Pierwszy post na Instagramie firmowym — jak go stworzyć w 15 minut?
OK! Założyłeś firmowego Instagrama, skonfigurowałeś uważnie wszystkie ustawienia, uzupełniłeś informacje kontaktowe i przygotowałeś skuteczne BIO. Świetnie! Teraz wypadałoby już coś udostępnić, żeby firmowy profil na ig zacząć żyć i przyciągać do siebie wartościowych followersów. Chcesz stworzyć pierwszy post na Instagram. Zgadza się? Jasna sprawa! Tylko… co opublikować?
- Jaki powinien być ten pierwszy post na Instagram firmowym i jak go przygotować?
- Wrzucić zdjęcie czy może film?
- A co tam przy nim napisać? Jakie dać hashtagi?
Jeśli właśnie takie pytania krążą teraz po Twojej głowie, to koniecznie przeczytaj artykuł do końca! Jestem przekonany, że znajdziesz w nim satysfakcjonujące odpowiedzi.
Pierwszy post w serwisie Instagram
Cofnijmy się na chwilę do przeszłości — dokładnie 618 tygodni. 16 lipca 2010 roku. Instagram jest właśnie w finałowej fazie, tuż przed oficjalnym startem. Kevin Systrom, jeden z założycieli, wrzuca kilka fotek. To pierwsze posty opublikowane na Instagramie! Co przedstawiają?
Na zdjęciach widzimy: kolorowe ikony (być może z jakiejś gry), fragment posiłku z leżącym obok widelcem, psa patrzącego w obiektyw, (prawdopodobnie) plażową knajpę, a także uśmiechającą się kobietę trzymającą w dłoniach drinka. Wszystkie posty wrzucone jednego dnia.
Trudno dociekać, czy były to po prostu ostanie wykonane przez Kevina zdjęcia, czy może losowo wybrał je z rolki aparatu. Jedno jest pewne: wszystkie pokazują fragment jego prywatnego życia, czyli coś, z czym aktualnie mocno utożsamiamy Instagram i co jest nieodłącznym elementem projektowania swojego sukcesu w tym serwisie.
Dziś Instagram jest już nieco inny niż wtedy, gdy Kevin publikował swoje pierwsze historyczne posty. Przede wszystkim: jest wypełniony milionami użytkowników, czyli Twoimi potencjalnymi Klientami. To właśnie o nich powinieneś myśleć, tworząc jakiekolwiek treści na firmowy Instagram.
Więc tak jak w życiu: na początku po prostu się przywitaj!
Przedstaw się. Powiedz, kim jesteś, czym się zajmujesz i jak możesz pomóc. To Twoje pierwsze spotkanie z potencjalnym Klientem i dobra okazja do zrobienia oszałamiającego wrażenia!
Dlaczego pierwszy post na Instagram jest tak ważny?
Przemyślana i skuteczna strategia komunikacji polega na tym, że zarówno teksty, jak i zdjęcia nie są przypadkowe. Powinny realizować biznesowy cel, którym może być:
- budowanie świadomości Twojej marki,
- ocieplanie relacji (wzbudzenie zaufanie),
- edukacja odbiorców z zakresu oferowanych produktów/usług,
- wyróżnienie marki na tle konkurencji
- lub po prostu sprzedaż.
Pierwszy post na firmowym Instagram powinien głównie spełniać cel świadomościowy. Czyli poinformować odbiorców, że Twoja marka istnieje i pokazać im, że warto się nią zainteresować oraz ją śledzić.
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy w tym zakresie? Jesteśmy w gotowości! Specjaliści z Social Elite zajmą się Twoim firmowym Instagramem (i/lub Facebookiem) oraz przygotują skuteczną strategię publikacji na podstawie autorskiego know-how i wieloletniego doświadczenia.
Sprawdź, co możesz zyskać dzięki prowadzeniu profili społecznościowych przez Social Elite.
A jeśli chcesz mieć pewność, że dobrze zlecisz prowadzenie profilu na Instagramie i/lub fanpage na Facebooku oraz chcesz wiedzieć, jakie kompetencje są kluczowe u specjalisty, którego zadaniem będzie prowadzenie kanałów firmowych Twojej marki… polecam Ci obejrzeć poniższe wideo: Jak zlecić prowadzenie fanpage na Facebooku? | Dawid Bagiński.
Firmowe profile to nie zabawki, ale zaawansowane narzędzia, które należy wykorzystywać z głową. Z tego materiału dowiesz się, na jakie elementy i kompetencje ludzkie zwrócić uwagę, aby skutecznie zlecić prowadzenie Instagrama i/lub fanpage – albo jak samodzielnie prowadzić stronę swojej firmy w social media.
Jak napisać pierwszy post na Instagram firmowym?
Polecam przygotowanie najpierw małej ściągi. Na zwykłej kartce papieru napisz:
- jak się nazywasz i jak nazywa się Twoja marka,
- w jakiej branży działasz,
- co robisz (czy świadczysz usługi, czy sprzedajesz produkty),
- co odbiorca może zyskać dzięki współpracy,
- po co założyłeś firmowy Instagram,
- jakie korzyści będzie mieć użytkownik z dołączenia do Twojej społeczności.
Z takim planem jazdy skuteczne copy do pierwszego postu na Instagram firmowym ogarniesz spokojnie w 5 minut! Po prostu połącz kropki i stwórz krótki, ale perswazyjny opis, który przyciągnie uwagę odbiorców i pozwoli Cię polubić!
Optymalna długość takiego wpisu to ok. 800-1000 znaków ze spacjami.
Pierwszy post na Instagram firmowym to dobry wstęp do pięknej relacji, którą będziesz budować ze swoimi potencjalnymi Klientami poprzez kolejne publikacje.
Jakie pierwsze zdjęcie na firmowy Instagram?
Najlepiej własne! Mam tutaj na myśli: takie, które zrobiłeś Ty, osoby z zespołu lub zatrudniony fotograf. Zdecydowanie odradzam zdjęcia stockowe na pierwszy post na Instagram firmowym, bo zazwyczaj odbiorcy łatwo je rozpoznają i na wstępie tracą zainteresowanie. No bo… skoro Ty nie zadałeś sobie trudu, żeby przygotować własne zdjęcie, to dlaczego odbiorcy mają zadać sobie trud i nacisnąć „follow”?
Wybierz więc coś „swojego” i zaprezentuj markę od tej „bardziej prywatnej” strony. Tak jak Kevin Systrom jako jedno z historycznych pierwszych zdjęć w serwisie wrzucił psa, tak i Ty daj się polubić poprzez zmniejszenie dystansu z odbiorcami.
Pokaż siebie jako właściciela/właścicielkę firmy, co zdecydowanie wpłynie na ocieplenie relacji z odbiorcami. Być może udało się złapać na zdjęciu jakieś ważne chwile dla Ciebie i marki? Ważne wyróżnienie? Sukces? Fajny kadr z zadowolonym Klientem? Nadają się świetnie!
Relacja to słowo klucz na firmowym Instagramie.
Pierwszy post na Instagramie już jest — co dalej?
Jak już wcześniej wspominałem, najlepiej mieć przemyślaną strategię publikacji, czyli plan postów na określony czas (powiedzmy miesiąc) z góry. Dzięki temu jesteś w stanie zaplanować treści, które będą realizować Twoje cele strategiczne. Wymyślanie „na gorąco” zazwyczaj nie przynosi pożądanych efektów, bo odbywa się pod presją i często wrzucamy wtedy tylko po to, żeby wrzucić. Nie o to chodzi.
Aby uniknąć takich sytuacji, wcześniej zaplanuj content. Nie wiesz, co publikować?
W takim razie skorzystaj z naszych 11 pomysłów na posty na Instagramie i Facebooku, bo znajdziesz tam gotowe szablony wpisów, które od ręki przeniesiesz na swój firmowy Instagram.
Zebraliśmy dla Ciebie również gotowe bio Instagram — przykłady, na podstawie których możesz stworzyć własne, skuteczne bio firmowe. Znajdziesz je poniżej. Korzystaj z nich śmiało!
A jeśli nadal czujesz obawy i nie masz pewności, czy Twoje posty zadziałają… Pomożemy! Nasi specjaliści sprawnie zaplanują strategię komunikacji w social media dla Twojej marki i uwolnią Twój czas, który będziesz mógł poświęcić na rozwój swojego biznesu. Po to tu jesteśmy. :)
Sprawdź, co dokładnie możesz zyskać dzięki prowadzeniu firmowego Instagrama przez Social Elite.