Zastanawiasz się pewnie:
W dzisiejszym artykule przedstawiam sposoby na słabe zasięgi na fb i większy zasięg organiczny, dlatego czytaj uważnie do końca, aby poznać je wszystkie!
Zapewniam, że są to tipy możliwe do wykorzystania od ręki na Twoim firmowym Fanpage — kiedy świadomie je zastosujesz, jestem pewny, że pomogą Ci rozkręcić Fanpage i zwiększyć zasięgi. Do rzeczy!
Facebook to zaawansowane, nowoczesne narzędzie, które ma naprawdę ogromne możliwości. Działają na nim algorytmy, które analizują poszczególne dane i na ich podstawie podejmują określone decyzje: na przykład o tym, czy pokazać Twój post innym użytkownikom serwisu, czy jednak nie jest on na tyle interesujący, by zajmować cenne miejsce na górze tablicy. Zastanówmy się więc, z jakich powodów Facebook może nie chcieć „podawać dalej” Twoich postów?
Całkiem niedawno publikowałem artykuł: Jak rozkręcić Fanpage firmy na Facebooku? Uważaj na te błędy! Jeśli nie miałeś jeszcze okazji się z nim zapoznać, to teraz jest dobry moment. Polecam do niego zerknąć, bo opisuję tam podstawowe błędy, które mogą wpływać na mniejsze zasięgi i po prostu… blokować rozwój Fanpage.
Jeśli szukasz sposobów na rozwijanie fanpage na Facebooku, to zapraszam Cię też do obejrzenia poniższego wideo: Fanpage na Facebooku - co to jest i do czego służy. Ten materiał przypomni Ci kluczowe informacje związane z fanpage i utwierdzi w przekonaniu, że nic ważnego nie pominąłeś po drodze. Polecam sprawdzić!
Co jeszcze ucina zasięgi?
Być może przyczyną jest to, że w swoim content planie (zakładam, że przygotowujesz go z wyprzedzeniem, a nie publikujesz posty „na żywioł”) nie uwzględniasz postów angażujących. Zasada jest prosta: jeżeli posty wywołują reakcje, to Facebook będzie je pokazywał większej liczbie odbiorców. Jeżeli nie są, to będzie ucinał zasięgi, by nie pokazywać swoim użytkownikom nieciekawych treści. Wiele osób zdaje sobie z tego sprawę, a i tak zdarza się, że popełniają błędy.
Na przykład na wielu Fanpage pojawiają się wpisy konkursowe, które zazwyczaj działają bardzo dobrze na aktywność. Jednak większość osób realizuje je niezgodnie z regulaminem Facebooka, ryzykując blokadę konta, a nawet grzywny pieniężne.
Jak prawidłowo przygotować taką zabawę? Zerknij do artykułu: Jak rozruszać fanpage i zaangażować fanów?, bo opisuję tam szczegóły takiego wpisu i podaję przykłady, którymi możesz się zainspirować.
Jeśli upewniłeś się już, że nie popełniasz błędów, które mogą wpływać na mniejsze zasięgi postów publikowanych na firmowym Fanpage, to teraz najwyższy czas przejść do tipów, które pomogą Ci je zwiększyć. Poniżej znajdziesz kilka przykładów, które warto wykorzystać.
1. ZBUDUJ SPOŁECZNOŚĆ — pamiętaj o tym, że prowadzenie Fanpage jest procesem, a nawet swojego rodzaju relacją, którą stopniowo rozwijasz z odbiorcami. Zupełnie tak jak w rzeczywistości. Prawdopodobnie na pierwszej randce nie proponujesz drugiej osobie wspólnego mieszkania. Raczej najpierw dajesz się poznać, polubić, budujesz zaufanie i wiarygodność, i dopiero w miarę rozwoju tej relacji przechodzisz do poważniejszych kroków, prawda?
W social media jest podobnie. Osoba, która już zna i lubi Twoją markę, zdecydowanie chętniej zareaguje na Twoje wpisy niż ktoś, kto widzi Cię po raz pierwszy. Dlatego warto mieć strategię i świadomie przeprowadzać osoby przez kolejne etapy rozwoju Fanpage.
2. PUBLIKUJ WPISY ANGAŻUJĄCE — lekkie treści, które bezpośrednio zachęcają do aktywności wymagającej niewielkiego trudu (np. zagłosowania emoji), są dobrym sposobem na ożywienie firmowego Fanpage. Takie posty bardziej skłaniają do interakcji niż posty typowo ofertowe, wpływają więc na wyższą ocenę Twoich publikacji przez FB, a w efekcie — na większe zasięgi.
3. BUDUJ RELACJĘ Z ODBIORCAMI — w większości branż nawet 50-70% publikacji powinny stanowić takie treści, które utrzymają zainteresowanie odbiorców i zbudują sympatię do marki. Czyli sprawią, że myśląc o Twojej firmie, osoba będzie miała bardzo pozytywne skojarzenia. Dzięki temu chętnie wejdzie w interakcję z Twoim postem, zwiększając szansę na lepsze zasięgi całego Fanpage. By osiągnąć taki rezultat, możesz na przykład:
4. TWÓRZ TREŚCI WIRALOWE — czyli takie, które trafiają w tematy/ potrzeby/ pragnienia/ ideologie ważne dla dużej grupy odbiorców. Mogą również wywoływać określone emocje, którymi odbiorca chce się podzielić z innymi. Wiralowa treść występuje zazwyczaj w formie wideo, grafiki lub tekstu i szybko staje się popularna dzięki wirusowemu procesowi jej udostępniania.
5. OBSERWUJ KONKURENCJĘ — szukaj inspiracji wśród konkurencyjnych firm podobnych do Twojej. Facebook niedawno wprowadził taką opcję do Business Suite.
Wystarczy jedno kliknięcie, aby zobaczyć inspiracje w postach udostępnianych odbiorcom przez inne Fanpage z branży. Warto sprawdzać tę sekcję, bo jest to dla Ciebie darmowa wiedza, która realnie może Ci pomóc zwiększyć zasięgi na Facebooku.
Chcesz jeszcze więcej ciekawych sposobów na słabe zasięgi na FB i większy zasięg organiczny? Zerknij do artykułu, w którym podpowiadałem: Jak rozruszać fanpage i zaangażować fanów - sposoby na słabe zasięgi na FB. Znajdziesz tam dodatkowe wskazówki, dzięki którym dowiesz się, jak zwiększyć zasięg postów na fb.
W takim razie nie wszystkie trybiki działają poprawnie. Facebook to zaawansowane narzędzie, które może stać się kluczowym kanałem marketingowym dla Twojego biznesu, jednak pod warunkiem, że będzie prowadzony profesjonalnie.
Sukces na tym polu to efekt podejmowania świadomych działań. Nie wystarczy publikować intuicyjnych treści, wrzucać losowych obrazków, czy oddać profil firmy w ręce początkującego pracownika lub własnego dziecka.
Ważna jest strategia, czyli przemyślany plan publikacji i jasno określone cele, które chcemy zrealizować.
W takim razie skorzystaj z pomocy ekipy Social Elite! Sprawdź szczegóły prowadzenia Fanpage i powierz swój firmowy profil w ręce profesjonalistów.
A może potrzebujesz wsparcia w innym zakresie Twojego biznesu? Chcesz zlecić prowadzenie innego kanału, przygotowanie strategii marketingowej, stworzenie strony do pozyskiwania leadów, automatyzacje, a może dedykowaną kampanię reklamową?
Zamów bezpłatną konsultację i sprawdź, w jakich obszarach możemy Ci pomóc! Podczas rozmowy:
Do usłyszenia!
-----
Sprawdź inne artykuły, które mogą Cię zainteresować:
Jak oceniasz ten wpis?
Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić
Średnia ocen 4.8 / 5. Liczba głosów 431
Jeszcze nie oceniono wpisu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi!