W takim razie zapraszam Cię serdecznie do przeczytania poniższego artykułu. Szczegółowo wyjaśnię w nim, jak przygotować proces pozyskiwania klientów biznesowych w sektorze B2B przez landing page.
Landing Page to inaczej strona do pozyskiwania kontaktów - jest to strona, na którą trafia potencjalny lead np. po kliknięciu linku w reklamie FB. Landing Page projektuje się w taki sposób, aby pozyskać określone dane tych osób np. adres e-mail, numer telefonu, lub inne dane kontaktowe. Osoby, które trafiają na stronę mają ograniczony wybór decyzyjny - wypełnij formularz lub opuść stronę.
WAŻNE: zwróć, proszę uwagę na jedną bardzo ważną kwestię. Już w powyższej definicji wspominam, że jest to strona, na którą potencjalny Lead trafia np. z reklamy.
Chodzi o to, że Landing Page jest jednym z 4 etapów procesu pozyskiwania klientów biznesowych. Co to dokładnie oznacza?
Spójrz na poniższe zdjęcie:
W wielu firmach brak zastosowania wszystkich etapów powyższego procesu to najczęstszy powód, dlaczego pozyskiwanie klientów B2B kuleje. Jak widzisz, jest to lejek, więc jeśli brakuje jednego z etapów (lub jest realizowany w sposób nieprzemyślany) to wyniki nigdy nie są zadowalające.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat skutecznego procesu pozyskiwania klientów biznesowych, serdecznie zapraszam Cię do odsłuchania poniższych odcinków podcastu, gdzie dokładnie omawiam wszystkie 4 fazy:
Natomiast w tym artykule skupiamy się na fazie 2 - landing page B2B, dlatego przejdę teraz do kluczowej kwestii, czyli…
Oczywiście proces ten trzeba zacząć od przygotowania strony Landing Page. Jak się do tego przygotować?
Poniżej pokazuję przykładowy Landing Page. A już w kolejnej sekcji wyjaśnię, na co zwrócić uwagę przy jego tworzeniu.
Landing Page B2B - co jest ważne, gdy go tworzysz?
Tworząc Landing Page pamiętaj o kilku bardzo ważnych elementach. Oto one:
UWAGA: powyższy przykład dotyczy Landing Page z jedną sekcją.
Najczęściej stosujemy właśnie takie, ponieważ pozwalają nam uzyskiwać bardzo wysoki wskaźnik konwersji: 20-30% lub więcej. Oznacza to, że na każde 100 leadów, które przechodzi na stronę z reklamy, 20-30 z nich pozostawia dane kontaktowe. Choć oczywiście na ten wynik wpływają też inne kwestie, nie tylko układ strony.
Jeżeli już na tym etapie widzisz, że przydałoby Ci się wsparcie biznesowe w przygotowaniu nie tylko Landing Page, ale i całego procesu pozyskiwania klientów biznesowych, koniecznie czytaj do końca.
Jak widzisz na powyższych przykładach Landing Page to bardzo prosta strona, zawierająca zaledwie kilka elementów. Jest to działanie celowe, które pozwala uzyskać najwyższą skuteczność.
Natomiast często widzę, że wiele osób ma tendencję do kombinowania. To zaś sprawia, że dodają jak najwięcej elementów na stronie, zapominając o jej jedynym celu, czyli: pozyskaniu danych kontaktowych potencjalnego klienta biznesowego.
Dlatego poniżej zebrałem dla Ciebie kilka najczęstszych błędów, których powinieneś unikać przy tworzeniu Landing Page B2B:
Już unikanie tych 3 najczęstszych błędów pozwoli nie tylko zwiększyć skuteczność Landing Page B2B, ale także uchroni Cię przed ewentualnymi konsekwencjami wynikającymi ze złamania prawa (np. kary finansowe).
Podsumowując najważniejsze informacje, wiesz już, że:
Czas przejść do działania i zastosować zdobytą wiedzę.
W takim razie któryś z elementów całego procesu nie działa poprawnie. Lejek do pozyskiwania kontaktów to potężne narzędzie, które może stać się kluczowym źródłem Leadów. A przecież wiesz, że bez klientów, firma się nie rozwija.
Powtórzę ponownie, bo to naprawdę ważne. W tym przypadku wszystkie elementy procesu muszą ze sobą współgrać. Dlatego warto rozważyć współpracę biznesową z agencją marketingową, która kompleksowo zadba o każdy z nich.
Jeśli zależy Ci na:
…to skorzystaj ze wsparcia marketingowego zespołu z Social Elite. Zrobimy wszystko, aby pomóc Ci w rozwijaniu Twojego biznesu.
Zamów bezpłatną konsultację i sprawdź, w jakich obszarach możemy wesprzeć marketing Twojej firmy!
Podczas rozmowy:
Do usłyszenia!
Jak oceniasz ten wpis?
Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić
Średnia ocen 4.9 / 5. Liczba głosów 347
Jeszcze nie oceniono wpisu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi!