5 pomysłów na angażujące posty na FB
Chcesz znaleźć nowe pomysły na angażujące posty na FB – takie, które rozruszają Twoich fanów? Zastanawiasz się, które z nich są najbardziej angażujące i jak w ogóle stworzyć post angażujący? Świetnie. W tym artykule przygotowałem dla Ciebie 5 takich publikacji. Jeśli zastosujesz je poprawnie, to pozwolą Ci zwiększyć aktywność Twoich odbiorców, a Ciebie zainspirują do świadomego rozwoju swoich biznesowych kanałów social media!
Gotowy, by poznać skuteczne szablony nagłówków, skopiować je na swojego bloga lub kanały social media i na własne oczy zobaczyć różnicę? Zaczynajmy!
Kiedy warto wykorzystać angażujące posty?
Skoro tutaj jesteś, to podejrzewam, że znajdujesz się w jednej z poniższych sytuacji:
- założyłeś/-aś fanpage, ale brakuje Ci już pomysłów na kolejne publikacje,
- udostępniasz posty, ale pozyskują one niewiele reakcji i komentarzy, więc być może masz wrażenie, że Twoja praca idzie na marne,
- koniec końców… po prostu nie do końca wiesz, co zrobić, by zaangażować swoją społeczność i zwiększyć aktywność pod wpisami…
Rozumiem to doskonale, dlatego w tym artykule podrzucę Ci aż 5 sprawdzonych pomysłów na angażujące posty, z których sam regularnie korzystam.
Tylko pamiętaj! Przyczyn braku zaangażowania w social media może być wiele.
Niektóre z nich to często: błędy w konfiguracji konta, brak strategii docierania do osób realnie zainteresowanych tematyką fanpage i ofertą Twojej firmy, czy po prostu utracenie zainteresowania na skutek niepoprawnych działań firmy wśród osób, które już od jakiegoś czasu śledzą ją w social mediach.
Jeżeli nie chcesz popełniać błędów i zależy Ci na wykorzystaniu potencjału fanpage do budowania popularności Twojej marki, to sprawdź możliwości współpracy z agencją social media.
Być może zainteresuje Cię nasza oferta prowadzenia fanpage na Facebooku.
Pomysły na angażujące posty na FB firmowym
Gotowy/-a na zastrzyk wiedzy? Już za chwilę pokażę Ci 5 sprawdzonych typów publikacji i wyjaśnię, jak pisać angażujące posty na Facebooku, które możesz śmiało skopiować i przetestować na swoim fanpage.
Pamiętaj jednak, że są to pewne schematy, które możesz swobodnie modyfikować i dostosowywać do swojej branży. Dlatego:
- uwzględnij je w swoim planie publikacji,
- przetestuj, jak działają,
- i daj znać, czy udało Ci się zwiększyć aktywność wśród aktualnych odbiorców Twojej firmy w social media!
A teraz: zaczynajmy! Jakie angażujące posty warto publikować na swoim firmowym fanpage?
Angażujące posty part. I: GŁOSOWANIE REAKCJAMI
Spójrz poniżej. Technika, która została zastosowana we wpisie to tzw. głosowanie reakcjami.
Świetny schemat, który możesz skopiować na swój fanpage, jeśli chcesz zaangażować swoich fanów do zostawienia reakcji pod postem. To angażujący post z kategorii tych, w których pytamy naszych odbiorców o preferencje i zachęcamy do wyrażenia ich poprzez konkretną reakcję.
Cała idea polega na tym, że przedstawiamy odbiorcom kilka gotowych opcji (tu: 2) i prosimy ich o opinię. Swoje zdanie odbiorcy mogą wyrażać w bardzo prosty sposób, który nie wymaga od nich dużego wysiłku – poprzez użycie emoji. M.in. dlatego takie działanie podejmowane jest chętniej.
Jak więc stworzyć taki post na fanpage? Oto wskazówki:
- Napisz nagłówek w formie pytania
- Krótko opisz kontekst tego, o co pytasz
- Przedstaw opcje wyboru
- Zadaj odbiorcom pytanie
- Zachęć ich do działania
Zobacz, że wcale nie musisz się ograniczać do dwóch opcji – możesz dać nawet cztery, tak jak na przykładzie poniżej:
Tworząc tego typu post angażujący, pamiętaj również o tym:
- W treści posta użyj emoji i obok napisz, za jaką odpowiedź odpowiada dane emoji – to musi być jednoznaczne.
- Zrób to również na grafice, wizualizując opcje wyboru i umieszczając przy każdej z nich konkretną emotikonę.
- Pamiętaj, aby głosowania nie dotyczyły przypadkowych zagadnień. Wpisy zawsze powinny oscylować wokół tematu Twojego fanpage, czyli branży, w której działasz.
Wpis osiągnie zdecydowanie lepsze rezultaty, jeżeli wypromujesz go w celu: „Aktywność” do osób zainteresowanych tematem posta.
Angażujące posty part. II: PYTANIE DO FANÓW
Wiele osób prowadząc swoje social media, skupia się na tym, aby tylko pisać, i pisać. Dawać porady. Jedna za drugą. I tak w kółko…
To oczywiście bardzo ważne, ale…
Często zapominamy, że ludzie wchodzą na portale takie jak Facebook czy Instagram w dużej mierze dla rozrywki… Weź to pod uwagę i w swoim harmonogramie publikacji zaplanuj więcej postów lekkich, rozrywkowych i angażujących.
Przykładem takiego posta jest post typu: „Pytanie do fanów”.
Spójrz poniżej i zobacz przykład tego posta na fanpage Warsztatu Fryzur Męskich (salonu barberskiego we Wrocławiu, który świadczy usługi barberskie i oferuje wysokiej jakości kosmetyki do włosów i brody).
W tym poście fani zostali zapytani oto: „Ile lat lub miesięcy przychodzą do warsztatu fryzur męskich?”. Reakcja? Bardzo pozytywna!
Zwróć uwagę, że post osiągnął zaledwie 27 reakcji, ale za to aż 247 osób zostawiło swój komentarz (dokładnie to jest celem tego angażującego posta – zachęcenie do komentowania)!
Dlaczego polecam Ci stosować ten angażujący post w publikacjach na fanpage? Ponieważ relację budujemy właśnie wtedy, gdy z kimś rozmawiamy! Kiedy obie strony biorą udział w dyskusji, nie tylko jedna. A co, jeśli nie rozmawiasz ze swoimi fanami?
Bez rozmowy możesz nie stworzyć zaangażowanej społeczności.
Zobacz. Oto kolejny przykład użycia tego postu (produkt: kosmetyki do włosów):
Proste wezwanie do działania to sekret setek komentarzy pod wpisami. Jak skutecznie zachęcić do nich odbiorców? Zadaj im proste pytanie, które zobaczą już na samej grafice.
Dodatkowo zwróć uwagę na język komunikacji.
Można napisać: „Serdecznie zapraszam do pozostawienia swojej opinii na temat mojego produktu, jakim jest serum regeneracyjne marki X”, ale wtedy nie spodziewałbym się spektakularnych efektów.
PODPOWIEDŹ: Możesz zwiększyć efekt tego typu angażującego posta, jeżeli zaoferujesz odbiorcom jakiś gratis – np. za najciekawszą odpowiedź.
Kiedy warto zastosować taki angażujący post? Na przykład wtedy, gdy:
- chcesz pozyskać od odbiorców ważne insighty konsumenckie (możesz zapytać, co cenią w Twoim produkcie albo jaki wariant kolorystyczny produktu, który zamierzasz wprowadzić na rynek, podoba im się bardziej),
- chcesz zbudować relację i poczucie społeczności (to naturalny efekt, bo Twoi fani widzą, że traktujesz ich poważnie i cenisz ich zdanie),
- chcesz zbadać zainteresowanie danym tematem (ja czasami pytam osoby, które mnie śledzą, jakie treści byłyby dla nich przydatne i rozwiązałyby ich realne problemy).
Angażujące posty part. III: ZZA KULIS/ BACKSTAGE
Spójrz na post poniżej z fanpage pewnej Kliniki Medycyny Estetycznej. Niepozorny wpis, mam rację?
Nie ma w nim właściwie żadnych treści edukacyjnych ani odniesienia do oferowanych usług, a samo zdjęcie jest bardzo naturalne i ilustruje chwilę zza kulis! Taki post to idealny kontrast dla wpisów sprzedażowych.
Przyciąga uwagę odbiorców, ponieważ pokazuje „twarz” marki i dzięki temu zdecydowanie ociepla relację. W ten sposób wysyłasz komunikat: jesteśmy zwyczajnymi ludźmi, jesteśmy tacy, jak Ty. Rośnie zaufanie.
Dlaczego posty zza kulis są ważne, aby zbudować zaangażowaną społeczność?
- Ponieważ dzięki nim możemy pokazać ludzką stronę naszego biznesu – to doskonale buduje wiarygodność, relację i przywiązanie do marki.
- Kiedy odbiorcy darzą Cię lub Twoją firmę sympatią, będą bardziej zaangażowani. To naturalny efekt.
WAŻNE: Zwróć uwagę, że to, czy osoby są zaangażowane na fanpage, nie zależy jedynie od typu posta. Typ posta ma ogromne znaczenie dla wywołania zaangażowania, ale jeżeli nie ma zbudowanej relacji, to efekty mogą nie być tak dobre, jak u mnie.
Angażujące posty part. IV: ZABAWA Z NAGRODĄ
Chcesz pozyskać nowych fanów na fanpage? Wywołać duże zaangażowanie?
Pomyśl o zorganizowaniu konkursu i wypromuj go do osób potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami.
WAŻNE: Musisz jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach, które umożliwią płatną promocję wpisu z nagrodami. Oto one:
- Nie używaj słowa KONKURS, wybierz ZABAWA, ROZDANIE, GIVEAWAY.
- Nie używaj słowa NAGRODA, raczej PREZENT, albo PODARUNEK
- Nie organizuj losowania, tylko wybierz najlepsze odpowiedzi na podstawie dowolnie określonego kryterium – do organizowania losowania potrzebna jest zgoda odpowiednich instytucji.
- Konkurs powinien posiadać regulamin – wytłumacz, co należy zrobić, aby zdobyć nagrodę.
- Konkurs powinien posiadać datę startu i zakończenia oraz informację o tym, że nie jest w żaden sposób związany z serwisem Facebook.
Projektowanie promowanych postów z zabawami, może okazać się dla Ciebie trudną sztuką, szczególnie jeśli nie masz dużego doświadczenia w copywritingu. Dlatego warto skorzystać ze wsparcia profesjonalistów i mieć pewność, że publikowane treści są zgodne z obowiązującymi zasadami. Z przyjemnością pomożemy Ci w tym obszarze i zatroszczymy się o Twoje firmowe social media tak, aby generowały dla Ciebie satysfakcjonujące wyniki — sprawdź szczegóły prowadzenia fanpage przy wsparciu ekipy Social Elite.
Angażujące posty part. V: REAL-TIME CONTENT
Poruszanie aktualnych, gorących tematów wywołuje zazwyczaj gorące dyskusje w komentarzach. Ta metoda nie jest przeznaczona tylko dla prasy i telewizji. Ty też możesz z niej skorzystać!
Poniżej widzisz jeden z moich postów, do którego nawet nie dodałem zdjęcia:
Zobacz, że zupełnie organicznie wywołał w komentarzach ciekawą i merytoryczną dyskusję. Moi odbiorcy sami chcieli podzielić się swoimi doświadczeniami i wziąć udział w tej małej „zabawie”, do której ich zachęciłem. Temat okazał się dla nich ważny w kontekście własnych biznesowych sytuacji – dokładnie taki efekt miał wywołać.
WAŻNE: Chodzi o to, żeby publikacje były realnie związane z potrzebami/ problemami/ aktualnymi zainteresowaniami Twoich fanów. Zdecydowanie częściej zareagują na wpis i/lub wejdą w dyskusję właśnie wtedy, kiedy tematykę uznają za istotną dla siebie.
Zobacz poniżej drugi przykład tego typu wpisu z nieco wcześniejszego okresu – również z mojego fanpage – w którym odnoszę się do aktualnych wydarzeń, ale nie zapominam o tym, co jest ważne dla moich odbiorców.
Jak zaprojektować angażujący wpis, który nie posiada jednoznacznego wezwania do działania?
Po pierwsze: musisz znać swoich fanów. W przypadku mojego wpisu uwagę przyciąga temat pandemii, ale wcale nie piszę o lekarzach, wirusach i szczepionkach. Piszę o biznesie.
Robię tak, ponieważ znam swoich odbiorców i wiem, że będą chcieli czytać i dyskutować właśnie na temat pieniędzy i rynku, bo to te kwestie są dla nich najważniejsze w tej całej sytuacji. Właśnie stąd żywe zaangażowanie w komentarzach i udostępnienia.
Zapewniam Cię, że wiele tzw. gorących tematów można ubrać w kontekst własnej działalności. Znając je, możesz zaoferować wiedzę lub zapytać odbiorców o zdanie na ten temat.
- Prowadzisz fanpage firmowy na Facebooku, ale nie posiadasz strategii i planu działań?
- Nie wiesz, ile publikacji w tygodniu realizować?
- I od czego zacząć prowadzenie fanpage na Facebooku?
Sprawdź poniższe wideo: Fanpage firmowy na Facebooku - Jaki zakres działań dobrać do swojego biznesu | Dawid Bagiński. Znajdziesz w nim odpowiedzi na pytania, które możesz mieć i zobaczysz rekomendacje odnośnie do różnych typów biznesu.
Czy angażujące posty pomogą Ci zwiększyć aktywność na fanpage?
Jestem przekonany, że tak. Pamiętaj jednak, by korzystać z nich świadomie. Stosuj wszystkie 5 technik w swoich postach, miksując je ze sobą i dopasowując do aktualnej relacji z fanami oraz ogólnej sytuacji. Dzięki temu masz szansę skutecznie rozwinąć fanpage i zwiększyć zaangażowanie odbiorców.
Dodatkowo:
- W angażujących postach twórz grafiki, które zaskoczą odbiorców. Dodawaj na nich proste wezwania do działania albo pokaż swoją twarz z ludzkiej strony.
- Pisz językiem Twoich odbiorców. Copywriting to sztuka kompromisu między tym, co chce dostać czytelnik a tym, co chcesz mu przekazać.
- Pamiętaj, że to właśnie odbiorca powinien „stać na scenie” – nie publikuj tylko tego, co podoba się Tobie, ale staraj się zaleźć to, co podoba się jemu.
Dzięki stosowaniu tych wskazówek w praktyce Twoje szanse na sukces na fanpage zdecydowanie wzrosną.
A może już teraz wiesz, że przyda Ci się wsparcie profesjonalistów? Może brakuje Ci czasu na pełne zaangażowanie się w social media lub zwyczajnie nie masz ochoty tego robić, bo to nie Twój konik? W takiej sytuacji zapraszam oczywiście do Social Elite!
Zajmujemy się tym na co dzień.
Dlaczego warto skorzystać ze wsparcia Social Elite?
-
Mamy wiedzę, doświadczenie i praktyczne umiejętności. Obsługujemy 90+ branż, dlatego możesz mieć pewność, że wiele haków mamy już wypracowanych, a wiele rozwiązań – sprawdzonych. Mimo tego na bieżąco pogłębiamy researche i rozpracowujemy grupy docelowe, aby jak najlepiej zrozumieć Twojego potencjalnego klienta.
Wiemy, że maksymalnie dopasowane treści są najbardziej skuteczne.
-
Jesteśmy jedyną w Polsce firmą, która rozumie aspekt pracy psychologicznej nad odbiorcą. Stosujemy techniki copywritingu, techniki psychologiczne, marketingowe i sprzedażowe.
Większość osób, które zajmuje się pisaniem, jest wyszkolona z tak zwanego „SEO", ale na Facebooku cała ta wiedza nie ma zastosowania. Dlatego wymagane jest całkowicie inne podejście. Nasze podejście.
-
Rozumiemy, że nie masz czasu, bo w firmie jest wiele innych spraw do dopilnowania. Dlatego maksymalnie odciążamy z zadań w kwestii fanpage, angażując Cię tylko wtedy, kiedy naprawdę jest to koniecznie.
Jednocześnie cały czas masz pełną kontrolę nad prowadzonymi działaniami. To Ty jesteś szefem i Twoje decyzje zawsze są wiążące.
Szukasz takiego wsparcia przy prowadzeniu fanpage i/lub innych kanałów social media? Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić w zakresie prowadzenia Fanpage lub od razu wypełnij poniższy formularz i zamów bezpłatną konsultację. Podczas rozmowy indywidualnie przyjrzymy się Twojej sytuacji biznesowej i zaproponujemy dopasowane rozwiązanie.
Do usłyszenia!
Wypełnij poniższy formularz i zamów bezpłatną konsultację: