Jak skutecznie prowadzić transmisje sprzedażowe na Facebooku?
Masz sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż dzięki social media, ale nie do końca wiesz, jak się za to zabrać? Świetnie trafiłeś! Z tego artykułu dowiesz się, jak prowadzić transmisje sprzedażowe na Facebooku i co zrobić, żeby realnie wygenerowały sprzedaż. Czytaj więc do końca, bo w treści znajdziesz wiele sprawdzonych wskazówek, które pomogą Ci sprzedawać na fb live!
Przykłady dotyczą prowadzonego przez Social Elite butiku odzieżowego online. Są jednak na tyle uniwersalne, że śmiało zastosujesz je do każdej branży!
Jak poprawnie ustawić live na Facebooku?
Zacznijmy od tego, jak skonfigurować facebook live i poinformować o nim potencjalnych uczestników. Do wyboru masz dwie opcje: rozpoczęcie transmisji na żywo w tym momencie/w ciągu max. 24 godzin lub utworzenie wydarzenia z transmisją na żywo, która ma się odbyć w wybranym terminie.
Wydarzenie z transmisją wideo na żywo pozwala Ci zaplanować live z wyprzedzeniem i dzięki odpowiednim działaniom promocyjnym — poinformować o planowanej transmisji duże grono odbiorców. Takie wydarzenie możesz bowiem wypromować do użytkowników, którzy wykazują zainteresowanie Twoją branżą lub specyfiką produktów, które zamierzasz prezentować na live. Osoby, które na nie zareagują, dostaną automatyczne powiadomienie z Facebooka o rozpoczynanym live. Dzięki temu nie musisz się już martwić o dodatkowe przypomnienia.
👉 W tej opcji najważniejsze jest jednak zebranie sporego grona osób zainteresowanych konkretnym wydarzeniem. Jest to więc dobry sposób, jeśli planujesz organizować transmisje sprzedażowe na Facebooku okazjonalnie.
W przypadku rozpoczynania transmisji na żywo bezpośrednio na fanpage warto wcześniej poinformować o tym odbiorców. Nigdzie bowiem nie będzie informacji o planowanym live, dopóki go nie rozpoczniesz. Możesz więc przygotować kilka postów zapowiadających transmisję sprzedażową (i wypromować je do stargetowanej grupy docelowej) lub zamieścić taką informację na cover photo. Dobrym sposobem jest również uwzględnienie zapowiedzi live w BIO na firmowym Instagramie (jak napisać dobre BIO? Koniecznie sprawdź w niedawno opublikowanym artykule na ten temat: BIO Instagram — 15 przykładów na dobry opis profilu Instagram).
👉 Jeśli masz spore grono wartościowych użytkowników, którzy dodatkowo są zaangażowani w Twoje publikacje na fanpage, to ta opcja live z pewnością będzie dla Ciebie dobrym wyborem.
Jak promować live na Facebooku — powodzenie transmisji live zależy w dużej mierze od wartości samego fanpage
Mimo że Facebook live są obecnie bardzo lubianym przez odbiorców sposobem komunikacji, to musisz wiedzieć, że nie każdy live od razu zdobędzie setki uczestników. Dużo zależy od społeczności zebranej na Fanpage. Im jest większa i bardziej zaangażowana w codzienne publikacje, tym szansa na powodzenie live jest większa.
Oczywiście istnieje również opcja promowania samych live, ale mają ją wyłącznie konta, które posiadają odznakę Facebooka. Aby otrzymać taką odznakę musisz złożyć specjalny wniosek, weryfikując swoją stronę lub profil.
Niezależnie więc od tego, czy dopiero rozwijasz swój Fanpage, czy może masz już zaangażowaną społeczność, przejdźmy teraz do wspomnianego butiku odzieżowego, bo dzięki temu zobaczysz nowe konteksty i skutecznie dopasujesz porady do swojej sytuacji.
Jak więc widzisz, początkowe zaangażowanie w rozwój firmowego fanpage i pozyskanie wartościowych odbiorców owocuje doskonałym potencjałem sprzedażowym, dzięki czemu sukces organizowanych transmisji może się opierać później tylko na działaniach organicznych. Jak osiągnąć taki etap?
W Social Elite robimy to na co dzień! Prowadzenie social media jest bowiem pracą jak każda inna i trzeba się na niej znać. Liczy się regularność publikacji i wysoka jakość! U nas masz to jak w banku. Wystarczy poczytać opinie osób, które już skorzystały z naszych usług!
W przypadku omawianego butiku odzieżowego działania Social Elite w dużej mierze skupiają się na zapewnieniu podstaw do skutecznych transmisji sprzedażowych:
- prowadzimy dedykowaną kampanię na like i regularnie pozyskujemy w tym projekcie ok. 1500-1800 nowych wartościowych fanów miesięcznie,
- przygotowujemy strategię publikowanych treści, które skutecznie angażują odbiorców i budują relacje,
- tworzymy atrakcyjny wizerunek marki w przestrzeni social media, aktywnie powiększając grono nowych uczestników live, czyli potencjalnych Klientów.
Powierzając prowadzenie firmowego fanpage ekipie z Social Elite, możesz więc mieć pewność, że:
- przygotujemy i zrealizujemy strategię, która wesprze rozwój Twojego fanpage,
- pomożemy w przygotowaniu skutecznych transmisji sprzedażowych,
- podejmiemy działania, które pomogą dotrzeć do potencjalnych Klientów i sprawić, by sprzedaż live facebook realnie przyniosła Ci zyski.
Sprawdź ofertę prowadzenia fanpage przez Social Elite i powierz swoje kanały profesjonalistom!
Co jeszcze ma znaczenie, jeśli chcesz prowadzić skuteczną sprzedaż live Facebook?
We wszystkich działaniach sprzedażowych warto na pierwszym miejscu stawiać Klienta i jego potrzeby — wierzę, że co do tego nie ma żadnych wątpliwości. To Klient ma kupić, więc jako marka musimy skutecznie go zachęcić (przedstawić korzyści/ dać powód) i stworzyć mu do tego odpowiednie warunki. Jak to zrobić poprzez facebook live?
- Przede wszystkim zadbaj o to, by prezentowany asortyment był starannie dobrany do grupy docelowej, a nie tego, co podoba się Tobie. Wybierz takie produkty, które mogą realnie zainteresować odbiorcę. Jeśli wcześniej zaangażowałeś się w pozyskanie wartościowej społeczności na fanpage, to z pewnością wiesz, w jakim jest wieku, gdzie mieszka, jaki ma styl życia, jakie problemy i potrzeby, etc. Na tej podstawie dobierz prezentowane produkty.
- Dobrą praktyką — pochodzącą z omawianego przykładu butiku odzieżowego — są również dedykowane promocje. Uczestnicy angażują swój czas, aby być z Tobą na live, dlatego nagródź ich (i jednocześnie zmotywuj do zakupu) dodatkowym rabatem. Zadbaj również o to, by system płatności był wygodny, a przesyłki sprawnie wysyłane. Klienci nie lubią czekać zbyt długo.
- Jeśli planujesz organizować transmisje regularnie, to świetnym rozwiązaniem jest również tzw. otwarta paczka. Chodzi o umożliwienie Klientom robienia zakupów podczas kilku transmisji i aktywne uzupełnianie paczki o kolejne produkty. Dzięki temu Klient tylko raz poniesie koszty przesyłki, co ostatecznie jest dla niego bardzo korzystne. W ten sposób dodatkowo zmotywujesz go również do uczestniczenia w wielu Twoich transmisjach, a nie tylko w jednej.
Jak sprzedawać na Facebook live?
Mam nadzieję, że powyższy artykuł poszerzył Twoją wiedzę na temat transmisji sprzedażowych na Facebooku i dał Ci wskazówki, które wykorzystasz w swoim biznesie. Jeśli jednak nadal masz wątpliwości i czujesz, że potrzebujesz wsparcia, jesteśmy do dyspozycji!
Sprawdź ofertę prowadzenia Fanpage przez Social Elite i pozwól nam zatroszczyć się o Twoje social media! Dlaczego warto?
- Jesteśmy prawdopodobnie jedyną w Polsce firmą, która tak mocno koncentruje się na pracy psychologicznej nad odbiorcą. Stosujemy techniki copywritingu, techniki psychologiczne, marketingowe i sprzedażowe.
- Rozumiemy, że nie masz czasu, dlatego maksymalnie odciążamy Cię z pracy w kwestii fanpage, abyś mógł skupić się na rozwoju swojej firmy.
- Działamy na podstawie metod Dawida Bagińskiego, którego fanpage firmowy w latach 2018 i 2019 został uznany za największy w Polsce w Kategorii „Osoby związane z mediami społecznościowymi”, dlatego możesz mieć pewność, że wiemy, co robimy. :)
Wypełnij formularz na dole strony i otrzymaj indywidualną ofertę!
Najnowsze artykuły, które mogą Cię zainteresować: