Jeśli więc masz firmowy Fanpage, to świetnie. Jeśli prowadzisz na nim regularne, świadome publikacje i masz zaangażowane grono fanów — jeszcze lepiej. Z doświadczenia jednak wiem, że nie jest to takie proste.
Właśnie dlatego w dzisiejszym artykule podrzucam Ci sprawdzone sposoby na zwiększenie zasięgów i aktywności na Facebook i Instagramie. Przydają Ci się:
Poprawne utworzenie Fanpage to coś więcej niż nadanie nazwy i wgranie avatara. Jest wiele elementów, które warto dobrze ustawić, a także wiele kolumn, które wymagają odpowiedniego wypełnienia. Twój Fanpage jest wirtualną wizytówką Twojej firmy — warto więc skupić się na tym, aby wyglądał profesjonalnie i był dla odbiorcy maksymalnie wygodny.
Od tych czynności może zależeć powodzenie późniejszych publikacji. Właśnie dlatego warto się o nie zatroszczyć na samym początku — jeszcze zanim zaczniesz się interesować tym, jak rozruszać fanpage i zaangażować fanów.
Koniecznie zwróć więc uwagę na poniższe elementy:
Kluczową kwestią jest poznanie swoich potencjalnych Klientów i dostosowanie do nich komunikacji. Personalizowany przekaz, który wykorzystuje trafione haki psychologiczne i porusza tematy bliskie odbiorcom, jest najbardziej skuteczny. Zrób więc porządny research, dowiedz się, kim jest Twój customer avatar i właśnie takie osoby staraj się pozyskać do swojej społeczności.
A co w przypadku, kiedy skusiłeś się na kupione polubienia lub follow?
Licznik fanów rzeczywiście wskazuje dużą liczbę, Ty się cieszysz, bo szybko masz fajny, rozwinięty profil, ale… co aktywnością na Fanpage lub Instagram? Po krótkim czasie zorientujesz się, że te osoby w ogóle nie reagują na Twoje treści, a co gorsza — w ogóle nie są zainteresowane Twoją marką, bo często nawet nie mówią po polsku! Prawdopodobnie nigdy więc nie zostaną Twoimi klientami. Czy na takich odbiorcach Ci zależy? Myślę, że nie.
Co więcej, kiedy na Fanpage są osoby całkowicie obojętne na publikowane treści, dla Facebooka to informacja, że Twoja strona jest nieatrakcyjna i dlatego pokazuje posty coraz mniejszej liczbie użytkowników, ostatecznie bardzo ucinając zasięgi. Efekt często jest taki, że Ty mocno się starasz zrozumieć, jak rozruszać fanpage i zaangażować fanów, stosujesz sprawdzone techniki, różnicujesz posty, wkładasz w to całe swoje siły… ale statystyki — niestety stoją w miejscu.
Wartościowi fani to zaangażowani fani. Tacy, którzy wykazują zainteresowanie Twoim Fanpage i produktami/usługami, które oferujesz. Skup się więc na tym, aby pozyskiwać tylko takie osoby, a później zachęcić je do interakcji. Jak to zrobić?
Analiza opublikowanych treści jest kluczowa i pozwoli Ci zorientować się, które posty są najbardziej skuteczne. Ale co zrobić, kiedy… nie ma jeszcze co analizować? Dopiero przygotowujesz plan komunikacji na Fanpage i startujesz z publikacją? W takim razie podrzucam Ci aż 11 pomysłów na posty na Fanpage i Instagram, które od ręki możesz wykorzystać na swoich social media.
Znajdziesz tam sprawdzone szablony, które przydają się na różnych etapach rozwoju Twojego Fanpage lub firmowego Instagram. Jeśli jednak chcesz poznać typy wpisów najbardziej angażujących, to poniżej pokazuję Ci trzy takie, które z pewnością pomogą rozruszać fanpage, fanów i zwiększyć aktywność na fb i ig.
Zabawa z nagrodami — i choć pewnie od razu pomyślałeś sobie o zwiększaniu zasięgów poprzez: udostępnij, polub, skomentuj, oznacz znajomych, to… nie o taką zabawę chodzi! Zgodnie z regulaminem Facebooka nie można wymuszać na użytkownikach żadnej aktywności związanej ze stroną, ani wykorzystywać prywatnych osi czasu. Takie praktyki mogą zostać zablokowane przez administratorów serwisu. Przygotuj więc zabawę świadomie!
Głosowanie emoji — to bardzo lekki i jednocześnie mocno angażujący typ wpisu. Nie wymaga od odbiorców wiele wysiłku, więc zazwyczaj chętnie podejmują interakcję. Chodzi o to, by przedstawić na grafice kilka opcji do wyboru (związanych np. z Twoją branżą) i do każdej z nich dopasować inną emoji. Możesz dać tylko dwie możliwości i najpopularniejsze emoji [like i serce], ale równie dobrze możesz wykorzystać więcej wariantów.
Pytanie do fanów — bezpośredni komunikat, poprzez który pytasz odbiorców o zdanie na dany temat. Lubimy czuć się ważni, dlatego w takiej sytuacji zazwyczaj chętnie służymy pomocą i doradzamy! Przecież bez naszego udziału… firma sobie nie poradzi! :)
Takie działanie wynika po prostu z ludzkiej psychologii. Odbiorcy lubią czuć się częścią większej społeczności, lubią mieć swój wkład w rozwoju firmy, dlatego zdecydowanie polecam zadawać bezpośrednie pytania dotyczące np. koloru koszulki, który firma powinna wprowadzić do oferty lub wrażeń po zastosowaniu konkretnego produktu.
Jak widzisz, jest naprawdę wiele sposobów, które pomagają nam zrozumieć, jak rozruszać Fanpage i Instagram firmowy oraz poprawić słabe zasięgi. Pamiętaj jednak, że zaangażowanie to jedno (jest oczywiście bardzo ważne), ale przy prowadzeniu firmowych social media trzeba jeszcze realizować konkretną długofalową strategię, aby Fanpage i/lub firmowy Instagram był narzędziem biznesowym i spełniał określone cele. W efekcie przecież powinien prowadzić do sprzedaży, prawda?
Jeśli szukasz sposobów na skuteczny rozwój swoich firmowych kanałów w social media, to polecam Ci poniższy materiał: Fanpage na Facebooku - co to jest i do czego służy. Jestem przekonany, że dzięki niemu usystematyzujesz swoją dotychczasową wiedzę i poznasz nowe przydatne informacje.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym zakresie i chcesz profesjonalnie przygotować oraz prowadzić swoje firmowe kanały w social media, zgłoś się do nas!
To co, chcesz rozwinąć skrzydła swojej firmy w social media — prawda?
Najnowsze artykuły, które mogą Cię zainteresować:
Jak oceniasz ten wpis?
Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić
Średnia ocen 4.9 / 5. Liczba głosów 422
Jeszcze nie oceniono wpisu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi!