Dawid Bagiński
luty 2018
15-20 min. czytania
Wiele osób pyta mnie, czy warto wydawać pieniądze na promowanie swoich postów. Moim zdaniem i tak i nie. Są sytuacje, kiedy warto to robić i są sytuacje, kiedy niewarto. Pewnie myślisz teraz: „Dawid, kiedy warto promować posty?”.
Jak już pewnie zauważyłeś, niektóre Twoje posty wzbudzają większe zaangażowanie i osiągają większe zasięgi organiczne, niż inne (docierają do dużej grupy osób).
W takiej sytuacji warto to wykorzystać i je „podpromować”. Dzięki ich wypromowaniu trafisz do jeszcze większej ilości potencjalnych klientów… Ale… niech Cię ręka boska chroni przed tym niebieskim przyciskiem: „promuj post”!
Wciąż widzisz ten niebieski kuszący przycisk: „Promuj post” pod każdym swoim wpisem na Fanpage? Ten przycisk obiecuje Ci większe zasięgi. Jak mu się oprzeć? Dlaczego w ogóle powinieneś mu się oprzeć? Uważaj! Ten przycisk to diabeł przebrany za anioła.
Czy wiesz, że swój post możesz promować na dwa sposoby? Możesz wciąż klikać ten przycisk i się frustrować albo wypromować go z poziomu Menedżera reklam!
Jak widzisz, interfejs po naciśnięciu „promuj post” jest ustawiony domyślnie i z opcjami jak dla przedszkolaka. Ta prostota ma swoje wady – Facebook chce za nią więcej pieniędzy.
Jak być sprytniejszym, niż większość początkujących przedsiębiorców, którzy klikają w przycisk „promuj post”? Zacznij korzystać z Menedżera reklam!
Oto kilka różnic pomiędzy możliwościami, jakie dają nam “Promuj post” i Menedżer reklam.
Infografika: opracowanie własne
Algorytm, który stoi za tym przyciskiem (zwykle) ma za cel po prostu dotrzeć do większej ilości nowych osób, które z większym prawdopodobieństwem klikną w przycisk „Lubię to” lub zostawią komentarz.
Znasz osoby, które odruchowo lajkują wszystkie posty zanim jeszcze je przeczytają? Właśnie do takich osób dociera algorytm „Aktywność”, za który płacisz.
Wiem, że duża liczba nowych reakcji i komentarzy pod postem wzbudza w Tobie pozytywne emocje, ale zazwyczaj to nie przekłada się na sprzedaż, więc jak przychodzi rachunek za reklamy, czujesz frustracje…
Chcesz wiedzieć więcej na temat promocji postów na Facebooku? Zastanawiasz się, czy kampanie reklamowe na Facebooku to dobry pomysł, jeżeli chcesz wypromować swoją firmę w internecie? TAK! Reklama na Facebooku w 2022 roku to doskonały pomysł! Obejrzyj poniższe wideo do końca i sprawdź potencjał, jaki oferuje reklama w social mediach i kampania na Facebooku dla Twojej firmy.
Chcesz więcej porad marketingowych? Kliknij poniższy przycisk i zasubskrybuj mój kanał na YouTube.
Promowanie postu przez menedżer reklam pozwala Ci świadomie wybrać cel reklamowy (ta opcja nie jest możliwa poprzez uproszczony interfejs promowania poprzez „promuj post”).
Oto zalety promowania postów poprzez menedżer reklam:
To jedynie kropla w morzu możliwości Menedżera reklam, gdzie oprócz przesyłania reklam, możesz je obserwować, analizować, optymalizować, testować i tak w kółko – aż do najlepszego wyniku finansowego.
Te na pierwszy rzut oka skomplikowane rzeczy, tłumaczę w raz z zespołem podczas szkolenia Facebook Elite, gdzie każdy uczestnik dołącza do akademii online oraz ma możliwość przyjazdu na 2-dniowe szkolenie stacjonarne, aby zadać swoje pytanie i przeanalizować możliwości Facebooka z perspektywy własnego biznesu i jego potrzeb.
Aby Cię tym teraz nie pozostawić z tą wiedzą samego, pokażę Ci od czego zacząć.
Jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie, wkrótce w tym samym narzędziu będziesz mógł monitorować postępy swojej reklamy (ilość wyświetleń, koszt dotarcia do Twojej grupy docelowej, ilość kliknięć i cena za klika).
Warto zaprzyjaźnić się z Menedżerem, ponieważ dokładając coraz to nowsze rzeczy i kampanie, można naprawdę wznieść swój biznes na kolejny poziom i pozyskać dużo klientów z Facebooka.
Ja w pewnym momencie musiałem zatrzymać swoją reklamę na Facebooku, ponieważ nie byłem w stanie obsłużyć ilości klientów, która się do mnie zgłaszała. Dzieje się to regularnie w różnych biznesach, które reklamuje moja agencja reklamowa.
Oczywiście, jeżeli masz ochotę, możesz dalej promować post na Facebooku i trafiać do większej liczby przypadkowych odbiorców. Facebook właściwie się ucieszy, ponieważ nie będzie musiał się specjalnie postarać przy wyborze osób – i tak mu zapłacisz.
To Twój wybór: skorzystasz z rozwiązania podsuniętego pod nos i naciśniesz niebieski przycisk, czy będziesz sprytniejszy niż 70% reklamujących się na Facebook? Obojętnie jakiego wyboru dokonasz, życzę Ci powodzenia!
Napisz w komentarzu, jaką formę reklamy Ty preferujesz i jaki jest Twój najlepszy wynik reklamowy.
Chcesz nauczyć się więcej? Kliknij poniższy przycisk i zasubskrybuj mój kanał na YouTube! Powodzenia.