W dzisiejszym artykule poruszymy temat, który jest ostatnimi czasy niezwykle popularny, ale jednocześnie rodzi wiele pytań, czyli biznes na Instagram. Jeżeli jeszcze nie wiesz, co to jest Instagram, to mówiąc krótko jest to aplikacja społecznościowa dedykowana dla smartphonów, która bije ostatnimi czasy rekordy popularności i konwersji biznesowej.
Jeśli chcesz rozwiać wszystkie swoje wątpliwości związane z reklamą na Instagram, to właśnie znalazłeś artykuł, który Ci w tym pomoże.
Bo piekielnie się to opłaca. Dlaczego? Już Ci tłumaczę.
Żeby zrozumieć, dlaczego reklama na Instagram jest dobrym wyborem, należy się najpierw przyjrzeć specyfice użytkowników Instagrama oraz tego, jak korzystają z aplikacji.
Czy wiesz, ile w Polsce osób korzysta z Instagrama? 6 mln aktywnych kont (osób powyżej 13 roku życia w samej Polsce!) – tak mówią statystyki Instagrama i wynika z nich, że ta tendencja rośnie. Czyli użytkowników będzie przybywało w naprawdę szybkim tempie.
Co więcej, ponad 80% z tych osób jest na Instagramie codziennie, a średni czas przebywania w aplikacji Instagram wynosi ok 40 min każdego dnia (ta liczba również rośnie!).
Statystyki mówią, że osoby w wieku powyżej 40 roku życia spędzają na Instagramie od 15-25 minut, natomiast młodsze pokolenie nawet 2-3 godziny dziennie! Co więcej, taka osoba wchodzi na Instagram nawet 10 razy dziennie.
Czy nie byłoby dobrym pomysłem, reklamować się w miejscu, gdzie ludzie spędzają każdą wolna chwilę swojego czasu?
Po co ludzie wchodzą na Instagram? Żeby się odprężyć, pooglądać ładne zdjęcia, przejrzeć nowe zdjęcia znajomych, a nawet aby sięgnąć po inspirację – nie wiem czy wiesz, ale coraz więcej osób urządzając mieszkania czy zmieniając fryzury, wzoruje się na inspiracjach znalezionych właśnie na Instagramie, a jadąc na wakacje często obierają kierunki krajów, których zdjęcia spodobały im się na Instagramie.
Kolejnym elementem Instagrama, który cieszy się ogromną popularnością jest InstaStory. Instastory to pasek na górze aplikacji, który wyświetla (przez 24 godziny) relacje znajomych – czyli najświeższe i najbardziej „z teraz” zdjęcia i filmiki. To jest fajne dla użytkownika, bo może zobaczyć, co w tym momencie robi jego znajomy.
Instastory przez to, że obejrzenie go jest opcją „limitowaną”, bo zdjęcia po 24 godzinach po porostu przepadają, wywiera pewną presję psychologiczną na użytkownikach i to tę sekcję najchętniej, najczęściej i jako pierwszą odwiedzają.
Instagram, który się opiera bardziej na zdjęciach i publikowaniu „tu i teraz”, niż pozostałe social media, budzi większe zaangażowanie, niż Facebook. Ludzie tu chętniej publikują, dają polubienia i komentują.
Warto też porównać, to jak Instagram wypada w zestawieniu z gazetą czy ulotką. Spójrz, człowiek gazetę przeczyta raz, zobaczy reklamę lub przełoży kartkę na drugą stronę i tyle.
Ulotkę – jeśli człowiek od razu nie wyrzuci, to spojrzy na nią raz do dwóch razy.
Instagram natomiast, ten sam człowiek, odwiedza, tak jak pisałem, około 10 razy dziennie. Co oznacza, że możesz mu wyświetlać regularnie swoją reklamę lub nawet kilka różnych reklam! Nie robimy tego raz, a możemy robić to tak długo, aż osoba kupi.
Słyszałeś o Millenialsach? To pokolenie urodzone między 1984, a 1997, które znacząco się różni od wcześniejszego pokolenia „X”.
Generacja Y, to ludzie, którzy nie zaznali głodu, braków, wojny, biedy… To pokolenie, które świetnie opanowało nowe technologie, bo dorastało razem z nią od najmłodszych lat. Osoby z tego pokolenia nauczone są dostawać, to czego chcą od razu! W praktyce oznacza to, że one już nauczone są kupowania. To pokolenie, które lubi kupować dużo i wszystko, co wpadnie im w oko.
To właśnie ludzie z tej generacji stanowią większość wsród użytkowników na Instagramie.
Wiesz co to oznacza dla Ciebie, jeśli postanowisz budować biznes na Instagram? Efekty. I to takie, których do tej pory żadne pozycjonowanie, żadne adwordsy czy ulotki nie były w stanie dać.
Jeżeli to co napisałem jest dla Ciebie totalnie nowe, to mogę Ci pomóc w wystartowaniu na Instagram. Niedawno uruchomiłem mega wartościowe szkolenia z Instagram. Szczegóły znajdziesz tutaj.
Reklamując się na Instagramie, masz do wyboru:
– Reklama na Instagram w aktualnościach
Wygląda jak zwykły post od osoby, którą obserwujesz. Można go polubić, skomentować i udostępnić. Dzięki czemu możesz swoją reklamą angażować ludzi.
Reklama na Instagram w aktualnościach ma jeszcze jeden plus. Poprzez to, że widoczna jest liczba polubień, komentarzy, pojawia się element zwany w marketingu social proof, czyli dowód społeczny.
Jeśli dobrze skonstruujesz taką reklamę jest spore prawdopodobieństwo, że ludzie ją zaczną komentować, a osoby, które już produkt mają – wystawiać opinie. Jak nauczyć się tworzyć taką reklamę?
– Reklama na Instagram na InstaStory
To bardzo młody sposób reklamowania się na Instagram. W Polsce mamy taką możliwość od jakiś 6 miesięcy.
Kiedy taka reklama się pojawia? Twój odbiorca zobaczy ją wtedy, gdy będzie przeglądał stories od znajomych i będzie przełączał między jednym, a drugim stories.
Co to oznacza dla Ciebie? To oznacza, że masz 100% uwagi swojego odbiorcy i wynika to z dwóch kwestii.
Po pierwsze, ta reklama wyświetla się na cały ekran, a po drugie użytkownik zaczynając oglądać InstaStories ma w sobie ciekawość, co tam zobaczy. W związku z czym Twoim wręcz obowiązkiem jest zrobić tę reklamę bardzo bardzo dobrze.
Bo tylko od Ciebie zależy czy utrzymasz to 100% zaangażowania odbiorcy czy je stracisz.
Powinieneś wiedzieć też, że tworząc reklamę na Instagram (dowolną) możesz wrzucać w nią link do swojej strony, sklepu, artykułu.
Ta funkcja dla użytkowników Instagrama jest możliwa, dopiero od 10 tysięcy obserwatorów, a dla Ciebie jest dostępna bez względu na to, ile obserwatorów masz, z racji tego, że stosujesz reklamę na Instagramie!
Być może obawiasz się, że reklama na Instagram jest czasochłonna, ale tak naprawdę wystarczy 15-20 minut dziennie i wcale nie jest Ci potrzebna specjalistyczna wiedza z marketingu i reklamy.
Jaki jest koszt takiej reklamy? Na Instagramie tworzysz reklamę i płacisz za nią, na takich samych zasadach jak na Facebooku, czyli za ilość jej wyświetleń (tzw. CPM, czyli cost per mille).
No dobrze, ale ile konkretnie? Spójrzmy na konkretne przykłady…
Na przykładzie branży modowej, wygląda to tak:
Powyżej znajdują się statystyki reklamy na InstaStory, kierowanej do kobiet.
Około 20 groszy – tyle kosztowało Nas uzyskanie kliknięcia w reklamie do kobiet powyżej 18 roku życia przy stworzeniu dobrej kreacji reklamowej! To bardzo tanio.
Co więcej zrzut ekranu, który Ci pokazałem, to wyniki reklamy wyświetlonej dużej grupie kobiet (ponad 225 tysięcy kobiet) – co potwierdza wiarygodność tych danych.
