pewny, że skoro tu jesteś, to chcesz wiedzieć, na co zwrócić uwagę, zanim rozpoczniesz współpracę z agencją reklamową i jak się przygotować, by mieć pewność, że ze spokojną głową powierzysz jej firmowy marketing. O tym poniżej.
Spis treści
W jaki sposób współpraca z agencją reklamową może wesprzeć rozwój Twojej firmy?
Jako przedsiębiorca na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, że w większości przypadków realizowanie działań reklamowych NIE JEST rolą szefa. To rola zespołu marketingowego.
Owszem, na starcie biznesu i w początkowych etapach rozwoju firmy robienie marketingu samemu może mieć sens, bo czasem nie masz innej opcji. Jednak w momencie rozwoju firmy i jej skalowania, działania na własną rękę często mija się z celem i hamuje postęp biznesu.
Jeżeli więc widzisz, że ta sytuacja dotyczy Ciebie i Twojej firmy, to prawdopodobnie musisz odsunąć się od działań, które obecnie zbyt mocno angażują Twój czas. Na pewno jest wiele innych ważniejszych obszarów, które być może są obecnie zaniedbywane w firmie. I w których Twoje zasoby są potrzebne znacznie bardziej.
Co możesz zrobić z marketingiem? Wyjść jest kilka:
- Możesz wyszkolić menedżera i specjalistów we własnym zakresie – potrzebujesz programu onboardingowego, dobrego know-how wewnątrz firmy, odpowiednich ludzi.
- Możesz zatrudnić takie osoby – wtedy przyjdą z kompetencjami i jakimś doświadczeniem, ale osobom z kompetencjami i doświadczeniem trzeba też odpowiednio zapłacić.
- Możesz zlecić zadania podwykonawcom zewnętrznym – w tej sytuacji jest wiele agencji i być może nie wiesz, którą wybrać. To normalne.
Generalnie każda droga ma swoje plusy i minusy. I wybór powinien zależeć od Twojej konkretnej sytuacji i potrzeb.
Jeżeli jednak obecnie w Twojej firmie: brakuje specjalistów (w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych, copywritingu, e-mail marketingu czy innych zadań), a Ty nie chcesz angażować czasu i pieniędzy na budowanie zespołu marketingowego, to agencja marketingowa może uzupełnić te braki, wspierając Twój biznes w ramach współpracy B2B.
Jeśli znajdziesz zaufaną agencję, to będziesz w sytuacji, gdy nie ponosisz ryzyka związanego z dwiema pierwszymi opcjami, a zyskujesz specjalistów, którzy przejmują część lub całość prac w kluczowych obszarach marketingu Twojej firmy.
Moim zdaniem dla zdecydowaniej większości przedsiębiorców rozsądniejszą decyzją może być to, by nie rozwijać działu marketingu w firmie i nie narażać się na błędy/koszty, tylko zlecić marketing sprawdzonej internetowej agencji reklamowej.
Dla przykładu przywołam historię Pawła – jednego z naszych Klientów, który na początku funkcjonowania swojej firmy prowadził działania reklamowe samodzielnie – zresztą na podstawie wiedzy zdobytej na naszych kursach. Szło mu całkiem nieźle, wyniki były dobre. A jednak po pewnym czasie postanowił powierzyć te działania agencji reklamowej i rozpocząć współpracę. Dlaczego?
„Kiedyś myślałem sobie: »Sam zrobię to lepiej, bo kto może to zrobić lepiej, jak nie ja?«. Okazuje się, że MOŻE, bo jeżeli w czymś nie siedzicie cały czas, to nie jesteście specjalistami. (...) A sukces jest i będzie… ale tylko wtedy, jeśli działania będą robili profesjonaliści”.
Całą historię Pawła przeczytasz w osobnym artykule: Jak w 28 dni zwiększyliśmy 2,5-krotnie ilość leadów w biznesie Pawła, wydając 20% mniej budżetu. Swoją drogą — zachęcam do sprawdzenia, bo to bardzo ciekawy case opisujący motywacje naprawdę świadomego przedsiębiorcy, który potrafi podejmować właściwe decyzje biznesowe i w ten sposób skutecznie rozwija swoją firmę w Irlandii. Warto poznać jego spojrzenie na biznes, bo być może jest podobne do Twojego. Być może zainspiruje Cię do działania w jakimś kontekście.
Okej, przejdźmy do rzeczy.
Jak wybrać agencję reklamową, aby zwiększyć pewność, że współpraca przyniesie rezultaty?
Nie jest sztuką powierzyć swój firmowy marketing byle jakiej agencji. Sztuką jest, by była to najlepsza agencja reklamowa spośród dostępnych opcji. Czyli takiej, która robi skuteczny marketing, ma sprawdzony know-how i konkretnych specjalistów, którzy korzystają ze skutecznych metod.
Co zatem powinno być ważne dla takiego przedsiębiorcy jak Ty i jak wybrać agencję reklamową, by nie żałować?
Moim zdaniem kluczowe są następujące kwestie:
- Powinieneś szukać agencji, która ma topowych specjalistów – Ci specjaliści muszą rozumieć Twoje potrzeby, Twój biznes, Twoją branżę, a w efekcie zrealizować działania dużo skuteczniej niż Ty sam lub osoba, którą obecnie zatrudniasz. Wiedząc to, zawsze pytaj agencję o doświadczenie w Twojej branży i staż osoby, która zostanie wyznaczona do realizacji działań reklamowych dla Twojej firmy.
- Osoba, z którą współpracujesz, musi regularnie wychodzić z inicjatywą (np. proponować nowe akcje, nowe sposoby rozwoju kampanii itd.). Wielu przedsiębiorców narzeka na niektóre współprace, np. z freelancerami. Często dlatego, że oni robią tylko coś, kiedy ktoś im powie, co mają zrobić. Ale prawdopodobnie Ty nie szukasz kogoś, komu trzeba ciągle mówić, co robić – tylko kogoś, kto Tobie powie, co robić, przedstawi plan, a potem go zrealizuje.
- Współpraca powinna być transparentna – powinieneś mieć możliwość dostępu do aktualnych wyników kampanii reklamowej. Powinieneś otrzymywać wyniki w prostej formie i rozumieć, co wynika z raportów. A wraz z nimi mieć wgląd w to, co robi agencja i czy to działa (np. w formie regularnych krótkich podsumowań). A jeśli nie działa – wiedzieć, jakie są potencjalne przyczyny i plan.
- Usługa nie może angażować zbyt wiele Twojego czasu – kontakt musi być sprawny, musisz wiedzieć, co się dzieje i słyszeć konkrety. Jeżeli współpracujesz z agencją i masz wrażenie, że ktoś mydli Ci oczy, to uciekaj. Nie płacisz za ładne słowa i tłumaczenia.
Zgadzasz się, że powyższe punkty są ważne? My wiemy, że są ważne na pewno dla naszych obecnych Klientów. Być może dla Ciebie również. Jeżeli tak, to czytaj dalej, by poznać nas lepiej.
Za chwilę dowiesz się też, jak przygotować się do współpracy z agencją reklamową. To również bardzo ważne!
Czym zajmujemy się w Social Elite?
Social Elite to agencja digital marketingu i social media specjalizująca się w realizacji kampanii reklamowych, obsłudze firmowych kont w mediach społecznościowych i we wdrażaniu narzędzi analitycznych niezbędnych do skutecznego zarządzania codziennymi działaniami firmy. Z naszego wsparcia najczęściej korzystają właściciele firm, dyrektorzy i menedżerowie z sektorów B2B oraz e-commerce.
Wypełnij formularz i zamów darmową wycenę. Rozmowa jest całkowicie bezpłatna, a jej celem jest przedstawić nasz pomysł na wsparcie Twojej firmy w realizacji celów.
Jak się przygotować do współpracy z agencją reklamową? Oto kilka wskazówek, które to ułatwią
1. Dobre przygotowanie do współpracy jest kluczowe
- Jak skuteczna pod kątem skuteczności zakupu / pozyskiwania leadów jest obecnie strona?
Jeśli stawiasz agencji określony cel w postaci liczby zamówień, to wskaźnik skuteczności sklepu pozwoli wyliczyć potrzebną do uzyskania liczbę kliknięć. Na tej podstawie agencja zasugeruje widełki budżetu potrzebne do osiągnięcia efektu.
- Który produkt jest bestsellerem i jaką skuteczność na tle innych ma jego oferta?
Te informacje pozwolą agencji skupić się od razu na reklamowaniu produktów o wysokiej skuteczności, a więc zwiększą szanse na sukces kampanii. Po uzyskaniu stabilnych wyników będzie można poświęcić czas i budżet na rozkręcenie sprzedaży pozostałych produktów.
- Jakie strategie testowaliście dotychczas? Które działają najlepiej, a które się nie sprawdziły?
- Jaki jest obecny cykl zakupowy klienta?
Jeśli wiesz, ile czasu zajmuje klientowi dokonanie zakupu od pierwszego kontaktu z produktem, to możesz przewidzieć, po jakim czasie Twoje wydatki na marketing się zwrócą.
Uzyskanie takich informacji pozwala na komfortowy rozwój marketingu oraz uniknięcie sytuacji, w które środki na marketing skończą się wcześniej, niż zamknie cykl zakupowy pierwszych klientów.
- Jaka jest średnia wartość zamówienia?
Wartość zamówienia jest jednym z kluczowych wskaźników wpływających na opłacalność kampanii. Świadome działania mające na celu zwiększyć średnią wartość zamówienia sprawiają, że będziesz mógł wydać więcej pieniędzy na pozyskanie klienta. A więc czuć się bardziej komfortowo, niż konkurencja, która ma niższą wartość zamówienia.
- Na jakim systemie jest postawiony sklep / landing?
Przed rozpoczęciem współpracy zapytaj, agencję czy mają doświadczenie z Twoim systemem CMS.
Jeśli agencja już miała doświadczenie z danym systemem, to zna wszelkie możliwe niuanse tego systemu i miejsca problemowe. Posiada również gotowe rozwiązania lub przetestowane wtyczki/moduły dla konkretnego systemu. Dzięki temu unikniesz ewentualnych błędów technicznych podczas konfiguracji nowych integracji i oszczędzisz czas.
Polecane artykuły:
Dla właściciela sklepu online: Reklama sklepu na Facebooku – zrób to, zanim ją uruchomisz
Dla firm pozyskujących leady: Pozyskiwanie leadów sprzedażowych – sprawdzona metoda
2. Określ, kto jest Twoim potencjalnym Klientem i co Twój biznes mu oferuje
- jakie największe korzyści oferuje produkt / usługa,
- jakie problemy życiowe rozwiązuje i w jaki sposób,
- co potwierdza działanie produktu / skuteczność usługi,
- co wyróżnia na rynku ten produkt / usługę.
3. Poprawnie skonfiguruj Google Analytics
Coraz częściej słyszymy od Klientów, że Social Elite to najlepsza agencja reklamowa, z którą współpracowali
Kiedy nasi Klienci chcą wyrazić swoje opinie, zawsze z pokorą je przyjmujemy. Wszystkie są ogólnodostępne tutaj, więc śmiało możesz się z nimi zapoznać i sprawdzić, co dokładnie o nas mówią.
Tymczasem przywołam opinię Pawła, którego wspominałem już wcześniej i do którego pełnej historii Cię odsyłałem (zerknąłeś 🙂?). Cenię Pawła jako świadomego przedsiębiorcę i wiem, że jego słowa są prawdziwe do szpiku kości. Tym bardziej mnie cieszą.
„Decydując się na współpracę z Social Elite, miałem w głowie jedno. Szukałem kogoś, kto jest doświadczony i wie, jak zrobić reklamę na Facebooku, żeby to zadziałało, żeby był efekt. (..) Obecnie, reklama idzie wspaniale. Ja tak naprawdę tylko oglądam statystyki i widzę, jaki jest progres. Prowadząc samemu konto reklamowe wcześniej, rozwijałem biznes, ale nie ukrywam — przepalałem część kasy. Lekką ręką można powiedzieć, że między 5 a 7 tysięcy było przepalone. W tym momencie musieliśmy zmniejszyć nasz budżet reklamowy o ⅓, czyli tyle, ile przepalałem, żeby mieć moce przerobowe na ten ruch, który mamy obecnie. Obecnie jesteśmy na etapie skalowania biznesu, powiększamy team po to, żeby sprostać temu ruchowi, który jest generowany przez Social Elite”.
Poznaj Social Elite
Social Elite powstało w 2016 roku - zostało założone przez Dawida Bagińskiego, który od 2008 roku zajmuje się marketingiem internetowym i biznesem.
Zdobyte przez lata doświadczenia pozwoliły mu opracować wiele skutecznych, autorskich rozwiązań, które są dziś przewagą konkurencyjną wielu firm, które z nich korzystają.
W 2022 roku w Social Elite pracuje ponad 50 specjalistów, którzy wspierają w rozwoju ponad 400 polskich firm.
W Social Elite jesteśmy nienasyceni i ciągle chcemy coraz więcej.
Przy czym nie zależy nam na tym, by być lepsi od innych. Nasze decyzje, nieustanna chęć rozwoju i wysoka etyka pracy są integralnie związane z tym, kim jesteśmy.
To efekt przekonań i wysokich ambicji, które mamy jako osoby, a w rezultacie jako cała organizacja.
Jesteśmy jak sportowcy, którzy wysoko stawiają sobie poprzeczkę i regularnie ciężko trenują, by osiągać najwyższe rezultaty w obszarze Digital Marketingu i Social Media.
Robimy to, bo na końcu liczy się dla nas efekt i to, czy realizując codzienną pracę, jesteśmy skuteczni.
Co inni o nas mówią?
Tworząc Social Elite, ustaliłem misję: Poświęcać się rozwojowi, aby stworzyć najlepszy zespół marketingowy w Europie i prowadzić firmy do dużych sukcesów. Dzisiaj?
Realnie osiągamy te sukcesy dla naszych Partnerów Biznesowych, rozwiązujemy problemy i pomagamy kompleksowo w wyskalowaniu biznesów. Czuję satysfakcję.
Chcesz skorzystać z naszego doświadczenia? Zapraszamy!
Skorzystaj z darmowej wyceny i przekonaj się, w jakich obszarach możemy Ci pomóc i które z Twoich aktualnych potrzeb biznesowych możemy spełnić. Wszystko dokładnie omówimy podczas niezobowiązującej rozmowy, abyś mógł spokojnie podjąć decyzję. Naszym priorytetem jest wycisnąć jak największy potencjał z Twojego biznesu, dzięki możliwościom, jakie oferuje system META.