Czytaj do końca, bo jestem przekonany, że opisane w tym case study metody z powodzeniem będziesz mógł/mogła przenieść do swojego biznesu i generować dzięki nim jeszcze większą sprzedaż w e-commerce.
Zaczynamy!
Poniżej widzisz kluczowe parametry realizowanej kampanii Facebook Ads, której głównym celem była oczywiście jak największa sprzedaż tekstyliów do domu.
czas trwania kampanii
łączna wartość zakupów
liczba zakupów
ROAS
Projektowana kampania reklamowa była bezpośrednio związana z okazjonalną promocją w sklepie (-25% na cały asortyment), która trwała cały weekend (3 dni: piątek-niedziela). W tym samym czasie funkcjonowała kampania reklamowa Facebook Ads, w ramach której postawiliśmy trzy główne cele.
Postawione cele:
Realizowane usługi:
Główne wyzwania:
Oto co dokładnie zrobiliśmy w ramach naszych działań, aby wykorzystać potencjał organizowanej akcji promocyjnej i skutecznie zwiększyć sprzedaż tekstyliów do domu w sklepie online.
Poniżej zrealizowane zadania (od 7 do 9 lutego 2021):
WAŻNY WNIOSEK: Przygotowanie się do akcji promocyjnej z wyprzedzeniem i ustalenie skutecznej strategii sprzedażowej pozwalają na pozyskiwanie założonej sprzedaży bez większego ryzyka fuckupu, który przyczyni się do spadków na koncie. Warto więc mocno skupić się na etapie przygotowania przed akcją (pogłębić research, zweryfikować wypracowane haki i przygotować atrakcyjne kreacje), aby w czasie jej trwania zachować spokojną głowę i realizować zaplanowaną strategię z sukcesem.
48 028,00 zł — wartość sprzedaży wygenerowanej podczas trwania 3-dniowej akcji promocyjnej
3472,73 zł — wydany budżet
160 — liczba zakupów dokonanych podczas trwania akcji
1739 — liczba dodań do koszyka
1383% — średni ROAS, czyli zwrot kosztów z reklamy (na 1 wydaną złotówkę przypadło prawie 14 zł zysku)
Krzysztof Bruzda
„Najważniejsze w przypadku tak krótkiej promocji było umiejętne rozdysponowanie budżetem reklamowym tak, aby utrzymać wyniki na najwyższym poziomie. Ponadto bardzo ważne było również przygotowanie atrakcyjnych kreacji przy użyciu sprawdzonych haków reklamowych. To właśnie te czynniki pozwoliły osiągnąć sprzedaż tekstyliów podczas tej akcji promocyjnej na tak wysokim poziomie.
Dla kontrahenta był to bardzo dobry wynik, szczególnie że założony i opłacalny ROAS wynosi dla niego 6 (my mieliśmy prawie 14!)”.
Jak widzisz, świadomie zaplanowane działania promocyjne pozwoliły realnie zwiększyć sprzedaż tekstyliów w sklepie e-commerce. Niewielkim budżetem (3472,73 zł) wygenerowaliśmy zyski wyższe niemal 14-krotnie! W ciągu 3 dni pozyskaliśmy aż 160 zamówień i dzięki okazjonalnej promocji wygenerowaliśmy sprzedaż wyższą niż podczas ubiegłorocznej akcji Black Friday.
Te efekty doskonale pokazują, że warto co jakiś czas ogłaszać okresowe promocje. Mogą być one związane z okazjonalnymi świętami, kiedy to odbiorcy z założenia chętniej robią zakupy, np. na prezenty dla bliskich (walentynki, dzień kobiet, Boże Narodzenie), ale warto również zaplanować takie akcje… bez powodu. Niespodziewany rabat może być miłym zaskoczeniem, a świadomie zaplanowana i przeprowadzona kampania reklamowa może skutecznie skłonić odbiorcę do złożenia spontanicznego zamówienia.
Co więcej – zwróć uwagę na to, że dobrze przemyślane działania na jednym kanale (np. facebooku) mogą często przynieść więcej sprzedaży niż wiele kanałów prowadzonych przeciętnie. A przy tym angażować zdecydowanie mniej Twojego czasu. Opisany przypadek jest tego doskonałym przykładem, ale oczywiście mam takich więcej! Zobacz na przykład case: Reklama sklepu meblowego — jak osiągnęliśmy ROAS 2292% po pierwszym miesiącu kampanii? i przekonaj się, że potencjał sprzedażowy social media dla e-commerce jest naprawdę ogromny.
Prowadzisz własny sklep w internecie? W takim razie pewnie doskonale wiesz, że na każdym etapie rozwoju podejmowane działania muszą być jakościowe i przemyślane, aby przynosiły zyski. Rosnąca konkurencja na rynku e-commerce nie pozwala na błędy. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, trzeba stawiać na profesjonalizm i skuteczność.
Na zaprojektowanie kampanii reklamowej, która przyniesie oczekiwaną sprzedaż składa się wiele mikroczynników i ważnych decyzji. Skuteczne prowadzenie kampanii reklamowej dla e-commerce to rezultat setek godzin nauki, wielu lat doświadczeń i przemyślanych działań. Możesz się o tym przekonać na przykładzie innego case study, które znajduje się na moim blogu: 8-krotny wzrost sprzedaży po 12 miesiącach od startu (i zwiększeniu budżetu na reklamę o zaledwie 20-30%)!. Opisuję w nim działania reklamowe podejmowane krok po kroku w trakcie pierwszego roku trwania kampanii Facebook Ads dla sklepu e-commerce z akcesoriami do szydełkowania.
Zerknij, aby przekonać się, jak wielu ważnych mikroelementów trzeba dopilnować i jakie umiejętności są potrzebne, aby realnie zwiększyć sprzedaż i ustabilizować ją na satysfakcjonującym poziomie.
My robimy to na co dzień. Mamy skille, wiedzę i doświadczenie.
Jeśli więc potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w zakresie kampanii reklamowej dla swojego sklepu e-commerce, jesteśmy do Twojej dyspozycji!
Nie musisz wierzyć nam na słowo. :) Sprawdź historie innych osób, które kiedyś (może podobnie jak Ty teraz) zastanawiały się nad tym, komu i czy w ogóle powierzyć działania reklamowe dla własnego biznesu. Robić tego facebooka czy niekoniecznie? Czy to coś da?
Oni podjęli już dobre decyzje. Zobacz, jaki był efekt:
…a później wypełnij poniższy formularz i zamów bezpłatną konsultację ze specjalistą Social Elite – podczas rozmowy indywidualnie przyjrzymy się Twojej sytuacji biznesowej i zaproponujemy dopasowane rozwiązanie. Rozmowa jest całkowicie bezpłatna, a jej celem jest przedstawić nasz pomysł na wsparcie Twojej firmy w realizacji celów. Decyzja zawsze pozostaje po Twojej stronie!