Narzędzia komunikacji marketingowej — które wybrać dla swojej firmy?
Witam Cię w artykule, w którym omawiamy najważniejsze narzędzia komunikacji marketingowej w internecie dla firm, którym zależy na skutecznym rozwoju. Skoro tutaj trafiłeś, to prawdopodobnie jesteś świadomym przedsiębiorcą, dla którego rozwój jest jedną z kluczowych kwestii biznesowych. Mam rację?
- Być może czujesz, że internetowy marketing Twojej firmy mógłby działać lepiej…
- Może w Twoim biznesie brakuje wykwalifikowanych osób, które zadbałyby o te obszary…
- A może takie osoby są, ale z jakiegoś powodu nie dociągają wyników…
Warto pamiętać, że nawet jeśli marketing w internecie działa dobrze, to zawsze może działać jeszcze lepiej. Możesz pójść za ciosem i rozwijać nowe kanały, wykorzystywać nowe narzędzia, a dzięki temu — skalować firmę, zwiększać wyniki i realizować nowe pomysły biznesowe.
Odpowiedni marketing i wykorzystanie właściwych narzędzi komunikacji marketingowej to kluczowe czynniki, by tego dokonać. W tym artykule pokażę Ci, JAK. Czytaj do końca, aby niczego nie ominąć!
Czym jest komunikacja marketingowa w internecie?
Komunikacja marketingowa w internecie powinna spełniać różne cele — zgodne z aktualnymi celami strategicznymi firmy. Mogą to być przykładowo:
- budowanie świadomości marki, jej misji czy oferty,
- ocieplanie relacji i budowanie zaufania z odbiorcami,
- podkreślanie wyróżników na tle konkurencji,
- informowanie o promocjach i przekierowywanie w proces sprzedaży
- i wiele innych.
Ważne, by komunikacja marketingowa w mediach społecznościowych, na stronie www czy w e-mail marketingu realnie zachęcała odbiorców do podjęcia określonego, pożądanego przez firmę działania oraz udzielenia informacji zwrotnej. Powinna stanowić pewnego rodzaju dialog z otoczeniem — dzięki temu będzie źródłem insightów, potrzeb i problemów odbiorców, na które później firma będzie mogła precyzyjnie zareagować i w ten sposób z większym prawdopodobieństwem uzyskać oczekiwany efekt.
Kluczowa jest oczywiście strategia marketingowa, która powinna uwzględniać informacje o kanałach stosowanych do prowadzenia skutecznej komunikacji marketingowej w internecie oraz narzędziach ułatwiających te działania. Jak ją przygotować i jakie narzędzia komunikacji marketingowej warto wykorzystać?
Narzędzia komunikacji marketingowej - jakie są?
Internet oferuje aktualnie szereg narzędzi marketingowych możliwych do wykorzystania pod kątem biznesowym. Mamy więc całe mnóstwo możliwości. Nie jest jednak sztuką korzystanie z nich wszystkich jednocześnie (i zwyczajnie trudno jest to zrobić).
Chodzi raczej o to, by świadomie dopasować narzędzia komunikacji marketingowej do strategicznych celów firmy. Z drugiej jednak strony — komunikacja marketingowa w internecie to stały proces, który powinien aktywnie ewoluować, dlatego też warto na bieżąco dopasowywać metody komunikacji tak, aby ze sobą współgrały i tworzyły spójną całość.
Narzędzia marketingowe w internecie
Strona internetowa to dzisiaj podstawowe narzędzie komunikacji marketingowej w internecie. Stanowi już nie tylko wizytówkę firmy, ale równie często:
- przekazuje informacje strategiczne z punktu widzenia klienta,
- buduje świadomość produktową i branżową,
- jest źródłem wartościowej wiedzy (np. poprzez firmowy blog),
- usprawnia proces obsługi klientów,
- realizuje cele rekrutacyjne,
- pozyskuje wartościowe leady,
- oraz po prostu — SPRZEDAJE produkty lub usługi.
Konieczność posiadania i świadomego wykorzystywania strony internetowej przez każdą firmę zorientowaną na skuteczny rozwój jest więc kluczowa.
Narzędzia marketingowe w mediach społecznościowych
W ostatnich latach przeżywamy zdecydowany rozkwit portali społecznościowych. Potencjał biznesowy takich platform, jak Facebook, Instagram, YouTube, Tik-Tok, Pinterest i wiele innych zdecydowanie wzrósł. Social media stały się więc nie tylko miejscem rozrywki i towarzyskich kontaktów, ale także sposobem na realne zwiększenie zysków dla firm z wielu różnych branż.
