Digital marketing w firmie. Jaką rolę pełni marketing internetowy?
Jak zwiększyć sprzedaż i zbudować silniejszą pozycję swojej firmy na rynku? Jaką rolę w tych działaniach pełni internetowy marketing w firmie? Prawda jest taka, że ogromną. Dlatego w tym artykule znajdziesz konkretne informacje, na czym się skupić, rekomendacje, porady i wyjaśnienia, które pozwolą Ci świadomie podejmować lepsze decyzje. Takie, które sprawią, że marketing w firmie stanie się bardziej jakościowy, profesjonalny i co najważniejsze – efektywny.
Znajdziesz tutaj wiedzę, która pomoże ci spojrzeć na marketing firmy z lotu ptaka i dzięki temu zaplanować skuteczne działania marketingowe. Dowiesz się: m.in.:
- Czym dokładnie jest digital marketing? Jakie zadania obejmuje i jakie wyzwania przed nim stoją?
- Jakie działania marketingowe są zazwyczaj największą dźwignią w rozwoju firmy? Które wdrożyć najpierw, by zwiększyć liczbę klientów, sprzedaż i dominację na rynku?
- Co warto outsourcingować do firm zewnętrznych? Jak dobrze wybrać agencję digital marketingu? Na co zwracać uwagę?
Zapraszamy do czytania!
Znaczenie marketingu w firmie
Zastanawiałeś się kiedyś, czy ludzie na całym świecie tak chętnie kupowaliby iPhone’y od firmy Apple lub chodziliby w butach marki Nike, gdyby nie dobry marketing firmy? Skuteczny marketing firmy stanowi fundament strategii biznesowej i odgrywa kluczową rolę w budowaniu marki, zwiększaniu jej rozpoznawalności i docieraniu do potencjalnych klientów.
Czym dokładnie jest marketing?
Oto definicja marketingu od Philipa Kotlera uznawanego za ojca tej dziedziny:
Marketing to zarządzanie korzystnymi, a więc przynoszącymi zysk relacjami z klientem. Celem marketingu jest wytworzenie określonych wartości dla klientów i otrzymywanie w zamian określonych wartości od klientów.
I jeszcze: …koncepcja marketingu jako filozofia biznesu zakłada, że klucz do osiągania celów organizacji leży w określeniu potrzeb i wymagań rynków docelowych oraz dostarczaniu pożądanego zadowolenia w sposób bardziej wydajny i skuteczny niż konkurenci.
Marketing w Twojej firmie ma więc na celu trzy podstawowe rzeczy:
- określenie potrzeb potencjalnych klientów, czyli dobre poznanie swojej grupy docelowej,
- dotarcie do klientów ze swoją ofertą produktów/usług
- i zachęcenie ich do zakupu.
I choć obecnie różnorodność rodzajów marketingu jest duża, to wszystkie sprowadzają się do tego, by najpierw zrozumieć potrzeby i oczekiwania odbiorców. To właśnie ten element jest podstawą jakiejkolwiek dalszej pracy. Dlaczego? Bo gdy dobrze poznasz swojego odbiorcę, jego potrzeby i problemy, to łatwiej będzie Ci stworzyć wartościowy dla niego produkt lub usługę i zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Dzięki temu odbiorca zyska pewność, że jego potrzeby będą zaspokojone – a sprzedaż w Twoim biznesie wzrośnie.
Nieodłącznym elementem strategii marketingowej każdej firmy jest aktualnie skuteczny marketing internetowy. Otwiera on szerokie możliwości dotarcia do klientów poprzez różnorodne kanały cyfrowe, takie jak media społecznościowe, wyszukiwarki, e-mail marketing, marketing treści czy reklamę internetową.
Digital marketing pozwala nie tylko precyzyjnie targetować swoje działania reklamowe do określonych grup odbiorców, ale również mierzyć efektywność w czasie rzeczywistym. A dzięki temu możesz szybko optymalizować strategię i maksymalizować zyski. Dzięki marketingowi internetowemu możesz też budować:
- świadomość swojej marki i tworzyć spójny wizerunek firmy w świecie cyfrowym,
- trwałe relacje z klientami, poprawiając ich doświadczenia z Twoją marką i zwiększając ich lojalność,
- przewagę konkurencyjną nad firmami, które nie wykorzystują pełnego potencjału marketingu internetowego.
Umiejętność wykorzystania narzędzi digital marketingu to w dzisiejszych czasach karta przetargowa do uwagi odbiorców i ich zaufania. Marketing pozwala docierać do odpowiednich klientów, budować z nimi relację, zachęcać do zakupów i tworzyć silną, rozpoznawalną markę.
Jak to robić? Jakie działania marketingowe są zazwyczaj największą dźwignią w rozwoju i działalności firmy? Które pomysły marketingowe wdrożyć najpierw, by zwiększyć liczbę klientów, sprzedaż i dominację na rynku? O tym w dalszej części artykułu.
Dział marketingu w firmie – czym się zajmuje? Zadania i obowiązki
Dział marketingu w firmie to nie tylko kreatywna grupa osób pełnych pomysłów, ale przede wszystkim kluczowy element napędzający sukces i rozwój biznesu. Jego zadania są różnorodne i kompleksowe, rozciągające się od badań rynku, przez planowanie i realizację strategii marketingowych, aż po efektywną komunikację z obecnymi i potencjalnymi klientami. Dział marketingu musi też umieć sprostać stawianym przed nim wyzwaniom i skutecznie sobie z nimi radzić.
Badania, research i analiza rynku to fundament pracy całego działu marketingu. Te działania pozwalają zrozumieć potrzeby i oczekiwania klientów, a także monitorować postępy konkurencji. To dzięki nim dział marketingu może efektywnie dostosować ofertę firmy do aktualnych trendów i wymagań potencjalnych klientów.
Kolejnym kluczowym zadaniem jest planowanie i realizacja kampanii marketingowych. Specjaliści z działu marketingu tworzą strategie, które mają za zadanie nie tylko promować usługi i produkty, ale też budować silną markę i lojalność wśród klientów. Wykorzystują do tego zarówno tradycyjne kanały, jak i marketing cyfrowy, w tym SEO, marketing treści, kampanie PPC czy działania e-mail marketingowe.
W dobie cyfryzacji niezwykle ważne jest również prowadzenie działań w mediach społecznościowych. Dział marketingu zajmuje się tworzeniem i publikacją angażujących treści, interakcją z użytkownikami oraz monitorowaniem i analizą wyników tych działań, aby jeszcze skuteczniej docierać do odbiorców i budować pozytywny wizerunek firmy w internecie.
Ponadto, specjaliści z działu marketingu odpowiedzialni są za tworzenie materiałów reklamowych, organizację eventów, współpracę z influencerami czy zarządzanie kryzysowe. Wymaga to nie tylko kreatywności, ale także strategicznego myślenia i umiejętności szybkiego reagowania na zmieniające się warunki rynkowe.
Wszystkie te działania mają jeden wspólny cel. Przekładają się na zwiększenie sprzedaży produktów firmy lub usług, budowanie silnej marki i w efekcie – sukces firmy.
Dział marketingu jest więc nie tylko wykonawcą kreatywnych pomysłów, ale przede wszystkim strategicznym partnerem biznesowym, którego zadaniem jest świadome zarządzanie marką oraz wspieranie wzrostu i rozwoju przedsiębiorstwa.
Marketing w przedsiębiorstwie – jakie wyzwania przed nim stoją?
Współczesny marketing w firmie stoi przed szeregiem wyzwań, które wymagają ciągłego dostosowywania strategii i umiejętności wprowadzania coraz bardziej nowoczesnych narzędzi. Ciągłe zmiany w technologii wymagają od działów marketingu ciągłego kształcenia i aktualizowania wiedzy, aby skutecznie wykorzystywać nowe metody. To dynamiczne środowisko, w którym wczorajsze strategie mogą już dzisiaj być przestarzałe.
Jeśli biznes nie trzyma ręki na pulsie, to bardzo szybko może zostać w tyle.
Kolejnym wyzwaniem jest konieczność reakcji na zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów. W dobie dostępu do niemal nieograniczonych informacji klienci stają się coraz bardziej świadomi i wymagający. Firmy muszą więc realizować działania marketingowe tak, by nie tylko przyciągać ich uwagę, ale też budować długotrwałe relacje, oferując wartość wykraczającą poza sam produkt czy usługę.
Zobacz na przykład, że jeszcze kilkanaście lat temu nie było nawet takiej grupy odbiorców, jak millenialsi. A teraz? Jest jedną z bardzo znaczących grup na rynku i wymaga odpowiedniej komunikacji marketingowej, aby zachęcić ją do działania i ostatecznie – zakupów. Jak robić marketing młodzieżowy? Odpowiedź znajdziesz w osobnym artykule:
>> Marketing młodzieżowy – w jaki sposób kupują millenialsi?
Utrzymanie konkurencyjności w cyfrowym świecie jest kolejnym wyzwaniem. W przestrzeni online firmy konkurują nie tylko z lokalnymi biznesami, ale i z globalnymi gigantami. Prowadzenie marketingu własnej firmy musi więc być nie tylko skuteczne, ale i kosztowo efektywne, by zapewnić widoczność i zainteresowanie wśród potencjalnych klientów.
Zmienność algorytmów wyszukiwarek i platform mediów społecznościowych dodatkowo komplikuje prowadzenie skutecznych kampanii. Trzeba na bieżąco monitorować te zmiany i dostosowywać do nich swoje strategie, by nie stracić zasięgu i zaangażowania.
Dobrym rozwiązaniem dla wielu firm może więc być współpraca z zewnętrznymi specjalistami, którzy specjalizują się w różnych dziedzinach marketingu. Bo czy jedna osoba jest w stanie to wszystko ogarnąć? Czy jest w stanie monitorować trendy, wprowadzać nowe rozwiązania i obsługiwać samodzielnie różne obszary marketingu? Niestety nie.
Na ten temat pisaliśmy już osobny artykuł: Jednoosobowy dział marketingu w firmie – czy to ma szansę działać? Sprawdź i przekonaj się, jakich działań marketingowych wymaga firma, która się rozwija oraz kiedy warto budować dział marketingu wewnątrz swojej firmy, a kiedy lepiej zlecić te działania na zewnątrz.
Jakie działania realizować, by osiągać cele i korzyści dzięki strategii marketingowej?
Przekrój działań marketingowych jest ogromny. Firmy mogą inwestować w SEO, w kampanie Google Ads, Facebook Ads, Tik Tok Ads, E-mail Marketing, w ogłoszenia na Allegro itd. Rzecz w tym, że nie każde działanie będzie dobre dla każdej firmy na danym etapie jej rozwoju.
Za przykład niech posłuży nam SEO. Działania w tym obszarze mogą być kluczowe dla firm, które już osiągają przewidywalną sprzedaż. Ale czy angażowanie wszystkich sił w ten obszar będzie trafnym wyborem dla początkujących biznesów, które chcą zacząć inwestować w marketing? Zdecydowanie nie.
Krótko mówiąc – spektrum działań marketingowych jest dziś tak szerokie, że coraz ważniejsze staje się to, by osoby podejmujące decyzje w Twojej firmie wiedziały, jakim działaniom poświęcić uwagę i zasoby. A tym samym, z jakich być może warto zrezygnować. Chodzi o to, by trafnie ocenić, w jakie działania zainwestować pieniądze, bo się to opłaci, zamiast skupiać się na tym, co może i jest ważne, ale na pewno nie najważniejsze w danym momencie.
Oto kilka przykładów. Być może któryś z nich jest Ci bliski.
- Marketer na prośbę właściciela firmy angażuje swój czas w zrobienie ładnej strony, która później i tak może się okazać nieskuteczna, bo podczas prac brane są pod uwagę tylko upodobania członków zespołu, a nikt nie wchodzi w „buty klienta”.
- Firma angażuje sporo czasu i budżetu w SEO, czyli w działania, które może przyniosą efekt za 6 miesięcy, a może nie. Problem w tym, że cashflow jest potrzebny już teraz.
- W firmie nie ma problemu z rekrutacją i pozyskiwaniem talentów do organizacji, ale dział marketingu skupia się na zwiększaniu atrakcyjności marki jako pracodawcy. Działania angażują czas i budżet.
Tylko co w sytuacji, gdy znacznie pilniejszą potrzebą dla firmy jest to, by pozyskiwać nowych klientów i zwiększać sprzedaż? No właśnie.
W takiej sytuacji, zamiast łapać się wszystkiego i dzielić włos na czworo, warto zacząć rozwój i prowadzenie marketingu od działań niezbędnych. I podejmując decyzje, kierować się przede wszystkim wartością biznesową. Jeśli nie jesteśmy firmą tak dużą jak Starbucks, Adidas, czy Rossmann i nie mamy milionowych budżetów na marketing, to trzeba wybierać. To normalne.
Jednak bardzo ważne, by te wybory były trafne.
Marketing dla firm. Co może być dźwignią w marketingu firmy?
Zasada Pareto mówi, że za 80% wyników odpowiada 20% pracy. Pytanie, co dla Ciebie może być taką dźwignią w rozwoju marketingu własnej firmy?
Poniżej przykłady trzech kluczowych działań, które spełniają te kryteria.
- Pozyskanie większej liczby nowych klientów – dzięki uruchomieniu nowych kampanii reklamowych, które zwiększają skalę (np. Facebook, Google, YouTube, Pinterest) lub wyjście na nowe rynki (eksport).
- Obniżenie kosztu pozyskania klienta – poprzez tańsze kliknięcie z reklamy lub wyższy współczynnik konwersji (praca nad stroną, ofertą, lejkiem, lead magnetami).
- Zwiększenie wartości klienta – poprzez zmianę oferty, upselle, automatyzacje posprzedażowe, email marketing, programy lojalnościowe i poleceń.
Dlaczego to ważne? Bo jest wiele firm mających w ofercie fantastyczne produkty, czy usługi, ale to za mało.
Jeśli oferta firmy jest atrakcyjna, to często jedną z pierwszych takich dźwigni powinno być świadome wdrożenie kampanii reklamowych, których celem jest to, by zacząć docierać i przekierowywać potencjalnych klientów w proces sprzedaży. A następnie realizować dodatkowe działania reklamowe, które zachęcą te osoby do zakupu lub kontaktu, nawet jeśli nie zrobili tego od razu.
Korzyści z marketingu w takiej sytuacji: więcej klientów i wzrosty sprzedaży. Krótko mówiąc – firma nabiera rozpędu. Dowód?
Zobacz opinię ze współpracy naszego klienta Pawła Brodzika, który gdy się do nas zgłosił, miał solidny biznes, ale wyskalował go, dopiero gdy wdrożyliśmy brakujący element. Były nim efektywne kampanie reklamowe realizowane na Facebooku i w Google.
Zobacz też całe case study z początkowego okresu współpracy z Pawłem. Opisujemy w nim przebieg akcji, podczas której w 28 dni zwiększyliśmy liczbę pozyskanych formularzy o 255,56%, obniżyliśmy koszt za pozyskanie leada i zwiększyliśmy jego jakość pod kątem potrzeb biznesu.
Marketing zewnętrzny jako strategiczne rozwiązanie, czyli organizacja marketingu
Teraz gdy już wiesz, że są różne formy marketingu, obejmuje on naprawdę wiele obszarów i czasem trudno jest ocenić, które działania są na ten moment najważniejsze i najbardziej opłacalne dla firmy... to warto zastanowić się, czy Twój biznes w ogóle ma zasoby do realizowania takich prac? Jeśli nie masz rozbudowanego działu marketingu i musiałbyś go tworzyć od zera, może warto pomyśleć o delegowaniu marketingu do zewnętrznych specjalistów.
Kiedy taki krok będzie dobrą decyzją? Zobacz kilka potencjalnych sytuacji, być może jesteś teraz w jednej z nich.
- Firma się rozwija, a Ty stawiasz kolejne cele biznesowe – przy obecnej skali masz już świadomość, że nie jesteś w stanie zrobić wszystkiego samodzielnie, dlatego potrzebujesz efektywnego wsparcia.
- Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, zdobyć nowych Klientów na swoje usługi lub pozyskać wartościowe leady w postaci kontaktów do potencjalnych Partnerów Biznesowych.
- Chcesz skutecznie wypromować wydarzenie (na przykład: szkolenie, imprezę lub kongres).
- Próbowałeś już działań reklamowych na własną rękę, ale nie przyniosły Ci oczekiwanych efektów.
- Prowadzisz firmę o szerokim zasięgu, ale chcesz jeszcze bardziej wyskalować biznes.
- Masz budżet reklamowy, który możesz zainwestować w stworzenie skutecznej strategii marketingowej i profesjonalne prowadzenie kampanii reklamowej.
- Obserwujesz spory ruch na stronie, ale wiele osób przerywa proces i nie kupuje – chcesz do nich dotrzeć i zwiększyć szansę na domknięcie sprzedaży.
- Nie masz już czasu na samodzielne prowadzenie działań marketingowych i kampanii reklamowych.
- W firmie nie ma dedykowanego działu marketingu, który mógłby się zająć działaniami reklamowymi w social media, a tworzenie takiego zespołu od zera wymagałoby od Ciebie sporo czasu, energii i kosztów, których wolisz uniknąć.
A teraz zobacz korzyści, jakie może Ci zapewnić outsourcing marketingu i zewnętrzne działania marketingowe.
>> 1. Pierwszą z nich jest oszczędność czasu i pieniędzy.
Jako właściciel firmy nie musisz angażować swojego czasu we wszystkie działania. Szczególnie gdy nie masz czasu na marketing. W Social Elite wiemy, że nasi Klienci mają mnóstwo innych ważnych zadań, dlatego maksymalnie odciążamy ich z pracy przy marketingu. Zlecając nam pracę, nie muszą obawiać się delegowania i nadzoru – ta inicjatywa wychodzi od nas.
>> 2. W ramach współpracy zyskujesz dostęp do wielu specjalistów, posiadających kompetencje z różnych obszarów marketingu.
Do dyspozycji masz więc zdalny dział marketingu, który obsługuje zarówno content marketing, email marketing, social media marketing, marketing wideo, jak i wszystkie reklamowe procesy marketingowe. Dzięki temu, kiedy Twoja firma ma ambicje na rozwój, nie musisz zatrudniać w niej 3 czy 4 nowych osób i wszystkich nadzorować. Nie przejmujesz się rekrutacją, problemami pracowników, nie ponosisz odpowiedzialności za wdrażanie nowych osób.
>> 3. Oszczędzasz na kosztownych szkoleniach dla swoich pracowników.
Marketing jest dziedziną, która stale się rozwija i wymaga uzupełniania wiedzy na bieżąco. Szkolenia mogą być drogie i czasochłonne. Zdecydowanie bardziej opłacalną opcją może być skorzystanie z usług zewnętrznych specjalistów, którzy już mają potrzebną wiedzę i doświadczenie, a dodatkowo – na bieżąco śledzą trendy w dziedzinie marketingu.
>> 4. Kolejną ważną sprawą jest elastyczność.
Wiemy, jak skutecznie wykorzystać różne formy marketingu w przypadku strategicznych zmian w firmie. Biznes cały czas się rozwija. W sytuacji zmiany strategii marketingowej albo strategii komunikacji marki, to zadaniem agencji jest to, by dopasować działania marketingowe do wymagań i potrzeb klienta. W Social Elite szybko reagujemy też na zmiany rynkowe, co pozwala utrzymać satysfakcjonujące tempo pozyskiwania nowych klientów dla firmy. Stale śledzimy nowe pomysły i nowe rozwiązania w kontekście całego marketingu internetowego. Dzięki temu, że jesteśmy na bieżąco, Ty masz szansę wdrażać nowe rozwiązania jako pierwszy.
Co możesz oddelegować najpierw? Wiele firm decyduje się outsourcingować w pierwszej kolejności prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku. Właśnie dlatego, że to działanie jest swego rodzaju dźwignią marketingową. W przypadku wielu biznesów ten kanał jest wystarczający, by wypracować efekty, na których zależy naszym Klientom. Zobacz tylko poniższe opinie.
Jak wybrać odpowiednią agencję marketingową?
Nie jest sztuką powierzyć swoje firmowe procesy marketingowe byle jakiej agencji. Sztuką jest wybrać taką agencję, która pozytywnie wpłynie na wyniki Twojej firmy, a komunikacja z nią będzie po prostu przyjemna.
Co więc powinno być ważne dla takiego przedsiębiorcy jak Ty i jak wybrać agencję reklamową, by nie żałować? Naszym zdaniem kluczowe są następujące kwestie:
- Szukaj agencji, która ma topowych specjalistów – Ci specjaliści muszą rozumieć Twoje potrzeby, Twój biznes, Twoją branżę, a w efekcie zrealizować działania dużo skuteczniej niż Ty sam lub osoba, którą obecnie zatrudniasz. Wiedząc to, zawsze pytaj agencję o doświadczenie w Twojej branży i staż osoby, która zostanie wyznaczona do realizacji działań reklamowych dla Twojej firmy.
- Osoba, z którą współpracujesz, musi regularnie wychodzić z inicjatywą (np. proponować nowe akcje, nowe sposoby rozwoju kampanii itd.). Wielu przedsiębiorców narzeka na niektóre współprace, np. z freelancerami. Często dlatego, że oni robią tylko coś, kiedy ktoś im powie, co mają zrobić. Ale prawdopodobnie Ty nie szukasz kogoś, komu trzeba ciągle mówić, co robić – tylko kogoś, kto Tobie powie, co robić, przedstawi plan, a potem go zrealizuje.
- Współpraca powinna być transparentna – powinieneś mieć dostęp do aktualnych wyników kampanii reklamowej. Powinieneś otrzymywać wyniki w prostej formie i rozumieć, co wynika z raportów. A wraz z nimi mieć wgląd w to, co robi agencja i czy to działa (np. w formie regularnych krótkich podsumowań). A jeśli nie działa – wiedzieć, jakie są potencjalne przyczyny i plan.
- Usługa nie może angażować zbyt wiele Twojego czasu – kontakt musi być sprawny, musisz wiedzieć, co się dzieje i słyszeć konkrety. Jeżeli współpracujesz z agencją i masz wrażenie, że ktoś mydli Ci oczy, to uciekaj. Nie płacisz za ładne słowa i tłumaczenia.
- Specjalista powinien być dla Ciebie dostępny – regularny kontakt jest ważny również z innego powodu. Jeśli specjalista jest mało dostępny i rzadko zagląda na konto reklamowe, to efektem może być to, że gdy kampania przestaje być skuteczna, Ty tracisz pieniądze. Specjalista musi dążyć do optymalizacji wyników kampanii.
Zgadzasz się, że powyższe punkty są ważne? My wiemy, że są ważne na pewno dla naszych obecnych Klientów. Być może dla Ciebie również. Jeśli tak, koniecznie weź je pod uwagę przy szukaniu agencji marketingowej do współpracy.
A jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej na temat współpracy z agencją reklamową, to polecamy Ci poniższe artykuły:
>> Jak wybrać agencję reklamową do współpracy?
>> Myślisz o współpracy? Sprawdź, czy mamy doświadczenie w Twojej branży
Dobry marketing internetowy to silna pozycja na rynku. Podsumowanie
Czy widzisz już teraz, że digital marketing jest fundamentem budowania i utrzymywania silnej pozycji firmy na rynku? Oraz że realnie pozwala na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług? W tym artykule przedstawiliśmy Ci wiele aspektów, które każdy świadomy przedsiębiorca powinien wziąć pod uwagę, planując prowadzenie działań marketingowych w swojej firmie. Najważniejsze wnioski, które powinieneś zapamiętać to:
- Marketing jest kluczowy dla wzrostu i utrzymania pozycji firmy na rynku.
- Dobry marketing firmy spełnia trzy podstawowe role: określa i rozpracowuje grupę docelową, dociera do potencjalnych klientów i zachęca do zakupu.
- Skuteczne działania marketingowe są spójne, przemyślane i dopasowane do potrzeb Twojej grupy docelowej.
- Wyzwania marketingowe wymagają elastyczności i ciągłego dostosowywania strategii.
- Profesjonalna agencja marketingowa może skutecznie realizować działania marketingowe dla Twojego biznesu.
Zrozumienie roli marketingu w firmie jest niezbędne do świadomego kierowania działaniami, które mają na celu nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale także budowanie relacji z klientami i wartości marki. Każde działanie marketingowe powinno być dopasowane do specyfiki Twojej branży i grupy docelowej – tu nie ma miejsca na „jedno rozwiązanie pasujące do wszystkiego”. Trzeba elastycznie dostosowywać działania do zmieniających się trendów i potrzeb grupy docelowej.
Wyzwania, które stoją przed marketingiem, są różnorodne – od ciągłych zmian technologicznych, poprzez adaptację do zmieniających się potrzeb konsumentów, aż po utrzymanie konkurencyjności w cyfrowym świecie. Aby im sprostać, niezbędne może być wsparcie zewnętrznej agencji marketingowej, która dzięki doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy może znacząco przyczynić się do wzrostu Twojego biznesu.
Ale zanim zdecydujesz się na outsourcing, pamiętaj też, że marketing to tylko jeden z kilku, często kilkunastu działów całego biznesu. Biznes to system naczyń powiązanych ze sobą. Działy w firmie to jednostki, które jak koła zębate kręcą się w celu rozwoju całego systemu. Każdy z nich to element strategii marketingowej.
Jeżeli pomyślałeś, że marketing outsourcing to świetny pomysł, który rozwiąże wszystkie problemy i dlatego myślisz o tym, by delegować agencji określone działania, to pamiętaj też o tym, że to nie jest panaceum, jeśli coś w firmie nie działa tak, jak powinno.
Często na sukces składają się dziesiątki lub setki innych drobnych prac (z obszaru marketingu i nie tylko), które wykonują inne osoby w firmie. I co ważne każde z tych zadań musi być wykonane na wysokim poziomie.
Chcesz zweryfikować, czy Twój biznes jest gotowy na marketing zewnętrzny?
Zapytaj o swój projekt, wypełniając poniższy formularz i umawiając się na bezpłatną konsultację. Przyjrzymy się Twojej sytuacji indywidualnie i niezobowiązująco doradzimy najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu!