Promocja postów na Facebooku w Menedżerze Reklam – Krok po kroku
Promocja postów na Facebooku w Menedżerze Reklam – Krok po kroku
Jeżeli prowadzisz Fanpage na Facebooku, na pewno znasz ten komunikat: “Twój post budzi większe zaangażowanie niż 90% postów na tej stronie. Promuj ten post…”. Takie komunikaty pojawiają się w naszych powiadomieniach, a także wyskakują pod naszymi postami. Uważaj, bo możesz popełnić kosztowny błąd promując post w niewłaściwy sposób.
Dawid Bagiński
luty 2018
15-20 min. czytania
Czy wiedziałeś, że są tańsze i skuteczniejsze rozwiązania, niż klikanie przycisku „Promuj post”?
Promocja postów na Facebooku – czy warto?
Wiele osób pyta mnie, czy warto wydawać pieniądze na promowanie swoich postów. Moim zdaniem i tak i nie. Są sytuacje, kiedy warto to robić i są sytuacje, kiedy niewarto. Pewnie myślisz teraz: „Dawid, kiedy warto promować posty?”.
Jak już pewnie zauważyłeś, niektóre Twoje posty wzbudzają większe zaangażowanie i osiągają większe zasięgi organiczne, niż inne (docierają do dużej grupy osób).
W takiej sytuacji warto to wykorzystać i je „podpromować”. Dzięki ich wypromowaniu trafisz do jeszcze większej ilości potencjalnych klientów… Ale… niech Cię ręka boska chroni przed tym niebieskim przyciskiem: „promuj post”!
Promuj post – kuszący przycisk
Wciąż widzisz ten niebieski kuszący przycisk: „Promuj post” pod każdym swoim wpisem na Fanpage? Ten przycisk obiecuje Ci większe zasięgi. Jak mu się oprzeć? Dlaczego w ogóle powinieneś mu się oprzeć? Uważaj! Ten przycisk to diabeł przebrany za anioła.
Czy wiesz, że swój post możesz promować na dwa sposoby? Możesz wciąż klikać ten przycisk i się frustrować albo wypromować go z poziomu Menedżera reklam!
“Promuj post” kontra Menedżer reklam
Jak widzisz, interfejs po naciśnięciu „promuj post” jest ustawiony domyślnie i z opcjami jak dla przedszkolaka. Ta prostota ma swoje wady – Facebook chce za nią więcej pieniędzy.
Jak być sprytniejszym, niż większość początkujących przedsiębiorców, którzy klikają w przycisk „promuj post”? Zacznij korzystać z Menedżera reklam!
Oto kilka różnic pomiędzy możliwościami, jakie dają nam “Promuj post” i Menedżer reklam.
Infografika: opracowanie własne
„Promuj post” – dlaczego to nieefektywna metoda
Algorytm, który stoi za tym przyciskiem (zwykle) ma za cel po prostu dotrzeć do większej ilości nowych osób, które z większym prawdopodobieństwem klikną w przycisk „Lubię to” lub zostawią komentarz.
Znasz osoby, które odruchowo lajkują wszystkie posty zanim jeszcze je przeczytają? Właśnie do takich osób dociera algorytm „Aktywność”, za który płacisz.
Wiem, że duża liczba nowych reakcji i komentarzy pod postem wzbudza w Tobie pozytywne emocje, ale zazwyczaj to nie przekłada się na sprzedaż, więc jak przychodzi rachunek za reklamy, czujesz frustracje…
Chcesz wiedzieć więcej na temat promocji postów na Facebooku? Zastanawiasz się, czy kampanie reklamowe na Facebooku to dobry pomysł, jeżeli chcesz wypromować swoją firmę w internecie? TAK! Reklama na Facebooku w 2022 roku to doskonały pomysł! Obejrzyj poniższe wideo do końca i sprawdź potencjał, jaki oferuje reklama w social mediach i kampania na Facebooku dla Twojej firmy.
Chcesz więcej porad marketingowych? Kliknij poniższy przycisk i zasubskrybuj mój kanał na YouTube.
Menedżer reklam – zalety
Promowanie postu przez menedżer reklam pozwala Ci świadomie wybrać cel reklamowy (ta opcja nie jest możliwa poprzez uproszczony interfejs promowania poprzez „promuj post”).
Oto zalety promowania postów poprzez menedżer reklam:
- NA WWW: Możesz skierować osoby, które zobaczą Twoją reklamę na swoją stronę internetową. Algorytm wyświetli Twój post takim ludziom, którzy po zobaczeniu reklamy faktycznie w nią klikną i przejdą na stronę WWW.
- NA PRIV: Potrzebujesz więcej wiadomości prywatnych? Algorytm wybierze takie osoby, które pod wpływem reklamy chętnie wyślą wiadomość prywatną do Twojej strony!
- DO RÓŻNYCH GRUP: Możesz promować jeden post do wielu różnych grup odbiorców (przykład: nie wrzucać wszystkich kobiet do jednego “worka”, a rozróżnić te zainteresowane kosmetykami od tych zainteresowanych sportem ekstremalnym lub… budownictwem).
- KONTAKT: Istnieje cel kampanii, dzięki której możesz pozyskiwać kontakty (imię, nr telefonu) od chętnych osób i później się z nimi bezpośrednio kontaktować.
- PIXEL FACEBOOKA: Możesz stworzyć reklamę na swoją stroną www i zmierzyć, ile osób dokonało zakupu pod wpływem reklamy! Aby móc to mierzyć, zainstaluj poprawnie Pixel Facebooka na swoją stronę WWW.
- METKI UTM: Możesz dodawać metki UTM do promowanego linku, co póżniej pozwala mierzyć dokładne statystyki reklamowe w Google Analytics. (Dla zaawansowanych marketerów, którzy rozwijają jednocześnie kilka kanałów reklamowych np. Adwords, Facebook i Instagram).
- TESTY: Jeszcze więcej możliwości otwiera się, gdy zamiast promować już istniejący post stworzysz reklamę poprzez menedżer reklam, której nie będzie na Fanpage! (to oznacza że możesz sprawdzić kilka różnych obrazków / komunikatów reklamowych).
To jedynie kropla w morzu możliwości Menedżera reklam, gdzie oprócz przesyłania reklam, możesz je obserwować, analizować, optymalizować, testować i tak w kółko – aż do najlepszego wyniku finansowego.
Te na pierwszy rzut oka skomplikowane rzeczy, tłumaczę w raz z zespołem podczas szkolenia Facebook Elite, gdzie każdy uczestnik dołącza do akademii online oraz ma możliwość przyjazdu na 2-dniowe szkolenie stacjonarne, aby zadać swoje pytanie i przeanalizować możliwości Facebooka z perspektywy własnego biznesu i jego potrzeb.
Aby Cię tym teraz nie pozostawić z tą wiedzą samego, pokażę Ci od czego zacząć.
Jak promować post poprzez menedżer reklam?
- Będąc zalogowany na stronie głównej facebook.com, wybierz z prawej kolumny Utwórz i kliknij “Reklama”.
- Kiedy otworzy Ci się panel Menedżera Reklam, Twoim pierwszym zadaniem jest wybór odpowiedniego celu reklamowego. Nie komplikuj — wybierz to, na czym Ci najbardziej zależy.
- Ja dla przykładu wybrałem Aktywność dotyczącą posta. Kiedy to zrobisz, wybierz odpowiednią grupę odbiorców, umiejscowienie reklamy i budżet (możesz go później edytować) i przejdź do tworzenia kreacji reklamowych.
- Spójrz na obrazek poniżej. Wybierz “Użyj istniejącego posta”, a następnie znajdź post, który chcesz promować.
- Potwierdź reklamę. Gotowe! Teraz Twój post przechodzi weryfikacje i będzie sprawdzany ze względu na zgodność z regulaminem Facebooka. Zwykle proces zajmuje od 15 minut nawet do 24 godzin!
Jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie, wkrótce w tym samym narzędziu będziesz mógł monitorować postępy swojej reklamy (ilość wyświetleń, koszt dotarcia do Twojej grupy docelowej, ilość kliknięć i cena za klika).
Promocja postów na facebooku – podsumowanie
Warto zaprzyjaźnić się z Menedżerem, ponieważ dokładając coraz to nowsze rzeczy i kampanie, można naprawdę wznieść swój biznes na kolejny poziom i pozyskać dużo klientów z Facebooka.
Ja w pewnym momencie musiałem zatrzymać swoją reklamę na Facebooku, ponieważ nie byłem w stanie obsłużyć ilości klientów, która się do mnie zgłaszała. Dzieje się to regularnie w różnych biznesach, które reklamuje moja agencja reklamowa.
Oczywiście, jeżeli masz ochotę, możesz dalej promować post na Facebooku i trafiać do większej liczby przypadkowych odbiorców. Facebook właściwie się ucieszy, ponieważ nie będzie musiał się specjalnie postarać przy wyborze osób – i tak mu zapłacisz.
To Twój wybór: skorzystasz z rozwiązania podsuniętego pod nos i naciśniesz niebieski przycisk, czy będziesz sprytniejszy niż 70% reklamujących się na Facebook? Obojętnie jakiego wyboru dokonasz, życzę Ci powodzenia!
Napisz w komentarzu, jaką formę reklamy Ty preferujesz i jaki jest Twój najlepszy wynik reklamowy.
Chcesz nauczyć się więcej? Kliknij poniższy przycisk i zasubskrybuj mój kanał na YouTube! Powodzenia.