Obsługa fanpage na Facebooku – co jest ważne, jeśli planujesz ją zlecić agencji?
Szukasz osoby, która poprowadzi Twój profil firmowy na Facebooku? Świetnie. W takim razie prawdopodobnie już wiesz, jak ważną rolę odgrywa Fanpage w skutecznym rozwoju Twojej firmy w przestrzeni internetowej. Pewnie zdajesz sobie również sprawę z tego, że nie wystarczy po prostu go mieć i publikować losowych treści, bo takie często nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Zupełnie się z tym zgadzam.
I dlatego w dzisiejszym artykule wytłumaczę, jak to zrobić, by zlecona obsługa Fanpage na Facebooku przyniosła Ci zadowolenie i konkretne efekty. Nie chcesz przecież wyrzucać pieniędzy w błoto, prawda? No właśnie. Zastanówmy się więc:
- Dlaczego obsługa firmowego Facebooka nie jest usługą, którą można powierzyć przypadkowej osobie?
- Jakie kompetencje powinien mieć dobry social media manager?
- Jak sprawdzić, czy cena za prowadzenie profilu firmowego na Facebooku jest warta zapłacenia?
Odpowiedzi znajdziesz poniżej!
Spis treści
- Obsługa firmowego Facebooka — zlecać czy nie zlecać?
- Jak prowadzić firmowego Facebooka, aby zasięgi rosły, społeczność angażowała się pod wpisami, a na Messengerze pojawiały się nowe kontakty?
- Obsługa social media — cennik, czyli: skąd wiedzieć, czy cena za prowadzenie profilu firmowego na Facebooku jest warta zapłacenia?
- Obsługa Fanpage na Facebooku — podsumowanie
Obsługa firmowego Facebooka — zlecać czy nie zlecać?
Powiedzmy to jasno: jeśli jesteś właścicielem firmy, prezesem, managerem lub zajmujesz inne stanowisko, na którym wykonujesz konkretne obowiązki mające duże znaczenie dla funkcjonowania biznesu, to prawdopodobnie zwyczajnie możesz nie mieć czasu na dodatkową pracę związaną z działaniami w social media. I to całkowicie zrozumiałe. Może również być tak, że po prostu nie opłaca Ci się tworzyć od podstaw nowego działu marketingu i szkolić obecnych pracowników, bo wymagałoby to wiele czasu i zaangażowania. A efekty?
Właściwie mogłyby być różne. W końcu nie masz pewności, że wyznaczone osoby będą później wiedzieć, jak prowadzić Facebooka firmowego, skoro zatrudniałeś je w zupełnie innym celu. Co zatem zrobić?
Z doświadczenia wiem, że często najlepszym rozwiązaniem okazuje się zlecenie usługi prowadzenia Fanpage na zewnątrz — a w szeregach firmy wyznaczenie osoby, która tylko będzie te działania koordynować. W ten sposób możesz małym wysiłkiem wygenerować duże efekty, bo o to, jak prowadzić Facebooka firmowego zatroszczą się specjaliści, którzy mają doświadczenie i odpowiednie kompetencje. No właśnie.
Czy to powinna być jedna osoba, czy może cały zespół? W końcu działania na social media to nie tylko pisanie skutecznych tekstów! Kluczowe są również:
- umiejętność wykonania researchu i rozpracowania odbiorców,
- odpowiednie skonfigurowanie ustawień Fanpage,
- przygotowanie atrakcyjnych grafik,
- czy właściwe ustawienie promocji w menadżerze reklam.
Może się oczywiście zdarzyć, że znajdziesz jedną osobę, która będzie oferować „kompleksowe” prowadzenie Fanpage — upewnij się wtedy, jakie dokładnie zadania wchodzą w zakres jej prac i przemyśl, czy faktycznie jest ona w stanie wykonać je wszystkie na 100%. Czy nie lepiej mieć zespół specjalistów, spośród których każdy wykona określoną część pracy, ale zaangażuje się w nią na maksa?
Wszystko zależy od jakości, jakiej oczekujesz oraz ceny, którą jesteś stanie za tę jakość zapłacić.
Jak prowadzić firmowego Facebooka, aby zasięgi rosły, społeczność angażowała się pod wpisami, a na Messengerze pojawiały się nowe kontakty?
Zacznijmy od tego, czym dokładnie jest obsługa Fanpage na Facebooku i na czym polega. Najprościej mówiąc: chodzi o to, by osoba w sposób poukładany i strategiczny przygotowała treści składające się grafik i tekstów, a następnie opublikowała je na firmowym Fanpage. Po tej czynności, jeśli pojawią się komentarze lub wiadomości, osoba powinna zadbać o zaangażowanie użytkowników i ich dobre samopoczucie, udzielić odpowiedzi na pytania i/lub wykonać działania promocyjne.
Wszystkie te zabiegi powinny zmierzać do jednego celu: przygotowania odbiorców pod zakup.
Aby cały proces był skuteczny, niezbędna jest strategia, którą szeroko opisywałem w poprzednim artykule: 5-etapowa STRATEGIA prowadzenia fanpage FIRMY. Znasz ją? Jeśli jeszcze nie miałeś okazji go przeczytać, polecam kliknąć i nadrobić zaległości, bo znajdziesz tam praktyczną wiedzę, bez której działania na firmowym Fanpage mogą zwyczajnie okazać się klapą.
A jeśli już jesteśmy w temacie porażek związanych z nieudanymi publikacjami na Fanpage, to muszę Ci przypomnieć jeszcze o jednym ważnym artykule: Jak ROZKRĘCIĆ fanpage firmy na Facebooku? Uważaj na te błędy! Znajdziesz w nim dokładnie opisane przeze mnie podstawowe błędy, które najczęściej obserwuję u osób próbujących swoich sił w obsłudze Facebooka firmowego. Polecam rzucić okiem, aby upewnić się, że ich nie popełniasz!
Sprawdzone? OK! W takim razie lecimy dalej.
Jakie kompetencje powinna mieć osoba, która deklaruje, że wie, jak prowadzić Fanpage firmowy i której ma być powierzona obsługa Fanpage na Facebooku? Kluczowe są:
- konfiguracja Fanpage i wypełnienie sekcji ważnych z punktu widzenia odbiorcy,
- dogłębny research i rozpracowanie grup odbiorców,
- przygotowanie avatarów, czyli obrazu Twoich idealnych klientów,
- tworzenie i egzekwowanie strategii — wyciąganie wniosków i proponowanie na ich podstawie rozwiązań,
- pisanie treści, które kształtują myśli odbiorców,
- przygotowanie przyciągających uwagę grafik do wpisów,
- ustawianie promocji w menadżerze reklam,
- utrzymywanie wysokiej aktywności na Fanpage poprzez świadome kierowanie dyskusjami w komentarzach,
- określanie celów strategicznych i osiąganie ich.
Właśnie takie działania realizujemy na co dzień w Social Elite dla naszych Partnerów Biznesowych! Chcesz, aby nasi specjaliści wykonali je również dla Twojej firmy? Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację, podczas której porozmawiamy, wysłuchamy Twojej sytuacji i potrzeb i zaproponujemy dopasowane do nich rozwiązanie.
Obsługa social media — cennik, czyli: skąd wiedzieć, czy cena za prowadzenie profilu firmowego na Facebooku jest warta zapłacenia?
Często 400 zł za obsługę Fanpage to drogo, a 2000 zł to tanio. Dlaczego? Obsługa firmowego Facebooka jest usługą, a więc mają w niej znaczenie DWIE rzeczy (tak jak w przypadku każdej innej usługi). Co to takiego?
- Doświadczenie — zobacz, że na przykład lekarz, który ma duże doświadczenie i może się pochwalić wieloma sukcesami w danej dziedzinie, będzie pracował za zupełnie inną stawkę niż lekarz początkujący, który właśnie skończył praktyki albo właśnie na takich praktykach jest. Zgodzisz się ze mną?
- Zakres pracy — jeżeli malarz ma do malowania cały dom, to ostateczny koszt będzie inny niż w przypadku malowania tylko jednego pokoju. Dlaczego? Ponieważ malowanie domu potrwa dłużej i będzie wymagało od fachowca więcej wysiłku. Malarz sprzedaje usługę, czyli swój czas, który jest odpowiednio wyceniony. Za każdą godzinę się płaci.
Podobnie sprawa wygląda w przypadku firmowego Fanpage: od tego, na ile zadań zostanie zakontraktowana obsługa, zależy ostateczna kwota do zapłaty. I naturalne jest, że koszty będą inne w przypadku osób początkujących, które mają „odmalować pokój”, i inne w przypadku ludzi, którzy są profesjonalistami potrafiącymi dopasować kolorystykę, dobrać właściwe narzędzia i wykonać pracę, która zadowoli Klienta. Zgadza się?
Obsługa Fanpage cennik
Jak to wygląda u nas? W Social Elite rozumiemy, że Klienci różnych firm mają różne potrzeby, a same firmy są na różnych etapach rozwoju. Dlatego ważne jest, aby dobrać taki zakres pracy, który będzie dopasowany do danej sytuacji. Nie za mały, bo taki jest skazany na przegraną, ale też nie za duży. Więcej pracy nie oznacza lepszego efektu. Dlatego każdy projekt wyceniamy indywidualnie. Wystarczy wypełnić formularz i zamówić bezpłatną wycenę.
Koszt prowadzenia Fanpage na Facebooku zależy głównie od liczby zakontraktowanych działań. Oferujemy pakiety: 8, 12, 16 lub nawet 20 wpisów miesięcznie. W skład każdego zestawu wchodzi również określony czas na kontakt telefoniczny oraz obsługę komentarzy pod wpisami.
Do podstawowych pakietów prowadzenia firmowego Fanpage oczywiście elastycznie dokładamy inne niezbędne usługi, jak na przykład:
- promocja wpisów,
- kampanie na pozyskanie wartościowych fanów,
- kampanie reklamowe,
- przygotowanie stories,
- i wiele innych
Obsługa firmowego Fanpage na Facebooku będzie więc tym tańsza, im mniejszy będzie zakres pracy do wykonania. To naturalne, prawda? Chodzi jednak o to, by tak dopasować pakiet, aby pozwolił on osiągnąć strategiczne cele biznesowe i stał się inwestycją, a nie wydatkiem.
Obsługa firmowego Instagrama
Sytuacja wygląda podobnie, jeśli chodzi o koszt prowadzenia Instagrama. Tutaj również oferujemy podstawowe pakiety — 10 lub 12 wpisów — które elastycznie dopasowujemy do potrzeb Kontrahenta i jego biznesu. Nigdy nie zamykamy się w sztywnych ramach, tylko szukamy rozwiązań mających jak największe szanse na powodzenie.
Przykładowa obsługa Instagrama może więc wyglądać następująco:
- 10 wpisów miesięcznie + dodanie hashtagów,
- 4 instastories,
- 2 instareels,
- obsługa promocji 4 strategicznych postów,
- kampania w celu pozyskania followersów.
Taki pakiet jest idealny na rozruch, kiedy zaczynamy prowadzenie profilu na Instagramie od zera i chcemy szybko uzyskać widoczne rezultaty. Natomiast w momencie, gdy na profilu są już followersi, którzy dodatkowo chętnie zostawiają serduszka pod wpisami, ale jeszcze mało chętnie kupują… proponowany pakiet będzie już inny. Wszystko zależy od sytuacji wyjściowej oraz sytuacji pożądanej do osiągnięcia w danym czasie.
Prowadzenie Facebooka i Instagrama — cena
Coraz częściej świadomi przedsiębiorcy decydują się nie tylko na prowadzenie firmowego Fanpage na Facebooku, ale również czują potrzebę uruchomienia dodatkowych kanałów, np. Instagram, LinkedIn, TikTok czy YouTube. To zrozumiałe. Klienci mogą przecież być aktywni w różnych miejscach w sieci i dobrze by było do nich wyjść poprzez medium, z którego korzystają najchętniej.
Co jednak ważne — każdy kanał ma inną specyfikę, dlatego warto wiedzieć, jak właściwie różnicować treści i dopasowywać je do danej platformy.
W Social Elite oferujemy pakiety łączące prowadzenie kilku różnych kanałów społecznościowych na zasadzie recyklingu treści, czyli delikatnej modyfikacji wpisów pod specyfikę danej platformy. W takiej sytuacji cena jest niższa niż w przypadku działań realizowanych osobno. Dlaczego?
- W ten sposób chcemy podziękować za zaufanie, którym obdarza nas Kontrahent, powierzając w ręce naszych specjalistów dużą przestrzeń internetową związaną z jego biznesem.
- Zazwyczaj nie tworzymy strategii publikacji zupełnie od nowa, tylko dostosowujemy ją do wymagań danego serwisu społecznościowego, co pochłania mniej czasu i pracy.
- A dodatkowo — obsługując kilka kanałów, mamy więcej danych do analizy. Możemy wyciągać wnioski i wprowadzać usprawnienia, swobodnie przemieszczając się pomiędzy różnymi platformami.
Być może właśnie takie rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze? Przekonajmy się! Zamów bezpłatną konsultację, podczas której poznamy aktualne potrzeby Twojego biznesu i na ich podstawie przedstawimy dopasowaną propozycję.
Obsługa Fanpage na Facebooku — podsumowanie
Jak widzisz, znalezienie kompetentnej osoby do prowadzenia firmowych kanałów w social media wcale nie jest takie łatwe, jak się może wydawać. Wszystko dlatego, że współcześnie rynek został wręcz zalany przez osoby samozwańczo nazywające się „specjalistami od social media”, no bo przecież umieją napisać jakiś tam tekst i zrobić do niego obrazek w canvie... Na szczęście Ty już wiesz, że to nie wystarczy do skutecznego rozwoju firmowego Fanpage czy Instagrama. Potrzebna jest strategia treści i szereg dodatkowych umiejętności z zakresu technicznej obsługi aktualnych paneli, psychologii, analityki czy reklamy.
Piszę o tym, bo tak jak Ty, ja również jestem przedsiębiorcą i zwyczajnie nie lubię wyrzucać pieniędzy w błoto. Kiedy je wydaję, muszę wiedzieć, że na siebie zarobią. Zysk może być oczywiście różny:
- zarówno w postaci gotówki ze złożonych zamówień,
- jak i pozytywnego wizerunku firmy,
- świadomości marki pośród szerokiej grupy wartościowych odbiorców, którzy w przyszłości mogą stać się Klientami
- czy zaangażowanej społeczności, która poprzez komentarze daje prawdziwe insighty na temat swoich potrzeb (taką wiedzę można wykorzystać do ulepszenia produktów lub usprawnienia procesów, czyli: rozwoju biznesu).
Mam nadzieję, że powyższa wiedza i opisane wskazówki realnie Ci się przydają podczas szukania kompetentnej osoby do obsługi Twoich firmowych social media. Powodzenia!
A jeśli interesujesz się współpracą z Social Elite, zapraszam!
-----
Inne artykuły, które warto przeczytać: