Zobacz również inne case study, które opublikowałem ostatnio na blogu:
Opis realizowanej usługi: Reklama sklepu meblowego z asortymentem przeznaczonym głównie dla dzieci i młodzieży
Zanim Pani Gabriela zdecydowała, że powierza nam kampanię reklamową dla swojego sklepu meblowego, realizowała działania na własną rękę. I ja doskonale to rozumiem. Wielu przedsiębiorców wybiera tę drogę — z różnych powodów. Czy to dobra decyzja? Czasami zdecydowanie TAK. Wszystko jednak zależy od indywidualnej sytuacji, w której znajduje się biznes, aktualnych potrzeb i postawionych celów strategicznych.
Niedawno publikowałem na blogu obszerny artykuł: Kampania reklamowa na Facebooku — kiedy warto ją zlecić?. Zerknij, jeśli zastanawiasz się, czy realizować działania reklamowe samodzielnie, czy jednak bardziej opłaca Ci się powierzyć je specjalistom z zewnątrz. Jestem przekonany, że opisane tam sytuacje pomogą Ci podjąć świadomą i właściwą decyzję.
W przypadku Pani Gabrieli reklama sklepu meblowego prowadzona na własną rękę funkcjonowała przez 5 miesięcy, ale niestety nie przyniosła oczekiwanych rezultatów.
Zanim rozpoczęliśmy współpracę, Pani Gabriela realizowała działania reklamowe na Facebooku we własnym zakresie. Trwały one 5 miesięcy. W tym czasie przeznaczyła na kampanię ponad 81.000 zł. Najlepszy ROAS w tym okresie osiągnął poziom 242%. W marcu (przed startem działań) ROAS wynosił zaledwie 100% - to sytuacja, w której zarabiamy dokładnie tyle, ile wydajemy, czyli właściwie… nie zarabiamy.
Dlaczego efekty nie były lepsze?
Po przejęciu działań reklamowych przez Social Elite okazało się, że konfiguracja kampanii nie była do końca poprawna. Wcześniejszy schemat był nieszczelny — Kontrahentka w ogóle nie realizowała działań remarketingowych, dlatego wiele zakupów zwyczajnie… uciekało.
WAŻNE: Kluczowymi kwestiami w realizacji kampanii reklamowej dla naszych Klientów, są: analiza wcześniejszych działań, jeśli były podejmowane, oraz dogłębny research.
Skoro ktoś już włożył swój wysiłek w prowadzenie działań reklamowych, ale nie przyniosły one oczekiwanych rezultatów, to warto się zastanowić: dlaczego. W ten sposób możemy wyciągnąć bardzo ważne wnioski, które — w połączeniu z wiedzą o potrzebach, motywacjach, problemach, wątpliwościach czy obiekcjach potencjalnych Klientów zdobytą na etapie researchu — z większym prawdopodobieństwem przyniosą pożądane rezultaty.
WAŻNY WNIOSEK: Skuteczna kampania reklamowa to ciągła praca. To konkretne zadania, które trzeba realizować w odpowiedniej kolejności. To testowanie, wyciąganie wniosków i świadome optymalizowanie.
Nie wystarczy zrobić jednej lub kilku reklam i puścić ich do przypadkowych osób. Aby uzyskać efekt, trzeba zbudować PROCES reklamowy, który przekona potencjalnych Klientów do Twojej marki oraz jej oferty.
Jakie czynniki sprawiły, że reklama sklepu internetowego na Facebooku była nieskuteczna?
Pani Gabriela prowadziła kampanię reklamową sklepu meblowego głównie na zimny ruch, czyli do nowych odbiorców, nieznających jeszcze jej firmy. Warto pamiętać, że tylko niewielki odsetek konsumentów kupuje od razu przy pierwszym kontakcie z marką (np. przy pierwszym zobaczeniu reklamy). Zdecydowana większość potrzebuje co najmniej kilku „punktów styku” na przemyślenie swojej decyzji zakupowej — tym bardziej w sytuacji, gdy produkt nie należy do najtańszych. Do takiej grupy zaliczamy meble, których koszt to kilkaset lub kilka tysięcy złotych.
Kontrahentka robiła wszystko, co w jej mocy, aby rozwinąć kampanię reklamową i zwiększyć sprzedaż, lecz ROAS przez 5 miesięcy nie przekroczył poziomu 242%. Taki wynik nie satysfakcjonował Pani Gabrieli, dlatego powierzyła działania reklamowe specjalistom z Social Elite.
Postawione cele
Rozpoczynając współpracę, wspólnie z Klientką ustaliliśmy główny cel, jaki miała zrealizować kampania reklamowa na Facebooku dla jej sklepu meblowego:
Realizowane usługi:
Usługi dodatkowe (wspomagające kampanię):
Z racji tego, że wcześniejszy schemat był nieszczelny — nie było remarketingu, dlatego wiele zakupów uciekało — zaprojektowaliśmy go na nowo. Uwzględniliśmy zewnętrzne źródła ruchu, w tym ruch pozyskiwany przez prowadzone jednocześnie działania Google Ads.
Działania w ramach kampanii na Facebooku rozpoczęliśmy od ustawienia poprawnego remarketingu — na rzecz tych działań zrezygnowaliśmy z zimnego ruchu, aby najpierw skupić się na domykaniu ruchu z Google. Dzięki temu już pierwszego dnia osiągnęliśmy ROAS z kampanii na poziomie 534%.
Poniżej zrealizowane zadania (od 22 marca 2021 roku do 30 kwietnia 2022 roku):
Dzięki temu już pierwszego dnia kampanii osiągnęliśmy ROAS na poziomie 534%.
Dzięki dalszej optymalizacji kampanii i dodaniu do niej kolejnych elementów (rozbudowie remarketingu, tworzeniu nowych reklam, dostosowywaniu budżetów do grup), po 7 dniach ROAS oscylował już na poziomie ok. 974%.
Ponieważ kierunek ten okazał się korzystny, działania te kontynuowaliśmy do momentu pozyskania stabilnego ROAS +2000%.
Po 40 dniach uzyskaliśmy przychód 180 212 zł przy wydatkach 7861,40 — ROAS 2292%!
Oznacza to blisko 10-krotny wzrost ROAS względem wcześniejszych działań Kontrahentki (trwających pół roku), przy ponad 10-krotnie mniejszym budżecie, który trzeba było przeznaczyć na te działania.
W ten sposób znacznie zwiększyliśmy sprzedaż generowaną z tego obszaru marketingu firmy, przy jednoczesnym zmniejszeniu generowanych kosztów.
Dodatkowo równolegle z prowadzeniem działań reklamowych, prowadziliśmy dla Kontrahentki również Fanpage oraz konto na Instagram (kliknij, by dowiedzieć się więcej o tej usłudze).
Dzięki temu na obu platformach regularnie pojawiały się nowe publikacje, m.in.:
Powyższe działania dodatkowo wspierały kampanię reklamową i realnie przyczyniły się do wygenerowanych wyników.
543% — ROAS osiągnięty pierwszego dnia prowadzenia kampanii reklamowej,
2292% — średni ROAS osiągnięty w pierwszych 40 dniach kampanii
10x — wzrost ROAS po 40 dniach działań Social Elite w porównaniu ze średnim ROAS wygenerowanym przez Kontrahentkę podczas prowadzenia kampanii na własną rękę
180 210,00 zł — wartość 65 zakupów wygenerowanych w okresie 22.03 - 30.04.2022
227 866,00 zł — wartość 95 zakupów wygenerowanych w kolejnym miesiącu (w okresie 1-31.05.2022)
Jakub Smoleń
„Ponieważ wiedzieliśmy, że równolegle do działań reklamowych na FB prowadzone są działania na Google Ads, kampanię na Facebooku rozpoczęliśmy od ustawienia poprawnego remarketingu — na rzecz tych działań zrezygnowaliśmy z zimnego ruchu, aby najpierw skupić się na domykaniu ruchu z Google.
Dzięki temu już pierwszego dnia osiągnęliśmy ROAS z kampanii na poziomie 534%, a po miesiącu odnotowaliśmy ROAS o wartości 2358%. Wynik oceniam bardzo dobrze.
Aby rozwinąć tę kampanię, ważne było postawienie kroku wstecz i sprawdzenie, jak wygląda cały schemat marketingowy firmy. Do niego zaprojektowaliśmy odpowiedni wygląd kampanii. W ten sposób działała ona bardzo dobrze już od pierwszego dnia, z czasem zyskując na skuteczności”.
Mogłoby się wydawać, że reklama sklepu meblowego na Facebooku to prosta sprawa. W końcu wystarczy załadować grafiki, napisać kilka tekstów, wybrać grupy i uruchomić reklamy. Tylko… gdyby rzeczywiście tak było, to po co ludzie zlecaliby kampanie reklamowe specjalistom?
Prawda jest taka, że istnieje kilka sytuacji, w których warto zająć się reklamą samodzielnie (np. kiedy oferowane produkty są bardzo tanie, a zysk z ich aktualnej sprzedaży Cię satysfakcjonuje lub gdy planujesz działać tylko na małej skali, np. lokalnej i nie interesuje Cię większy zasięg). Często jednak lepszą decyzją okazuje się zlecenie reklamy specjalistom, którzy potrafią wznieść marketing firmy na znacznie wyższy poziom dzięki autorskiemu know-how i umiejętności planowania strategii reklamowej odpowiedniej dla danego biznesu. Zobacz.
W przypadku biznesu Pani Gabrieli kluczowe okazały się działania remarketingowe, które pozwoliły domknąć wiele procesów sprzedażowych, a które wcześniej były zupełnie pomijane.
Odbiorcy rzadko decydowali się na zakup drogich mebli już przy pierwszym kontakcie z marką. Najlepszy ROAS osiągnięty przez Kontrahentkę podczas półrocznych działań na własną rękę wyniósł 242% — to niewiele. Osoby potrzebowały więcej czasu na podjęcie decyzji zakupowej. Działania remarketingowe dały możliwość ich przekonania i domknięcia całego procesu sprzedażą.
Cel dla naszych działań zakładał osiągnięcie zwrotu z wydatków reklamowych na poziomie wyższym niż 250%. Mimo to ROAS po 40 dniach wyniósł aż 2292%!
Oznacza to 10-krotny wzrost skuteczności kampanii w bardzo krótkim odstępie czasu. W kolejnym miesiącu (maju) zakupów w sklepie było już 95 na kwotę 227 866,00 zł.
To ponad 30 000 zł więcej, niż Kontrahentka wygenerowała z kampanii na Facebooku w ciągu 5 miesięcy poprzedzających start naszej współpracy!
Łącznie od startu działania Jakuba w kampanii wygenerowały 693 103,00 zł z ROAS na poziomie 1762%. Dziś — w momencie pisania tego posta — ROAS dla sierpnia wynosi 2188%. Wciąż rozwijamy kampanię z bardzo dobrymi rezultatami.
Jak widać, przez Facebooka można realizować kampanie reklamowe z różnymi efektami. Tajemnica często tkwi w detalach i precyzyjnym ustawieniu kluczowych parametrów — na podstawie właściwie zaplanowanej strategii. Warto więc dokładnie przemyśleć, w jakim miejscu biznesowym jesteś i czy bardziej opłaca Ci się prowadzić reklamę na własną rękę, metodą prób i błędów, czy może lepiej zlecić te działania specjalistom.
Co jeszcze jest istotne — jeżeli rozważasz jednak zlecenie działań marketingowych, to warto przemyśleć równoległe zlecenie zarówno kampanii reklamowej, jak i prowadzenia profilu firmowego w social media (najlepiej tej samej agencji), ponieważ te działania doskonale się uzupełniają.
Jeżeli tak, to zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji z naszym doradcą. Wystarczy, że wypełnisz formularz, a skontaktujemy się z Tobą i porozmawiamy o rozwiązaniach, które prawdopodobnie sprawdzą się w przypadku Twojej firmy.
Nasza odznaka Partnera Biznesowego oznacza, że firma Meta uznaje nas za agencję, która stale spełnia wysokie wymagania (dotyczące wydatków na kampanie). Co to oznacza dla Ciebie?
Dzięki temu, że jako Social Elite zdobyliśmy status Partnera Biznesowego, nasi specjaliści od płatnych reklam społecznościowych mają wyłączny dostęp do dodatkowych korzyści, w tym:
Te dodatkowe możliwości są doskonałym uzupełnieniem naszych kompetencji i sprawiają, że nasza agencja posiada wszystko, co niezbędne, aby zapewnić konkurencyjną usługę i wyjątkową wydajność do rozwoju Twojego biznesu.
Rozmowa jest całkowicie bezpłatna, a jej celem jest przedstawić nasz pomysł na wsparcie Twojej firmy w realizacji celów. Skorzystaj z opcji kontaktu bezpośredniego poniżej lub wyślij zgłoszenie przez formularz.