Jakie cele można osiągnąć, wykorzystując narzędzia komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych? Firma może między innymi:
- prowadzić firmowy profil, który zwiększy świadomość odbiorców na temat marki, zbuduje z nimi relację, zwiększy zaufanie i w ten sposób pozyska wartościowe grono potencjalnych klientów,
- pozyskiwać cenne insighty oraz poznawać potrzeby i problemy swoich odbiorców poprzez dyskusje w komentarzach i na branżowych grupach — a później wykorzystywać te informacje do tworzenia precyzyjnych komunikatów, zwiększających szansę na dokonanie pożądanej konwersji,
- udostępniać odbiorcom szybki i wygodny sposób komunikacji dzięki wiadomościom prywatnym obsługiwanym przez komunikatory,
- zmniejszać dystans pomiędzy firmą a odbiorcami poprzez bardziej swobodny język i personalne komunikaty,
- budować aktywność i przywiązanie do marki na przykład dzięki organizowaniu zabaw z nagrodami,
- analizować działania konkurencji, wyciągać wnioski i stosować je we własnym biznesie,
- realnie podnosić sprzedaż poprzez prowadzenie dedykowanych kampanii reklamowych w mediach społecznościowych — precyzyjnie stargetowanych do potencjalnych klientów.
Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę na temat kampanii reklamowych w social media, zapraszam do przesłuchania niedawnych odcinków podcastu, w których szeroko omawiałem kluczowe kwestie z tego zakresu. Ta wiedza może Ci się przydać.
Polecam Ci też mój materiał wideo: Jak pozyskać klientów do biznesu? Sposoby na POZYSKIWANIE klientów | Dawid Bagiński , w którym omawiam skuteczne sposoby na pozyskiwanie klientów. Wyjaśniam w nim także, jak lepiej zaplanować rozwój firmy, przygotować strategię biznesową, opanować pozyskiwanie nowych klientów oraz lepiej realizować sprzedaż.
Potrzebujesz wsparcia w skutecznym rozwoju firmowych kanałów społecznościowych?
W Social Elite specjalizujemy się w prowadzeniu profili social media, dlatego z pełnym zaangażowaniem udzielimy Ci wsparcia marketingowego w zakresie zwiększenia sprzedaży na obecnych lub nowych kanałach.
Wypełnij formularz i zamów bezpłatną wycenę, aby sprawdzić, w czym dokładnie możemy pomóc Twojej firmie.
Narzędzia marketingowe w e-mail marketingu
Dobrze prowadzony e-mail marketing daje przedsiębiorcom większą niezależność i pozwala osiągać nawet 20-40% dodatkowej sprzedaży w firmie. W końcu niemal każdy z nas sprawdza skrzynkę mailową codziennie (wiele osób nawet kilka razy dziennie).
Narzędzia marketingowe w e-mail marketingu pozwalają firmie między innymi:
- podnosić zyski dzięki zastosowaniu newslettera realizującego świadomie kolejne etapy lejka sprzedażowego,
- zwiększać ruch na stronie — na przykład dzięki przypominaniu odbiorcom o konkretnych artykułach lub zachęcaniu ich do skorzystania z aktualnej zniżki,
- budować relację z odbiorcami i zaufanie do marki poprzez personalizowane treści,
- szybko i masowo przekazać użytkownikom komunikat strategiczny z punktu widzenia biznesu,
- budować bazę wartościowych kontaktów — aby zapisać się do newslettera, użytkownik musi być świadomy oraz samodzielnie wyrazić zgodę na otrzymywanie wiadomości, dzięki czemu masz pewność, że jest on realnie zainteresowany Twoim biznesem,
- monitorować statystyki i optymalizować kampanie mailingowe dla jeszcze lepszych wyników.
Dobrze rozbudowany e-mail marketing tworzy automatyczną maszynę do budowania relacji z odbiorcą i realnej sprzedaży. Dzięki niemu Twoja firma może mieć dodatkowy kanał generujący zyski, który pracuje automatycznie nawet przez lata. Potrzebujesz wsparcia w tym zakresie?
Wypełnij formularz i zamów bezpłatną (niezobowiązującą!) konsultację, aby przekonać się, jak duży potencjał drzemie w e-mail marketingu i w jaki sposób możemy Ci pomóc go wykorzystać.
Narzędzia marketingowe na stronach zewnętrznych
Marketing szeptany jest jednym z bardzo skutecznych narzędzi komunikacji marketingowej wykorzystywanych w internecie. Polega na wywołaniu efektu „marki, o której się mówi” — oczywiście najlepiej w pozytywnym sensie.
Pozwala osiągnąć firmie następujące cele:
- uzyskanie pozytywnej opinii na temat danego produktu/usługi od osób znanych w środowisku internetowym i posiadających wartościowe grono zaangażowanych odbiorców dzięki udostępnieniu na przykład darmowej próbki/ egzemplarza/ usługi (product seeding),
- zbudowanie pozytywnego wizerunku i umocnienie pozycji rynkowej poprzez wspieranie kwestii społecznych ważnych dla grupy docelowej (marketing społecznie zaangażowany),
- zwiększenie świadomości marki dzięki tworzeniu treści wirusowych (np. postów w social media), które są chętnie udostępniane dalej przez odbiorców i w ten sposób trafiają do kolejnych osób, niosąc ze sobą informację o firmie (jako autorze tej treści) — jest to tzw. marketing wirusowy.
Marketing szeptany jako narzędzie komunikacji marketingowej pozwala więc zwiększyć popularność biznesu i dotrzeć z danym komunikatem do większego grona odbiorców, którzy w przyszłości mogą stać się realnymi klientami.
Narzędzia komunikacji marketingowej powinny wspierać podejmowane przez firmę działania marketingowe, na temat których niedawno opublikowałem osobny artykuł. Miałeś okazję go przeczytać?
Jeśli nie, to zachęcam, ponieważ znajdziesz w nim 13 PROPOZYCJI na skuteczne DZIAŁANIA MARKETINGOWE dla firm, które mogą realnie wesprzeć marketing Twojej firmy.
Co zrobić, by komunikacja marketingowa w internecie spełniała strategiczne cele firmy?
Jeśli dotarłeś do tego miejsca, to prawdopodobnie zdajesz sobie już sprawę z tego, że kwestie komunikacji marketingowej firmy są dość złożone i wymagają przemyślanej strategii.
Zupełnie zrozumiałe jest więc, że jako właściciel biznesu, który ma głowie wiele innych ważnych spraw, możesz zwyczajnie nie mieć czasu i/lub możliwości, aby się tym zająć. A może masz w swojej firmie osoby odpowiedzialne za komunikację marketingową, ale nie do końca jesteś zadowolony z efektów…
- Widzisz, że menedżer bądź menedżerka marketingu w Twojej firmie robi sporo i zawsze jest zajęty/-a, ale Tobie nie przynosi to rezultatów finansowych?
- Masz już dosyć zatrudniania ciągle nowych osób i zwalniania poprzednich, bo się nie sprawdziły i nie spełniły Twoich oczekiwań?
- Nie jesteś zadowolony z aktualnie wykorzystywanych narzędzi komunikacji marketingowej, ale nie masz pewności, na jakie je zmienić?
Nie pozwól, by wyprzedziła Cię konkurencja (która przecież ciągle rośnie!) i skorzystaj z doświadczenia specjalistów z Social Elite. Sprawdź ofertę usług marketingowych, które na co dzień realizujemy dla naszych Partnerów Biznesowych, generując realne wyniki.
Współpraca biznesowa z Social Elite to dla Ciebie dobre wyjście, jeśli:
- różne firmy realizują dla Ciebie różne usługi, a Ty preferujesz jedną, która z zaangażowaniem troszczy się o wszystkie strategiczne działania kompleksowo,
- szukasz agencji, która jest o krok przed innymi — regularnie przynosi nowe pomysły na testy i aktywnie szuka dla Ciebie coraz lepszych rozwiązań,
- potrzebujesz specjalistów, którzy są w stanie wycisnąć dla Twojej firmy maksimum korzyści z danego kanału marketingowego, a kiedy osiągną zakładany cel, skutecznie rozwijają sprzedaż na nowych kanałach,
- chcesz współpracować z agencją, która ma doświadczenie w budowaniu skali sprzedaży, jest nowoczesna, korzysta z nowych technologii i zna aktualne trendy.
Poznaj nasze usługi marketingowe, które mogą Cię zainteresować. Są to dziedziny, w których jesteśmy wyjątkowo mocni. Zresztą… 1 MILIARD złotych sprzedaży w branży e-commerce i B2B w ramach prowadzonych projektów mówi sam za siebie!
Możesz również wypełnić poniższy formularz, dzięki któremu odbierzesz bezpłatną i niezobowiązującą konsultację telefoniczną, podczas której nasz doradca udzieli Ci indywidualnego wsparcia w doborze działań dla Twojej firmy.
Wypełnij formularz i zamów bezpłatną konsultację: