Przedstawię Ci dzisiaj case study kampanii reklamowej dla jednego z naszych Klientów i doradzę, jak rzetelnie przygotować strategię na pozyskiwanie klientów w branży budowlanej i zebrać kontakty kierujące do przedsiębiorców realnie zainteresowanych długą współpracą.
Też zastanawiasz się, jak pozyskać klienta biznesowego w branży budowlanej? Jeśli tak, to polecam czytać do końca. Ta wiedza może Ci się przydać w skalowaniu własnego biznesu.
średni koszt pozyskania formularza
opisywany okres działań
liczba pozyskanych kontaktów
budżet reklamowy
Pan Piotr jest Prezesem dużej korporacji organizującej wydarzenia w różnych placówkach stacjonarnych, mających na celu prezentację swoich produktów (profesjonalnych farb) oraz pozyskanie klientów B2B na długofalową współpracę.
Swoją ofertę kieruje głównie do firm budowlanych oraz wykończeniowych, które chcą dostarczać swoim klientom usługi z wykorzystaniem produktów o wysokiej jakości.
Aby przyspieszyć tempo pozyskania wartościowych kontaktów biznesowych i zwiększyć ich liczbę, Pan Piotr zgłosił się do nas z chęcią uruchomienia dedykowanej kampanii reklamowej. Wyniki po 30 dniach od startu kampanii możesz zobaczyć na poniższej grafice, a dokładną analizę znajdziesz w dalszej części artykułu.
Wynik kampanii reklamowej w okresie 22 lipca 2022 - 21 sierpnia 2022
W kampanii, którą mieliśmy przyjemność realizować dla Pana Piotra, pozyskaliśmy 197 jakościowych leadów w 30 dni od rozpoczęcia działań reklamowych. Biorąc pod uwagę potencjalną wartość kontaktu jako klienta na długotrwałą współpracę, średni koszt 12,09 zł możemy uznać za imponujący – taki partner biznesowy może przynieść firmie zyski rzędu kilkunastu tysięcy (lub więcej) w skali roku.
Szukasz agencji reklamowej, która rozumie biznes i ma doświadczenie w pozyskiwaniu jakościowych leadów?
Zobacz również inne case study opublikowanie w ostatnim czasie na blogu:
Przed startem działań reklamowych wspólnie z Klientem ustaliliśmy główny cel, jaki miała przynieść kampania:
Jak zobaczysz poniżej, wszystkie trzy cele zrealizowaliśmy już w ciągu pierwszego miesiąca współpracy.
Pozyskiwanie klientów w branży budowlanej (wartościowych klientów!) dla niektórych może stanowić nie lada wyzwanie. Powody? W omawianym przypadku kluczowe były:
WAŻNE: Nie wystarczyło kierować reklamy do osób zainteresowanych ogólnie branżą budowlaną. W takiej grupie mogą się znaleźć zarówno firmy wykonawcze, jak i na przykład prywatne osoby wykonujące prace wykończeniowe na własne potrzeby.
Pan Piotr wyraźnie podkreślał, że chce trafić do klienta biznesowego (i to takiego, który wyraża chęć współpracy długofalowej) dlatego targetowanie musiało być bardzo szczegółowe, a strategia i forma kreacji reklamowych — maksymalnie dopasowana do potrzeb odbiorcy.
Cel reklamowy: pozyskanie kontaktów pozwala na stworzenia formularza, który odbiorca może wypełnić bezpośrednio na Facebooku, bez konieczności przechodzenia do strony zewnętrznej.
Takie działanie jest szybkie, wygodne i wymaga zdecydowanie mniej trudu, dlatego podejmowane jest chętniej przez użytkowników.
Nasze doświadczenie pokazuje, że z tego celu reklamowego w swoich działaniach marketingowych korzysta stosunkowo niewiele firm. Tymczasem w wielu sytuacjach jego wybór jest bardzo dobrą decyzją.
W omawianej kampanii wykorzystaliśmy ten cel i pozyskaliśmy wartościowe kontakty od potencjalnych partnerów biznesowych w liczbie zdecydowanie przekraczającej minimalny próg ustanowiony przez Klienta.
Ta sytuacja dowodzi, że prowadząc kampanię reklamową na Facebooku, warto testować różne cele reklamowe i strategie, aby ostatecznie znaleźć najskuteczniejsze rozwiązanie.
Czasami firma funkcjonuje według jednej ustalonej strategii przez wiele lat, która przynosi wystarczające rezultaty. Warto jednak pamiętać, że perspektywa doświadczonej osoby, która szeroko spojrzy na problem i rzuci nowe rozwiązania, których nikt dotąd nie rozpatrywał, może sprawić, że będzie jeszcze lepiej.
Jak możesz zobaczyć, właściwe ustawienie kampanii reklamowej na pozyskiwanie klientów w branży budowlanej wymaga od kierownika kampanii szerokiej wiedzy i skutecznych metod głębokiego targetowania.
W tym przypadku podjęte działania sprawdziły się doskonale.
Podczas pierwszego miesiąca współpracy pozyskaliśmy dla Pana Piotra 197 wartościowych kontaktów — średnio 65 kontaktów biznesowych na jedno miasto.
Co istotne - średni koszt pozyskania leada wyniósł tylko 12,09 zł, co stanowi o 42,91 zł mniej niż minimalny próg ustalony przez Klienta. Co to oznacza dla Ciebie?
Jedno - wdrożenie zaawansowanych metod w dzisiejszych czasach jest kluczowe, ale wymaga codziennej pracy przy kampanii i specjalistycznych kompetencji.
Jeśli uważasz, że takich kompetencji brakuje w Twojej firmie, rozważ zlecenie prowadzenia kampanii doświadczonej agencji digital marketingowej, która zrozumie Twoje potrzeby, Twój biznes oraz branżę.
Poniżej możesz zobaczyć niektóre działania, które podjęliśmy podczas pierwszego miesiąca prowadzenia kampanii reklamowej dla firmy Pana Piotra:
1. Research rynkowy — podstawą jest dogłębne zbadanie rynku i poznanie potrzeb, emocji, sytuacji oraz problemów idealnej grupy docelowej. Na tym etapie prowadzimy też wywiad z Klientem.
2. Precyzyjne targetowanie — czyli przygotowanie odpowiednich grup odbiorców w managerze reklam na podstawie zebranych wniosków dotyczących potencjalnych klientów.
3. Tworzenie reklam — przygotowanie atrakcyjnych kreacji reklamowych z wykorzystaniem informacji zebranych podczas wykonanego wcześniej researchu i wywiadu.
4. Testowanie — wykonanie odpowiedniej ilości mikrotestów przy jak najmniejszym angażowaniu budżetu.
W ten sposób możemy wydać tylko tyle, ile jest niezbędne do otrzymania informacji zwrotnej w postaci danych, na których następnie możemy oprzeć wnioski.
5. Weryfikowanie i optymalizowanie — po wypracowaniu odpowiednich grup i uzyskaniu informacji od Kontrahenta, że pozyskiwane leady są jakościowe, można proporcjonalnie zwiększać budżet w aktywnych grupach, aby skalować wyniki.
Efektem tych działań jest świadomie prowadzona kampania reklamowa, w której wykorzystaliśmy nasze autorskie know-how i metody głębokiego targetowania. W połączeniu z atrakcyjną ofertą biznesową Kontrahenta pozwoliły nam one w ciągu zaledwie 1 miesiąca wygenerować wyniki znacznie wyższe niż zadowalające.
197 — liczba wartościowych kontaktów pozyskanych w ciągu 30 dni od startu kampanii reklamowej prowadzonej w trzech miastach: Wrocław, Kraków, Lublin
65 — średnia liczba pozyskanych kontaktów na jedno miasto przy początkowym celu Kontrahenta: 10-15 kontaktów na miasto
12,09 zł — średnia koszt pozyskania leada potencjalnie zainteresowanego długofalową współpracą
10,81 zł — najniższy koszt pozyskania leada wygenerowany przez reklamy kierowane na miasto Kraków
W pierwszym miesiącu pozyskiwaliśmy dla Pana Piotra kontakty w trzech miastach Polski. Poniżej szczegółowe wyniki dla każdej lokalizacji. Średnio 7/10 kontaktów było zainteresowanych i trafnych, co możemy uznać za bardzo dobry efekt.
Za sukces odpowiada
Filip Mrozek
„Opisywana kampania jest przykładem dwóch istotnych rzeczy. Mój Kontrahent bardzo dobrze zna swojego klienta i jego potrzeby, co jest bardzo ważne, ponieważ takie informacje pozwalają przyspieszyć miesiące wypracowywania idealnego avatara.
Dodatkowo bardzo dobra oferta oraz odpowiednia kampania pozwoliły skutecznie pozyskiwać dobre kontakty w niskiej cenie.
Działania marketingowe to element biznesu, ale nawet świetnie realizowany nie utrzyma całej firmy przy średniej albo słabej ofercie”.
Jeśli sam prowadzisz dużą firmę działającą głównie na współpracy B2B i zastanawiasz się, jak pozyskać więcej klientów w branży budowlanej, to mam nadzieję, że z opisanego case study wyniesiesz kilka ważnych wniosków. Marketing firmy budowlanej może bowiem przynieść wiele wyzwań, na które trzeba być przygotowanym i umieć sobie z nimi poradzić.
Czasy są, jakie są. I choć budowana przez wiele lat marka jest ważna, to lepiej nie osiadać na laurach — żeby wygrać, trzeba mieć lepszą strategię marketingową niż konkurencja.
Dla Pana Piotra w 30 dni pozyskaliśmy kontakty w liczbie o 338% większej niż początkowo zakładany przez Niego cel. Najważniejszy jednak jest fakt, że były to kontakty wartościowe, czyli wykazujące potencjał realnej długofalowej współpracy z firmą Pana Piotra. To naprawdę bardzo dobry wynik.
Z drugiej strony warto pamiętać, że nie każda strategia zadziała wszędzie i u każdego. Fakt, że w omawianym przypadku świetnie działał cel „pozyskanie kontaktów” i formularze kontaktowe niestety wcale nie oznacza, że w innym biznesie takie działanie byłoby równie skuteczne. Na ostateczny wynik składa się całe mnóstwo mikroczynników, które trzeba przeanalizować i dopasować do nich indywidualną strategię.
Istnieje wiele firm, które chcą wiedzieć, jak pozyskać więcej klientów w branży budowlanej, bo aktualnie zbierają niewystarczającą ilość leadów — w takim przypadku rozwiązania, których potrzebują, muszą być indywidualnie dopasowane do potrzeb firmy i rynku.
W Social Elite zapewniamy takie wsparcie. Nie tylko odciążamy naszych Kontrahentów w zakresie marketingu, ale również wnosimy nowe innowacyjne spojrzenie na dany problem i proponujemy konkretne, dopasowane rozwiązania. Jeśli szukasz takich specjalistów, zapraszamy do współpracy.
Przeczytaj też: Jak wybrać agencję reklamową do współpracy >>
Z pewnością będzie to dobra decyzja, jeśli jesteś właścicielem lub Prezesem biznesu funkcjonującego już na rynku i chcesz wyskalować swoje zyski. A dodatkowo:
Zapraszamy do Social Elite! Zleć kampanię reklamową na Facebooku i skorzystaj z zaawansowanych strategii reklamowych do rozwoju marketingu i sprzedaży w Twojej firmie.
Za to z konkretną strategią, która uwzględnia potrzeby i cele Twojej firmy oraz jej realizacją przez doświadczony i wyszkolony zespół marketingowy, który nie tylko prowadzi kampanię reklamową na Facebooku, ale też rozumie Twoją branżę i regularnie wychodzi z inicjatywą, by wspierać rozwój Twojego biznesu.
Wypełnij poniższy formularz i zamów bezpłatną konsultację, podczas której indywidualnie porozmawiamy o Twojej sytuacji i wspólnie znajdziemy rozwiązanie dopasowane do aktualnych potrzeb biznesowych.
Nasza odznaka Partnera Biznesowego oznacza, że firma Meta uznaje nas za agencję, która stale spełnia wysokie wymagania (dotyczące wydatków na kampanie). Co to oznacza dla Ciebie?
Dzięki temu, że jako Social Elite zdobyliśmy status Partnera Biznesowego, nasi specjaliści od płatnych reklam społecznościowych mają wyłączny dostęp do dodatkowych korzyści, w tym:
Te dodatkowe możliwości są doskonałym uzupełnieniem naszych kompetencji i sprawiają, że nasza agencja posiada wszystko, co niezbędne, aby zapewnić konkurencyjną usługę i wyjątkową wydajność do rozwoju Twojego biznesu.