Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? [23 SPOSOBY]
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Jak rozwinąć swój e-commerce i pozyskiwać więcej jakościowego ruchu na stronie? Jak podnieść aktualne wyniki sprzedażowe i zyskać więcej satysfakcji? Jeśli w ostatnim czasie zadawałeś/-aś sobie te pytania, to wiedz, że nie jesteś sam/-a.
Wielu właścicieli e-commerce stale szuka sposobów, aby przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć obroty. W tym artykule znajdziesz ich aż 23! Poznaj je wszystkie i wykorzystaj do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym.
Spis treści
- Optymalizacja SEO i pozycjonowanie sklepu internetowego
- Wykorzystanie mediów społecznościowych
- E-mail marketing
- Programy lojalnościowe
- Wyprzedaże i promocje
- Up-selling i cross-selling jako techniki sprzedaży
- Lepsze zdjęcia i filmy produktów
- Budowanie zaufania przez recenzje i opinie klientów
- Chat online, czyli wysokiej jakości obsługa klienta
- Szczegółowe opisy produktów
- Darmowa wysyłka
- Warianty produktów, które zwiększą wartość koszyka
- Płatna reklama na rozwój sprzedaży e-commerce
- Remarketing
- Prezentacja produktów w formie wideo
- Gwarancja zwrotu pieniędzy
- Programy partnerskie
- Konkursy i rozdania giveaway
- Optymalny proces sprzedaży
- FAQ i poradniki
- Znaczenie bloga w sklepie internetowym
- Optymalizacja cen
- Opakowania prezentowe
- Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce. Podsumowanie
Optymalizacja SEO i pozycjonowanie sklepu internetowego
Jeśli chcesz zwiększać sprzedaż w sklepie, to przede wszystkim musisz dać się znaleźć i przyciągać ruch na swoją www. Dlatego optymalizacja sklepu internetowego pod kątem SEO nie jest opcją, a koniecznością. Dobra pozycja w wyszukiwarce jest jak latarnia morska, która prowadzi potencjalnych klientów prosto do Twojego sklepu.
Skoncentruj się na dobrze przemyślanej strategii słów kluczowych, które idealnie oddają to, co oferujesz. Zadbaj o meta tagi, opisy produktów i alty do zdjęć. Traktuj je jak wizytówki, które muszą przyciągnąć uwagę już przy pierwszym kontakcie potencjalnego klienta z Twoimi treściami. Te działania SEO są bardzo ważne.
Nie zapomnij też o jakości tekstów na stronie – wartościowe dla odbiorcy i atrakcyjne w odbiorze treści to fundamenty, na których zbudujesz swoją widoczność w sieci. Konieczne są także świadomie zaplanowane i sprawnie działające obszary techniczne. Strona, która szybko się ładuje i jest dostosowana do różnego rodzaju urządzeń (wersja mobilna) to dzisiaj podstawa.
Więcej informacji na ten temat i konkretną checklistę, która pomoże Ci zrobić audyt sklepu i upewnić się, że spełnia wymagania nowoczesnych konsumentów, znajdziesz w poniższym filmie.
>> ANALIZA STRONY www przed uruchomieniem reklamy [Checklista] | Dawid Bagiński
Wykorzystanie mediów społecznościowych
Żyjemy w czasach, w których nieobecność w mediach społecznościowych wiąże się z mniejszym zaufaniem do marki lub nawet nieświadomością, że taka marka w ogóle istnieje na rynku.
Świadomie prowadzone kanały firmowe w social media (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok czy Pinterest) to nie kwestia prestiżu, ale przede wszystkim sposób na dotarcie do odbiorców, zbudowanie z nimi relacji i zainteresowanie swoją ofertą. Wykorzystaj to do prezentowania swoich produktów, dzielenia się historiami zza kulis czy organizowania konkursów, dzięki którym zwiększysz aktywność i wzbudzisz zainteresowanie swoją marką.
Każdy post, zdjęcie czy wideo to okazja do pokazania osobowości Twojej marki i zwiększenia zaufania potencjalnych klientów.
Pamiętaj jednak, by być autentycznym. W natłoku informacji i bodźców ludzie cenią sobie naturalność i chętniej angażują się w treści, które poruszają ich problemy/potrzeby i są bliskie ich codzienności. Wykorzystaj to, pokazując kulisy swojego biznesu, proces produkcji, pakowanie zamówień, ale też historie powstania marki czy osiągane sukcesy.
Przykładowe posty widzisz poniżej.
Źródła: www.facebook.com/profile.php?id=100064034378156, www.facebook.com/profile.php?id=100063778951866, www.facebook.com/meblepl
Niech każdy użytkownik poczuje, że jest częścią Twojej społeczności! Wchodź w interakcje i odpowiadaj na każdy komentarz. Doceniaj aktywność i opinie swoich odbiorców. Pozwól im tworzyć markę razem z Tobą – w ten sposób osiągniesz większą sympatię i lojalność.
Do zgłębienia tego tematu polecamy Ci poniższe artykuły z naszego bloga:
>> Marketing TikTok dla firm – jak zacząć prowadzić konto firmowe?
>> Marketing na Instagramie – 7 strategii rozwoju konta
>> Jak pisać posty na Facebooku jako fanpage? 4-etapowy proces
E-mail marketing
Niektórzy mówią, że e-mail marketing to stara szkoła i już nie działa. My mamy inne zdanie – oparte na analizie i konkretnych liczbach. Zgodnie z nim jesteśmy pewni, że e-mail marketing to nadal jedno z najbardziej efektywnych narzędzi w arsenale dobrego marketingowca!
E-mail marketing pozwala Ci dotrzeć do odbiorcy w bardziej osobisty sposób (personalnie) i dawać mu treści dostosowane do jego potrzeb i zainteresowań. To dobry sposób, żeby informować o najnowszych promocjach, kolekcjach czy ekskluzywnych ofertach tylko dla subskrybentów, dzielić się wiedzą ekspercką, czy po prostu inspirować.
Ważne, żeby każdy e-mail niósł ze sobą wartość. Chodzi o to, żeby odbiorca z niecierpliwością oczekiwał kolejnej wiadomości od Twojej marki.
Twórz kampanie e-mailowe, które budują narrację wokół Twojego brandu i stopniowo zwiększają zaangażowanie klientów, prowadząc ich przez cały proces sprzedaży – od pierwszego zainteresowania, aż po finalny zakup i ponowną lojalność. To nie tylko zachęci odbiorców do częstszego odwiedzania Twojego sklepu, ale też zbuduje wizerunek marki, która dba o swoich klientów.
Więcej o e-mail marketingu:
>> Kampania mailingowa – co to jest? I jak jest ważna w e-commerce?
Programy lojalnościowe
W świecie, w którym konkurencja jest tylko kilka kroków dalej, utrzymanie klienta stało się równie ważne, co jego pozyskanie. Lojalny i powracający klient jest jak skarb, który trzeba pielęgnować. A programy lojalnościowe to dobry sposób, żeby pokazać Twoim klientom, że doceniasz ich obecność i zaangażowanie.
Zaoferuj im punkty, kupony rabatowe czy specjalne benefity. Daj im powód, by wracali i ponownie składali zamówienia w Twoim sklepie. Takie działania nie tylko zachęcają do częstszych i większych zakupów, ale też budują emocjonalną więź między klientem a marką.
Klient czuje się doceniony i widzi realne korzyści płynące z lojalności wobec Twojego sklepu. Pomyśl o tym jak o inwestycji, która przynosi korzyści obu stronom.
Wyprzedaże i promocje
Jako ludzie lubimy czuć, że zrobiliśmy dobry interes. Lubimy przekonanie, że zaoszczędziliśmy i wydaliśmy na coś mniej, niż mogliśmy wydać. Dlatego wyprzedaże i promocje to potężny magnes, który może przyciągnąć do Twojego sklepu tłumy potencjalnych klientów.
Kluczem do sukcesu jest świadome przemyślenie i odpowiednie zaplanowanie oraz komunikacja promocji.
Dobrym sposobem jest przygotowanie kalendarza promocji na cały rok. W takim dokumencie zaznacz największe święta, z okazji których zorganizujesz w sklepie wyprzedaże. A dodatkowo uwzględnij też inne mniejsze okazje – najlepiej takie, które będą łączyć się z zainteresowaniami, potrzebami czy trybem życia Twoich odbiorców. Np. uzasadnionym krokiem będzie zorganizowanie promocji z okazji Dnia Kota lub Dnia Psa, jeśli wiesz, że Twoi klienci zazwyczaj mają zwierzęta domowe (twoje produkty nie muszą być przeznaczone dla zwierząt – wystarczy, że luźno uzasadnisz to połączenie).
Przygotowanie takiego planu dla swojej firmy ułatwisz sobie, korzystając np. z gotowego kalendarza marketingowego. Firma GetResponse wydaje taki dokument praktycznie co roku i podpowiada w nim, jakie okazje warto wykorzystać i w jaki sposób. Znajdziesz go pod poniższym linkiem.
Ważne, żebyś informował/-a o nadchodzących promocjach z wyprzedzeniem, budując oczekiwanie i ekscytację. Wyjaśnij też dokładnie, jakie produkty podlegają promocji i na jakich zasadach. Potencjalny klient nie może mieć wątpliwości, czego dotyczy obniżka i jak może z niej skorzystać. Czy potrzebuje specjalnego kodu? Czy są jakieś rabatowe kupony? A może zniżka naliczy się automatycznie? Czy musi przekroczyć jakiś poziom cenowy? To bardzo ważne informacje.
Dobrym krokiem jest też ograniczenie czasu trwania promocji. Jeśli od razu zaznaczysz, do kiedy trwa obniżka lub ile sztuk produktów obejmuje, to wywołasz poczucie pilności w odbiorcach i zachęcisz do szybszych decyzji zakupowych.
Pamiętaj, że dobrze przemyślana promocja to nie tylko szansa na chwilowy wzrost sprzedaży, ale też sposób na przyciągnięcie nowych klientów, którzy mogą zostać z Tobą dłużej.
Źródła: www.facebook.com/DeeZeepl, www.facebook.com/extradom.projekty.domow
Up-selling i cross-selling jako techniki sprzedaży
Szukasz pomysłu na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym? Jednym ze sposobów jest świadome podniesienie średniej wartości koszyka.
Zobacz, że gdy klient jest już zdecydowany na zakup, czyli jest na twojej stronie i dodaje do koszyka kolejne produkty… Ty możesz w tym momencie łatwo zachęcić go do dorzucenia czegoś jeszcze. Jak?