Branża biznesowa – czy reklama na Instagramie do tej grupy ma sens?
Możesz się zdziwić, ale tak. Okazuje się, że na Instagramie przebywają też managerowie, prezesi, czy właściciele firm i ta grupa również na reklamy świetnie reaguje.
Tu płaciliśmy ok. 50 groszy za klikniecie! To bardzo tanio, jak na branże biznesową!!! W wielu sieciach reklamowych dotarcie do takiej osoby i wygenerowanie 1 klika kosztuje nawet 10 zł do 20 zł.
Jakich realnie wyników możesz się spodziewać, stosując reklamę na Instagram? To zależy tylko i wyłącznie od kreacji reklamowej.
Jak widzisz reklama na Instagramie nie jest droga.
Aha. Jeszcze jedno przy okazji. Na moim kanale YouTube niedawno pojawił się materiał wideo na temat kosztów reklamy, ale na FB. Dlatego jeśli interesuje Cię to, ile kosztuje reklama na Facebooku, to myślę, że poniższy materiał Ci się spodoba – Ile kosztuje reklama na Facebooku? I co zrobić, aby była duża TAŃSZA?
Cena w kampanii Facebook Ads zależy od różnych czynników, które wpływają na jej koszt. Często dziwi mnie, jak wiele osób ich nie zna! A Ty? Czy znasz te czynniki? Czy wiesz, za co płacisz? Czy wiesz, na czym polega skuteczna optymalizacja reklam na Facebooku? I co zrobić, by Twoja faktura za promowanie firmy była jak najniższa?
Po obejrzeniu nagrania zostaw swój komentarz i czytaj artykuł dalej. Przy okazji zachęcam Cię serdecznie do subskrypcji mojego kanału po więcej materiałów na temat reklamy na Facebooku.
Tak jak pisałem wyżej. Jeśli znasz „sposoby” na zrobienie reklamy na Instagram i masz niezbędną wiedzę, to sukces Twoich działań na Instagramie jest formalnością. A jak zdobyć tę wiedzę? Odpowiedzią na to pytanie jest szkolenie „Instagram Elite”.
Decydując się na to szkolenie zyskujesz:
W trakcie tego szkolenia poznasz strategie, które możesz zastosować od razu, aby docierać do osób na Instagramie i zamienić ich w klientów, którzy od Ciebie kupią. Efekty w sprzedaży zobaczysz już w kilka dni po szkoleniu!
Dlaczego Instagram to świetny sposób na biznes? Bo działa. Bo nie ma konkurencji. Bo wszystko jest tanie jak barszcz. Bo ludzie kupują jak szaleni. W szczególności w biznesach stacjonarnych, lokalnych i sklepach stacjonarnych. Chcesz się dowiedzieć więcej? Kliknij tutaj.
Jeżeli jesteś osobą, która nie lubi skomplikowanych systemów i chcesz uzyskać efekty z dnia na dzień, to Instagram jest najprostszy do nauczenia się i przynosi efekty najszybciej. Dodatkowo 90% sposobów na pozyskiwanie klienta jest bezpłatna. Jest to idealny krok biznesowy dla osób, które robią biznes lokalny lub mają mniejszy budżet reklamowy.
A dla osób, które mogą pozwolić sobie na większa inwestycję, efekty naturalnie będą jeszcze większe.
Zachęcam Cię, abyś jak najszybciej zaczął korzystać z Instagrama, bo możesz być jedną z pierwszych firm w branży. Obecnie jest w Polsce 6 milionów kont. Klika miesięcy temu było 4.9 miliona kont.
Instagram w ciągu 12-15 miesięcy osiągnie skalę 10-15 milionów użytkowników. Ci wszyscy nowi ludzie, to Twoi potencjalni klienci, którzy zobaczą Twoją firmę, a nie konkurencji. Jak widzisz teraz jest najlepszy moment.
Masz pytania dotyczące reklamy na Instagram? Zadaj w komentarzu! Na pewno odpowiem:)
Nie jesteś przekonany, czy Twoja branża na Instagram się sprawdzi? Napisz w komentarzu co to za biznes, a ja dam Ci znać !