Sprzedaż tekstyliów do domu w sklepie internetowym - 48 028,00 zł w zaledwie 3 dni (z budżetem 3472,73 zł!)

 
Jak zwiększyć przychody sklepu online w dobie rosnącej konkurencji na rynku e-commerce i podnieść sprzedaż nie tylko tekstyliów do domu? Znamy na to sposoby! W tym artykule zobaczysz, jak działania podjęte w ramach Facebook Ads wygenerowały sprzedaż tekstyliów na poziomie 48 028,00 zł podczas zaledwie 3-dniowej akcji promocyjnej i co dokładnie wpłynęło na osiągnięcie ROAS 1383%!

Czytaj do końca, bo jestem przekonany, że opisane w tym case study metody z powodzeniem będziesz mógł/mogła przenieść do swojego biznesu i generować dzięki nim jeszcze większą sprzedaż w e-commerce.

Zaczynamy!

Poniżej widzisz kluczowe parametry realizowanej kampanii Facebook Ads, której głównym celem była oczywiście jak największa sprzedaż tekstyliów do domu.

 

Kluczowe parametry kampanii na sprzedaż tekstyliów

3 dni

czas trwania kampanii

48 028,00 zł

łączna wartość zakupów

160

liczba zakupów

1383%

ROAS

 

Jak zwiększyć sprzedaż tekstyliów (i nie tylko) w e-commerce – cele kampanii

Projektowana kampania reklamowa była bezpośrednio związana z okazjonalną promocją w sklepie (-25% na cały asortyment), która trwała cały weekend (3 dni: piątek-niedziela). W tym samym czasie funkcjonowała kampania reklamowa Facebook Ads, w ramach której postawiliśmy trzy główne cele.

Okres działań reklamowych: 7-9.02.2021

Postawione cele:

  1. Wyskalować sprzedaż tekstyliów w 3 dni – tak, aby zachować wyniki na najwyższym poziomie (ROAS 14).
  2. Dobrać odpowiednie grupy na remarketingu i rozłożyć budżet w sposób, który zagwarantuje największe zyski.
  3. Przygotować atrakcyjne kreacje reklamowe.

Realizowane usługi:

  • Kampania reklamowa Facebook Ads

Główne wyzwania:

  1. Dobrze wyskalować kampanię, czyli uzyskać jak najlepsze wyniki na zimnym ruchu i remarketingu w bardzo krótkim czasie (3 dni). 
  2. Zwiększać budżet w grupach na remarketingu tak, aby nie osiągnąć momentu piku i nie spowodować pogorszenia się wyników.
  3. Rotować sprawnie pomiędzy kreacjami reklamowymi – zmieniać kreacje reklamowe w grupach tak, aby różnymi hakami reklamowymi przekonywać odbiorców do zakupu.

Sprzedaż tekstyliów na poziomie 48 028,00 zł – działania krok po kroku

Oto co dokładnie zrobiliśmy w ramach naszych działań, aby wykorzystać potencjał organizowanej akcji promocyjnej i skutecznie zwiększyć sprzedaż tekstyliów do domu w sklepie online.

Sprzedaż tekstyliów do domu — wykonane zadania

Poniżej zrealizowane zadania (od 7 do 9 lutego 2021):

  1. Przygotowanie atrakcyjnych kreacji reklamowych informujących o promocji i zachęcających do zakupu – z wykorzystaniem wypracowanych dotąd haków.
  2. Wyświetlanie potencjalnym klientom kreacji reklamowych informujących o promocji w jak najkrótszym czasie – zarówno na zimnym ruchu, jak i remarketingu.
  3. Rozbudowanie remarketingu i odpowiednie zarządzanie budżetem + docieranie do nowych osób.
  4. Uruchomienie reklamy ostatniej szansy, aby nastraszyć osoby i uzyskać jak najlepszy wynik w ostatni dzień promocji.

WAŻNY WNIOSEK: Przygotowanie się do akcji promocyjnej z wyprzedzeniem i ustalenie skutecznej strategii sprzedażowej pozwalają na pozyskiwanie założonej sprzedaży bez większego ryzyka fuckupu, który przyczyni się do spadków na koncie. Warto więc mocno skupić się na etapie przygotowania przed akcją (pogłębić research, zweryfikować wypracowane haki i przygotować atrakcyjne kreacje), aby w czasie jej trwania zachować spokojną głowę i realizować zaplanowaną strategię z sukcesem.

Wyniki 3-dniowej kampanii na sprzedaż tekstyliów do domu

48 028,00 zł — wartość sprzedaży wygenerowanej podczas trwania 3-dniowej akcji promocyjnej

3472,73 zł — wydany budżet

160 — liczba zakupów dokonanych podczas trwania akcji

1739 — liczba dodań do koszyka

1383% — średni ROAS, czyli zwrot kosztów z reklamy (na 1 wydaną złotówkę przypadło prawie 14 zł zysku)

 
Za sukces odpowiada

Krzysztof Bruzda

„Najważniejsze w przypadku tak krótkiej promocji było umiejętne rozdysponowanie budżetem reklamowym tak, aby utrzymać wyniki na najwyższym poziomie. Ponadto bardzo ważne było również przygotowanie atrakcyjnych kreacji przy użyciu sprawdzonych haków reklamowych. To właśnie te czynniki pozwoliły osiągnąć sprzedaż tekstyliów podczas tej akcji promocyjnej na tak wysokim poziomie.

Dla kontrahenta był to bardzo dobry wynik, szczególnie że założony i opłacalny ROAS wynosi dla niego 6 (my mieliśmy prawie 14!)”.

 

 

Reklama tekstyliów do domu – wnioski

Jak widzisz, świadomie zaplanowane działania promocyjne pozwoliły realnie zwiększyć sprzedaż tekstyliów w sklepie e-commerce. Niewielkim budżetem (3472,73 zł) wygenerowaliśmy zyski wyższe niemal 14-krotnie! W ciągu 3 dni pozyskaliśmy aż 160 zamówień i dzięki okazjonalnej promocji wygenerowaliśmy sprzedaż wyższą niż podczas ubiegłorocznej akcji Black Friday. 

Te efekty doskonale pokazują, że warto co jakiś czas ogłaszać okresowe promocje. Mogą być one związane z okazjonalnymi świętami, kiedy to odbiorcy z założenia chętniej robią zakupy, np. na prezenty dla bliskich (walentynki, dzień kobiet, Boże Narodzenie), ale warto również zaplanować takie akcje… bez powodu. Niespodziewany rabat może być miłym zaskoczeniem, a świadomie zaplanowana i przeprowadzona kampania reklamowa może skutecznie skłonić odbiorcę do złożenia spontanicznego zamówienia.    

Co więcej – zwróć uwagę na to, że dobrze przemyślane działania na jednym kanale (np. facebooku) mogą często przynieść więcej sprzedaży niż wiele kanałów prowadzonych przeciętnie. A przy tym angażować zdecydowanie mniej Twojego czasu. Opisany przypadek jest tego doskonałym przykładem, ale oczywiście mam takich więcej! Zobacz na przykład case: Reklama sklepu meblowego — jak osiągnęliśmy ROAS 2292% po pierwszym miesiącu kampanii? i przekonaj się, że potencjał sprzedażowy social media dla e-commerce jest naprawdę ogromny. 

O tym warto pamiętać przy sprzedaży produktów online

Prowadzisz własny sklep w internecie? W takim razie pewnie doskonale wiesz, że na każdym etapie rozwoju podejmowane działania muszą być jakościowe i przemyślane, aby przynosiły zyski. Rosnąca konkurencja na rynku e-commerce nie pozwala na błędy. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, trzeba stawiać na profesjonalizm i skuteczność. 

Na zaprojektowanie kampanii reklamowej, która przyniesie oczekiwaną sprzedaż  składa się wiele mikroczynników i ważnych decyzji. Skuteczne prowadzenie kampanii reklamowej dla e-commerce to rezultat setek godzin nauki, wielu lat doświadczeń i przemyślanych działań. Możesz się o tym przekonać na przykładzie innego case study, które znajduje się na moim blogu: 8-krotny wzrost sprzedaży po 12 miesiącach od startu (i zwiększeniu budżetu na reklamę o zaledwie 20-30%)!. Opisuję w nim działania reklamowe podejmowane krok po kroku w trakcie pierwszego roku trwania kampanii Facebook Ads dla sklepu e-commerce z akcesoriami do szydełkowania. 

Zerknij, aby przekonać się, jak wielu ważnych mikroelementów trzeba dopilnować i jakie umiejętności są potrzebne, aby realnie zwiększyć sprzedaż i ustabilizować ją na satysfakcjonującym poziomie.

My robimy to na co dzień. Mamy skille, wiedzę i doświadczenie.

Jeśli więc potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w zakresie kampanii reklamowej dla swojego sklepu e-commerce, jesteśmy do Twojej dyspozycji! 

Dlaczego kampanię reklamową warto realizować z Social Elite?

  • Jesteśmy specjalistami w zakresie kampanii reklamowych na facebooku – na rynku wygrywają ci, którzy mają lepszą strategię, a my tworzymy skuteczne i indywidualnie dopasowane do danego biznesu strategie.
  • Czuwamy nad bezpieczeństwem działań – zarówno w kontekście skuteczności reklamy, jak i przeznaczanego budżetu. Stosujemy metodę mikrotestów, aby maksymalnie zmniejszyć ryzyko.
  • Wyróżnia nas to, że jesteśmy zaangażowani w projekt i czuwamy nad jego rozwojem. Zapewniamy wygodny dla Ciebie kontakt z kierownikiem kampanii i na bieżąco podpowiadamy, jakie wsparcie i jaki zakres prac jest najlepszy w konkretnej sytuacji. 

Nie musisz wierzyć nam na słowo. :) Sprawdź historie innych osób, które kiedyś (może podobnie jak Ty teraz) zastanawiały się nad tym, komu i czy w ogóle powierzyć działania reklamowe dla własnego biznesu. Robić tego facebooka czy niekoniecznie? Czy to coś da? 

Oni podjęli już dobre decyzje. Zobacz, jaki był efekt:

…a później wypełnij poniższy formularz i zamów bezpłatną konsultację ze specjalistą Social Elite – podczas rozmowy indywidualnie przyjrzymy się Twojej sytuacji biznesowej i zaproponujemy dopasowane rozwiązanie. Rozmowa jest całkowicie bezpłatna, a jej celem jest przedstawić nasz pomysł na wsparcie Twojej firmy w realizacji celów. Decyzja zawsze pozostaje po Twojej stronie! 

 

Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację

    Obowiązek informacyjny RODO - rozwiń

    1. Kto jest Administratorem moich danych osobowych?

    Administratorem Państwa danych osobowych podanych w powyższym formularzu jest Dawid Bagiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą SOCIAL ELITE Dawid Bagiński S.K.A, ul. Krupnicza 2-4, 50-075 Wrocław (NIP: 8971899059), REGON: 021942310, adres e-mail: [email protected]

    2. W jakim celu i na jakiej podstawie prawnej są przetwarzane moje dane osobowe?

    Państwa dane zbierane są w celu: udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteście Państwo stroną lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy]. W przypadku wyrażenia przez Państwa zgody na marketing bezpośredni w tym na otrzymywanie informacji handlowych, Państwa dane zbierane są także w tym właśnie celu [podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – tj. na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora jakim jest marketing bezpośredni].

    3. Czy muszę udostępnić swoje dane osobowe?

    Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do wykonania celu w postaci udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość lub marketing bezpośredni.

    4. Czy moje dane osobowe zostaną przekazane innym podmiotom?

    Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa np. organy ścigania/sądy. Dane osobowe mogą być również powierzane podmiotom trzecim m.in. dostawcom usług IT, podmiotom zajmującym się marketingiem [pod warunkiem, że wyraziliście Państwo zgodę marketingową] lub prawnikom, wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora, jeżeli jest to konieczne dla realizacji celów przetwarzania danych o których mowa powyżej i świadczenia usług Administratora lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora.

    5. Czy Administrator zamierza przekazać moje dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?

    Administrator nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych o których mowa powyżej do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

    6. Jakie szczegółowe uprawnienia przysługują mi w ramach przetwarzania moich danych osobowych?

    Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jestem Prezes Urzędu Danych Osobowych. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.

    7. Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu?

    Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i podlegać profilowaniu (m.in. w ramach automatycznych odpowiedzi zwrotnych lub w efekcie realizowania celów marketingowych poprzez ocenę Państwa niektórych czynników osobowych). Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany i ich profilowanie ma na celu przede wszystkim usprawnienie świadczenia usług przez Administratora, dostosowanie towarów lub usług do Państwa potrzeb, czy też zwiększenie Państwa satysfakcji.

    8. Jak długo będą przechowywane moje dane osobowe?

    Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu o którym mowa powyżej, lecz nie krócej niż przez okres wymagany przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Co do zasady, dane podane w formularzu przechowywane są przez okres jednego roku. W przypadku następczego zawarcia umowy z Administratorem, dane osobowe przechowywane będą przez okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub przez okres wynikający z przepisów z zakresu prawa podatkowego. W przypadku wyrażenia zgody marketingowej, dane osobowe będą przechowywane przez okres piętnastu lat lub do czasu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie.

    gdpr-image
    Nasza strona używa ciasteczek do analizy statystyk i zapewnienia takiego samego działania pomiędzi wizytami.
    Dowiedz się więcej