Zaproponuj produkty, które są najchętniej kupowanie razem z tymi, które wybrał/-a – świetnie, gdyby w pakiecie mógł je kupić taniej. A może pasujące akcesoria? Inne wersje danego produktu? Droższe, ale mające np. więcej funkcji.
Te działania wymagają wyczucia – musisz znać potrzeby i oczekiwania swoich klientów, by proponować im to, co faktycznie ich zainteresuje. Podkreślaj też wartość dodaną, jaką klient uzyska, decydując się na dodatkowe produkty lub droższe pakiety.
Pamiętaj, że dobrze wykonany up-selling i cross-selling nie tylko zwiększa sprzedaż, ale też poprawia doświadczenia zakupowe klientów, oferując im lepiej dopasowane, kompleksowe rozwiązania.
Lepsze zdjęcia i filmy produktów
Mówi się, że obraz znaczy często więcej niż tysiąc słów. W świecie e-commerce to stwierdzenie nabiera nowego wymiaru. Dlaczego?
Bo klient zazwyczaj wybiera… oczami. Grafika, zdjęcie lub wideo jest pierwszym, na co zwróci uwagę. Powinno więc być na tyle atrakcyjne, żeby go zainteresować i skłonić do poznania szczegółów o danym produkcie.
Zdjęcia produktowe powinny zaspokoić potrzebę wizualnej oceny u odbiorców. W końcu nie mogą oni dotknąć ani poczuć produktów na Twojej stronie internetowej i muszą podjąć decyzję, bazując wyłącznie na swoim wzroku. Słabej jakości zdjęcia, które wzbudzają ich wątpliwości co do tego, jakie produkty otrzymają, skutecznie zniechęcą do zamówienia.
Dlatego zainwestuj w profesjonalne sesje, które wiernie oddają wygląd, kolor i teksturę Twoich produktów. Użyj różnych kadrów, pokaż produkt w akcji i różnych sytuacjach. Niech klient poczuje, jakby mógł go prawie dotknąć! To inwestycja, która szybko się zwróci, podnosząc nie tylko konwersję, ale także budując wizerunek Twojej marki jako profesjonalnej i dbającej o najwyższe standardy.
Budowanie zaufania przez recenzje i opinie klientów
Zachęcaj do zostawiania opinii, które budują zaufanie nowych klientów. Taki social proof dobrze wpływa na decyzje zakupowe. Działa tutaj społeczny dowód słuszności – autorem tego terminu jest Robert Cialdini, słynny psycholog. Według tej zasady ludzie uznają, że jakieś zachowanie jest poprawne wtedy, gdy widzą innych ludzi, którzy tak właśnie się zachowują.
Dlatego zachęcanie aktualnych klientów do dzielenia się swoimi doświadczeniami i opiniami o produktach jest jak budowanie mostu zaufania pomiędzy Twoją marką a nowymi potencjalnymi klientami. Opublikowane recenzje nie tylko podnoszą wiarygodność Twojej oferty, ale też niosą cenne informacje, zwiększając zaufanie klienta i pomagając w podjęciu decyzji zakupowej.
Nie bój się prosić o feedback!
A jeśli chcesz zwiększyć prawdopodobieństwo pozyskania recenzji, zaproponuj klientom coś w zamian. Rabat na kolejne zakupy? Mały bonus do kolejnego zamówienia? W ten sposób nie tylko pozyskasz opinię, ale możesz też podnieść sprzedaż.
Pamiętaj, by na każdą opinię odpowiadać – zarówno pozytywną, jak i negatywną. To pokaże, że bierzesz słowa swoich klientów na poważnie i chcesz stale udoskonalać swoją ofertę.
Chat online, czyli wysokiej jakości obsługa klienta
Wyobraź sobie, że klient ma pytanie dotyczące specyfikacji produktu lub potrzebuje pomocy w procesie zakupowym – dzięki chatowi, zaoferujesz mu pomoc niemal od ręki, co może szybko przełożyć się na sprzedaż w sklepie.
To narzędzie nie tylko zwiększa szanse na lepszą konwersję, ale buduje też pozytywne doświadczenia klientów, którzy czują, że ich potrzeby są traktowane priorytetowo, a obsługa klienta w sklepie internetowym jest na wysokim poziome. Dzięki temu Ty lepiej rozumiesz potrzeby i problemy klientów, oferując jednocześnie natychmiastową reakcję na feedback.
Dodatkowo warto wykorzystać zebrane przez chat informacje do dalszego usprawniania procesów i oferty sklepu, co w długoterminowej perspektywie może przynieść jeszcze większe korzyści dla Twojego biznesu
Pamiętaj, by chat online obsługiwał kompetentny personel zdolny do szybkiego rozwiązywania problemów i udzielania fachowych porad. Możesz też skorzystać z gotowych algorytmów i narzędzi AI, dzięki którym stworzysz swojego wirtualnego asystenta bez angażowania czasu Twojego lub Twoich pracowników. To nowoczesne rozwiązanie, które zapewnia wiele korzyści.
Szczegółowe opisy produktów
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Kolejnym sposobem jest optymalizacja opisów produktów. Pomyśl o nich jak o sprytnym sprzedawcy, który nie tylko przedstawia produkt, ale też opowiada jego historię, podkreśla unikatowe cechy i odpowiada na wszelkie pytania, zanim jeszcze zostaną zadane.
Każdy opis to Twoja szansa, by przekonać potencjalnego klienta, że to właśnie ten produkt spełni jego oczekiwania. Jak to zrobić?
- Użyj języka bliskiego Twojej grupie docelowej – niech poczują, że mówisz ich słowami.
- Podkreśl korzyści, które płyną z używania produktu, a nie tylko suchą specyfikację. Ludzie kupują emocje i rozwiązania swoich problemów, a nie tylko przedmioty.
- Zadbaj, by Twoje opisy były przemyślane i precyzyjne, a zarazem pełne pasji i zaangażowania w to, co oferujesz. Pamiętaj, że dobry opis produktu edukuje, informuje, ale przede wszystkim inspiruje i przekonuje do zakupu.
- Pokaż, jak życie klienta stanie się lepsze, łatwiejsze lub po prostu przyjemniejsze dzięki Twojemu produktowi.
Nie zapominaj też o SEO – odpowiednie słowa kluczowe wplecione w naturalny i płynny sposób do Twoich opisów pomogą im nie tylko trafić w serca klientów, ale też w wyniki wyszukiwania. To kolejny krok, by uzyskać wzrost sprzedaży w sklepie internetowym.
Opis produktu to coś więcej niż tylko kilka zdań o tym, co sprzedajesz. To Twój głos w świecie e-commerce, Twój sposób na pokazanie, że rozumiesz i cenisz potrzeby swoich klientów.
Spraw, by każdy opis był dowodem na to, że Twoja marka zasługuje na uwagę.
Darmowa wysyłka
Darmowa wysyłka może być czynnikiem, który wyróżni Twój sklep na tle innych. Wyobraź sobie, że potencjalni klienci przeglądają Twoją stronę, znajdują produkty, które ich interesują, a na koniec widzą, że nie muszą ponosić dodatkowych kosztów związanych z wysyłką. To może być dla nich moment „aha”, który przekona ich do zakupu.
Taki element nie tylko zwiększa atrakcyjność oferty, ale także buduje pozytywne doświadczenia zakupowe. Klienci cenią prostotę i przejrzystość – nie chcą być zaskakiwani dodatkowymi kosztami na końcowym etapie składania zamówienia. Oferując darmową wysyłkę, eliminujesz jedną z barier, która może powstrzymać ich przed finalizacją zakupu.
Pomyśl o darmowej wysyłce jak o inwestycji w budowanie lojalności klientów. Kiedy pokazujesz, że zależy Ci na ich zadowoleniu i komforcie zakupów, budujesz fundament pod długotrwałe relacje.
Może to też zachęcić klientów do dodania dodatkowych produktów do koszyka, aby skorzystać z darmowej wysyłki (jeśli np. zaoferujesz ją powyżej jakiejś minimalnej kwoty), co z kolei zwiększa wartość średniego zamówienia i sprzedaż w sklepie.
Masz dwie opcje:
- wprowadzić darmową wysyłkę do strategii marketingowej jako stały element oferty
- lub oferować taką opcję w ramach sezonowych promocji.
Niezależnie od podejścia, ważne, żebyś jasno i wyraźnie komunikował/-a warunki darmowej wysyłki, aby uniknąć nieporozumień.
Warianty produktów, które zwiększą wartość koszyka
Kolejny pomysł na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym to oferowanie różnych wariantów produktów. Zauważ, że każdy człowiek jest inny, ma inne potrzeby, gusty i preferencje. Dając klientom możliwość wyboru spośród różnych wersji tego samego produktu, pokazujesz, że rozumiesz i szanujesz ich indywidualność.
Rozmiar, kolor, materiał, czy wzór – te drobne detale mogą całkowicie zmienić postrzeganie wartości Twojej oferty. Pomyśl też o tym jak o sposobie na zwiększenie zaangażowania potencjalnych klientów. Gdy osoba ma możliwość wyboru, spędza więcej czasu na Twojej stronie, co zwiększa prawdopodobieństwo zakupu.
Dobrym krokiem jest też opcja personalizacji. Sprawia ona, że klienci czują się bardziej związani z produktem, który sami skonfigurowali, co z kolei wpływa na ich zadowolenie i lojalność wobec marki.
Każdy wariant produktu to również dodatkowa okazja do zaprezentowania się w wyszukiwarkach pod różnymi frazami kluczowymi. To z kolei przekłada się na lepszą widoczność i przyciągnięcie szerszej grupy potencjalnych klientów.
Wprowadzenie wariantów produktów pozwoli Ci też zebrać cenne dane o preferencjach klientów. Analizując, które wersje produktów cieszą się największą popularnością, lepiej dostosujesz swoją ofertę do potrzeb rynku.
Płatna reklama na rozwój sprzedaży e-commerce
Płatna reklama w internecie jest jak turbo w silniku Twojego sklepu online. We współczesnym świecie firmy walczą o uwagę potencjalnych klientów, dlatego odpowiednio skonfigurowane kampanie są obowiązkowym elementem tego wyścigu, jeśli nie chcesz zostać w tyle.
Google Ads, Facebook Ads, Pinterest Ads czy LinkedIn Ads – każda z tych platform oferuje unikalne możliwości dotarcia do osób wykazujących się konkretnymi cechami, zainteresowaniami czy poglądami. Ważne, by wykorzystać te kanały, w których Twoja grupa docelowa spędza najwięcej czasu.
Zastanów się też, co chcesz osiągnąć przez działania reklamowe. Przykładowe cele to:
- zwiększenie świadomości marki,
- ocieplanie relacji z odbiorcami,
- budowanie aktywności,
- zwiększanie ruchu na stronie
- czy bezpośrednia sprzedaż.
Płatna reklama pozwala precyzyjnie targetować i segmentować odbiorców, co znaczy, że Twoje przekazy trafią do dokładnie tych osób, do których powinny. Użyj danych demograficznych, zainteresowań, zachowań zakupowych, a nawet konkretnych słów kluczowych, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy z największym prawdopodobieństwem będą zainteresowani Twoją ofertą.
I nie zapomnij o kreatywności! Reklamy powinny być ciekawe i przyciągać uwagę swoją formą. Użyj przemyślanych i zachęcających do działania treści, atrakcyjnych grafik czy wideo, które w atrakcyjny sposób przedstawią historię Twojej marki i produktów.
Płatna reklama w internecie da Ci też możliwość testowania i optymalizacji w czasie rzeczywistym. Monitoruj wyniki, analizuj, co działa, a co wymaga zmian. Dostosowuj strategię na bieżąco, aby maksymalizować wyniki. W ten sposób każda wydana złotówka na reklamę stanie się inwestycją w rozwój Twojego biznesu.
Więcej o reklamie w internecie znajdziesz w poniższych artykułach:
>> Jak tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku? Kampanie na FB krok po kroku
>> Jak wypromować sklep internetowy na Facebooku? 4 fazy kampanii
A jeśli czujesz, że potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w zakresie reklamy Twojego sklepu online lub zwyczajnie nie masz czasu, by takie działania realizować samodzielnie, zapraszamy do współpracy z Social Elite!
Nasi specjaliści realizują kampanie reklamowe, pomagając firmom rozwinąć sprzedaż zarówno na terenie Polski, jak i Europy oraz Stanów Zjednoczonych. Wspieramy w rozpoczęciu i skalowaniu sprzedaży. W latach 2018-2021 wygenerowaliśmy dla naszych klientów ponad 1 miliard złotych sprzedaży, więc znamy się na rzeczy!
Remarketing
Tak jak Twoje ciało potrzebuje tlenu, żeby oddychać, tak Twój sklep internetowy potrzebuje remarketingu, żeby zarabiać. Dlaczego? Bo rezygnując z remarketingu godzisz się na to, że tracisz bezpowrotnie grono osób, które były PRAWIE zdecydowane, by kupić w Twoim sklepie… Z naszego doświadczenia wynika, że około 80% sprzedaży jest skutkiem działań remarketingowych.
No dobrze, ale czym dokładnie jest ten remarketing?
To nic innego jak reklama skierowana do grupy osób, które miały już jakiś kontakt z Twoją marką, np.
- weszły na Twoją stronę www, widziały Twoje produkty, ale nie kupiły,
- dodały produkty do koszyka, ale z jakiegoś powodu porzuciły zamówienie,
- zostawiły like lub komentarz pod Twoimi postami albo któryś z nich udostępniły.
Jeśli więc masz swój e-commerce i chcesz (nawet kilkukrotnie) zwiększyć sprzedaż swoich produktów, powinieneś korzystać z remarketingu. To sztuka przypominania o sobie klientom – taka druga szansa na pierwsze wrażenie.
Dzięki tym działaniom zostaniesz w świadomości potencjalnych klientów nawet po opuszczeniu Twojej strony. Odpowiednio dopasowane reklamy lub maile przypomną im o Twojej ofercie, a to z kolei zwiększy szansę na powrót do sklepu i sfinalizowanie zamówienia.
Remarketing to też świetny sposób na wykorzystanie tzw. FOMO, czyli strachu przed utratą okazji. Kiedy klient widzi odpowiednio zaprojektowaną reklamę produktu, który wcześniej oglądał, może poczuć, że to ostatnia szansa na jego zakup. I dzięki temu szybciej się zdecyduje.
Pamiętaj, że kluczem jest umiar i odpowiednia strategia. Zbyt intensywny remarketing może odstraszyć, dlatego ważne jest, aby Twoje kampanie były dopasowane i świadomie skrojone pod odbiorców. Daj im przestrzeń, ale jednocześnie bądź obecny, przypominając o sobie w odpowiednich momentach.
Więcej o remarketingu przeczytasz w osobnym artykule: >> Kampania remarketingowa Facebook – 4 przykłady reklam na FB
Prezentacja produktów w formie wideo
Nadal szukasz sposobu na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym? Dobrym sposobem może być optymalizacja samej formy prezentacji Twoich produktów. Zobacz, że w ostatnim czasie technologia mocno się rozwinęła, a oczekiwania odbiorców wzrosły. Chcą nowoczesnej oferty i ciekawej prezentacji produktów, która skróci dystans pomiędzy nimi a wirtualną ofertą.
Aby zaspokoić potrzeby potencjalnych klientów, pokaż swoje produkty w formie wideo lub wizualizacji 3D.
Dzięki temu odbiorcy zobaczą produkt z każdej strony, zrozumieją, jak działa, a nawet lepiej poczują jego indywidualny charakter i wartość. W takiej sytuacji decyzja o zakupie staje się łatwiejsza do podjęcia.
Wideo powinno być krótkie, angażujące i pełne pozytywnej energii. Pokaż produkt w kontekście, który najlepiej odda jego użyteczność i zalety. I też będzie bliski Twojej grupie docelowej. Pamiętaj też o jasnym i konkretnym przekazie – każda sekunda filmu powinna podkreślać zalety produkty i umacniać w odbiorcy przekonanie, że właśnie tego potrzebuje.
Takie materiały możesz śmiało publikować też w social media. Ludzie chętnie oglądają i udostępniają ciekawe treści wideo, co może zwiększyć zasięg Twojej marki i przyciągnąć nowych klientów.
Gwarancja zwrotu pieniędzy
Gwarancja zwrotu pieniędzy to nie tylko obietnica, to potężne narzędzie budowania zaufania w świecie e-commerce i oczywiście – zwiększenia sprzedaży. W czasach, w których zamówienia składa się na podstawie zdjęć/wideo i opisów, bez możliwości fizycznego dotknięcia i przetestowania produktu, taka gwarancja daje klientom poczucie bezpieczeństwa i pewności, że ich decyzja zakupowa jest w pełni chroniona.
Działa tutaj potężny mental trigger – kompensacja ryzyka. Mówi on o tym, że jeśli czujesz się chroniony dzięki wprowadzeniu nowych środków bezpieczeństwa (takich jak np. pasy bezpieczeństwa w samochodach), to możesz skłaniać się do bardziej ryzykownych zachowań niż wcześniej. Innymi słowy – kiedy jakieś środki rekompensują ryzyko, chętniej je podejmujesz.
W kontekście marketingu znaczy to, że jeśli wprowadzisz pewne elementy lub techniki sprzedaży, które sprawiają, że ludzie czują się pewniej i bardziej ufają Twojej marce, to mogą oni być skłonni do ryzykownych zachowań przy podejmowaniu decyzji zakupowych.
Nowa polityka gwarancji zwrotu pieniędzy za produkty może więc skutecznie zachęcić klientów do zakupów, bo będą mieć pewien bufor bezpieczeństwa. Będą mogli odesłać zamówienie. To właśnie dlatego chętniej wybiorą firmę, która daje taką opcję.
Wprowadzenie takiej polityki do Twojego sklepu to sygnał dla odbiorców, że stawiasz na jakość i satysfakcję klienta ponad wszystko. To pokazuje, że jesteś tak pewny wartości swoich produktów, że jesteś gotów zwrócić pieniądze, jeśli klient nie będzie w pełni zadowolony. To buduje nie tylko zaufanie, ale również lojalność – klienci, którzy czują, że ich potrzeby są szanowane, chętniej wracają.
To inwestycja, która może przynieść długofalowe korzyści dla wizerunku Twojej firmy, zwiększając zaufanie i satysfakcję klientów.
Programy partnerskie
Kolejny sposób na zwiększanie sprzedaży w Twoim sklepie to programy partnerskie. To dobra metoda na wykorzystanie potencjału i zasięgu osób trzecich, które mogą stać się „ambasadorami Twojej marki”, rozpowszechniając informacje o Twoich produktach wśród swoich odbiorców (Twojej grupy docelowej).
Wyobraź sobie, że każdy z partnerów to dodatkowy kanał sprzedaży, który działa na Twoją korzyść.
Programy partnerskie opierają się na prostej zasadzie win-win. Twoi partnerzy (blogerzy, influencerzy, czy inne firmy) promują Twoje produkty, a w zamian otrzymują określoną prowizję od sprzedaży, którą wygenerowali. To motywuje ich do tworzenia angażujących treści i skutecznej promocji, co przekłada się na realne korzyści dla Twojego sklepu.
Możesz też podejmować współprace na zasadzie barteru, czyli wysyłać osobom fizyczne produkty, w zamian za które będą oni tworzyć określone publikacje.
Zapewnienie atrakcyjnych warunków współpracy i prostego systemu rozliczeń to klucz do sukcesu programu partnerskiego. Pamiętaj, że Twoi partnerzy powinni czuć się docenieni i widzieć realne korzyści płynące ze współpracy z Tobą. Oferując im wsparcie, materiały promocyjne i regularne rozliczenia, budujesz trwałe i owocne relacje.
Konkursy i rozdania giveaway
Organizacja konkursów i rozdań giveaway to doskonała okazja, by nie tylko zaangażować obecnych klientów, ale również przyciągnąć nowych. Wyobraź sobie radość i ekscytację, która towarzyszy możliwości wygrania czegoś wartościowego – to właśnie te emocje sprawiają, że konkursy i rozdania są tak skuteczne w budowaniu relacji z odbiorcami.
Dla Ciebie, jako właściciela sklepu czy menedżera marketingu, konkursy to także dobra metoda zbierania cennych danych o Twojej grupie docelowej, takich jak adresy e-mail czy preferencje zakupowe, które możesz wykorzystać w przyszłych kampaniach. Ponadto, dzięki udostępnianiu i tagowaniu, Twoja marka może zyskać szerszy zasięg w mediach społecznościowych, co przekłada się na wzrost świadomości o Twojej marce.
Możesz też skierować taki konkurs do obecnych klientów i jako warunek udziału ustalić przesłanie zdjęcia z Twoimi produktami. W ten łatwy sposób zbierzesz bazę naturalnych i wiarygodnych materiałów do wykorzystania w przyszłych działaniach.
Kluczem do sukcesu jest dobrze przemyślany regulamin konkursu i atrakcyjne nagrody, które przyciągną uwagę potencjalnych uczestników. Zastanów się, co może zainteresować Twoją grupę docelową – czy to produkty z Twojego sklepu, ekskluzywne wersje czy unikalne doświadczenia związane z Twoją marką.
Pamiętaj też, by promować konkurs w różnych kanałach – od mediów społecznościowych, przez newsletter, aż po stronę główną Twojego sklepu. To zwiększy jego zasięg i skuteczność. Po zakończeniu nie zapomnij o podsumowaniu i podzieleniu się wynikami z uczestnikami oraz społecznością. To buduje transparentność i zaufanie do Twojej marki.
Optymalny proces sprzedaży
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Uprość proces składania zamówienia!
Chodzi o to, by Twoi klienci płynnie i bez przeszkód docierali do mety – finalizowali zakupy.
Pomyśl o tym jak o tworzeniu przyjaznego i intuicyjnego doświadczenia dla swoich odbiorców. Muszą wiedzieć, co i gdzie po kolei kliknąć oraz mieć do wyboru opcje, z których najchętniej korzystają.
Dlatego pierwszym krokiem powinna być analiza obecnego procesu.
- Ile kroków musi wykonać klient, aby sfinalizować zakup?
- Czy wszystkie są absolutnie niezbędne?
- Czy formularze dobrze działają i mają tylko kluczowe pola?
- Czy forma płatności jest dostosowana do preferencji odbiorców?
Czasami mniej znaczy więcej. Im mniej kliknięć i przechodzenia między stronami, tym lepiej. Upewnij się, że każdy krok jest jasny i zrozumiały, aby uniknąć frustracji odbiorców i porzucenia koszyka.
Pamiętaj też o wyraźnych i przyciągających wzrok call to action, które prowadzą klienta przez cały proces zakupowy. Muszą być one nie tylko widoczne, ale też spójne z resztą designu strony, aby naturalnie nakłaniać do działania.
FAQ i poradniki
Stworzenie przemyślanych FAQ i poradników to kolejny sposób na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie. To jak zbudowanie mostu między Tobą a Twoimi klientami, który ułatwia im podróż przez świat Twoich produktów.
Każde pytanie w sekcji FAQ i każdy poradnik to okazja, by rozwiać wątpliwości, zapewnić wsparcie i pokazać, że zależy Ci na bezproblemowym doświadczeniu każdego użytkownika. W ten sposób mówisz: „Jesteśmy tu, by pomóc!” – a klienci z pewnością to docenią na każdym etapie ich decyzji zakupowej.
Te działania odgrywają kluczową rolę w budowaniu zaufania i wiarygodności Twojej marki. Kiedy klient znajdzie jasne i wyczerpujące odpowiedzi na swoje pytania, poczuje się bezpieczniej i bardziej pewnie w kontakcie z Twoją firmą. To przekłada się na większą szansę na konwersję i lojalność.
Zadbaj, by Twoje FAQ były łatwe do znalezienia i przeglądania. Uporządkowanie ich w logiczne kategorie i wykorzystanie wyszukiwarki to klucz do efektywności. Pamiętaj też, by język, którego używasz, był prosty, zrozumiały i bezpośredni – unikaj branżowego żargonu, który może zniechęcić niektórych klientów.
Z kolei poradnik to Twój sposób na podkreślenie ekspertyzy i dostarczenie wartości dodanej. Może on obejmować różne tematy: od porad, jak wybrać idealny produkt, po instrukcje użytkowania czy pielęgnacji. Pokaż, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i że klient może na Ciebie liczyć nie tylko jak na sprzedawcę, ale i doradcę.
Nie zapominaj o aktualizowaniu swoich FAQ i poradników. Świat się zmienia, a wraz z nim pytania i potrzeby klientów. Regularne przeglądanie i uzupełnianie tych sekcji o nowe informacje zapewni, że będą one zawsze aktualne i przydatne.
A jak już mowa o poradnikach, to w Social Elite przygotowaliśmy ostatnio marketingowy przewodnik dla przedsiębiorców, menadżerów i marketerów – „Współpraca z agencją. Jak to wygląda?”. Jeśli zastanawiasz się nad współpracą z agencją, to ten materiał poszerzy Twoją wiedzę na te temat i pomoże Ci podjąć właściwą decyzją.
Znaczenie bloga w sklepie internetowym
Blog firmowy to miejsce, gdzie możesz dzielić się nie tylko informacjami o produktach, ale też przemyśleniami, wiedzą branżową i wszystkim tym, co może zainteresować Twoich obecnych i potencjalnych klientów. To szansa na pokazanie ludzkiej twarzy Twojej marki, jej wartości i misji.
Dobrej jakości, wartościowe treści przyciągają ruch na stronę, zwiększają widoczność Twojej marki w wyszukiwarkach i pomagają budować pozycję eksperta w branży. Każdy artykuł to okazja, by pokazać, że znasz się na tym, co robisz i że dostarczasz klientom coś więcej niż tylko produkt – wartościową wiedzę.
Blog to również miejsce na historie sukcesów Twoich klientów, historie Twojej marki czy case study, w których możesz pokazać, jak Twoje produkty lub usługi rozwiązują realne problemy. To też doskonałe narzędzie do budowania zaangażowania. Zapraszaj do komentowania, zadawania pytań, dzielenia się opiniami. W ten sposób klienci poczują, że ich głos ma znaczenie, zwiększając zaufanie do Twojej marki.
Pamiętaj, żeby treści na Twoim blogu były regularne, spójne z całą komunikacją marki i wykorzystywały odpowiednie słowa kluczowe. Planuj tematy z wyprzedzeniem, twórz kalendarz treści i bądź konsekwentny/a w publikowaniu. To buduje nawyk odwiedzania Twojego bloga u odbiorców i zwiększa ich zaangażowanie.
Korzystając z okazji, zapraszamy Cię oczywiście na naszego bloga firmowego! Znajdziesz tam mnóstwo praktycznych porad marketingowych i wiedzę gotową do wykorzystania w Twoim biznesie.
Optymalizacja cen
Optymalizacja cen w Twoim sklepie internetowym jest jak sztuka, która wymaga nie tylko dobrej znajomości rynku, ale również zrozumienia potrzeb i oczekiwań Twoich klientów. W końcu cena to jeden z najważniejszych czynników, który wpływa na decyzję zakupową.
Twoi klienci powinni czuć, że otrzymują coś wartościowego w zamian za swoje pieniądze. Zbyt wysoka cena może ich odstraszyć, ale zbyt niska może zaszkodzić postrzeganej wartości produktu. Pamiętaj, że optymalna cena to taka, która jest sprawiedliwa zarówno dla Ciebie, jak i dla Twoich klientów.
Wykorzystaj analizę konkurencji i badań rynku, aby zrozumieć, w jakim przedziale cenowym powinny się znaleźć Twoje produkty. Nie bój się eksperymentować z cenami, ale rób to rozważnie. Promocje, rabaty dla stałych klientów czy dynamiczne ceny w zależności od popytu to tylko niektóre z narzędzi, które możesz wykorzystać w strategii cenowej.
Nie zapomnij o transparentności. Klienci nie lubią być zaskakiwani ukrytymi opłatami czy dodatkowymi kosztami na ostatnim etapie zakupu. Upewnij się, że cała struktura cenowa jest jasna i zrozumiała od pierwszego kliknięcia.
Pamiętaj też, że optymalizacja cen to proces ciągły. Świat się zmienia, konkurencja nie śpi, a potrzeby klientów ewoluują. Dlatego regularnie analizuj swoje ceny, monitoruj reakcje rynku i bądź gotowy/a do wprowadzenia zmian, które pozwolą Ci utrzymać konkurencyjność i atrakcyjność oferty.
Opakowania prezentowe
Kolejny pomysł na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym to opakowania prezentowe. Taki szczegół może sprawić, że poszerzysz swoją grupę docelową o osoby, które szukają wyjątkowego podarunku dla bliskich – na różne okazje.
Zwróć uwagę, by Twoim opakowaniem prezentowym nie był tylko estetyczny papier czy wstążka. Przemyśl design i zadbaj o szczegóły, które odzwierciedlą charakter Twojej marki. Dobrze zaprojektowane opakowanie prezentowe może stać się częścią doświadczenia zakupowego, które Twoi klienci będą chcieli powtarzać i polecać innym.
To też doskonała okazja do promocji Twojej marki. Włącz do opakowań elementy brandingowe, takie jak logo czy hasło reklamowe. Dzięki temu każdy prezent będzie przy okazji informował o Twojej marce, zwiększając jej rozpoznawalność.
Pamiętaj również o aspekcie ekologicznym. W dobie rosnącej świadomości ekologicznej opakowania z materiałów przyjaznych dla środowiska mogą wzmocnić pozytywne odczucia klientów związane z zakupem w Twoim sklepie.
Wprowadzenie opakowań prezentowych może być strategicznym ruchem dla Twojej marki – zwiększyć satysfakcję klientów, wzmocnić wizerunek Twojej marki i spowodować wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. To inwestycja, która przynosi korzyści zarówno Tobie, jak i Twoim klientom, czyniąc zakupy w Twoim sklepie wyjątkowym doświadczeniem.
Źródło: https://nastopy.pl/skarpety/zestaw-prezentowy-easter-story-prezent-na-swieta-wielkanocne-4pary-23348
Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce. Podsumowanie
To już wszystkie sposoby, które przygotowaliśmy dla Ciebie na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Mamy nadzieję, że były inspirujące i wykorzystasz je w praktyce, wdrażając do własnej strategii biznesowej.
Nie musisz od razu korzystać ze wszystkich metod – jedne zrealizujesz szybciej, drugie nieco wolniej, bo wymagają bardziej złożonych działań. Ważne jednak, byś ustalił/-a aktualny cel dla swojej marki i dopasował/-a do niego sposoby, które pomogą Ci go osiągnąć.
A jeśli czujesz, że przydałoby Ci się wsparcie lub zwyczajnie nie masz czasu albo zasobów na podejmowanie nowych działań marketingowych i usprawnianie swojego sklepu, to zapraszamy do Social Elite. Nasi specjaliści zaudytują Twój biznes i zaproponują indywidualne rozwiązania, by działał jeszcze lepiej!
Wypełnij poniższy formularz i umów się na bezpłatną konsultację: