Pozyskiwanie klientów biznesowych w sektorze B2B – sprawdzona metoda
Pozyskiwanie klientów biznesowych w internecie to nie lada wyzwanie dla wielu firm. Bardzo często zgłaszają się do mnie osoby, które świetnie radzą sobie w tradycyjnym modelu pozyskiwania leadów B2B (poprzez handlowców). Jednak, gdy próbują swoich sił w świecie digitalu okazuje się, że dział sprzedaży mówiąc przysłowiowo, nie ma co robić, bo leadów jest za mało. Czy ten problem brzmi znajomo?
W takim razie zapraszam Cię serdecznie do przeczytania poniższego artykułu. Szczegółowo wyjaśnię w nim, jak przygotować proces pozyskiwania klientów biznesowych w sektorze B2B przez landing page.
Spis treści
- Pozyskiwanie klientów biznesowych przez landing page - od czego zacząć?
- Jak pozyskać klienta biznesowego przez Landing Page?
- Jakich błędów unikać przy tworzeniu Landing Page do pozyskiwania klientów biznesowych?
- Pozyskiwanie klientów biznesowych - podsumowanie
- A co jeśli masz już Ladning Page, unikasz powyższych błędów, ale wyniki wciąż nie są zadowalające?
- Skup się na obsługiwaniu leadów, zamiast martwić się, jak je pozyskać
Pozyskiwanie klientów biznesowych przez landing page - od czego zacząć?
Landing Page to inaczej strona do pozyskiwania kontaktów - jest to strona, na którą trafia potencjalny lead np. po kliknięciu linku w reklamie FB. Landing Page projektuje się w taki sposób, aby pozyskać określone dane tych osób np. adres e-mail, numer telefonu, lub inne dane kontaktowe. Osoby, które trafiają na stronę mają ograniczony wybór decyzyjny - wypełnij formularz lub opuść stronę.
WAŻNE: zwróć, proszę uwagę na jedną bardzo ważną kwestię. Już w powyższej definicji wspominam, że jest to strona, na którą potencjalny Lead trafia np. z reklamy.
Chodzi o to, że Landing Page jest jednym z 4 etapów procesu pozyskiwania klientów biznesowych. Co to dokładnie oznacza?
Spójrz na poniższe zdjęcie:
W wielu firmach brak zastosowania wszystkich etapów powyższego procesu to najczęstszy powód, dlaczego pozyskiwanie klientów B2B kuleje. Jak widzisz, jest to lejek, więc jeśli brakuje jednego z etapów (lub jest realizowany w sposób nieprzemyślany) to wyniki nigdy nie są zadowalające.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat skutecznego procesu pozyskiwania klientów biznesowych, serdecznie zapraszam Cię do odsłuchania poniższych odcinków podcastu, gdzie dokładnie omawiam wszystkie 4 fazy:
- Sprzedaż B2B - jak zachęcić odbiorców do wysyłania zapytań? [cz. 1] #31
- Sprzedaż B2B - jak zachęcić odbiorców do wysyłania zapytań? [cz. 2] #32
Natomiast w tym artykule skupiamy się na fazie 2 - landing page B2B, dlatego przejdę teraz do kluczowej kwestii, czyli…
Jak pozyskać klienta biznesowego przez Landing Page?
Oczywiście proces ten trzeba zacząć od przygotowania strony Landing Page. Jak się do tego przygotować?
Poniżej pokazuję przykładowy Landing Page. A już w kolejnej sekcji wyjaśnię, na co zwrócić uwagę przy jego tworzeniu.
Landing Page B2B - co jest ważne, gdy go tworzysz?
Tworząc Landing Page pamiętaj o kilku bardzo ważnych elementach. Oto one:
- Nagłówek, który przyciągnie uwagę potencjalnego klienta biznesowego (leada)
- Zdjęcie / wizualizacja Lead Magnetu
- Najważniejsze informacje, które zachęcą osobę do pozostawienia kontaktu
- Przycisk do wyświetlenia formularza
- Formularz do przesłania danych kontaktowych (z uwzględnieniem zgody RODO)
- Link do polityki prywatności
UWAGA: powyższy przykład dotyczy Landing Page z jedną sekcją.
Najczęściej stosujemy właśnie takie, ponieważ pozwalają nam uzyskiwać bardzo wysoki wskaźnik konwersji: 20-30% lub więcej. Oznacza to, że na każde 100 leadów, które przechodzi na stronę z reklamy, 20-30 z nich pozostawia dane kontaktowe. Choć oczywiście na ten wynik wpływają też inne kwestie, nie tylko układ strony.
Jeżeli już na tym etapie widzisz, że przydałoby Ci się wsparcie biznesowe w przygotowaniu nie tylko Landing Page, ale i całego procesu pozyskiwania klientów biznesowych, koniecznie czytaj do końca.
Jakich błędów unikać przy tworzeniu Landing Page do pozyskiwania klientów biznesowych?
Jak widzisz na powyższych przykładach Landing Page to bardzo prosta strona, zawierająca zaledwie kilka elementów. Jest to działanie celowe, które pozwala uzyskać najwyższą skuteczność.
Natomiast często widzę, że wiele osób ma tendencję do kombinowania. To zaś sprawia, że dodają jak najwięcej elementów na stronie, zapominając o jej jedynym celu, czyli: pozyskaniu danych kontaktowych potencjalnego klienta biznesowego.
Dlatego poniżej zebrałem dla Ciebie kilka najczęstszych błędów, których powinieneś unikać przy tworzeniu Landing Page B2B:
- Pozostawienie nawigacji / menu na stronie, czyli odnośników do innych sekcji (np. Kontakt, O nas itd.). Dlaczego to błąd? Landing Page ma pozostawić osobie tylko dwie możliwości: przesłanie danych, lub opuszczenie strony. W innym przypadku nie spełnia swojej roli.
- Brak pola ze zgodą RODO na przetwarzanie danych osobowych. Jest to element obowiązkowy ze względu na panujące prawo.
- Duża liczba pól formularza danych osobowych. Pozyskuj tylko niezbędne informacje, jak adres e-mail / telefon. Na tym etapie nie potrzebujesz nazwiska, adresu itd.
Już unikanie tych 3 najczęstszych błędów pozwoli nie tylko zwiększyć skuteczność Landing Page B2B, ale także uchroni Cię przed ewentualnymi konsekwencjami wynikającymi ze złamania prawa (np. kary finansowe).
Pozyskiwanie klientów biznesowych - podsumowanie
Podsumowując najważniejsze informacje, wiesz już, że:
- Do skutecznego pozyskiwania klientów biznesowych przez Landing Page potrzebujesz pełnego procesu, który składa się z 4 faz: reklama, Landing Page, edukacja, sprzedaż.
- Strona do pozyskiwania kontaktów składa się z kilku elementów, a jej celem jest pozyskanie danych kontaktowych potencjalnego Leada.
- Należy unikać błędów i dbać o wysoką skuteczność konwersji Landing Page, aby realizowane działania się opłacały z punktu biznesowego.
Czas przejść do działania i zastosować zdobytą wiedzę.
A co jeśli masz już Ladning Page, unikasz powyższych błędów, ale wyniki wciąż nie są zadowalające?
W takim razie któryś z elementów całego procesu nie działa poprawnie. Lejek do pozyskiwania kontaktów to potężne narzędzie, które może stać się kluczowym źródłem Leadów. A przecież wiesz, że bez klientów, firma się nie rozwija.
Powtórzę ponownie, bo to naprawdę ważne. W tym przypadku wszystkie elementy procesu muszą ze sobą współgrać. Dlatego warto rozważyć współpracę biznesową z agencją marketingową, która kompleksowo zadba o każdy z nich.
Skup się na obsługiwaniu leadów, zamiast martwić się, jak je pozyskać
Jeśli zależy Ci na:
- stworzeniu skutecznego i stabilnego źródła pozyskiwania kontaktów biznesowych, by dział sprzedaży miał pełne ręce roboty,
- minimalnym zaangażowaniu czasowym w trakcie tworzenia procesu oraz realizacji kampanii pozyskującej Leady,
- pełnej transparentności w postaci raportów z podjętych działań…
…to skorzystaj ze wsparcia marketingowego zespołu z Social Elite. Zrobimy wszystko, aby pomóc Ci w rozwijaniu Twojego biznesu.
Zamów bezpłatną konsultację i sprawdź, w jakich obszarach możemy wesprzeć marketing Twojej firmy!
Wypełnij formularz
Podczas rozmowy:
- przeanalizujemy Twoją sytuację i wyjdziemy z propozycjami dopasowanymi indywidualnie do Twojej firmy,
- odpowiemy na wszelkie pytania,
- wytłumaczymy dokładnie, jakie zadania zrealizujemy i jak nasze autorskie metody mogą pomóc w rozwoju marketingu i sprzedaży w Twojej firmie.
Do usłyszenia!