Przykłady dotyczą prowadzonego przez Social Elite butiku odzieżowego online. Są jednak na tyle uniwersalne, że śmiało zastosujesz je do każdej branży!
Zacznijmy od tego, jak skonfigurować facebook live i poinformować o nim potencjalnych uczestników. Do wyboru masz dwie opcje: rozpoczęcie transmisji na żywo w tym momencie/w ciągu max. 24 godzin lub utworzenie wydarzenia z transmisją na żywo, która ma się odbyć w wybranym terminie.
Wydarzenie z transmisją wideo na żywo pozwala Ci zaplanować live z wyprzedzeniem i dzięki odpowiednim działaniom promocyjnym — poinformować o planowanej transmisji duże grono odbiorców. Takie wydarzenie możesz bowiem wypromować do użytkowników, którzy wykazują zainteresowanie Twoją branżą lub specyfiką produktów, które zamierzasz prezentować na live. Osoby, które na nie zareagują, dostaną automatyczne powiadomienie z Facebooka o rozpoczynanym live. Dzięki temu nie musisz się już martwić o dodatkowe przypomnienia.
👉 W tej opcji najważniejsze jest jednak zebranie sporego grona osób zainteresowanych konkretnym wydarzeniem. Jest to więc dobry sposób, jeśli planujesz organizować transmisje sprzedażowe na Facebooku okazjonalnie.
W przypadku rozpoczynania transmisji na żywo bezpośrednio na fanpage warto wcześniej poinformować o tym odbiorców. Nigdzie bowiem nie będzie informacji o planowanym live, dopóki go nie rozpoczniesz. Możesz więc przygotować kilka postów zapowiadających transmisję sprzedażową (i wypromować je do stargetowanej grupy docelowej) lub zamieścić taką informację na cover photo. Dobrym sposobem jest również uwzględnienie zapowiedzi live w BIO na firmowym Instagramie (jak napisać dobre BIO? Koniecznie sprawdź w niedawno opublikowanym artykule na ten temat: BIO Instagram — 15 przykładów na dobry opis profilu Instagram).
👉 Jeśli masz spore grono wartościowych użytkowników, którzy dodatkowo są zaangażowani w Twoje publikacje na fanpage, to ta opcja live z pewnością będzie dla Ciebie dobrym wyborem.
Mimo że Facebook live są obecnie bardzo lubianym przez odbiorców sposobem komunikacji, to musisz wiedzieć, że nie każdy live od razu zdobędzie setki uczestników. Dużo zależy od społeczności zebranej na Fanpage. Im jest większa i bardziej zaangażowana w codzienne publikacje, tym szansa na powodzenie live jest większa.
Oczywiście istnieje również opcja promowania samych live, ale mają ją wyłącznie konta, które posiadają odznakę Facebooka. Aby otrzymać taką odznakę musisz złożyć specjalny wniosek, weryfikując swoją stronę lub profil.
Niezależnie więc od tego, czy dopiero rozwijasz swój Fanpage, czy może masz już zaangażowaną społeczność, przejdźmy teraz do wspomnianego butiku odzieżowego, bo dzięki temu zobaczysz nowe konteksty i skutecznie dopasujesz porady do swojej sytuacji.
Jak więc widzisz, początkowe zaangażowanie w rozwój firmowego fanpage i pozyskanie wartościowych odbiorców owocuje doskonałym potencjałem sprzedażowym, dzięki czemu sukces organizowanych transmisji może się opierać później tylko na działaniach organicznych. Jak osiągnąć taki etap?
W Social Elite robimy to na co dzień! Prowadzenie social media jest bowiem pracą jak każda inna i trzeba się na niej znać. Liczy się regularność publikacji i wysoka jakość! U nas masz to jak w banku. Wystarczy poczytać opinie osób, które już skorzystały z naszych usług!
W przypadku omawianego butiku odzieżowego działania Social Elite w dużej mierze skupiają się na zapewnieniu podstaw do skutecznych transmisji sprzedażowych:
Powierzając prowadzenie firmowego fanpage ekipie z Social Elite, możesz więc mieć pewność, że:
Sprawdź ofertę prowadzenia fanpage przez Social Elite i powierz swoje kanały profesjonalistom!
We wszystkich działaniach sprzedażowych warto na pierwszym miejscu stawiać Klienta i jego potrzeby — wierzę, że co do tego nie ma żadnych wątpliwości. To Klient ma kupić, więc jako marka musimy skutecznie go zachęcić (przedstawić korzyści/ dać powód) i stworzyć mu do tego odpowiednie warunki. Jak to zrobić poprzez facebook live?
Mam nadzieję, że powyższy artykuł poszerzył Twoją wiedzę na temat transmisji sprzedażowych na Facebooku i dał Ci wskazówki, które wykorzystasz w swoim biznesie. Jeśli jednak nadal masz wątpliwości i czujesz, że potrzebujesz wsparcia, jesteśmy do dyspozycji!
Sprawdź ofertę prowadzenia Fanpage przez Social Elite i pozwól nam zatroszczyć się o Twoje social media! Dlaczego warto?
Wypełnij formularz na dole strony i otrzymaj indywidualną ofertę!
Najnowsze artykuły, które mogą Cię zainteresować:
Jak oceniasz ten wpis?
Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić
Średnia ocen 4.8 / 5. Liczba głosów 319
Jeszcze nie oceniono wpisu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi!